Moro!
Oon 17v nuorukainen Turusta. Salilla oon käyny 2v, mutta treeni ollu vähä mitä sattuu. Nyt tänä syksynä iski kova sali-into ja viimesen 6vko ajan oon reenannu ite tehdyllä ns. "voimabodaus" ohjelmalla. Pääidea koko hommalla ois nyt saada se 100kg penkistä, toki samalla nostaa kyykky ja veto tuloksia sekä vähä lihastaki saada. Penkkaamisesta tykkään, vaikka mulla on siihen huono rakenne eli pitkät kädet. Pituus noin 182cm, aamupaino noin 77kg. Nyt haluaisinkin ja arvostaisin kokeneilta salikonnilta vinkkejä sekä arvostelua tästä mun ohjelmasta ja projektista:
Kesto: 6kk, 24vko jaettu kuuteen 4vko sykliin joista 3 kovaa ja 1 kevyempi
Treeni: 5 krt/vko, 3 penkki, 1 kyykky, 1 veto
Tavoitteet: Maaliskuun puolessa välissä viimestään nostaa 100kg penkistä, kyykky ja veto ehkä 150+kg. Ja sivutavoitteena toki sitä lihasmassaa saada kuten edellä mainitsin
(tällä hetkellä, tätä kirjoittaessa (7vko meneillään) parhaat nostot: P 1x2 (70kg), K 1x2 (120kg) ja V 2x3 (130kg).)
(homman alussa eli 1vko sarjapainoja: P 5x5 (50kg), K 5x5 (80kg) ja V 5x5 (100kg).)
Viikkokierto: (suunnilleen)
Maanantai
Kyykky
Jalkaprässi
Vatsat ja venyttelyt
Tiistai
Penkki 1
Vino kässäreillä
Dipit
Rintaprässi
Pecdek / flyes kässäreillä (tasapenkillä)
Ojentajat taljassa
Keskiviikko
Mave
Kulmasoutu
Ylä- ja alataljat
Hauikset tanko ja talja
Torstai
Penkki 2
Vino kässäreillä
Dipit
Pystäri kässärit / tanko
Ojentajat taljassa
Viparit sivuille
Perjantai
Lepo / höntsä sähly
Lauantai tai sunnuntai
Penkki 3
Vino kässäreillä
Dipit
Rintaprässi
Pecdek / flyes kässäriellä (tasapenkillä)
Ojentajat taljassa
ja toinen päivä lepo
Semmonen ja vielä noista treeneistä, että aina alkaa voimanosto liikkeillä ja niissä max. 6 toiston sarjoja ja 3-5 sarjaa. Muut liikkeet toistoja 6-15, (suurin osa 8-12) ja sarjoja 3-5. Sitten penkistä vielä se, että 1 ja 2 treenit toistoja 4-6 per sarja ja sitten tossa viikonlopun 3 penkkitreenis 2-4 toistoo per sarja.
Ja tosiaan kiitos kaikille jotka tämän jaksaneet läpi käydä ja etukäteen vielä isompi kiitos jos jollain tähän jotain kommentia olisi !
Olet hyvässä iässä ja salihommat kiinnostaa, niin otapa yhteys Turun Atleettiklubiin! Pääset oikeaan valmennukseen ja rupeaa voima tarttumaan. Lisäksi opit oikeat tankotekniikat. Erittäin lämmin suositus!
tuosta liikkeelle: http://turunatleettiklubi.fi/