Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Penska: ihan hyvältä tuo näyttää.. Itse tekisin noin tiheällä treenifrekvenssillä esim jaolla yläselkä-alaselkä-reidet-hauikset / rinta-olkapäät-ojentajat-pohkeet-vatsa. Tolla nykyisellä jaollasi varsinkin ojentajat saa epäsuoraa rasitusta turhan paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no menkää nyt sit joku kattoon se munkin ohjelma.. p**kele. vaik oon kyl jo tullut siihen tulokseen, että oon rustannu niin vitun hyvän ohjelman, ettei jengi siihen viitti enää mitään sanoo.:rolleyes: löytyy täältä taaksepäin tosta sivulta 108.:urjo:

mut on se kenkkua, kun ei saa palautetta.. tääkin ohjelma on kahdessa paikassa, toinen täällä ja toinen treeni-osiolla. ja tuol treeni-osiolla se on luettu jo melkein 400 kertaa, mutta vain yks ystävällinen tapaus antanu palautetta.. noh, ehkä vielä joskus.

no menkää nyt sit joku kattoon se munkin ohjelma.. p**kele. vaik oon kyl jo tullut siihen tulokseen, että oon rustannu niin vitun hyvän ohjelman, ettei jengi siihen viitti enää mitään sanoo.:rolleyes: löytyy täältä taaksepäin tosta sivulta 108.:urjo:

mut on se kenkkua, kun ei saa palautetta.. tääkin ohjelma on kahdessa paikassa, toinen täällä ja toinen treeni-osiolla. ja tuol treeni-osiolla se on luettu jo melkein 400 kertaa, mutta vain yks ystävällinen tapaus antanu palautetta.. noh, ehkä vielä joskus.

ei näkynyt,laita viestin numero(tässä threadissa) tai linkki viestiin niin annan välitöntä palautetta

1) maanatai, seuraavalla kierroksella tiistaina jne.

rinta - perus penkki/kapea (kierroksittain vuorotellen ristiin) 3*8
rinta – alavinopenkki/ylävino (kierroksittain vuorotellen ristiin) 3*8
selkä - leuat niskan taakse 3*8
selkä - maastaveto 3*8
selkä - kulmasoutu 3*8
kyljet - käsipainoilla 3*8
olat - pystypunnerrus kp 3*8
olat – vipunostot sivuille kp 3*8
olat – takaolkapäät ristitaljassa 3*8

2) keskiviikko, seuraavalla kierroksella torstaina jne.

jalat - kyykky 3*8
jalat - prässi 3*8
jalat - pohkeet seisten 3*8
ojentaja - ranskalainen 3*8
ojentaja - dippi 3*8
hauis - seisten tangolla 3*8
vatsa - vattakone 3*10

1) perjantai, seuraavalla kierroksella lauantaina jne.

rinta – levitys kp 2*10
rinta – keskirinnalle rutistus ristitaljassa 2*10
selkä - alatalja 2*10
selkä - ylätalja taakse/eteen vuorotellen kierroksittain 2*10
selkä - selän ojennus tangolla 2*10
kyljet - käsipainoilla 2*10
olat - vipunostot sivuille (kyynärvarret 90^ kulmassa) kp 2*10
olat - takaolkapäille vipunostot kp 2*10

2) sunnuntai, seuraavalla kierroksella maanantaina jne.

jalat -reidenojennus 2*10
jalat - reidenkoukistus 2*10
ojentaja - pushdown narulla 2*10
ojentaja - nosto sivulta taakse kp 2*10
hauis - hammer -kääntö 2*10
hauis - ristitaljassa (mikä lie liike nimeltään) 2*10
vatsa - alavatsa 2*12
vatsa - kiertoliikkeet 2*12
ensimmäisestä kakkosesta puuttuu suora liike takareisille (okei sekä kyykky että edellisen treenin mave ottavat takareiskoihin mutta silti)
varsinaisesti en ymmärrä näiden näiden "keveiden" liikkeiden merkitystä toisissa rinta-ja jalkatreeneissä.voihan sitä toisessa treenissä tehdä näitä perusliikkeitä vähän kevyemmin ja puhtaammin,ei ole pakko käyttää näitä himmailuliikkeitä.
mitään suoranaista vikaa en ohjelmastasi löytänyt

ensimmäisestä kakkosesta puuttuu suora liike takareisille (okei sekä kyykky että edellisen treenin mave ottavat takareiskoihin mutta silti)
varsinaisesti en ymmärrä näiden näiden "keveiden" liikkeiden merkitystä toisissa rinta-ja jalkatreeneissä.voihan sitä toisessa treenissä tehdä näitä perusliikkeitä vähän kevyemmin ja puhtaammin,ei ole pakko käyttää näitä himmailuliikkeitä.
mitään suoranaista vikaa en ohjelmastasi löytänyt

jep. huomasin ite ja ton takareisien puutteen tossa pari päivää sitten, ja se on nyt korjattuna tähän.. jotain muutakin tais tulla korjattua. maven jätin kokonaan pois, koska vaikeuttaa liikaa palautumista, kun vaikuttaa niin paljon ympäri kroppaa koko liike..

ja noista "keveistä" liikkeistä hitauksineen ja rutistuksineen seuraavaa: olen siis itse treenatessani havainnut sen että saan lihaksiin täysin eri tuntuman, kun pidän liikettä tehdessäni lihaksessa jatkuvaa ja mahdollisimman suurta jännitystä, eli rasitusta siis. esim. normi penkissähän liikkeen kuuluu mennäkin niin, että tanko lasketaan HITAASTI rinnalle, mistä se nostetaan NOPEASTI ylös. mutta rutistus rinnalle, käsien ollessa suorana, onkin jo paljon vaativampaa, eikä ainakaan mulla mene perille niin hyvin, miten esim. ristitaljassa. ristitaljassa pystyn toteuttamaan nämä molemmat vaiheet, rutistuksen ja hitaan laskun, helposti yhdessä ja saan lihaksen väsymään niin hyvin, että sarjatulokset tippuvat reilusti verrattuna siihen, mitä ne on tehtynä ristitaljassa ilman hitaita laskuja ja rutistuksia. ja sama sitten pätee jalkoihinkin. esim. kyykyssä/prässissä on helppo toteuttaa hidas lasku, mutta rutistus ei mene perille samoin, mitä se menee jalan ojennus ja koukistus -liikkeissä. ja lisäksi jaloille tässä on myös se tarkoitus, että saan kohdistettua ojennus ja koukistus -liikkeillä rasituksen tiettyihin kohtiin jaloissa.

koko näiden hitaat laskut ja rutistus -liikkeiden pointti on siis se, että yritän maksimoida täysin kohdistetusti liikkeiden perille menemisen siten, että treenattava lihas joutuu todella kovan rasituksen kohteeksi ilman että tulee oheisrasitusta muille lihaksille. ja kun taas ei tule oheisrasitusta muille lihaksille, joutuu treenattava lihas tekemään enemmän töitä ja siten myös kasvaa paremmin. ja jos käy "tsäkä", saan tällä ohjelmalla paremmin kontrolloitua lihasten muotoa ja erottuvuutta.. :) toki tässä koko ohjelmassa on ruokailulla todella suuri osa, ja se onkin sitten se vaikeampi osuus...

eli kohdistamisesta/eristämisestä ja maksimaalisesta väsyttämisestä on tässä ohjelmassa kysymys. hidas lasku venyttävää, rasittavaa ja aktivoi lihasta paremmin kuin normaali/nopea lasku, ja mun käsityksen mukaan se auttaa myös hermotuksessa. rutistus taas auttaa keskittämään kaiken tehon treenattavaan lihakseen ja siten rasittaa sitä myös enemmän, ja auttaa myös siinä hermotuksessa, ellen ole ihan väärässä.

mutta varovainen pitää olla. tekniikkana toi on raskas ja menee helposti ylikunnon sairastamiseksi, jos ei ole varuillaan ja pidä niitä köykäsiä viikkoja. mutta tosiaan just vasta aloitin tämän ohjelman, niin paha sanoa vielä kunnolla tämän ohjelman kohdalla mitään, mikä perustuu kokemuksella todetuksi. mut ehkä nyt ymmärrät paremmin, miksi kokeilen tällaistä ohjelmaa noilla "keveillä" liikkeillä.

1) maanatai, seuraavalla kierroksella tiistaina jne.
rinta - perus penkki/kapea (vuorotellen ristiin) 3*8
rinta – alavinopenkki/ylävino (vuorotellen ristiin) 3*8
selkä – leuat niskan taakse 3*8
selkä - kulmasoutu 3*8
selkä – selän ojennus tangolla 3*8
kyljet - käsipainoilla 3*8
olat – vipunostot sivuille kp 3*8
olat – takaolkapäät ristitaljassa 3*8
olat - pystypunnerrus kp 3*8

2) keskiviikko, seuraavalla kierroksella torstaina jne.
jalat - kyykky 3*8
jalat - sjmv 3*8
jalat - pohkeet seisten 3*8
ojentaja - ranskalainen 3*8
ojentaja - dippi 3*8
hauis - seisten kulmatangolla 3*8
hauis – istuen käsipinoilla 3*8
vatsa - vattakone 3*10
vatsa – miinusasteilla 3*10

1) perjantai, seuraavalla kierroksella lauantaina jne.
rinta – levitys kp 2*10
rinta – keskirinnalle rutistus ristitaljassa 2*10
selkä - alatalja 2*10
selkä - ylätalja eteen 2*10
selkä – selän ojennus tangolla 2*10
kyljet - käsipainoilla 2*10
olat - vipunostot sivuille (kyynärvarret 90^ kulmassa) kp 2*10
olat - takaolkapäille vipunostot kp 2*10

2) sunnuntai, seuraavalla kierroksella maanantaina jne.
jalat - prässi 2*10
jalat -reidenojennus 2*10
jalat – reidenkoukistus 2 *10
ojentaja - pushdown narulla 2*10
ojentaja - nosto sivulta taakse kp 2*10
hauis - hammer -kääntö 2*10
hauis – molemmat kädet samaan aikaan ristitaljassa (mikä lie liike nimeltään) 2*10
vatsa - alavatsa 2*12
vatsa - kiertoliikkeet 2*12

toki kaikkea voi kokeilla,ja voi olla että toimiikin :) mutta itse en tuollaista tekisi,se on kaikkien uskomuksieni vastaista :D

Haluaisin mielipiteenne ohjelmastani. Aloitin ohjelman n. 2-3kk sitten. Sitä ennen salilla ollessani tein vaan mitä sattuu n. 1-2kk ajan. Tarkoituksena on siis lihasten kasvatus eli massaa lisää.
Treenaan 4 kertaa viikossa näin:

Ma, Pe: Rinta etureidet olkapäät ja ojentajat
Penkki 8-10 x 2
Vinopenkki 8-10 x 2
Prässi 10 x 3
Vipunosto 10 x 2
Pystypunnerrus 10 x 2
Ojentajat 10 x 3

Ke, Su: Selkä, Takareidet, pohkeet, hauikset, forkut
Ylätalja 10 x 3
Alatalja 10 x 3
Suorinjaloin maastaveto 10 x 2
Koukistukset 10 x 2
Pohkeet 10 x 4
Hauikset 10 x 3
Rannekääntö 10 x 2
Vatsat useita toistoja x 3

Ruuan suhteen ei pitäisi olla ongelmia. Syön monipuolisesti ja tukevasti. Lisäravinteita en syö, mutta pitäisiko palautusjuoma ottaa mukaan treenien jälkeen?

Laittakaa mielipiteenne ja parannus ehdotuksenne. :)

Miltäs vaikuttaa???

RINTA/SELKÄ

Penkki 3X10
Vinopenkki (smith) 3X10
PeckDeck/Ristitalja 3X10
Ylätalja suora/v-kahva 3X10
Kulmasoutu 3x10
Vatsat 3x20
selänojentajat 3x15

JALAT
Kyykky 3x12
Prässi 3x12
Ojentajat 3x12
Koukistajat 3x12
pohkeet istuen/seisten 3x20
vatsa 3x20
selän ojentajat 3x15

HAUIS/OJENTAJAT/OLKA
Vipunosto 3x10
Pystypunnerrus (laite) tai
Pystypunnerrus (Smith) 3x10
Hauis scotissa 3x10
Hauis käsipainoilla 3x10
Kapea penkki 3x10
Ojentajat taljassa 3x10
Vatsat (rutistus) 3x20

toi siis kerran viikossa läpi. 4-jakoista ajattelin eka mut tuntuu et pitäis sit aina päästä se 4 krt viikos ja nyt ei vielä rahkeet tunnu riittävän.

Tollasella oon nyt käyny pari viikkoa. Luisevaa roppaa pitemmällä tähtäimellä tarkotus saada lihaa ympärille, mutta aluksi kuitenkin saatava reenaamisen rutiini.
Aiemmin oon käyny sellasia parin kolmen kuukauden jaksoja mutta sit se jostaa syystä jää. Nyt taas kiroon ku tällä hetkellä maistuu!!! oon sellanen onoff tyyppi et aina pitää päästä ja ikinä ei saa jättää menemättä.
Juoksua yritän harjotella ohessa. pari kolme kertaa viikossa.45min juoksua. noin... 6-10 km olosta riippuen.
Lätkää tulee harrastettua saman verran. Jäät lähtee kuun vaihteessa et lisätäkö salireeniä vai juoksuharjottelua.

aiemmin oon lätkä/juoksuharjottelun tai aikoinaan salitreenin jälkee ottan pelkkää vettä. Gatoradea vasta viimisen 6kk. Ollu ilmeisesti pieni aukko ravinto-opissa. Nyt ostin fastin hera80 proteiinia ja malto6 hiilaria. nehä tulee viel halvemmaks ku noi valmiit juomat :eek: ja saa vähä lisää tota proteiiniakin jos se elimistö sitä kerran huutaa...
Niin paljo on tullu luettua nyt palautusjuoman tärkeydestä lihaksille.

Kertokee siis mielipiteet

Mielipiteitä kaivataan ja tässä treeniohjelmani.
3-jakoinen 2on-1off tyylillä mennään. esim.

Ma.Rinta,Olkapäät,Ojentajat "Treeni 1."
Ti.Jalat,Vatsat "Treeni 1."
Ke.Lepo
To.Selkä,Hauis "Treeni 1."
Pe.Rinta,Olkapäät,Ojentajat "Treeni 2."
La.Lepo
Su.Jalat,Vatsat "Treeni 2."
Ma.Selkä,Hauis "Treeni 2."
jne...
Treeni 1. = toistot 12
Treeni 2. = toistot 8 tietysti kovimmilla raudoilla

Rinta
-Penkki 3x12/8
-Vinopenkki Käsip. 3x12/8
-Ristitalja tai Viparit käsip. 2x12/8

Olkapäät
-Pystypunnerrus Käsip. 3x12/8
-Viparit sivuille 3x12/8
-Viparit taakse 2x12/8

Ojentajat
-Ranskalainen tangolla 3x12/8
-Taljapunnerrus 2x12/8
-Punnerrus niskantakaa käsip. 2x12/8

Jalat
-Jalkaprässi 3x12/8
-Askelkyykky Smithissä 3x12/8
-Reidenojennus 2x12/8
-Reidenkoukistus 2x12/8
-Pohkeet istuen 4/20
-Poihkeet seisten 4x15

Selkä
-Kulmasoutu rinta tuettuna 3x12/8
-Alatalja 2x12/8
-Ylätalja 3x12/8
-Selänojennus 4x15

Hauis
-Hauiskääntö tanko 3x12/8
-Hauiskääntö talja 2x12/8
-Hausikääntö Käsip. 2x12/8
-Forkut 3x12/8

Vatsat
Treeni 1.Suorat 4liikettä,4sarjaa,toistot 15-20
Treeni 2. Vinot +kyljet

Koko ajan yritän nostaa painojen määrää ja yritän saada puhtaat toistot.

Toivoisin nyt todella kommentteja kokeneemmilta koska olen joskus tänne ohjelmia laittanut mutta palautetta en ole saanut,ainakaan rakentavaa sellaista mutta ei muuta kuin kiitoksia jo etukäteen:rock:

Hmm.. pistänpä mäki tänne treeniäni, elikkäs tällä hetkellä treenaan sitten vain kintut ja vatsa-selkä koska rantees vikaa. Kämmenselkään tuli pieni murtuma (mutta käsi oli ja on siis kipeä ranteesta, tiedä sit) tammikuun puoles välis, oli kipsis kuitenki vaan 2vko, siitä pari viikkoa otin iisisti ja jostai helmikuun puolesta välistä kerkesin pari viikkoa käsiä treenata kunnes mokasin ja menin kokeilemaan vapaalla painolla hauista. Yhden 10 sarjan se kestikin ja kun toista meinasin alottaa niin vihlas oikein mukavasti. No eniwei, tässä siis treeniä, käsien tilalla olen tehnyt aerobista ja venyttelyä. Niin ja liikkeiden järjestys vaihtelee viikon parin välein.

1. päivä Jalat
*Pohkeet laitteessa 12, 10 ja 8 tuota nii.. 2,75 baarilla tiedä sit mitä se ois kg
*Sarja vuorotellen:
Reiden loitontajat 30kg:lla 15, 35kg:lla 12 ja 40kg:lla 10
Reiden lähentäjät 35kg:lla 15, 40kg:lla 12 ja 45kg:lla 10
*Reisi- ja pakaralihakset kelkallisessa jalkaprässissä 85kg:lla 12, 10, ja 8
*Sarja vuorotellen:
Polven koukistajat 2,5 baarilla 12, 3 baarilla 10 ja 3,5 baarilla 8
Polven ojentajat 1,75 baarilla 12, 2 baarilla 10 ja 2,25 baarilla 8
*Pakarat laitteessa 3 baarilla 15, 12 ja 10
Loppuun venyttelyt

2. päivä Vatsa-selkä
*Vatsarutistukset pallon päällä 20, alavatsat pallo jalkojen välis -> jalkojen nostot 20, vinot vatsat (ilman palloa) 20/puoli, ja hitaat vatsarutistukset kantapäät pallon päällä 20
*Selkälihakset ojentajalaitteessa 4,5 baarilla 50
*Selkälihakset + vinot vatsalihakset vartalonkiertolaitteessa 3 baarilla 20/puoli
*Suorat vatsalihakset laitteessa 4,5 baarilla 2x40
*Kyljet: vartalon sivutaivutus 5kg:n levy kädes 20/puoli
*sit taas toi pallolla pelleily (mikä on kivaa :D) mikä oli tän listan ekana
*Selän ojennus telineessä 2x15
Loppuun venyttelyt

3. päivä lepo / ulkona reipastelua
4.päivä saliaerobinen, yleensä stepperillä 24min ja fillarilla 12min jonka jälkeen venyttelyä
ja sit ympyrä sulkeutuu -> kierto alkaa alusta

Käyn salilla viikossa 4-5 kertaa, harrastan myös kuntonyrkkeilyä (treenit kylläkin vaan kerran viikos) tosin nythän en tietenkään ole niihin treeneihin mennyt joten on sitten salilla käyty se 5 kertaa.
Nainen siis olen, 165cm, 57kg ja 21v :) Tarkoituksena olisi kasvattaa palaa mutta rasvan vähentäminen täytyis kai ensin hoidella? Vai hoituisko samalla :D
Mielelläni otan neuvoja vastaan, täälä on varmasti tietävää porukkaa. Siihen luottaen kiittää ja kumartaa.

2-jakoinen

Keskiviikko: Rinta, selkä ja olkapäät
-Penkkipunnerrus 3x5-10
-Leuanveto 2xmax
-Kulmasoutu kp 2x6-12
-Pystypunnerrus 3x6-10
-vipunostot sivuille/taakse 2x8-15

Torstai: Jalat ja kädet
-Etukyykky 4x5-10
-Askelkyykky 2x8-12
-Yhdenjalanpohjenousu 4x10-30
-Kapea penkki 3x8-15
-Hauiskääntö 3x8-15
-Vatsarutistus 2x20-30
-Istumaannousu lisäpainoilla 2x10-15

Lauantai: Rinta, selkä ja olkapäät
-Penkkipunnerrus 3x5-10
-Mave 2x6-8
-Leuanveto 2xmax
-Kulmasoutu kp 2x6-12
-Pystypunnerrus 3x6-10
-Vipunostot sivuille/taakse 2x8-15

Sunnuntai: Jalat ja kädet
-Etukyykky 4x5-10
-Askelkyykky 2x8-12
-Yhdenjalanpohjenousu 4x10-30
-Kapea penkki 3x8-15
-Hauiskääntö 3x8-15
-Vatsarutistus 2x20-30
-Istumaannousu lisäpainoilla 2x10-15

Eli, näyttääkö tuo ohjelma ihan ok:lta? Treenaan kotona, mutta oikeastaan kaiken oleellisen voin tehdä. Takakyykky ei onnistu, mutta se korvautuu aika hyvin etukyykyllä ja muilla jalkaliikkeillä. Tavoitteena on hankkia hyvä yleiskunto, perusvoimaa ja ihan muutenkin mallikasta kroppaa. Tuohon lisään vielä pari lenkkiä viikkoon nyt keväällä ja kesällä. Talvella yritän enimmäkseen kasvattaa massaa ja lenkkeily jää vähemmälle, mutta mulla on aina ollut hyvä aerobinen kunto, joten siitä voi vähän nipistää, että lihas kasvaisi paremmin.
Treenikokemusta on nyt reilu vuosi: aluksi penkki-hauis-linjalla:david: , mutta pakkiksen löydettyäni tuli muutkin lihakset mukaan. Treenipäiviä ja -jakoa ei ole mahdollista muuttaa, koska mulla on tiistaina hiukan erilainen treeni (,jota en nyt jaksa selitellä) ja olen todennut, että mulla toimii parhaiten, että lihas treenataan vähintään kaksi kertaa viikossa. Yksijakoinen on toinen vaihtoehto, joka onnistuu ja siihen ehkä vaihdan sitten, kun tarvitsen vaihtelua. Vatsalihastreeni on aika vaihtelevaa, eikä se ole oikeasti aivan sitä, mitä ohjelma näyttää, mutta vaihtelu on mielestäni tehokasta vatsalihaksille.. Eksyin nyt hiukan esittelemään itseäni, koska kirjoittelen tälle foorumille toista kertaa. Eli arvostelkaa ohjelmaa.

nonni, heittäkääs arvioo tästä:

1.päivä

Penkki 8x4
Vinopenkki käsipainoilla 10x3
Ojentajat taljassa 10x3
Kapea penkki 10x3
Olankohautukset 10x3 (kelasin vaihtaa Pystypunnerruksiin... ei tunnu oikeen tekevän mitään järkevää kun näitä treenaa... =P
Rear Delt Row 10x3
Jalkaprässi 10x3
Voimapyörä 10x3
Lopuksi punnerruksia vaihteleva määrä

2.päivä

Pohkeet istuen 10x3
Selän ojennus levypainolla 10x3
Alataljasoutu 10x3
Ylätalja rinnalle 10x3
Scott hauiksille 10x3
Hauiskääntö 10x3
Takareidet vatsallaan maaten 10x3
Sivuttaisvatsat levypainolla 30x3

Käyn semmoset 3-4 krt viikossa treenaamassa, ruokapuoli on kunnossa. 4-6 ateriaa päivästä riippuen, joka päivä 160g+ protskuja.

Itse teen kaks kertaa viikossa salilla seuraavanlaisella ohjelmalla:

Ma: Rinta,hauis,jalat+vatsat

penkkipunerrus
vinopenkki
vipunosto maaten käsipainoilla
scott hauiskääntö
hauistalja
hauiskääntö istualtaan
jalkaprässi
polven ojennus laitteessa
polven koukistus makuulta
+vatsoille sivutaivutuksia ja pari sarjaa rutistusta koneessa

Ke: Ojentajat,selkä,hartiat,jalat+(vatsat)

leuanveto myötäotteella
mave
ylätaljaa eteen/niskan taakse
alataljasoutu
kapea penkkipunnerrus
dippejä
ranskalainen punnerrus
ojentajapunnerrus ylätaljassa
pystysoutu
reiden lähennys laitteessa
reiden loitonnus istualtaan laitteessa
+vatsoille sivutaivutuksia ja rutistuksia koneessa

ja sitten teen kotona käsipainoilla perjantaina hartioille erilaisia vipunostoja+kulmasoutu käsipainoilla.

Miltä kuulostaa,hirveästi korjattavaa?

Okei eli olen 18v 166/63kg, tavoitteena olisi voiman/massan lisäys.
Salilla voisin käydä 3 krt/viikossa.

Tämä ohjelma on lähes suoraan FAQ:sta, mutta kaipaisin hieman neuvoja.
Yleisesti onko iha jees ohjelma?

1. Päivä
Takakyykky 2x
Maastaveto 2x
Pohkeet seisten 3x
Vinopenkki Smith 2x
Kulmasoutu kp:lla 2x / Alatalja 2x
Ylätalja 2x
Vipunostot sivuille 2x
Ranskalainen punnerrus tanko / (kp.) 1-2x
Hauiskääntö Scott / Tanko / Keskitetty 1-2x
Vatsat + Alaselät + kyljet
(ranteet 2-3x. 1 krt/viikossa)

2. Päivä
Jalkaprässi 2-3x
Reiden koukistus 2-3x
Pohkeet istuen 2-3x
Penkki / (kp. Penkki) 2-3x
Kulmasoutu tangolla 2x
Leuanveto 2x
Pystysoutu 2x
ojentajatalja 1-2x
Hauiskääntö Scott / Tanko / Keskitetty 1-2x
Vatsat + alaselät + kyljet
(epäkkäät 2x. 1krt viikossa)

Eli näitä olisi tarkoitus tehdä vuorotellen, 3 krt viikossa siis (ti,to,la).

Kannataako maastavetoa tehä 2x viikossa? Saman tapaan kysyisin että onko liikaa jos joka toisella viikolla tulee takakyykky 2x viikossa, tai esim. penkki 2x viikossa?

Painoista / toistomääristä sen verran, että onko viisasta tehdä milloinkaan ns. loppuun asti eli että viimeinen toisto menee juuri ja juuri, mutta kuitenki menee ilman avustajaa?
Toistoja olen ajatellut tehdä 12/8/6, aina kahden viikon kierrolla.

Onko pahoja virheitä / parannettavaa? kiitos vastauksista etukäteen.

jk89: Nuita alaselkiä en erikseen tekisi. Ottaa kyykyt, mavet yms. jo sinne melko reilusti.

Edit. Muuten toi näyttää ainaki omaa silmää iha passelilta

Okei kattokaas onko kaikki kondiksessa.

MA:

Ojentaja punnerrus taljassa x10(Aloita 35kg ja lisään 65kg asti)
Olkapäät 3x10 (Tramppikseksi olen kuullut sanottavan)
Hauis smith-penkissä 3x10 (Joka kerta painoja lisäten)
Alaselkä x10 (Aloitan ilman painoja ja jatkan 25kg asti)
Rinta 3X10 (Painoja lisäten)

TI:

Jalkaprässi x10 (Aloittaen satkusta 225Kg:hen)
T-kulmasoutu 3X10 (Painoja lisäten)
pohkeet seisten x10 (aloittaen tangosta 90kg:hen)
Reiden ojennus 3x10

Ke:
Välipäivä

To:
Sama kuin Ma paitsi penkki 2x6

Pe:
Sama kuin ti paitsi kyykky prässiin tilalla

Niin onkos tossa jtn korjaamista? MAvea tekisin jos oikean tekniikan osaisin. Ja kyykkykin tuntuu jo alaselkään ilkeästi. Tällä olisi tarkoitus kasvattaa voimaa joten sen mukaan korjailkaa.

Palkkarina käytän hera+maltoa sekoitetta johon lisätty kreatiinia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom