Kaseiiniko se on niin myrkkyä, että kun sen syö "yöllä" eli normaali ihmisen iltapalalle niin se kertyy PUM vatsalle. Kaikkea sitä kuulee.
no ei kai se siitä kaseiinista kiinni ole, hyvää shittiähän se on -ja helvetin tarpeellista. ja kuten sanoin, makuasiahan tää oon.
toiset suosittelevat; "älä syö yötä vasten, jotta elimistösi saa mahdollisimman hyvän "rauhan" palauttaa/kasvattaa lihaksia ilman, että ravinnon polttamiseen kuluu energiaa, ja että jos et halua ylimääräistä paskalihaa, älä syö yöllä/myöhään illalla" ja toiset sanovat että "syö niin saatanasti iltaisin, ja jos mahdollista nouse jopa yöllä syömään, jotta elimistösi saa tarpeeksi rakennusainetta, ja että ei siitä mitään ylimääräistä tule kun treenaa tarpeeksi kovaa". ja toiset taas toteuttavat näitää molempia mainittuja menetelmiä vuorotellen riippuen siitä, onko menossa massajakso vai kiristely.. hyyyyyvin yksilöllistä siis. toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä.. taitaa jotkut jopa tykätä pienistä pojistakin.
ja kuten jo aiemmin sanoin, tämä yösyömisestä johtuva lihominen on yksilöllistä. ja toki, koska te molemmat olette alle 20v., teidän aineenvaihduntanne on pelkästään jo nuoresta iästä johtuen jotain ihan eri luokkaa kuin esim. hieman alle kolmekymppisillä. eli ehkä juuri sinä olet yksi niistä onnellisista, niin kuin minäkin, joille yösyöminen ei aiheuta hevon vittuakaan, mutta kaikki muut eivät välttämättä sitä ole.
ja se, että sä alunperin annoit neuvon lisätä ILTAPALALLE (tarkoititko siis kaverin mainitsemaa illallista??) lisää proteiineja, on hiukka outoa. koska jo klo. 17 tulee lisäravinteista, veikkaisin vähintään n. 30-40g proteiinia ja heti klo. 18 tulee lisää proteiinia jauhelihasta n. 20g. do the math, niin näet, ettei siihen ole mitään järkeä lisätä vielä yhtä 20g proteiinia, koska silloin tulee proteiinia nautittua alle kahdessa tunnissa n. 80g ja mitäs hyötyä se sitten palvelee?? ei niin mitään.. mutta jos tarkoitit iltapalalla sitä klo. 23 hetkeä kun ollaan menossa nukkumaan ja nautitaan rypsit, on ehdotuksesi järkevä. mutta kuten olen jo sanonut, itse en dieetillä juuri ennen nukkumaanmenoa söisi yhtään mitään KIINTEÄÄ. ja kuten se tuon kaverin ohjelmastakin mielestäni näkyy, ei hänkään halua sitä tehdä. kun siis kerran menee pelkän rypsin voimalla nukkumaan siten, että edellisestä ruokailusta on jo useampi tunti..
itse siis teksin niin, tasapainoittaakseni proteiinin saantia ainakin treenipäivinä, että nauttisin vielä sen yhden n. 30g proteiinia siinä klo. 21-23 aikaan.
toki on tehty uusia tutkimuksia siitä, miten proteiini imeytyy. alunperin uskottiin elimistön pystyvän pilkkomaan vain sen n. 30-40 g kerralla ja siitä ylimenevät tulisi sitten suoraan läpi ilman imeytymistä/hyötyä. mutta nyt uskotaankin olevan mahdollista että elimistö polttaa proteiinia hyödykseen vaikka sen 80g kerralla, mutta siihen kuluu sitten vain enemmän aikaa.. eli että siis yli 30-40g:n menevät määrät imeytyvät myös, mutta vaativat pidemmän aikavälin imeytyäkseen. lisäksi on tutkittu, että proteiinia voi huoletta nauttia ilman pelkoa ylimääräisen rasvamäärän kasvusta elimistössä. mutta tässäkin asiassa on tultu tulokseen, että kyllä se osa proteiinista, mikä ei ehdi toteuttaa alkuperäistä tehtäväänsä, eli kasvattaa lihasta, SAATTAA kerääntyä rasvaksi elimistöön. ja varmaa kuulemma on, että jos proteiinia nautitaan aivan tolkuttomia määriä, niin se kerääntyy ylimääräisenä kroppaan.. mutta se on nyt sivuseikka se.
ja jostain kumman syystä sellainen "huhu" on ollut liikkeellä jo vuosia, että yösyöminen lihottaa.. mistä lienee sitten saanut alkunsa.
mutta tämä on vain minun mielipiteeni...;)