Täällä olisi yksi aloittelija, joka tarvitsisi apua! Olen 24-vuotias nainen, 168 cm ja noin 57 kg. Aloitin treenaamisen 4 kk sitten erään yrityksen valmiilla kotiohjelmalla. Aika nopeasti hylkäsin ohjelmasta pois turhat jumppailut ja vemputukset, ja olen nyt tehnyt hetken sen ohjelman pohjalta 2-jakoista itse (poikaystävän avustuksella) tekemääni ohjelmaa. Treenaan 4 kertaa viikossa. Kotona siis treenailen ainoastaan ja käytössä on 2 x 15 kg säädettävät käsipainot sekä erilaisia kuminauhoja. Olisin kaivannut pientä kommenttia ohjelmasta
Välillä tuntuu ettei ole tarpeeksi rankkaa.. Pitäisikö vain lisätä painoja?
Treeni 1:
Kyykky 3 x 15-20
Glute bridge 3 x 15-20 + pito
Askelkyykky taaksepäin 3 x 12-15/jalka
Reiden loitonnus kylkimakuulta 2 x 1 min/jalka (olen tähän yrittänyt kehitellä jotain vastusta, että voisi tehdä vähemmän toistoja, mutta nykyisillä kuminauhoilla ei ole vielä onnistunut)
Lonkan ojennus kontiltaan 2 x 1 min/jalka (olen tähän yrittänyt kehitellä jotain vastusta, että voisi tehdä vähemmän toistoja, mutta nykyisillä kuminauhoilla ei ole vielä onnistunut)
SJMV 3 x 15
Vatsat
Treeni 2:
Kulmasoutu käsipainolla 3 x 15/käsi
Punnerrus (naisten) 2 x maksimi
Ojentajat kuminauhalla (kuminauha oven yli ja siitä vedot taljamaisesti) 3 x 20/käsi
Ojennus pään takaa 2 x 15
Hauiskääntö 3 x 15-20
Pystypunnerrus 2 x 15
Vipunostot sivuille 3 x 15
Supermies vuorottaisilla nostoilla 2 x 30
Treeni 3:
Kyykky 3 x 15-20
Bulgarialainen askelkyykky 3 x 15/jalka
Glute bridge/hip thrust 3 x 15-20 + pito
Askelkyykkykävely 3 x 20
Yhden jalan SJMV 3 x 15/jalka
Muutama valinnainen vatsalihasliike
Lankku 2 x 1 min
Treeni 4:
Sama kuin treeni 2
Mitä mieltä olette syömisestä? Olen ollut nyt noin 10-20 % miinuskaloreilla, sillä vähän ylimääräistä löytyy, vaikka ylipainoa ei olekaan. Olen ymmärtänyt, että aloittelijan on mahdollista laihduttaa ja kasvattaa lihasta samaan aikaan ja lihakset ovatkin tässä 4 kk aikana kasvaneet ja rasva vähentynyt. Paino on tippunut noin 3 kiloa. Kuinka kauan voin vielä jatkaa miinuskaloreilla, ennen kuin lihaskasvu loppuu?
Olen myös ajatellut ostaa levytangon, mutta sen pituus mietityttää. Koska tosiaan treenailen kotona ja tilaa on rajoitetusti, niin mielelläni ostaisin mahdollisimman lyhyen tangon. Riittääkö 130 cm tanko mihinkään vai ostanko 150 cm?
Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsivät vastata tätä keltanokkaa mietityttäviin kysymyksiin!