Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä laittaisin perjantaille se olkapäätreenin, jos haluaa yhdistellä. Tulee muuten holtittoman paljon punnertelua yhdelle päivälle. Vuorottelisin muutenkin siitä rinta-ojentajatreenistä normipenkkiä ja kapeaa, koska rinnalle ja ojentajalle on ihan riittävästi muitakin raskaita liikkeitä, ja saa panostettua yhdessä treenissä paremmin toiseen. Olkapäätreenistä etuviparit minusta pois. Ei tarvitse etuolkapää omaa liikettään, kun on tuon verran punnerruksia.

Yhdistettynä olkapäätreeniin jättäisin selkätreenistä tuon ylätaljan niskan taakse veks ja ottaisin tilalle esimerkiksi facepullin ja tai jonkun takaolkasoutukoneen. Tulee jotain leveää soutua hartioille vastapainona suurelle määrälle punnertelua. Vasarakäännöt minusta hauikselle ihan turhia. Keskittyy mieluummin tekemään hauiskäännöt niin, että ne osuu oikeasti hauikseen eikä kyynärvarteen.

Kyykkyyn lisäisin sarjoja ja jonkun pienen progression tyyliin 3x6 -> 6x6 tai 3x6 -> 5x8. En tiedä miksi hack on takareisille ja prässi etureisille, kun minusta etu- ja takareittä on helpompi rasittaa päinvastoin. Prässiä helppo ottaa takareisipainotteisesti ja hackilla taas etureittä, mutta kai sen tietysti voi ottaa noinkin, jos tietää, mitä tekee.

150-200kcal miinukset taitaa olla yhtä tyhjän kanssa, jos oikeasti haluaa pudottaa painoa, mutta tossa on tuota aktiviteettiakin sen verran, että mitkään överimiinuksetkaan ei varmaan ole hyvä idea varsinkaan heti lähtöön. Kannattaa varmaan säätää vaa'an ja peilin kanssa tuota sapuskapuolta, kun näkee miten tuo lähtee liikkeelle.

Minä laittaisin perjantaille se olkapäätreenin, jos haluaa yhdistellä. Tulee muuten holtittoman paljon punnertelua yhdelle päivälle. Vuorottelisin muutenkin siitä rinta-ojentajatreenistä normipenkkiä ja kapeaa, koska rinnalle ja ojentajalle on ihan riittävästi muitakin raskaita liikkeitä, ja saa panostettua yhdessä treenissä paremmin toiseen. Olkapäätreenistä etuviparit minusta pois. Ei tarvitse etuolkapää omaa liikettään, kun on tuon verran punnerruksia.

Yhdistettynä olkapäätreeniin jättäisin selkätreenistä tuon ylätaljan niskan taakse veks ja ottaisin tilalle esimerkiksi facepullin ja tai jonkun takaolkasoutukoneen. Tulee jotain leveää soutua hartioille vastapainona suurelle määrälle punnertelua. Vasarakäännöt minusta hauikselle ihan turhia. Keskittyy mieluummin tekemään hauiskäännöt niin, että ne osuu oikeasti hauikseen eikä kyynärvarteen.

Kyykkyyn lisäisin sarjoja ja jonkun pienen progression tyyliin 3x6 -> 6x6 tai 3x6 -> 5x8. En tiedä miksi hack on takareisille ja prässi etureisille, kun minusta etu- ja takareittä on helpompi rasittaa päinvastoin. Prässiä helppo ottaa takareisipainotteisesti ja hackilla taas etureittä, mutta kai sen tietysti voi ottaa noinkin, jos tietää, mitä tekee.

150-200kcal miinukset taitaa olla yhtä tyhjän kanssa, jos oikeasti haluaa pudottaa painoa, mutta tossa on tuota aktiviteettiakin sen verran, että mitkään överimiinuksetkaan ei varmaan ole hyvä idea varsinkaan heti lähtöön. Kannattaa varmaan säätää vaa'an ja peilin kanssa tuota sapuskapuolta, kun näkee miten tuo lähtee liikkeelle.

Noniin, nyt tuli paljon hyviä vinkkejä, kiitos! Tältä pohjalta muokkailen vähän tota ohjelmaa ja kokeilen miltä tuntuu. Ja hackki/prässi-liikkeitä oon tehny vaihtelevasti sekä etu- että takareisille ja saan ne hyvin perille. Ne nyt alkuun noin, vaihtelen sitten kun siltä tuntuu.
Ja dieetin kanssa ei tosiaan mitään kiirettä, niin aloitellaan rauhallisesti ja siitä sitten muutellaan jos tarvii.
Edit: ja tää kyykkyprogressio menee siis niin että ekassa treenissä sopivilla painoilla 3x6, ens kerralla samat painot ja 4x6 jne. vai käsitinkö väärin?

Edit: ja tää kyykkyprogressio menee siis niin että ekassa treenissä sopivilla painoilla 3x6, ens kerralla samat painot ja 4x6 jne. vai käsitinkö väärin?
Esimerkiksi juuri noin. Näitä voi toteuttaa monella tapaa, mutta ajatus takana on vaan se, että treeni pysyy nousujohteisena pitkässä juoksussa. Kannattaa katsoa, että sarjoihin jää hieman varaa ja ottaa joku pieni kevennys esimerkiksi yhden jakson päätteeksi, ennen kuin lähtee tahkoamaan uutta. Uuteen jaksoon maltillinen korotus sarjapainoissa tai enemmän toistoja ja sarjoja, ja sitä kautta työmäärää ylöspäin.

Samaa voi käyttää myös pystypunnerruksen, penkin ja leukojen kanssa riippuen toki siitä, miten paljon haluaa harrastaa tämmöistä puolivoimailua.

En toki tarkoittanut että kaikki liikkeet pidetään mukana kun ehdotin että olkapäät muokataan tiistaille. Liikkeistä joutuu tällöin karsimaan ja ajattelin sen olevan itsestään selvää enkä sitä erikseen maininnut. Ehdottomallani muutoksella kyseessä olisi ollut perinteinen tasapainoinen 3-jakoinen jaolla työntävät - jalat - vetävät. Jos olkapäät onkin perjantain treenissä niin ohjelma ei ole kovin tasapainoinen kun työntäviä tehdään kahtena ja jalkoja ja selkää yhtenä päivänä viikossa. Eli olkapäille tulee suoraa ja epäsuoraa rasitusta. En lähtisi tuntemattomille epätasaista jakoa suosittelemaan.

Kuitenkin voi tuokin tapa olla parempi, mikäli olkapäät ovat jäljessä tai tarkoituksena on 3-6kk päästä dieetin loputtua vaihtaa ohjelmaa, jolloin lievä epätasaisuus ei haittaa. Kyllähän se toteutus siellä salilla kuitenkin merkkaa enemmän kuin jako paperilla.

Eli olkapäille tulee suoraa ja epäsuoraa rasitusta
Niin tulee ylärinnalle, ojentajalle, hartiaseudulle, vatsalle ja selällekin. En minä tiedä, mikä ongelma tuossa on. Punnerruspainotteinen ohjelmahan tuo vähän on, mutta jos näin haluaa treenata, niin mikäs siinä. Kyllä tuossa koko kroppa tulee kuitenkin käytyä läpi sen verran kohtuullisesti, että epätasapainosta en lähtisi puhumaan.

Ottaisin itsekin kyykyn kahteen kertaan viikossa ja mukaan jotain maastavetoa, rinnallevetoa tms., mutta kun mukana on lenkkiä ja futista, niin pitäisi miettiä koko homma taas ihan uusiksi. Tässähän kommentoitiin vaan valmista pohjaa.

Tere! Olen reilu parikymppinen pitkä ja laiha poika. Nyt tarkoitus alkaa käymään salilla säännöllisesti. Rakensin itselleni 3-jakoisen treeniohjelman, jota tarkoitus tehdä 3-4x viikossa. Ehkä noin kuuteen päivään ohjelma läpi.

1. Selkä ja Rinta
Mave 3x5
Leuat leveä myötäote 3x
Penkki 3x8
Vinopenkki KP 3x10
Kulmasoutu KP 3x10
Ylätalja 3x15
Dippi 3x

2. Jalat ja Vatsa
Etukyykky 3x5
Prässi leveä 3x15
Reiden koukistus 3x10
Reiden ojennus 3x10
Pohkeet seisten/istuen 3x20
Voimapyörä/Jalkojennosto 3x
Lankutus 3x

3. Olkapäät, Ojentajat ja Hauikset
Pystypunnerrus 3x5
Leuat kapea vastaote 3x
Dippi 3x
Kapea penkki 3x8
Takaolkapääveto 3x12
Hauiskääntö tanko 3x8
Viparit sivuille 3x12
Hauiskääntö KP 3x12
Pushdown talja 3x12

Tarkoitus on tehdä vastakkaisia lihasryhmiä supereina (esim. vinopenkki+kulmasoutu, kapeapenkki+takaolkapääveto), ei kuitenkaan kaikkia ( ei esim. mave, kyykky, pystäri). Yritetty hakea parhaimmalla tavalla epäsuoraa rasitusta lihaksille.

Miltä näyttää, pitäisikö jotain muuttaa? Kiitos avusta.

Miltä näyttää, pitäisikö jotain muuttaa?
Etureisi ja jalat muutenkin tuossa jää vähän paitsioon, kun taas punnertelua on todella paljon. Ihan hyvä kyllä se, että on paljon noita perinteisiä isoja liikkeitä. En tiedä tartteeko dippiä tehdä enää ojentajatreenissä, jos sen ottaa jo rintapäivänä. Pystypunnerruksessa ja kapeassa saa kyllä ojentaja- ja olkapääosaston väsytettyä ihan hyvin, ja senkin jälkeen on vielä pushdownia ojentajalle.

Mutta jos haluaa panostaa tuohon, että paikat saa pari kertaa rasitusta viikkoon, niin muuttaisin tuota jakoa kokonaisuudessaan hieman. Tein itse seuraavasti aikanaan:

1. Selkä, ojentaja
- mave
- kulmasoutu kp
- ylätalja/alatalja
- joku hartiaseudun liike
- dippi/kapea penkki (voi tehdä molemmatkin)
- joku eristävämpi ojentajaliike

2. Rinta, hauis
- penkki
- vinopenkki käsipainoilla
- joku eristävämpi rintaliike
- leuat vastaote
- hauiskääntö tangolla
- joku taljahauis tms.

3. Jalat, olkapää
- Kyykky
- Suorin jaloin mave vähän kevyemmin
- prässi/hack (etureidelle)
- etureisi/takareisi koneella
- pystypunnerrus
- viparit sivulle
- facepull tai joku muu takaolkaliike

Vatsaa ja muuta keskivartaloa voi ripotella sinne, missä haluaa tehdä. Tuossa tulee aika hyvin suoraa ja epäsuoraa rasitusta koko kropalle, ja saa punnerrella edelleen paljon. Jos tuolla tekee, niin kannattaa lähinnä katsoa, että alaselkä pysyy menossa mukana, ja jos ei pysy, niin jättää alaselältä jotain rasitusta pois. Olkapäitäkin kannattaa huoltaa, ja tehdä kiertäjää ja lämmitellä kunnolla.

Viimeksi muokattu:
Miltäs tämmönen vaikuttaisi? En oo ennen nelijakosta tehny ja halusin toistoja vaihteeks enemmän.

Maanantai: Rinta & Hauis

Penkki 4x12
Vinopenkki KP 3x10
Alapenkki 3x12
Ristikkäistalja 3x20
Leuanveto vastaote 3x10
Hauis KP 4x12
Hauis taljassa 3x15
Rannekääntö 3x20
Rannerullaus 4x

Tiistai: Jalat

Kyykky 4x12
Jalkaprässi 3x12
Hack-kyykky 3x10
Reiden ojennus 3x12
SJMV 3x10
Reiden koukistus 3x12
Pohjenousu 4x20
Voimapyörä/Vatsarutistus 3x25

Torstai: Olkapää & Ojentaja

Pystypunnerrus istuen KP 3x12
Viparit sivulle 3x20
Takaolkapäät maaten 3x12
Kapea penkki 4x12
Ojentajat taljassa 4x12
Ranskalainen punnerrus 3x10
Dippi 3x12
Olankohautus 4x12

Perjantai: Selkä

Maastaveto 3x12
Leuanveto myötäotteella 3x10
Kulmasoutu 3x12
Ylätalta taakse 3x12
Alatalja 3x12
Ylätalja eteen 3x12
Hauis tangolla 3x10
Selkäpenkki 3x12

Olen nyt selaillut varmaan lähes kaikki nämä keskustelut läpi mutta en ole vain löytänyt itselleni sopivaa kaksi jakoista ohjelmaa. Haluaisiko joku olla niin ystävällinen että jaksaisi tehdä minulle sellaisen? Salipäiviä voisi olla se 4 tai 5 ja erityisesti kehittää yläkroppaa mutta myös tietenkin jalkoja. Treenin pitäisi olla raskas ja sen läpi vetämisellä ei mitään aika rajaa. Itse en siis vielä uskalla enkä osaakkaan tehdä ohjelmaa koska salilla käynyt vasta 8kk mutta aktiivisesti vähintään 3 kertaa viikossa. Niin ja ikää 15 mutta haluan treenata niin lujaa kuin vain mahdollista! KIITOS! Niin ja tavoitteena massa ja sellainen hyvän näköinen kroppa.

Olen nyt selaillut varmaan lähes kaikki nämä keskustelut läpi mutta en ole vain löytänyt itselleni sopivaa kaksi jakoista ohjelmaa. Haluaisiko joku olla niin ystävällinen että jaksaisi tehdä minulle sellaisen? Salipäiviä voisi olla se 4 tai 5 ja erityisesti kehittää yläkroppaa mutta myös tietenkin jalkoja. Treenin pitäisi olla raskas ja sen läpi vetämisellä ei mitään aika rajaa. Itse en siis vielä uskalla enkä osaakkaan tehdä ohjelmaa koska salilla käynyt vasta 8kk mutta aktiivisesti vähintään 3 kertaa viikossa. Niin ja ikää 15 mutta haluan treenata niin lujaa kuin vain mahdollista! KIITOS! Niin ja tavoitteena massa ja sellainen hyvän näköinen kroppa.
https://pakkotoisto.com/threads/2-jakoinen-ohjelma.53842/

Haudi. Vaihdoin vastoittain parin kuukauden ajan käyttämäni vetävät / työntävät -systeemin muotoon yläkroppa / alakroppa&vatsat. Tällaista ohjelmaa on tullut joulun jälkeen hinkattua:

Yläkroppa:

Penkki käsipainoilla 4x
Rinta vipukoneessa 3x
Pystypunnerrus käsipainoilla 3x
Dippi / Ojentajat taljassa 3x
Kulmasoutu 4x
Ylätalja / Leuanveto 3x
Hauisliike 3x

Alakroppa&vatsat:

Reidenkoukistus 3x
Pohkeet seisten 3x
Pohkeet istuen 3x
Kyykky 4x
Prässi 3x
Askelkyykky / SJMV 3x
Vatsoja parilla eri liikkeellä, pääasiassa rutistuksia taljassa

Punnerrusliikkeitä tulee yläkropalle paljon joo, mutta hiihdon ollessa minulle se ns. päälaji, pitää siltä saralta vähän papua löytyäkin. En sitten tiedä, pitäisikö vipukoneessa tehty rintaliike vaihtaa vaikka ihan perinteiseen etunojapunnerrukseen?

Kahdesta kolmeen kertaa viikossa tulee aerobisten liikkumisten ohella salilla jumppailemassa käytyä. Starting Strengthiä kokeilin kesän ajan, mutta jotenkin oli liian puuduttava ohjelma meikäläiselle, en tykännyt yhtään. Noin muuten säännöllisen epäsäännöllistä salitaustaa löytyy parin vuoden ajalta, kestävyysharjoittelun ehdoilla tässä on pääasiassa menty.

Mutta siis, miltä vaikuttaa?

En sitten tiedä, pitäisikö vipukoneessa tehty rintaliike vaihtaa vaikka ihan perinteiseen etunojapunnerrukseen?

Mutta siis, miltä vaikuttaa?
Mä pysyisin pääsääntöisesti noissa isommissa moninivelliikkeissä, ja kun sulla on yläkroppapäivänä jo penkkiä ja dippiä, niin ei siihen kolmatta rintaliikettä enää minusta tarvitse. Käsipainopenkissä voi välillä nostaa vähän penkin kulmaa ja siirtää rasitusta enemmän ylärinnalle, ja etunojapunnerruksiahan voi tehdä vaikka himassa lepopäivänä salilta, jos jotain ylimääräistä rasitusta haluaa. Rinnalleveto + ylöstyöntö vois olla yksi hyvä liike tonne yläkroppapäivälle, jos sen tekeminen luonnistuu. Sillä korvaisi samalla tuon pystypunnerruksen ja antaisi myös alakropalle lisätreeniä. Mahdollisena lisänä tuolloin myös joku takaolka/hartialiike.

En tiedä hiihdon oheisharjoittelusta mitään, mutta jos pohkeet ei ole jotenkin kovin olennaisessa roolissa tässä, niin ei tuonne jalkapäivälle varmaan kahta eri pohjeliikettä kannata laittaa, vaan ottaa jotain kokonaisvaltaisempaa tilalle. Tai sitten jättää vaan tekemättä vaikka toisen vuorollaan, ja käyttää säästyvän ajan ja energian muihin. Kyykkyyn lisäsarja, tehoja ylöspäin tms. Rinnalleveto toimii jalkapäivänäkin hyvin, jolloin taas yläkroppakin saa vähän lisärasitusta samalla.

Kommentoikoon joku sellainen lisää, joka ymmärtää hiihdon päälle enemmän.

Viimeksi muokattu:
Laitan myös tänne tuon ohjelman, jonka laitoin jo jto:n ketjuun. Jto:lta sainkin jo osittain vastauksia.

TREENI 1 - YLÄKROPPA - VOIMA
1. Penkkipunnerrus 3x4-6
2. Vinopenkkipunnerrus kp 3x4-6
3. Leuanveto lisäpainoilla 3x4-6
4. Alatalja 3x4-6
5. Pystypunnerrus tangolla seisten 3x6-8
6. Hauiskääntötangolla 2x6-8
7. Ranskalainen 2x6-8

TREENI 2 - ALAKROPPA - VOIMA
1. Etukyykky/maastaveto 4x4-6
2. SJMV/jalkaprässi 4x4-6
3. Pohkeet seisten 3x6-8
4. Vatsat 3x

TREENI 3 - YLÄKROPPA - HYPERTROFIA
1. Kulmasoutu 3x8-12
2. Ylätalja 3x8-12
3. Vinopenkki tangolla 3x8-12
4. Penkkipunnerrus käsipainoilla 3x8-12
5. Facepull 3x8-12
6. Hauiskääntö kp istuen 3x8-12
7. Ojentajat taljassa 3x8-12

TREENI 4 - ALAKROPPA - HYPERTROFIA
1. Hack-kyykky 3x8-12
2. Yhden jalan prässi 3x8-12
3. Ojennus 3x8-12
4. Koukistus 3x8-12
5. Pohkeet istuen 3x8-12
6. Jalannostot tangolla roikkuen 3x

Tässä nyt pohdin, että kannataisiko yläkropan voimatreenissä kp vinopenkin tilalla olla vinopenkki tangolla ja alataljan tilalla kulmasoutu, vai tuleeko liian rankka tehdä nuo isot liikkeet samalla kertaa? Toisaalta ne sopisivat ehkä paremmin lyhyeen sarjaan kuin nuo nykyiset. Mutta toisaalta nyt molemmissa treeneissä on iso liike mukana. Voisi myös toki jättää toisen rintaliikkeen voimatreenistä pois ja tehdä useamman sarjan penkkiä. Onko hauiskääntö ja ranskis turhia tuolla voimatreenissä?

Ajatuksia? Mietin, että tuosta ekasta treenistä voisi jättää vinopenkin kässäreillä pois ja tehdä penkkiä 4 sarjaa ja mahdollisesti vaihtaa pystypunnerrus vipunostoihin sivuille.

Moi. Tässä 29v 180cm 98kg salihemmo. Elikkäs tässä on nyt 4 viikkoa aloitettu tällaisella ohjelmalla tekemään. Aikaisemmin olen treenannut lähinnä fiiliksen mukaan.
https://www.treeniohjelma.org/3-jakoinen-treeniohjelma/
Tuolla ohjelmalla olen siis tehnyt, vastaavassa ohjelmassa, mainittiin, että joka 4. viikko pitäisi olla kevennetty viikko, mitä mieltä tästä, ja täytyykö kevyen viikon kestää koko viikko, vai voiko se olla esim 1 ohjelman kierto, eli noi kolme treeniä, ja samalla viikolla jo sitten kovempaa.
Sitten kysymyksenä, voiko tuota ohjelmaa tehdä 4-6 kertaa viikkoon, koska jäin työttömäksi ja nyt aikaa riittäisi siihen. Vai pitäisikö ohjelmaa jo vaihtaa, kun olen nyt tehnyt tuota 5-6 kertaa viikossa, 4 viikon ajan. Ei ainakaan hirveästi voimatasot ole nousseet, liekkö johtuu juuri palautumisen puutteesta?

Moi. Tässä 29v 180cm 98kg salihemmo. Elikkäs tässä on nyt 4 viikkoa aloitettu tällaisella ohjelmalla tekemään. Aikaisemmin olen treenannut lähinnä fiiliksen mukaan.
https://www.treeniohjelma.org/3-jakoinen-treeniohjelma/
Tuolla ohjelmalla olen siis tehnyt, vastaavassa ohjelmassa, mainittiin, että joka 4. viikko pitäisi olla kevennetty viikko, mitä mieltä tästä, ja täytyykö kevyen viikon kestää koko viikko, vai voiko se olla esim 1 ohjelman kierto, eli noi kolme treeniä, ja samalla viikolla jo sitten kovempaa.
Sitten kysymyksenä, voiko tuota ohjelmaa tehdä 4-6 kertaa viikkoon, koska jäin työttömäksi ja nyt aikaa riittäisi siihen. Vai pitäisikö ohjelmaa jo vaihtaa, kun olen nyt tehnyt tuota 5-6 kertaa viikossa, 4 viikon ajan. Ei ainakaan hirveästi voimatasot ole nousseet, liekkö johtuu juuri palautumisen puutteesta?

Pienellä varauksella kyllä se kevennetty viikko / kierto kannattaa tehdä. Siinäkin oppii kuuntelemaan kyllä omaa kroppaansa ajan myötä. Kevennetty viikko voi olla esimerkiksi 70% tehoilla tehty treeni ja lepopäivä tai kaksi enemmän siihen viikkoon.

Ohjelmaa sen kummemmin katsomatta, kyllä 3-jakoisen voi tehdä 4-6 kertaa viikkoon. Esimerkiksi 3 treeniä -> lepo -> 3 treeniä -> lepo, jne..

1. Rinta+Hauis
Rinnalle:penkki, vinopenkki & pecdec
Hauikselle: Hauiskääntö tangolla, käsipainoilla & hammerkääntö

2. Selkä+Ojentajat
Selkä:Ylätalja, alatalja & selänojennus
Ojentajat: Kapee penkki, ranskalainen punnerrus & ojentajat taljassa

3. Rinta+Kädet
Rinta: Penkki, Vinopenkki & pecdec
Kädet: Kapea penkki, ranskalainen punnerrus, ojentajat taljassa, hauiskääntö tangolla, hauiskääntö käsipainoilla, hammerkääntö

LUE TÄMÄ ENSIN!!!!

Mielipiteenne? Tässä on nyt tullut kaksi kuukautta bulkattua ja paino on noussut sen 12kg, joten jalat olen tietoisesti jättänyt ohjelmasta väliin, kun kuulemma saavat tarpeeksi rasitusta juuri tuon painonnousun takia. Jostain, no ehh, olisiko ollut suomi24 foorumilta (tms vastaava :D) luin että 10kg painonnousu vastaisi 3 kuukauden jalkatreenejä, ja tuota ohjelmaa juuri ajattelin käyttää tuon kolme kuukautta. Haluan painottaa vielä sitä, että tapanani ei ole yleensä selailla suomi24:sta treenivinkkien toivossa, mutta kyseessä oleva asia oli erittäin hyvin perusteltu lähteineen.

EDIT:

Ja älkää tuosta painonnoususta olko huolissanne :D kerran se minulla nousi noin 25-30kg vuodessa, joten tämä on aivan tyypillistä minulle :) Juuri tuon kolmen kuukauden näkkärikuurin jälkeen olen taas tikissä ;)

Mielipiteenne? Tässä on nyt tullut kaksi kuukautta bulkattua ja paino on noussut sen 12kg, joten jalat olen tietoisesti jättänyt ohjelmasta väliin, kun kuulemma saavat tarpeeksi rasitusta juuri tuon painonnousun takia. Jostain, no ehh, olisiko ollut suomi24 foorumilta (tms vastaava :D) luin että 10kg painonnousu vastaisi 3 kuukauden jalkatreenejä, ja tuota ohjelmaa juuri ajattelin käyttää tuon kolme kuukautta. Haluan painottaa vielä sitä, että tapanani ei ole yleensä selailla suomi24:sta treenivinkkien toivossa, mutta kyseessä oleva asia oli erittäin hyvin perusteltu lähteineen.

lCE5yDh.gif

Voi rähmä... tuossa on kyllä monta asiaa aika perustavanlaatuisesti pielessä. Missä tuolta on edes olkapäät, vaikka yläkroppaa sahataan muuten koko ajan? Uusiksihan tuo pitäs laittaa kokonaisuudessaan vähän fiksummalta pohjalta.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom