ite varmaa ottaisin ainakin 2 lepoa viikkoon, jos dietillä oot.
Tämä. Olkapää-kyljet treenipäivä vähän kyseenalainen mielestäni, muokkaisin olkapäät tiistaille ja kyljet keskiviikolle, jolloin 1 lepopv lisää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ite varmaa ottaisin ainakin 2 lepoa viikkoon, jos dietillä oot.
Minä laittaisin perjantaille se olkapäätreenin, jos haluaa yhdistellä. Tulee muuten holtittoman paljon punnertelua yhdelle päivälle. Vuorottelisin muutenkin siitä rinta-ojentajatreenistä normipenkkiä ja kapeaa, koska rinnalle ja ojentajalle on ihan riittävästi muitakin raskaita liikkeitä, ja saa panostettua yhdessä treenissä paremmin toiseen. Olkapäätreenistä etuviparit minusta pois. Ei tarvitse etuolkapää omaa liikettään, kun on tuon verran punnerruksia.
Yhdistettynä olkapäätreeniin jättäisin selkätreenistä tuon ylätaljan niskan taakse veks ja ottaisin tilalle esimerkiksi facepullin ja tai jonkun takaolkasoutukoneen. Tulee jotain leveää soutua hartioille vastapainona suurelle määrälle punnertelua. Vasarakäännöt minusta hauikselle ihan turhia. Keskittyy mieluummin tekemään hauiskäännöt niin, että ne osuu oikeasti hauikseen eikä kyynärvarteen.
Kyykkyyn lisäisin sarjoja ja jonkun pienen progression tyyliin 3x6 -> 6x6 tai 3x6 -> 5x8. En tiedä miksi hack on takareisille ja prässi etureisille, kun minusta etu- ja takareittä on helpompi rasittaa päinvastoin. Prässiä helppo ottaa takareisipainotteisesti ja hackilla taas etureittä, mutta kai sen tietysti voi ottaa noinkin, jos tietää, mitä tekee.
150-200kcal miinukset taitaa olla yhtä tyhjän kanssa, jos oikeasti haluaa pudottaa painoa, mutta tossa on tuota aktiviteettiakin sen verran, että mitkään överimiinuksetkaan ei varmaan ole hyvä idea varsinkaan heti lähtöön. Kannattaa varmaan säätää vaa'an ja peilin kanssa tuota sapuskapuolta, kun näkee miten tuo lähtee liikkeelle.
Esimerkiksi juuri noin. Näitä voi toteuttaa monella tapaa, mutta ajatus takana on vaan se, että treeni pysyy nousujohteisena pitkässä juoksussa. Kannattaa katsoa, että sarjoihin jää hieman varaa ja ottaa joku pieni kevennys esimerkiksi yhden jakson päätteeksi, ennen kuin lähtee tahkoamaan uutta. Uuteen jaksoon maltillinen korotus sarjapainoissa tai enemmän toistoja ja sarjoja, ja sitä kautta työmäärää ylöspäin.Edit: ja tää kyykkyprogressio menee siis niin että ekassa treenissä sopivilla painoilla 3x6, ens kerralla samat painot ja 4x6 jne. vai käsitinkö väärin?
Niin tulee ylärinnalle, ojentajalle, hartiaseudulle, vatsalle ja selällekin. En minä tiedä, mikä ongelma tuossa on. Punnerruspainotteinen ohjelmahan tuo vähän on, mutta jos näin haluaa treenata, niin mikäs siinä. Kyllä tuossa koko kroppa tulee kuitenkin käytyä läpi sen verran kohtuullisesti, että epätasapainosta en lähtisi puhumaan.Eli olkapäille tulee suoraa ja epäsuoraa rasitusta
Etureisi ja jalat muutenkin tuossa jää vähän paitsioon, kun taas punnertelua on todella paljon. Ihan hyvä kyllä se, että on paljon noita perinteisiä isoja liikkeitä. En tiedä tartteeko dippiä tehdä enää ojentajatreenissä, jos sen ottaa jo rintapäivänä. Pystypunnerruksessa ja kapeassa saa kyllä ojentaja- ja olkapääosaston väsytettyä ihan hyvin, ja senkin jälkeen on vielä pushdownia ojentajalle.Miltä näyttää, pitäisikö jotain muuttaa?
https://pakkotoisto.com/threads/2-jakoinen-ohjelma.53842/Olen nyt selaillut varmaan lähes kaikki nämä keskustelut läpi mutta en ole vain löytänyt itselleni sopivaa kaksi jakoista ohjelmaa. Haluaisiko joku olla niin ystävällinen että jaksaisi tehdä minulle sellaisen? Salipäiviä voisi olla se 4 tai 5 ja erityisesti kehittää yläkroppaa mutta myös tietenkin jalkoja. Treenin pitäisi olla raskas ja sen läpi vetämisellä ei mitään aika rajaa. Itse en siis vielä uskalla enkä osaakkaan tehdä ohjelmaa koska salilla käynyt vasta 8kk mutta aktiivisesti vähintään 3 kertaa viikossa. Niin ja ikää 15 mutta haluan treenata niin lujaa kuin vain mahdollista! KIITOS! Niin ja tavoitteena massa ja sellainen hyvän näköinen kroppa.
En sitten tiedä, pitäisikö vipukoneessa tehty rintaliike vaihtaa vaikka ihan perinteiseen etunojapunnerrukseen?
Mä pysyisin pääsääntöisesti noissa isommissa moninivelliikkeissä, ja kun sulla on yläkroppapäivänä jo penkkiä ja dippiä, niin ei siihen kolmatta rintaliikettä enää minusta tarvitse. Käsipainopenkissä voi välillä nostaa vähän penkin kulmaa ja siirtää rasitusta enemmän ylärinnalle, ja etunojapunnerruksiahan voi tehdä vaikka himassa lepopäivänä salilta, jos jotain ylimääräistä rasitusta haluaa. Rinnalleveto + ylöstyöntö vois olla yksi hyvä liike tonne yläkroppapäivälle, jos sen tekeminen luonnistuu. Sillä korvaisi samalla tuon pystypunnerruksen ja antaisi myös alakropalle lisätreeniä. Mahdollisena lisänä tuolloin myös joku takaolka/hartialiike.Mutta siis, miltä vaikuttaa?
Moi. Tässä 29v 180cm 98kg salihemmo. Elikkäs tässä on nyt 4 viikkoa aloitettu tällaisella ohjelmalla tekemään. Aikaisemmin olen treenannut lähinnä fiiliksen mukaan.
https://www.treeniohjelma.org/3-jakoinen-treeniohjelma/
Tuolla ohjelmalla olen siis tehnyt, vastaavassa ohjelmassa, mainittiin, että joka 4. viikko pitäisi olla kevennetty viikko, mitä mieltä tästä, ja täytyykö kevyen viikon kestää koko viikko, vai voiko se olla esim 1 ohjelman kierto, eli noi kolme treeniä, ja samalla viikolla jo sitten kovempaa.
Sitten kysymyksenä, voiko tuota ohjelmaa tehdä 4-6 kertaa viikkoon, koska jäin työttömäksi ja nyt aikaa riittäisi siihen. Vai pitäisikö ohjelmaa jo vaihtaa, kun olen nyt tehnyt tuota 5-6 kertaa viikossa, 4 viikon ajan. Ei ainakaan hirveästi voimatasot ole nousseet, liekkö johtuu juuri palautumisen puutteesta?
Mielipiteenne? Tässä on nyt tullut kaksi kuukautta bulkattua ja paino on noussut sen 12kg, joten jalat olen tietoisesti jättänyt ohjelmasta väliin, kun kuulemma saavat tarpeeksi rasitusta juuri tuon painonnousun takia. Jostain, no ehh, olisiko ollut suomi24 foorumilta (tms vastaava :D) luin että 10kg painonnousu vastaisi 3 kuukauden jalkatreenejä, ja tuota ohjelmaa juuri ajattelin käyttää tuon kolme kuukautta. Haluan painottaa vielä sitä, että tapanani ei ole yleensä selailla suomi24:sta treenivinkkien toivossa, mutta kyseessä oleva asia oli erittäin hyvin perusteltu lähteineen.