Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko järkee?
Kyykky 3x10
Prässi 3x10
Selän ojennus lisäpainolla 3x15
Vatsarutistukset penkissä 2x20
Vinopenkki käsipainoilla 3x8
Pystypunnerrus käsipainoilla 3x6
Alataljaveto 3x12
Lankkumaksimi
Ei tuntunut eilen väsymystä keskivartalossa alataljaa tehdessä. Siksi tuo järjestys, että ala- ja keskivartalon liikkeet tuntuvat raskaimmilta, joten ne on tehtävä ensin ettei yleiskunto lopu kesken....
Elikkäs jalkapalloilija olen ja tarkotus olisi saada nopeutta lisää nopeusvoima harjottelulla ja kysyisin teiltä, jotka tiedätte paremmin, että onko tässä minun ohjelmassa mitään järkeä.
...
...
Jos saitte tästä sekavasta kirjotuksesta mitään selvää niin voisiko joku ystävällisesti vastata, että saako tämmöisellä harjoittelulla lisää nopeutta? Kiitos!
Treeni1:
Penkkipunnerrus 3x12
pystypunnerrus 3x12
ranskalainen penkkipunnerrus 3x12
ylätalja 4x12
kulmasoutu (tangolla) 4x12
hauiskääntö 3x12
Treeni2:
Jalkaprässi 4x12
Askelkyykky 3x12 /jalka
SJMV 3x12
Selänojennukset 3x12
Vatsalihakset 3x12
Kylkitaivutukset (käsipainolla) 2x12 /kylki
Doh, uutta yritystä... Oliskos tää parempi?
Eli / -merkillä tarkoitan että tekisin vuorotreenein vaihdellen eri vaihtoehdot
Treeni1:
Penkkipunnerrus 3x12
Pystypunnerrus / vipunostot sivulle 3x12
Ranskalainen penkkipunnerrus / ojentajapunnerus taljassa 3x12
Ylätalja 4x12
Kulmasoutu / Alatalja 4x12
Hauiskääntö käsipainoilla/taljassa 3x12
Treeni2:
Jalkaprässi 4x12
Askelkyykky / reiden koukistaja-laite 3x12
SJMV / reiden ojentaja-laite 3x12
Pohjenousu suorin/koukistetuin polvin 4x12
Selänojennukset 3x12
Vatsalihakset 3x12
Kylkitaivutukset käsipainolla 2x12
Olkapäät nyt jäi tonne ykköstreeniin kun se tuntui jäävän jotenkin "vajaaksi" muuten ja kakkonen taas tosi raskaan oloiseksi (paperilla ainakin). Enkä mä oikeen keksinyt mihin kohtaan treeniä sen sitten olis sijoittanut tossa kakkosessa..
Njaa, ehkä tää tästä lähtee näin tavallisen pullamössö-kansalaisen pyristely kohti kivampaa kroppaa.
JR1911, mistä moiset maratonsarjat ja väliairoobiset?
1. Rinta, olkapäät, ojent:
1. Penkkipunnerrus 3x14-20
2. Vinopenkki / KäsiPaino 3x15-25
3. Pystypunnerrus/laite 3x15-25
4a. Ojentajat / talja 3x14-20
4b. Vipunostot / kp. 3x14-20
5. Vatsalihasliike 3 sarjaa
2. Jalat:
1. Maastaveto 4x8-12
2. Jalkaprässi 4x14-20
3a. Etureidet / kone 3x15-25
3b. Pohkeet / Smith 3x15-25
4. Kyljet/kp. 3 sarjaa (nämä yleensä teen laitteella enkä käsipainoilla)
3. Selkä, hauis:
1. Ylätalja/leveä ote 4x15-25
2. Kulmasoutu/tanko 4x14-20
3. Hauis (suora tai Z-tanko) 4x14-20
4. Kp, saarnapenkissä 2x10-15
Tuollaista ohjelmaa olen tässä reilun parin kuukauden ajan noudattanut. Hieman olen tuota varioinut tekemällä joskus sarjan pari ylimääräistä ja melkein aina olen vielä noiden jälkeen tehnyt muutaman sarjan jollain siihen päivään liittyvällä laitteella. Lämmittelyn hoidan soutulaitteella 5-10min, treenin puolivälissä käyn juoksumatolla 5-10min ja treenin päätyttyä vielä 10-15min lisää. Yleensä kokonaiskestoksi tulee n. 90min. Treenaamassa käyn neljästi viikossa ma-ke-pe-la.
Hei, olen 15-vuotias poika, harrastan bjj:tä (harkat 2x viikossa) ja käyn lenkillä kolmesti viikossa. Voiman ja massanpuutteen takia ajattelin aloittaa salitreenin, jota ajttelin tehdä kaksi kertaa viikossa ja uhrata yhden juoksulenkin siihen. Suunnitelma on kutakuinkin seuraava:
Ma: bjj treenit
Ti: sali 1
Ke: lenkki
To: bjj treenit
Pe: lenkki
La: sali 2
Su: lepo
Sali 1: kyykky, penkki, sjmv, leukoja ja vatsoja
Sali 2: etukyykky, pystypunnerrus, mave, leukoja ja vatsoja
Aluksi ajattelin aloittaa vähän kuin voimakestävyydellä, eli tehdä suht kevyillä painoilla, totutella liikkeisiin, sen jälkee ajattelin tehdä vuoroviikoin tai kahden viikon välein 3x5 ja 3x8-12 sarjoja (voimaa ja lihasmassaa erikseen)
Miltäs kuulostaa? Entä kuinka kauan tuota ohjelmaa olisi järkevää noudattaa? Saa ehdottaa muutakin, mutta olisi kiva kuulla kommenttia tuosta ohjelmasta
Jotenki tuntuu, et vois parempi tulos tulla jos tiputtaisit toistomäärät puoleen noista, jolloin painot kasvaisivat reilusti.
Jos nyt jaksat vielä ekstrasarjoja paljon tehdä, niin liian kevyttä on..
Muutenkin väliairobisten kanssa nuo saavat koko homman vaikuttamaan enemmän joltain maratoonarin kuntoharjoittelulta, kuin bodybuildingilta