Aloittelija, lue tämä

mulle vois joku tehä ohjelman jolla pärjää ku käyn 3 kertaa viikossa salilla. 70kg, 170-175cm
sillon tällöin pääsen 4 kertaa salille mutta ei kuitenkaan kovin mielellään koska silloin jää lepo vähäiselle.

EDIT: 1,5kk olen harrastanut ja melko sekalaisesti reenannut

kannattaako aloittelijan ottaa erityisesti 1-jakoinen ohjelma vaikka kävisi kuinka monta kertaa tahansa salilla? ku mulle ei oikee nappais toi et joka kerta reenattais koko keho :/

Eiköhän sitä kehitystä ihan hyvin tuu vaikka tekisit 2-jakoisellakin. Tosin jos itse kävisin 3x/vk niin itsekin tekisin 1-jakoisella..

missä vaiheessa kannattaa sitten siirtyä 2-/3-jakoiseen ohjelmaan. ku mä oon vissii käsittäny vähä väärin nämä, eli ajattelin alunperin että jos käy esim 2krt/vk salilla niin kannattaa ottaa 2-jakoinen ohjelma, jos 4krt/vk niin 4-jakoinen ohjelma :D

EDIT: miksei mun kannattais vielä ottaa 3-jakoista?

missä vaiheessa kannattaa sitten siirtyä 2-/3-jakoiseen ohjelmaan. ku mä oon vissii käsittäny vähä väärin nämä, eli ajattelin alunperin että jos käy esim 2krt/vk salilla niin kannattaa ottaa 2-jakoinen ohjelma, jos 4krt/vk niin 4-jakoinen ohjelma :D

EDIT: miksei mun kannattais vielä ottaa 3-jakoista?

Koska nää saat tulosta irti 1 tai 2 jakosesta...ei kannata siirtyä liian aikaisin monimutkaisuuksiin...:) Eikä yhtälö ole tämän näköinen x-jakonen = x kertaa vk sali vaan esim 2-jakonen toteutetaan hyvinkin usein 4 kert vk salilla eli esim. MA ja TO samat lihasryhmät sekä TI ja PE samat lihasryhmät. Tarkastele treeni ohjelmia ja eri treenaus menetelmiä esim. hakemalla sanalla "hulkkaus ja muut treeni menetelmät"... siellä on asiaa :thumbs: ja ota asioista selvää mielummin liian aikaisin kuni liian myöhää.:)

kannattaako aloittelijan ottaa erityisesti 1-jakoinen ohjelma vaikka kävisi kuinka monta kertaa tahansa salilla? ku mulle ei oikee nappais toi et joka kerta reenattais koko keho :/
1-jakoinen on hyvä ohjelma aloittelijalle ja tossa kun mainitsit, että pääset yleensä 3 kertaa viikossa salille, mutta joskus 4, niin 1-jakoinen on hyvä ohjelma jos on vähänkin epäsäännölliset treenipäivät. Eipä tarvi paljoa mietiskellä, että "mitäs sitä tänään sitten treenais." :) 1-jakoinen 3 kertaa viikossa on toimiva ratkaisu ja voit myös vetää 4 treeniä viikossa sillä 1-jakosella välillä jos on sellanen fiilis.

eli katoin tuosta aikasemmin postatusta linkistä (http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394)
ja katoin noita liikkeitä ja tulin siihen lopputulokseen että:
Jalkaprässi, Jalkojen koukistus, SJMV, Pohkeet seisten, Kulmasoutu käsipainolla, Alatalja, Leuanveto, Ylätalja, Viparit sivuille, Pystysoutu, Scott hauiskääntö, Hauiskääntö käsipainoilla ja Vatsarutistus olis mulle meneviä liikkeitä. toki jos joku noista pois jääneistä on erittäin tärkeä niin ilmoitapa siitä.
tässä vielä linkki mun salille: http://www.bf-gym.com/gym.htm
siellä on joku virtuaalikäynti niin voitte kattella :rolleyes:

toki jos joku noista pois jääneistä on erittäin tärkeä niin ilmoitapa siitä.

Jätit ojentajaliikkeen ja rintaliikkeen pois. Jos kerran voit tehdä kaikkia noita liikkeitä mitä mainitsit +sitten teet nuo ojentajaliikkeet ja penkin tai vinopenkin, niin mikset ottaisi tuota ohjelmaa sellaisenaan käyttöön. Ne /- merkit siellä liikkeitten välissä kun meinaavat vaihtoehtoisia liikkeitä. Eli tekisit aina yhden liikkeistä kultakin riviltä.

2-3km hölkkä 8km/h
peck deck -rinta
Jalkojen koukistus
Jalkojen ojennus
Jalkojen lähennys
Jalkojen loitonnus
Vatsarutistus
Alatalja
Ylätalja
Leuanveto
Pohkeet seisten
SJMV
Penkki
Vinopenkki
Kulmasoutu käsipainolla
Hauiskääntö käsipainoilla
Viparit sivuille
Pystysoutu käsipainoilla
Jalkaprässi
Scott hauiskääntö

tässä olis mitä ny äkkiseltään tulee mieleen, hyödyllisiä. jos tässä on jotain samoja lihaksia kuormittavia niin karsikaa siitä :worship:

eli koko mun reeni, hölkkä on alkulämmittelynä

2-3km hölkkä 8km/h
peck deck -rinta
Jalkojen koukistus
Jalkojen ojennus
Jalkojen lähennys
Jalkojen loitonnus
Vatsarutistus
Alatalja
Ylätalja
Leuanveto
Pohkeet seisten
SJMV
Penkki
Vinopenkki
Kulmasoutu käsipainolla
Hauiskääntö käsipainoilla
Viparit sivuille
Pystysoutu käsipainoilla
Jalkaprässi
Scott hauiskääntö

tässä olis mitä ny äkkiseltään tulee mieleen, hyödyllisiä. jos tässä on jotain samoja lihaksia kuormittavia niin karsikaa siitä :worship:

eli koko mun reeni, hölkkä on alkulämmittelynä

On siinä liikaa ja ihan vitusti.

Jos sitä "karsii" niin jäljelle voisi jäädä vaikka

1. Prässi 3x
2. SJMV 2x
3. Penkkipunnerrus 2x
4. Leuanveto/Ylätalja 3x
5. Pystypunnerrus 2x
6. Dippi 2x
7. Hauiskääntö tangolla 2x
8. Pohjenosto seisten/istuen 2x
9. Vatsat lisäpainoilla/Jalkojen nosto 2x

no mä tekisin mielummin tällä tavalla keskitetymmin :rolleyes: jalat on kuitenki tällä hetkellä mun suurin ongelma (läskiä) niin painotan niitä ny vähä:jahas:

Jos jalat ovat ongelmakohta niin minkä takia käytät huonointa vaihtoehtoa aloittelijalle, eli turhia laitevemputuksia? Kyykkää jos haluat jalat kuntoon.

no mä tekisin mielummin tällä tavalla keskitetymmin :rolleyes: jalat on kuitenki tällä hetkellä mun suurin ongelma (läskiä) niin painotan niitä ny vähä:jahas:

Nimen omaan jos haluat jalkoja painottaa, teet kyykkyä, SJMV:tä, prässiä, pohjenostoja ja jätät ne laitteet kokonaan pois.

Yksijakoisessa ei ole mitään järkeä oikeastaan koskea yhteenkään laitteeseen. Tässä ei lueta laitteiksi levytankoa, käsipainoja, leuanvetotankoa eikä penkkiä/vinopenkkiä;)

Yleensä ottaen tehokkaimmat liikket ovat kyykky, maastaveto, kulmasoutu, penkki ja muut vapailla painoilla suoritettavat PERUSLIIKKEET.

läski ei lähde jaloista reidenojennuksilla ja läski ei lähde vatsasta istumaannousuilla. Eli sitä rasvaa ei voi polttaa keskitetysti.

Hei, mul olis sellainen kysymys, johon jo varmasti löytyy vastaus jossain tääl forumil, eli minkäjakoista ojelmaa suosittelisitte kun on dieetillä? Jos ymmärsin oikein, niin 1-jakoisella voi tulla helposti vilustumisen oireita jossain vaiheessa, eli dieetillä ei varmaan kannata sellaista vetää, kun on kuitenkin miinuskaloreilla, eikä sellaista edes jaksais varmaan? Mut entä 2-jakoinen? onks sekin liian rankka dieettikaudelle?

Hei, mul olis sellainen kysymys, johon jo varmasti löytyy vastaus jossain tääl forumil, eli minkäjakoista ojelmaa suosittelisitte kun on dieetillä? Jos ymmärsin oikein, niin 1-jakoisella voi tulla helposti vilustumisen oireita jossain vaiheessa, eli dieetillä ei varmaan kannata sellaista vetää, kun on kuitenkin miinuskaloreilla, eikä sellaista edes jaksais varmaan? Mut entä 2-jakoinen? onks sekin liian rankka dieettikaudelle?
Kumpikin 1- ja 2-jakoinen menee varsin mainiosti dieetilläkin. Kannattaa dieetillä treenailla sellasella ohjelmalla millä ne lihat on kerättykin.

Back
Ylös Bottom