Aloitin syömisen!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu

Kalju

Banned
Ikä
46
Nohniin.. hävettää myöntää, että ekan kerran aloin syödä OIKEASTI PALJON!! Kaikkea on tullut kokeiltua, treeni on kohdillaan ja lisäravinteet, mutta, tuo syöminen. Nyt aloitin ottamaan pelkästään ruoasta n. 4200 kaloria, malto ja protskut päälle niin kaloreita tulee 4500-4700. Koin tämän ahaa- elämyksen kun tutustuin tuollaseen laskuriin, http://ffp.uku.fi/ , saa laskettua suuntaa antavasti mitä päivän aikana tulee syötyä. Kun mulla on energiaa kuluttava työ niin on syötävä aika huolella jos haaveilee kehityksestä. Nyt on painoa tulossa lisää... :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistähän pieni raportti esim. kuukauden päästä, että miten reeni sujuu (tulosten nousu) ja miten on massaa tarttunu (sekä läsä että liha).

Mua kiinnostaa että mitä syöt päivässä, millä saat noin paljon ruokaa ahdettua? Mun näläntunne on sellanen 2500 - 3000kcal suuruinen. :)

Mun energiantarve pitäis noiden online-laskureiden mukaan olla jossain 4000 kcal paikkeilla, mutta tiukkaa tekee saada päivittäin edes 3000 rikki. Kevyimpinä päivinä jää alle 2000:n ja silti massaa tulee ihan tasaiseen tahtiin kun vaan muistaa treenata ja vetää kreatiinia. Herää kysymys kuinka vähän mun pitäis syödä jos joskus laihduttamaan innostuu. Kyllä nuo ravintosuositukset on joskus hieman yliampuvia. Joskus tuntuu että noita energiatarve-laskelmia tekemässä on ollut porukka semmoisia tyyppejä joille ylimääräisiä kiloja ei tunnu tarttuvan ahtamallakaan.

Joo tuo oli mullakin ongelma, ettei oikein miellyttävällä syömisellä kaloreita kerry. Nyt mun ruokavalio on tyyliä jogurttia 2 kg, kulutusmaitoa 1-1,5 l, pari viiliä, munia 2-6, mysliä 50-100 g, raejuustoa 200 g, lounas ja päivällinen, 6-10 palaa ruisleipää... Mulla oli ennen ongelmana että yritin "kiinteällä" ruoalla saada kaloreita, ei tule mulla mitään. Oon aina ollu huono syömään normaalia ruokaa. Ja riisi, niin terveellistä kuin olisikin, ei laske mitenkään. Noi mun kalorit perustuu aika paljon maitotuotteisiin, rasvaisiin sellaisiin, mun uskomuksen ja joidenkin tutkijoidenkin mukaan ne on terveellisiä, jos vaan ei ole läskin kanssa ongelmia. Mulle ei ole ongelma juoda kilo jogurttia tai maitoa ihan noin vaan yhdeltä istumalta, ihan mukava välipala. Kilo jogurttia on jo 850 kaloria, ylimääräinen litra kulutusmaitoa on 640 kaloria.. eli kyllä alkoi päivään mahtumaan kaloreita.... ;) En tosiaan syö kuin kaks varsinaista ateriaa ja aamupalan, loput on tuollaisia välipaloja. Ja banaania menee kans nippu päivässä, ne ja maitotuotteita edustavat juomat uppoaa hyvin työn lomassa. En nyt tosiaan väitä että mun tapa syödä ois jotenkin ihanne, mulla tämä tuntus toimivan. Kannattaa vaan kokeilla mikä itselle toimii. Nyt oon syönyt vasta 1,5 viikkoa näin, mutta tuntuu että ravinto stimuloi kehoa oikeaan suuntaan kivasti. Mun paino oli kyllä aluks alhaalla, kun en ehtinyt tuossa välillä niin treenailla ja työ kuluttaa ja syöminen kans tuossa 2000 kalorin paikkeilla.. mun lähtö paino oli vaan 80.. En oo kyllä painanut parhaillaan kuin 84-85, ja sillon oli nestettä kehossa, ja rasvaakin enempi kuin nyt. Noh, nyt on painoa 82-83.. yleensä oon tarvinnut kreatiinia että on noussut edes yli 80 tuo mun paino. Maaliskuun alussa alotan kreatiinin, tavoitteena on turvota ilman erikoisempia rasvoittumisia 90 kg kesään mennessä... jos siitä ois puolet lihaa... ;) Tällähetkellä rasvaprosenttia vaikea sanoa, yli 10 mutta alle 13.. verisuonet hauiksissa näkösällä ja pikkasen kutseja jännittäessä rintalihaksiin ja olkapäihin. Tuo mun painon lisäys tulee perustumaan enimmäkseen jalkojen kasvuun, ne on aina ollut laiminlyöty lihasryhmä, eli ensimmäistä kertaa on nyt aloitettu jalkatreeni tosi mielessä. Jännä juttu, ei oo ennen antanut treeni näin hyviä pumppeja.. olo on kokoajan JÄMÄKKÄ...

En tykkää rahkasta, enkä raejuustosta, enkä muutamista muista tämmösistä mitä usein kehonrakentajat syö julmettuja määriä päivässä, mutta jogurtti kyllä maistuu niin täytyy alkaa sitä popsimaan enemmänkin!

Ja ilman muuta sun on syötävä päivässä tasaisemmin, aamupalan ja lounaan väliin jotain, vaikka tuo kilo jogurttia... itse juon sen suoraan purkista, valuu helposti alas.. ;) Ja samoin lounaan ja päivällisen väliin, vaikka juot sitä maltoa tai jotain massanlisäys seosta. Ja jätä illalla treenin jälkeen vähemmälle syömiset, tankkaat vaan iltapäivän aikana ittes hyvään tilaan..että on hiilareita kehossa.. ja ihan ennen nukahtamista ei ainakaan kannata syödä enää mitään, häiritsee kuulemma jotenkin sun omaa kasvuhormoni eritystäsi. Ja sehän ois huono juttu.

Hmm... siinä löytyy paljon epäkohtia.

Sillä mä syön usein juuri ennenkuin menen nukkumaan, jotain kevyempää, koska nälkäisenä on ikävä mennä nukkumaan ja nälkiintyä yön aikana kahta kauheammin...

Treenin jälkeen on kova nälkä ja ennen sitä ei paljoa ehdi tankkaamaan... Jos yrittäisi vaan hilata treenit siihen klo 16:00 - 17:00 tuntumaan ja syödä sitten niitten jälkeen kun pieni sika, ja muutaman tunnin ennen nukkumaanmenoa sitten rauhoittaa tilanne?

Se voisi olla hyvä, ja satsaa aamusta asti syömiseen!! Kunnon aamiainen jos vain ruoka aamulla maistuu. Ja ne välipalat, se syömisen epäsäännöllisyys, pari kertaa päivässä ihan täyteen, saattaa vääristää aineenvaihduntaa ja kerätä läskiä. Tsemppiä treeneihin!!

Joo, mä kanssa aloitin syömisen viime viikonloppuna. Tällä hetkellä taidan syödä aika sopivasti ainakin nettilaskurien mukaan, aikaisemmin söin varmaan puolet siitä mitä nyt. Ruisleipää, leikkeleitä ja juustoa menee paljon, lisäksi vähän extra proteiinia drinkkeinä kolmesti päivässä.

Maanantaina painoin aamulla 75.4 ja tänään 77.9. Aika paljon tuo paino näköjään vaihtelee ihan tosta vaan. Nyt pitää vaan käydä ahkerasti salilla ja jatkaa mässäämistä ja kattoa mitä tulee. Mulla on kyllä tää lähtötilanne sapuskan ja lihasten suhteen niin huono että jotain muutoksia voi tulla nopeastikin, toivotaan ainakin :)

Ostin prkl joo Bull's Recoveryä kans, nyt on niin pro varustus että jos ei lihakset kasva niin sit ei voi syyttää ku itteään! :)

Mulla oli ongelmia syödä aamulla maha täyteen, mutta ei ole enää. Heräämisen jälkeen juon vähän vettä. 15 minuuttia myöhemmin syön tonnikalaa, se menee vielä hyvin alas. Sitten siirryn kaurapuuroon. Syön kaurapuuroa niin paljon kuin pystyn. Kun alkaa tuntumaan ettei enää maistu, lisään puuroon mustikkakeittoa ja silloin saa syötyä puuron loppuun vaikka sitä olisi koko lautanen kukkuralleen täynnä. Olen aina pitänyt mustikasta ja kun puuro maistuu mustikalle, niin sehän suhahtaa alas kurkusta kuin vettä vaan. Sen jälkeen syön vielä yhden banaanin. Seuraavaksi sekoitan 1,5 desiä maltoa ja 1 desin proteiinia ja juon sen.

Mun mielestäni paras tapa saada safkaa alas aamulla on puuro, johon on sekoitettu jotain kiisseliä/keittoa.

Päivällä ei sitten olekaan mitään ongelmia. Päivällä pystyy vetämään safkaa niin paljon, että vatsassa tuntuu kunnon venytys.

No niin!! Kuukausi reilumpaa syömistä on takana, paino oli äsken 83.5 ja läskiä ei oo juuri tullut. Tää viikko on ollut vähemmällä ravinnolla, 3000 kalorin paikkeille on jäänyt muutamina päivinä mutta nyt alkaa taas ruoka maistua. Viikon päästä uskoisin painoa olevan 85 kun aloitan nyt kreatiinin ja se oiskin mun ennätys.. Eli nyt on kuukaudessa paino noussut nelisen kiloa ja yleinen voimataso on kohonnut, pumpit olleet kohdillaan ja motivaatiokin tiukkoihin treeneihin on ollut kohdillaan. Nyt riennänkin kauppaan ostamaan sitä RUOKAA!! Ja kannustuksena huonon ruokahalun omaaville, kaks viikkoa syöminen oli väkinäistä mutta sitten alkoi ruoka maistua ;)

itsekin rupesin tänä vuonna hankkimaan massaa. katsoin tuolta oman energiatarpeen (joka ei muutu vaihtamalla aktiivisuus luokkaa :) ) ja sitten rupesin laskemaan paljonko syön päivässä.

ei helvetti pelästyin kun nytkin syön (ton laskurin mukaan) alle oman energiatarpeen! paljonkohan silloin ennen sitten söin kun päivittäin saatoin elää parilla leivän viipaleella aamulla, muutamalla viipaleella kanaa ja kasalla riisiä.

huomenna kirjotan ylös tasan sen mitä syön niin saadaan tää massakuurikin kuntoon!

Originally posted by Kalju
Ja ilman muuta sun on syötävä päivässä tasaisemmin, aamupalan ja lounaan väliin jotain, vaikka tuo kilo jogurttia... itse juon sen suoraan purkista, valuu helposti alas.. ;)

minkä makusta ja merkistä jogurttia pystyt vetää sen litran tai siis kilon putkeen?

Originally posted by vitvall
ei helvetti pelästyin kun nytkin syön (ton laskurin mukaan) alle oman energiatarpeen! paljonkohan silloin ennen sitten söin kun päivittäin saatoin elää parilla leivän viipaleella aamulla, muutamalla viipaleella kanaa ja kasalla riisiä.

Mutta mä en näistä energiantarpeista oikein tiedä, laskurit ei taida pitää paikkaansa. Mun energiantarve on laskurien yms. mukaan 4000kcal luokkaa, mutta terveellisellä ruualla saan itseeni jonkun 3500kcal ahdettua jos koko päivän keskittyy syömään, joskus onkin sitten pakko syödä pakastepizza tai vastaava kaloripommi että saa syötyä enempi.

Ennen treenasin useammin, juoksin melkein joka päivä mäkiä ylös ja alas jne., kulutukseni oli varmaan 4500kcal luokkaa (olin kumminkin paljon kevyempi silloin), söin silloin 2500kcal luokkaa tai joskus reilusti alle (en laskenut sillon mutta arviolta), ja silti paino noussut.

Originally posted by box
minkä makusta ja merkistä jogurttia pystyt vetää sen litran tai siis kilon putkeen?

Mä tykkään ainakin Valiojogurtin mansikan ja vadelman makuisista, ja pääsääntönä että mun mielestä rasvattomat maistuu pahemmalta kuin normaalit. Kaloreitakin normaaleissa on enemmän eli parempi.

Kaadan aina tuollaisen ison juomakupin (3 - 3,5dl..?) täyteen jogruttia ja juon sellaisen tai pari (yhteen kuppiin menee 1/3 litran purkista) eli n. 250 - 300kcal paukun ja hyvää on. Jogurttia menee parhaimpina päivinä kaksikin litraa, helppo tapa kerätä energiaa. :)

Originally posted by turre101
Mä tykkään ainakin Valiojogurtin mansikan ja vadelman makuisista, ja pääsääntönä että mun mielestä rasvattomat maistuu pahemmalta kuin normaalit. Kaloreitakin normaaleissa on enemmän eli parempi.

Kannattaa myös kokeilla Valion vanilja, banaani ja vanilja-banaani( :) ) juguja. Hyviä on.

Itelläkin menee päivittäin ihan kiitettäviä määriä jogurttia. Se on myös kätevä sekoittaa esim. mysliin tai muroihin maidon tilalle ja kauhoa siitä suuhun.

Ei tosin ole ehkä se halvin vaihtoehto, mutta jos budjetti periksi antaa niin mikä ettei.

Originally posted by Kalju
Nyt aloitin ottamaan pelkästään ruoasta n. 4200 kaloria, malto ja protskut päälle niin kaloreita tulee 4500-4700.

Eipä voi olla ku kateellinen... itelläni läsää tulee samantien jos kalorit on vähän aikaa yli 3000-3500. Syksyllä söin "kunnolla" ja läsää tuli about kilo kuussa lisää. ne pitäs tossa keväällä sit poltella pois :mad2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom