Aloitin syömisen!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu
Niin siitä jogurtista, sen enempää mainostamatta mutta valion tuotteet menee alas perhaiten ja onneksi sitä on eri makuina niin ei kyllästy. Tänään muuten puntari näytti 84,5.. eli hyvään suuntaan on menossa. Vatsikset erottuu vielä mutta kyllä on saattanut tulla läskiä se kilo, vaikea sanoa mutta pakko sitä on tällä syömisellä tulla.. ;) Tänään osui ostoskoriin broilerin rintapaloja muutama paketti, eli kai nuo 8 palaa riittää viikonlopuksi ruokavaliota täydentämään ja on ne helpompia syödä kuin koivet, koipen kanssa menee hermot. Tänään alkaa kreatiinin käyttö, ensviikolla luultavasti paino on taas nousussa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla tuli 4000kaloria vaikka en omasta mielestä syö mitenkää hirveesti. 10% tuli proteiineistä,30rasvoista ja loput hiilareista. Mun paino indeksi on jotain 20-21 eli onko mulla joku erikoinen aineenvaihdunta vai miksi en liho? Rasvoja syön aika paljon,mutta kolesteroli arvot oli tosi hyvät kun vuosi sitten mitattiin. Kyllä te enemmän syötte,mutta ette hoksanneet merkitä tuohon ohjelmaan riittävän tarkasti. Auchwitcisäki tarjotaan jo tuo 2000kaloria...

Originally posted by MuayThai
Mulla tuli 4000kaloria vaikka en omasta mielestä syö mitenkää hirveesti. 10% tuli proteiineistä,30rasvoista ja loput hiilareista. Mun paino indeksi on jotain 20-21 eli onko mulla joku erikoinen aineenvaihdunta vai miksi en liho?
Sulla on todennäköisesti se kova aineenvaihdunta, ja lisäksi kova kulutus. Oletan että harrastat tuota nimesi omaavaa lajia, jolloin usea treeni viikossa puntin lisäksi takaa kyllä aika korkean kaloritarpeen. Syöt muuten todennäköisesti aivan liian vähän proteiinia: 100 g päivässä riittää kovaa treenaavalle 50-kiloiselle naiselle. Eikä sellaisellekaan aina.

Originally posted by MuayThai
Rasvoja syön aika paljon,mutta kolesteroli arvot oli tosi hyvät kun vuosi sitten mitattiin. Kyllä te enemmän syötte,mutta ette hoksanneet merkitä tuohon ohjelmaan riittävän tarkasti. Auchwitcisäki tarjotaan jo tuo 2000kaloria...
Kolesteroliarvot ovat yhden käsityksen mukaan ruokavaliosta riippumattomia, eli määräytyvät lähinnä geenien mukaan. Itse uskon tätä koulukuntaa.

Kyllä tuo 2000 kaloria voi hyvinkin pitää kutinsa monille; vaikka itse olenkin tällä hetkellä dieetillä syön noin 2300 kaloria päivässä eikä ole nälkä koskaan. Tämä tosin johtuu siitä, että kyseessä on ketogeeninen dieetti jolla nälkä usein häviää.

Tää voi olla kyllä hivenen off topic, mutta rupesi mietityttämään, että tuollaisesta runsaasti yli tarpeen syömisestä tarttuu mukaan runsaasti läskiä.

Eli kuvitellaan tilanne, jossa laiha henkilö (jolle ei ole läskit kummemmin tarttuneet herkkujen syömisestä huolimatta :)) päättää syödä enemmän kuin kuluttaa ja onnistuu keräämään muutaman kilon läskiä. Jos henkilö saa dietattua saamansa ylimääräiset läskit pois, niin onko kukaan huomannut, että tämän massakauden jälkeen läskiä kertyisi entistä helpommin?

Ja mikähän se mahtaa olla tuorein/oikeellisin teoria nykyisin noista rasvasoluista? (Syntyykö soluja lisää&tuhoutuu vai laajeneeko&supistuuko olemassa olevat solut energiansaannin mukaan?)

Joo, kiinnostaa kans tuo mitä Gonzales kysyy tuossa, eli jos kerran ittensä bulkkauksen aikana lihottaa niin kertyykö läski tulevaisuudessa helpommin? Nyt kun on tuo syöminen sen suuntaista että voi olla pian löysääkin kropassa. Ikinä ei oo läskiä kertynyt mutta jos sitä nyt väkisisin saan tulemaan niin muodostuuko lopuniäksi lihomistaipumus???? Itse en siihen usko, luulisin että rasvan tulo on aina energiansaanti suhteessa kulutukseen mutta onko jollain faktaa asiasta??

Tiedä sitten mutta mahalaukku ainakin venyy kun ahtaa ruokaa urakalla, ja sitten nälkä on yleensäkin iso. Toisaalta dieetillä homma menee toisinpäin eli ota tosta selvää. :)

Gonzales ja Kalju:

Tämä on mutua, mutta mun käsitykseni asiasta on seuraavanlainen: Eli kun lihoo, rasvasolut sekä kasvavat, että niitä tulee myöskin lisää. Kun laihdutetaan, ne ainoastaan pienenisivät, mutteivat katoaisi minnekään. Eli jatkossa lihominen olisi helpompaa...

Ja korjata saa, jos jollakin on faktaa asiasta.

Tiedelehdissä on harva se viikko uutta tietoa siitä että häviääkö ne rasvasolut vai ei sittenkään... eli ei taida kukaan tietää.

No niin, on tullut syötyä kahtena viikkona vähemmän, mutta paino senkun nousee.... eilen meni salin vaakalla mitattuna 87 kilon raja rikki. Voimataso on lisääntynyt, läskin määrä on pysynyt aisoissa-->ekan kolmen viikon aikana tuli vähän läsää vyötärölle mutta nyt on ehkä vähän jopa poistunut. Ma ois tarkoitus taas aloittaa tuo alkuperäinen kaavio syömisessä, nyt on kahtena viikkona pyörinyt kalorit ehkä vajaassa 3000. Eli uskon että saavutan tavoitteeni, kesällä 90 kg näyttääpi vaaka.... :)

No niin, syöty on juu.. paino nyt 88, joskus salilla näytti vaaka jo 90.3 oikein täydellä mahalla punnittuna.. ;) Maanantaina teimme LRPeestä tilauksen, whey3 ja viikinkiä isot säkit.. Tarkoitus alkaa ottamaan proteiinia aamupävällä välipalaksi ja treenien jälkeen sitten viikinkiä. Muuten on tarkoitus mennä kaloreissa alemmas, jogurttia vähemmälle ja aamuisin aerobista tyhjin vatsoin kofeiiniin turvautuen. Parin kilon kiristely hillitysti niin kesäkunto on siinä!

Originally posted by Gonzales
Tää voi olla kyllä hivenen off topic, mutta rupesi mietityttämään, että tuollaisesta runsaasti yli tarpeen syömisestä tarttuu mukaan runsaasti läskiä.

Eli kuvitellaan tilanne, jossa laiha henkilö (jolle ei ole läskit kummemmin tarttuneet herkkujen syömisestä huolimatta :)) päättää syödä enemmän kuin kuluttaa ja onnistuu keräämään muutaman kilon läskiä. Jos henkilö saa dietattua saamansa ylimääräiset läskit pois, niin onko kukaan huomannut, että tämän massakauden jälkeen läskiä kertyisi entistä helpommin?

Ja mikähän se mahtaa olla tuorein/oikeellisin teoria nykyisin noista rasvasoluista? (Syntyykö soluja lisää&tuhoutuu vai laajeneeko&supistuuko olemassa olevat solut energiansaannin mukaan?)

Ainakin yksi selitys voisi olla se, että henkilö tottuu syömään enemmän bulkin aikana ja sitten kun hän yrittää laihduttaa/pysyä laihana niin se ei enää onnistukaan, koska syö "huomaamattaan".

Originally posted by Kalju
Joo tuo oli mullakin ongelma, ettei oikein miellyttävällä syömisellä kaloreita kerry. Nyt mun ruokavalio on tyyliä jogurttia 2 kg, kulutusmaitoa 1-1,5 l, pari viiliä, munia 2-6, mysliä 50-100 g, raejuustoa 200 g, lounas ja päivällinen, 6-10 palaa ruisleipää...

Originally posted by Kalju
No niin, syöty on juu.. paino nyt 88, joskus salilla näytti vaaka jo 90.3 oikein täydellä mahalla punnittuna.. ;)

:worship:

Sä olet mun messias. Täytyy kokeilla ja ottaa toi sun ruokavalio/-aikataulu/-ohjelma kokeiluun. Nimittäin mulla on aika pitkälle samanlainen profiili kuin sulla aloitaessa (omat stat: 178/80).

Ja itsellekin jogurtti maistuu. Nyt vaan tajuan että oma "kilo päivässä"-periaate taisi ollakin vähän alakanttiin. Tuollainen "vajaa 10 kiloa kahdessa kuukaudessa" -ajatus lämmittää... aijai.

Kiitos motivoinnista. Nyt syömään....

Originally posted by Hulkki
Kyllä tuo 2000 kaloria voi hyvinkin pitää kutinsa monille; vaikka itse olenkin tällä hetkellä dieetillä syön noin 2300 kaloria päivässä eikä ole nälkä koskaan. Tämä tosin johtuu siitä, että kyseessä on ketogeeninen dieetti jolla nälkä usein häviää.

Täsmälleen samoissa ollaan, itselläkin ketodieetti ja 2300kcal per päivä - tosin painan 20kg vähemmän kuin sinä joten suhteessa syöt kyllä todella vähän.

Tämä on kunto nyt, muutama kilo ois kiristeltävää. Lisää kuvia vip- foorumilla.

Liitteet

• p1010043.jpg
    p1010043.jpg
    211,8 KB · Katsottu: 663
Originally posted by Scandinaavi
Vieläkös se Kalju on syöny tarpeeks??

no nyt on taas aloitettu syömään.. kesä on ohi ja muutto touhut paremmalla puolella. Paino liikkuu 94-95 paikkeilla ja uskon että talven aikana ankaralla treenillä ja sopivilla kalori määrillä saavutan 100 kilon maagisen painon.. :) Jalat kun taas alkavat kasvaa niin 5 kiloa on helppo homma. Tuosta kevään syömisprojektista opin sen että massaa saa kun syö tarpeeksi.. jopa läski tarttui pintaan ja se oli minulle ennen kuulumatonta.. :D

Asiaa!! Ei se pieni silava pinnassa miestä pilaa, joulukinkkujen jälkeen aloittaa sitten pikku kiristelyt, siihen asti riittävästi KUNNON ruokaa eikä mitään kinukkien eväitä. Ei muuta kuin hyvää ruokahalua...

Originally posted by Deafman
Kannattaa myös kokeilla Valion vanilja, banaani ja vanilja-banaani( :) ) juguja. Hyviä on.

Itelläkin menee päivittäin ihan kiitettäviä määriä jogurttia. Se on myös kätevä sekoittaa esim. mysliin tai muroihin maidon tilalle ja kauhoa siitä suuhun.

Ei tosin ole ehkä se halvin vaihtoehto, mutta jos budjetti periksi antaa niin mikä ettei.

Valion jogurtteja suosittelen minäkin, kaikki muu menee kunhan ei oo puolukkaa tai mustikkaa sotkettu jogurttiin!!

Täytynee kait itekkin ottaa se litra jogurttia ja pari banaania töihin välipaksi ja jättää niitä protskupirtelöitä vähemmälle...

Ai tässä threadissa onkin jukurtti se juttu. Jos kilon vetäsee naamariin ni saa siitä varmaan aika kivasti protskuja ja rasvaakin, mut eikö siinä oo kuitenkin "vähän" liikkaa sokeria :confused: ? Vaikka se läski ei niinkään haittaisi, niin eikö siitä 130 g sokeria / purkki ole kuitenkin jotain haittaa lihaskasvun kannaltakin? Ainakin veren sokeri heittelee aika paljo?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom