Alle 18-vuotiaiden alkoholin käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä tuo alaikäisten juominen niin vakava juttu ole, jos se ei ole jokaviikonloppuista. Itse tuli ekaa kertaa kännissä oltua vähän ennen kun täytin 13. Eka känni oli kaikinpuolin mukava kokemus, 4 siideriä riitti siihen hyvään oloon ja hyvään fiilikseen eikä tietoakaan huonosta olosta tai krapulasta.

Ekan ja tokan kännin välillä ehtikin sitten vierähtää vuosi. Pikkuhiljaa dokaaminen alkoi yleistyä tuohon kerran kuukaudessa -tasolle, jossa se sitten säilyikin täysi-ikäiseksi asti. Hauskaa tuli pidettyä eikä haittavaikutuksia silloin tällöin vedettyjen övereitten lisäksi ollut. Krapulakin oli täysin mitätön noihin aikoihin.

Eli eihän se alaikäisenä kevyt dokaaminen mitään vaarallista ole, kunhan kohtuus ja järki pidetään mukana. Sitten jos 15 vuotiaana on joka PE ja LA kännissä niin pitäisi kyllä vähän miettiä mihin suuntaan elämä on menossa. Yleensä ei kovin valoisaan suuntaan.

Todella typerän näköistä jos näkee jonkun alle 18 vuotiaan juomassa esim:kaupungilla tai missä vaan..

pistää aina pakosta miettimään että vittu mikä pelle:)

Todella typerän näköistä jos näkee jonkun alle 18 vuotiaan juomassa esim:kaupungilla tai missä vaan..

pistää aina pakosta miettimään että vittu mikä pelle:)

heitähän perusteluja perään. pelle.

ei se 18vuotta mitään muuta. mikä tekee ihmisestä pellen jos dokaa 18v syntymäpäivän aattona mutta sitten seuraavana päivänä ei olekkaan pelle jos dokaa?

edit: miten tiedät pelkkiä näköhavaintoja hyödyntäen että joku varmasti on alle 18?

:confused: Kyllähän tuo ihmisillä paikkansa ehkä pitää, mutta elukoilla?

Yllättävän monet eläimet kuluttavat psykoaktiivisia kasveja, eläimiä, marjoja ja jopa käyneitä hedelmiä, joista ne tulevat selvästi juovuksiin. Ainakin monet apinalajit syövät huumekasveja päihtyäkseen. Mutuahan tuo oli lisääntymisen osalta, mutta vahvaa sellaista.

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, kunhan homma pysyy 15v jannulla pari kertaa
kuussa tyylisenä, en isänä vielä rupeaisi holhoamaan tai rajoittamaan touhua. Enemmin kiinnittäisin huomiota kaveripiiriin. Kyllähän sitä itsekin tuli..

No nytten parin kaljan jälkeen olo on varsin seesteä:D "Kaljassa on paljon B-vitamiiniä" by miksu :arvi: :hyper: :D

Kannattaako kirjoitta kännissä jos ruudulle välittyvästä tekstistä vähintään 60% on paskaa?

Ja onko hoidosta pakko huudella ympäriinsa? Miksi ei voi vaan mennä hoitoon?

Sano mitä sanot, mutta minä sanon että olet antanut ymmärtää (vieläpä melko vahvasti), että sinulla on ongelma alkoholin kanssa. Nuorena tosin kannattaa jättää menemättä hoitoon, että vanhempana voi sitten ihan rehellisesti olla alkkis & dena.

No myönnetään että taitaa olla alkoholismi se mun ongelma. mutta ajattelin tosiaan., tänään aika huppelit juotua, ottaa taukoa ainakin viikon, jos ei ole juomaseuraa, niin vaikka niin pitkään, kun sitä ilmenee, eli selvinpäin jatketaan.. toivottavasti pystyy. eiköhän tää tästä selkene.. pystyy salillakin antamaan 110% jos ei juo ollenkaan. se motivoi!

Suomessa nuorten juomisesta ei nuoria voi syyttää, jos kukaan suomessa vanhemasta porukasta ei jois, niin tuskin nuoretkaan jois... Jos nuorten juominen halutaan pois niin aluksi pitää saada tämä suomalainen juomis kulttuuri kitkettyä pois:) vähän sekavaa tekstiä mutta minkäpä teet:D...

Parempaan suuntaanhan toi alaikäisten juominen on menossa. Enää ei oo mitenkään coolia ryypätä ylä-aste iässä.. toisin kun itse olin tuota ikäluokkaa reilu 10v. sitten. Silloin sellaiset jotka ei pahemmin ryypänny katottiin että mikä helvetin nössö toi on. Normaalia oli että 2-3 kertaa kk. vedettiin kunnon örvelö kännit.. Ja tollannenhan ei oo enää vissiinkään muodissa nuorten parissa.

En nyt jaksanu koko juttua lukea läpi MUTTA kyllä täälä päin ainakin juo miltei jokainen ylä-aste ikänen ellei nuoremmatkin.

justjoo.

ite vedin ekat kännit vissiin 12 vai just 13v täyttäneenä. Oisko ollu karhun sixpackilla. Sen jälkeen onkin melkeen kaikki viinakset maisteltu. Parhaat kännit oli n.45min juotu 2 pulloa punasta dynamite ( 60% ) n.80kilosena 14 vuotiaana.

parit kerrat tossa 15 kesäsenä baarissa tuli käytyä, ja laivan baareissa virossa yms on toki käyty juomassa :) kesällä enempi pihalla tai jossain pippaloissa.

pussikaljottelusta on tosin jo into kadonnut kauan aikaa sitten..

WTF? jotain 2cl näytepulloja? Jos 14-vuotiaana vetää litran 60% alkoholii 45minuutissa ni seuraukset ei voi olla hyvät, ihan sama minkä painonen.
Tosta taitaa tulla 4dl yhteensä. Silti aivan järkyttävä määrä nuorelle ja noin lyhyeen aikaan juotuna.

Joo tän jälkeen Directions^ sanoikin : "mä en juo enää ikinä"...

Itse on tullu juotua aina yläasteen alusta asti, enkä näe siinä mitään pahaa. Sanotaan että nälkä kasvaa syödessä, mutta täytyy todeta että kyllä juodessa tulee vain lisää jano:kippis1:

Suomessa nuorten juomisesta ei nuoria voi syyttää, jos kukaan suomessa vanhemasta porukasta ei jois, niin tuskin nuoretkaan jois...

Ja paskat. Omasta juomisestaan voi syyttää vain itseään. En ole vielä koskaan kuullut, että jollekulle olisi väkisin viinaa juotettu.

// ShoGun

heitähän perusteluja perään. pelle.

ei se 18vuotta mitään muuta. mikä tekee ihmisestä pellen jos dokaa 18v syntymäpäivän aattona mutta sitten seuraavana päivänä ei olekkaan pelle jos dokaa?

edit: miten tiedät pelkkiä näköhavaintoja hyödyntäen että joku varmasti on alle 18?

Ei se mitään jos 18 vuotiaana dokaa ja siitä etiäppäin mutta alle 18 vuotiaana....

Itse vedin ekat kännit 14v.Ja voi sitä fiilistä, ku kavereiden kaa saunottii ja kaljaa vedeltii kauniissa kesä ilmassa. :kippis1:
Nykyää tahti sellanen kerran 1-2kk.

Toiset ei ota toiset ottaa. meikäl se on vaan nii et kuppii otettava 1-2kk muuten ei tuu nautittuu täysillä tästä touhusta.
Ja sanon nyt et monen monessa bilees ja muussa oltuu ilman alkoholii, että kyllä ilmankin pystyn nauttii ja hauskaa pitää. Alkoholi tuo vaan sen extra lisän siihe kerran kk.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom