Alle 18-vuotiaiden alkoholin käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu
Ei alle 18 vuotiaiden kuulu juoda. Miksi kaikkien pitäisi totuttautua alkoholiin ? Miettikääs mitä valtiolle tulee joka vuosi kustannuksia alkoholin takia. Kyllä se on niin turha juoma kun olla ja voi. Ja ne ketkä sanoo että on hauskempaa niin voi luoja jos ei osaa ottaa iloa irti ilman jotain kemikaalia niin saa kyllä samantien ampua itsensä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän sitä on hyvä nuorena kokeilla miten kontataan puskissa, mulla ainakin loppu kiinnostus noihin tohon ryyppäämiseen jo sillon. Nykyään otan ehkä yhen kaljan saunan jälkeen, sitäkin hyvin harvoin.

Ei alle 18 vuotiaiden kuulu juoda. Miksi kaikkien pitäisi totuttautua alkoholiin ? Miettikääs mitä valtiolle tulee joka vuosi kustannuksia alkoholin takia. Kyllä se on niin turha juoma kun olla ja voi. Ja ne ketkä sanoo että on hauskempaa niin voi luoja jos ei osaa ottaa iloa irti ilman jotain kemikaalia niin saa kyllä samantien ampua itsensä.

Ei hauskanpitoa selvinpäin ja humalassa voi IMO verrata juuri millään tavalla toisiinsa, täysin eri asioita.

valtiolle tulee haittoja alkoholista, mutta lienee alle 18vuotiaiden osalta haitat aika minimaalisia. eikä se sitä tarkoita että jos nuorena dokaa niin vanhempanakin vetää kuin sieni. kyllä tällä nyky meiningilläkin valtiolle saattaa kustannuksia tulla kun moni juniori vetää kaikkea sokeri paskaa naamaan ja istuu päivät pitkät tietokoneella. juodessa sentään ihminen yleensä alkaa touhuumaan/aktivoituu. sokeri ei taas muuta tee kuin väsyttää ja siihen pitää saada vastapainoksi suolukkaa ja kierre on valmis:). sokeria,suolaa, rasvaa ja tietsikkaa jee jee. verisuonet kiittää ja kuittaa ja kuntokin on mitä mahtavin.

ei herneitä. mutta hyvin osaat vetää johtopäätökset siitä että 2 kertaa oot nähny reppuja tutkittavan -> alaikäisten reput tutkitaan.
.

Ei ollu pointtina, että kaikilta tarkastetaan vaan se, että kyllä ne aina välillä tarkastetaan. Noissa siis tutkittiin akikkien alaikäsen näkösten kassit.

ryyppääminen on turhaa toimintaa missä iässä vaan.kännissä olin ekan kerran 16-vuotiaana,enkä ole vielä tähän päivään mennessä tajunnut mikä siinä hommassa on niin hienoa.nykyään tulee juotua oikeastaan vaan erityistapauksissa,ja esim.jokaisen vuoden olen vaihtanut selvinpäin.yli 2 annosta tulee otettua ehkä 5-6 kertaa.vuodessa.

En pidä erityisen järkevänä alaikäisten alkoholin käyttöä, sitä ehti harrastaa myöhemminkin ihan riittävästi. En tosin ole erityisen kova alkoholin käytön suosija muutenkaan.

Omat ensikännäilyt alkoivat ala- ja yläasteen vaihteessa jatkuen siitä melko tasaisesti yli parikymppiseksi ja näin jälkikäteen ajatellen eipä nuo kännit ja varsinkaan niitä seuranneet krapulat mitään ihanneolotiloja olleet. Ja tästä syystä en viinaa nykyään juuri juokaan, etenkään humaltumiseen asti.

Mahdottoman vaikea alaikäisten alkoholin käyttöä on poiskaan kitkeä, kyllä janoinen aina juomansa löytää.

// ShoGun

Mitä mieltä porukka on täällä alle 18-vuotiaiden juomisesta?

Se on halpaa! Kun täyttää 18 niin ei kelpaa enää pussikaljoittelu ja pitää päästä baariin tuhlaamaan vähintään 40 euroa illassa.

Alaikäsenä dokatessa kaikki oli hauskempaa.. Oli jännä yrittää hommaa ne juomat ja sit lipittää ne jossai bileis ja SeCOiLLa. Jengi näki vaivaa sen eteen et pyges dokaa. Tai sit mentiin kaivariin jos kaikil oli mamma ja pappa himassa. :-)

Systerille oon juominkeja ostanu, se nyt sentäs jo 16v. Mamma osti festarieväiks isot kasat juomii ku olin 15v. Alaikäsenä sitä pitääki keitota.

valtiolle tulee haittoja alkoholista, mutta lienee alle 18vuotiaiden osalta haitat aika minimaalisia. eikä se sitä tarkoita että jos nuorena dokaa niin vanhempanakin vetää kuin sieni. kyllä tällä nyky meiningilläkin valtiolle saattaa kustannuksia tulla kun moni juniori vetää kaikkea sokeri paskaa naamaan ja istuu päivät pitkät tietokoneella. juodessa sentään ihminen yleensä alkaa touhuumaan/aktivoituu. sokeri ei taas muuta tee kuin väsyttää ja siihen pitää saada vastapainoksi suolukkaa ja kierre on valmis:). sokeria,suolaa, rasvaa ja tietsikkaa jee jee. verisuonet kiittää ja kuittaa ja kuntokin on mitä mahtavin.

Kyllä musta tuntuu, että alaikästen juopottelu tuo kustannuksia ilkivallan muodossa, mitä tosin tuo täysikästenkin juopottelu. Harvempi ala-ikänen sentään on vielä juonu itseään niin huonoon kuntoon, että tulis terveydellisiä haittoja. Vaikka oon kyllä parista sellasistaki kuullu...

Mut ei kannata juoda alaikäsenä. Ei sitä ikärajaa nyt huvikseenkaan oo säädetty.

Edit: Ainiin ja pikkubroidi on nyt ylä-asteella kasilla ja harvemmin ne tuntuu juovan, ku mun oma ikäluokka sillon. Muistaakseni mun kaverit alotti sillo juomaan joka viikonloppu, mutta noi juo vielä tosi harvoin ja hyvä niin. Mä oon sanonu broidille, että en aio ostaa sille mitään juomia niin kauan, ku se on alaikänen. En edes vaikka se olis 17. Ehkä sitten, ku se on 18 voin miettiä jos suostuisin ostamaan sille kirkkaita :D

Perseestähän se on että välillä tulee sellaisia ajanjaksoja jolloin näkee suurinta osaa kavereista ainoastaan dokailun yhteydessä. Itse en pahemmin tuota harrasta, joten välillä meinaa vähän erakoitua :D . Ei vaan nappaa. Mut ne kerrat kun oon ollu mukana ni on ollu yleensä hauskaa. Onneksi meno vissiin vähän rauhottunu eikä kaikki ole ihan joka viikonloppu ryyppäämässä niinku joskus loppu yläasteesta-lukioon.

... överilaattalikännit tasaisesti ... joskus menee viikko joka päivä oksennuskunnossa. ei sillä mitää äärtä eikä laitaa ole... överikunnossa menettävänsä sellaan kontrollin että kertoo kaikkia henkilökohtaisia salaisuuksia, ... eikä tietenkään muista mitään?... muisti nyt menee vähän joka kerta kun juo... alkoholimyrkytyksetkin, itse onneksi vain 3 kappaletta ... kyl sitä alkaa vihaamaan itseään juomisen takia.. älkää hyvät nuoret alottako, !

Olisko sun syytä ihan OIKEASTI hakeutua HOITOON? Tuo viinan litkiminen tuntuu tulevan vähän jokaisessa threadissa esiin ja tekstikin tuntuu olevan ajoittain melkoista puuroa...

kyl se teksti on puuroa jos kännissä kirjottelee..:)

Hoitoonmenosta en olisi ihan samaa mieltä, kun se leimaa sitte lopuksi-ikää. en halua saada sitä tiettyä mainetta, en. Enkä mä nyt mikään alkoholisti sentään ole. toivottavasti en tulekaan olemaan.

kyl se teksti on puuroa jos kännissä kirjottelee..:)

Hoitoonmenosta en olisi ihan samaa mieltä, kun se leimaa sitte lopuksi-ikää. en halua saada sitä tiettyä mainetta, en. Enkä mä nyt mikään alkoholisti sentään ole. toivottavasti en tulekaan olemaan.

Kannattaako kirjoitta kännissä jos ruudulle välittyvästä tekstistä vähintään 60% on paskaa?

Ja onko hoidosta pakko huudella ympäriinsa? Miksi ei voi vaan mennä hoitoon?

Sano mitä sanot, mutta minä sanon että olet antanut ymmärtää (vieläpä melko vahvasti), että sinulla on ongelma alkoholin kanssa. Nuorena tosin kannattaa jättää menemättä hoitoon, että vanhempana voi sitten ihan rehellisesti olla alkkis & dena.

Mutuna väittäisin, että tämä nykyinen kaljan hinta ja kännimyönteinen kulttuuri ohjaa nuorisoa "alalle". Tuntuu, että ihan random-viikonpäivinä 18-vee tyypit heiluvat tuolla mäyrien kanssa siinä missä enemmän ryyppyhommien työkokemusta omaavat semi-deekutkin.

Ehkei niitä ongelmia huomaa siinä alkuvaiheessa, mutta kyllä se jälki näkyy viimeistään parin vuoden päästä, jos on totuttu vetämään puolitoista mäyräkoiraa päivässä.

Ite tuli juotua ekat ''kännit'' siinä 14kesänenä, Eihän siinä mitään jos on ihmisiksi ja juo pelkkiä laimeita eli normi kaljaa tia siideriä kohtuullisesti eikä vedä heti övereitä, (vaikka niitä on kyllä allekirjoittanut joskus vetäynytki usemmatki) :kippis1: .
Nykyään tulee joskus viikonloppuna otettua kotona/baarissa kohtuullisesti ihan rentoutumismielessä max 8 annosta :rock: .
Kännissä on vaan niin rentoutunut olo että ei mitään huolta :thumbs: :kippis1:

Jos ja kun bissen paljousalennukset poistuvat, niin varmasti ohjaa parempaan suuntaan alkoholinkäyttöä. Nyt on halvempaa ostaa 12-päkki kuin muutama irtokalja illanviettoon.

Tossa vielä puheenaihetta tuolta "alkoholiverotus kovemmaksi" keskustelusta:
nevahood sanoi:
"Myös nuoriso vähättelee alkoholin kulutusta, 15-17 vuotiaat tytöt kertovat juovansa viikonloppuna 'vain mäyräkoiran verran'."

"Alkoholin aiheuttamat aivovauriot ovat tavallisimmat kuolinsyyt alle 45 vuotiailla Suomalaisilla."
lähde: http://www.analysnorden.org/analysnorden/artikkel.asp?id=482

"15-29-vuotiaiden miesten kuolemista joka neljäs johtuu alkoholista."
lähde: http://www.hs.fi/talous/artikkeli/EU+suitsii+nuorten+juomista/1135222544362

"Alkoholi on nykyisin merkittävin kehitysvammaisuutta aiheuttava tekijä." :(
lähde: http://www.yle.fi/uutiset/haku.php?action=page&id=232531

"Alkoholi työikäisten miesten yleisin kuolinsyy."
lähde: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Alkoholi+työikäisten+miesten+yleisin+kuolinsyy/1135222681835

ryyppääminen on turhaa toimintaa missä iässä vaan.kännissä olin ekan kerran 16-vuotiaana,enkä ole vielä tähän päivään mennessä tajunnut mikä siinä hommassa on niin hienoa.nykyään tulee juotua oikeastaan vaan erityistapauksissa,ja esim.jokaisen vuoden olen vaihtanut selvinpäin.yli 2 annosta tulee otettua ehkä 5-6 kertaa.vuodessa.

Kyllähän päihtyminen on luonnollista touhua, eikä mitään tyhmyyttä. Ihminen on keksinyt apinasta asti keinot päihtyä eri tavoin, eikä evoluutio ole poistanut tätä tapaa luonnollisesti.

Uskon päihtymishakuisuuden säilyneen muunmaassa, koska ihmisten ja eläimien lisääntyminen lisääntyy päihtyneenä.:love:
Toisaalta vaikeita asioita uskaltaa käsitellä helpommin huppelissa.:kippis1:
Tällä nyt on tietysti kääntöpuolensakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom