All Inclusive -paketit

Niin, on se ihmeelistä miten ihmiset on erilaisia, onneksi meidän kaltaisten über-junttien lisäksi on olemassa teidän perheenne kaltaisia kultivoituneita kulinaristeja, jotka pitävät Suomen lippua korkealla maailmalla matkatessaan. Meillä taas ei vaan voi mitään, jos 5-vuotiaan mielestä liha onkin vähän liian mausteista ja ottaa sittenkin jotain muuta. Mun mielestä siinä taas ei ole mitään törkeää. Mutta hei, kaikki tyylillään.

Kannattaa tilata aina lapsille se ABC:ltä tuttu Nakit ja Muussi niin ei loukkaa vieresta ruokakulttuuria. Tuollaiset maistelut yms. hifistelyt kannattaa lasten suosiolla jättää väliin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hupella on onnistunut ruokakasvatus. Me ollaan tultu siihen johtopäätökseen että kun mennään lasten kanssa ulos syömään, niille otetaan pelkästään ranskalaiset perunat. Usein tarjoilija pyöräyttää silmiään ja kysyy että "pelkät ranskalaiset?", no jos tarjolla on nakkeja niin niitä ehkä kanssa. :D
Tosin nyt kun ne on vähän vanhempia niin ne voi tiputtaa lähimpään mäkkäriin ja mennä ite ravintolaan.

Aika jännä, että ruokahifistelijänä kuolaat jenkkiruokaa.

Alkaa mennä aiheen vierestä. Mutta oon käynyt jenkeissä vain teksasissa joka on kyllä lihansyöjän taivas. Vedin semmoisetkin ähkyt ja puolet pihviä joutu jättämään lautaselle. Kokki kävi kertomassa miten se lehmä oli raakakypsennetty jne jne. Jopa lentokentän känkkykiskalta sai semmoisen pulled pork -leivän että.
Hotlan aamupalalla tykkäsin siitä että sai paistaa omat pannarit, raudan vieressä oli taikina odottamassa.

Me oltiin viime vuonna ekalla täyshoitomatkalla muksujen kanssa. Kokemukset oli sellaiset, että sama setti eri kohteessa on edessä ensikin kesänä. Helppoa ja vaivatonta, ruuat oli ihan tarpeeksi hyviä: paljon vaihtoehtoja, hyvät salaattipöydät ja grillistä sai joka päivä jotain. Muksut kokeili monia eri pöperöitä, jos ei tykännyt niin lautanen sivuun ja uutta tilalle. Olisi kyllä vituttanut tulla rannalta hotellille, vaihtaa vaatteet ja lähteä etsimään kahden nälkäisen lapsen kanssa jotain ravintolaa.
Pari kertaa oli sadepäivä: mentiin läheiseen kaupunkiin shoppaamaan ja syötiin siellä. Ei ole pakko sitoa itseään joka päivä sinne hotellin ravintolaan.

Varmaan erittäin hyvä valinta.Saako tällaiset paketit nykyään myös niin että alkoholi EI kuulu siihen pakettiin ?

Huppella kieltämättä hieman kieroutunut kuva All Inc.-lomasta. Ruuan laatu ja määrä vaihtelee hyvin paljon hotellista, jos on esim. 5 tähden hotelli, voin väittää että siellä ruoka on törkeän hyvää 99% tapauksista. 4 tähden ja niiden alle, kannattaa lukea Tripadvisorista arvostelut.

AI loma ei välttämättä ole kovin paljon kalliimpi kuin normaali loma, riippuu tietenkin monesta muuttujasta. Iso plussa on että alkoholi on ilmaista. Itsekin kyllä mielellään syön ulkona ja kokeilen eri ravintoloita mutta jos se AI maksaa jokusen satasen enemmän, pelkkään alkoholia menee jo sen verran helposti 2 tai 3 vko lomalla.

Kaveri oli Meksikossa niin siellä oli vielä illalla pöytä katettu viinoja, viinejä, kaljaa jotka voi viedä huoneeseen. Ja eihän se poista sitä että lähtisi syömään ulos. Meksikossa myös keskustassa oli muutama ravintola joka kuului osittain AI-piiriin ja sai suuret alennukset ruuasta. Tai sitten ei mene näihin ja tukee paikallisia.

Niinhän minä sanoin että hyvässä hotellissa varmasti hyvää tuo AI sapuska, keskinkertaisessa ja huonossa takuuvarmasti aivan täyttä paskaa.
En tiedä onko jengillä ongelmia luetunymmärtämisen kanssa vai mitä jäbät duunaa (tm).

Mulle on ihan sama mitä kukin syö lomallaan ja käykö lounailla Amicassa. Itselleni ei ole. Eipä tosin ole oikein muita harrastuksiakaan kuin ruoanlaitto ja myönnän olevani "hieman turhan" kriittinen mitä ruokaan tulee. Pääsääntöisesti kaikki ravintolaruoka Suomessa on paskaa, poikkeuksena sitten jotkut ylihyvät mestat, kuten vaikkapa Farang tai tietyt etniset sapuskalat joissa on kiva käydä aina silloin tällöin, niissäkin sapuska on useimmiten keskinkertaista mutta sen verran haastavaa itselaitettuna että käy mieluummin sitten siellä Nepalilaisessa syömässä sitä kohtuuhyvää sapuskaa kohtuuhintaan. En ainakaan jaksa mitään tandooripatoja alkaa vuolemaan savesta ja tekemään tulia jos tahdon yhden naan-leivän.

Mutta khamaan nyt vittu oikeesti, jos teidän kakarat ei vedä chiliä ja pippuripihvejä himassa niin kai te nyt tiedätte ettei ne vedä niitä siellä Turkissakaan? Kai nyt omat lapsensa sen verran hyvin tuntee että tietää mitä niille tilaa, eikä tartte helvetti täysiä ruokalautasia pistää sivuun ja ottaa uudet annokset jos kullanmurulle ei jumalauta nyt maistukkaan. Voi hellantettas taas teidän kanssanne. Käsittämätöntä typeryyttä ja junttia toimintaa. Tiedättekö että ihmiset näkee Afrikassa nälkää?! No, totta sikäli että itsekin tiedän että lapsemme ovat aika ronkeleita ja tosiaan aika usein mennään ranskalaiset + lihapullat linjalla. Mutta ei tulis mieleenkään tilata jotain ihmeellisiä aterioita maisteltavaks vain sen vuoksi että ne on "ilmasia".

En ole jenkeissä käynyt mutta jos kävisin niin osaisin kyllä mennä kunnon äijäpaikkoihin missä saa kunnon ruokaa ja annoskoko on semmoista että siitä syö yksi suomalainen perhe. Olisi itsekidutusta valita jenkeissä joku AI loma kun mahtavia ruokapaikkoja on pilvinpimein kun vähän googlettelee.

Mulla ois ainakin loma pilalla jos joutuisin johonkin teräskaukaloruokalaan joka vitun päivä joka vitun aterialla. Loma taas olisi täyttä luxusta jos löytyisi joku 5* resortti jossa AI:ssa perkuleellisen hyvät safkat. Semmosta ei vaan perse kestä rahallisesti.

Kuten Neukku tuolla totesi, napilla painamalla rantaravintolasta halpaa hyvää ruokaa poistumatta minnekään... No, That is Thailand - ja siksi sinne reissataankin :haart: Eikä tartte pähkäillä jotain karvakäsien ranskalaisia metallikaukaloista.

myönnän olevani "hieman turhan" kriittinen mitä ruokaan tulee. Pääsääntöisesti kaikki ravintolaruoka Suomessa on paskaa
eikä tartte helvetti täysiä ruokalautasia pistää sivuun ja ottaa uudet annokset jos kullanmurulle ei jumalauta nyt maistukkaan. Voi hellantettas taas teidän kanssanne.
Käsittämätöntä typeryyttä ja junttia toimintaa. Tiedättekö että ihmiset näkee Afrikassa nälkää?!
Mulla ois ainakin loma pilalla jos joutuisin johonkin teräskaukaloruokalaan joka vitun päivä joka vitun aterialla.

Oikeesti Huppe nyt :lol2:

Miten sä voit moralisoida jollain nälänhädällä samassa tekstissä missä kerrot olevasi ronkeli ruuan suhteen, pidät Suomalaisten ravintoloiden ruokaa paskana ja sanot, että lomasi menee pilalle jos ruoka ei ole posliinilla.
Sellanen pointtikin sulta jää unohtamatta, että ei sen lautasen tarvi olla täysi kun AI:ssa syö. Voi imeskellä sitä mustekalaa ihan vaikka vähäsen, sillai että vähän maistelee.

Et sinä eikä sun perhees ole yhtään sen parempia kuin muidenkaan vaikka timjamilla ruokaanne maustatte.
Jatka ihmeessä jos saat tosta jotain tyydytystä, mutta kyllä toi menee jo tahattoman huumorin puolelle.
En olisi tuota halunnut kirjoittaa, mutta pakko oli, koska toi paistaa jo niin pahasti läpi noista viesteistä.

Edit: Miten ihmeessä tästäkin asiasta saadaan näin provosoivaa keskustelua :D

En tiedä mitä oot vetäny mutta jos tosta afrikan viestistä ei sarkasmia huomaa puolisokea labradorinnoutajakin niin sitten on turha varmasti alkaa vääntämään rautalangastakaan :lol2:

Aatelkaa miten pahalta afrikkalaisista tuntuu, kun te siat vedätte mahanne täyteen hotellin buffeessa. Käykää vaikka rullakebab viereisestä ravintolasta. Juntit.

En tiedä mitä oot vetäny mutta jos tosta afrikan viestistä ei sarkasmia huomaa puolisokea labradorinnoutajakin niin sitten on turha varmasti alkaa vääntämään rautalangastakaan :lol2:

haha,

My bad! :lol2:

Eikä mulla ees ole vielä lapsia. Tulossa on, joten tämähän kävi ihan hyvästä harjottelusta :D

Alkaa mennä aiheen vierestä. Mutta oon käynyt jenkeissä vain teksasissa joka on kyllä lihansyöjän taivas. Vedin semmoisetkin ähkyt ja puolet pihviä joutu jättämään lautaselle. Kokki kävi kertomassa miten se lehmä oli raakakypsennetty jne jne. Jopa lentokentän känkkykiskalta sai semmoisen pulled pork -leivän että.
Hotlan aamupalalla tykkäsin siitä että sai paistaa omat pannarit, raudan vieressä oli taikina odottamassa.

Vedän vielä hitusen off topiccia, mutta liittyy mässäykseen kuitenkin. Teksasista olen kuullut hyviä stooreja minäkin. Kyllä Floridassakin sai mahansa täyteen, kun tilasi road housen terassille ribsit, puolikkaan kanan, wingsejä ja sankollisen Coorsia. Ruoka ei vaan ollut mitenkään erityisen hyvää. Vihaan myös sitä, että ruokaa ei jaksa syödä loppuun. En pidä plussana jenkkityyliä, jossa safkaa on aina yli oman tarpeen. Tuntuu liika porsastelulta. Floridan lisäksi olen käynyt New Yorkissa ja sieltä löytyy sairaan hyvää ruokaa, kuten kaikista suurkaupunneista, joissa olen vieraillut. Paras kulinaristinen kohde minulle on ollut Kreikka. Kun lapsia tai bodareita ei ole reissussa riesana, niin minusta on kiva haeskella raflaa ja ottaa riskejä ruoan suhteen. Parhaat muistot jää siitä, kun tilaa vahingossa jotain ällötystä ja joutuu sitten huuhtomaan annoksen viinalla alas. :D

Torontossa meillä sisältyi majoitukseen aamiainen raflassa missä oli "healthy low fat food".

Se oli sitten paistettu kananmuna, paistettuja perunoita ja paahtoleipää sekä pekonia + kahvi/mehu (molemmat jos otti niin se maksoi). Aivan helvetin terveellistä. 4 aamuna syötiin tuolla ja sitten kovalla hinnalla muualla. En tiedä onko tuo yleistä kanadaa mutta muuallakin tuntui olevan samaa kategoriaa jenkkien kanssa. En ihmettele että ne on lihavia

Torontossa meillä sisältyi majoitukseen aamiainen raflassa missä oli "healthy low fat food".

Se oli sitten paistettu kananmuna, paistettuja perunoita ja paahtoleipää sekä pekonia + kahvi/mehu (molemmat jos otti niin se maksoi). Aivan helvetin terveellistä. 4 aamuna syötiin tuolla ja sitten kovalla hinnalla muualla. En tiedä onko tuo yleistä kanadaa mutta muuallakin tuntui olevan samaa kategoriaa jenkkien kanssa. En ihmettele että ne on lihavia

Mikäs tossa vikana? Ei sentään pullaa ja jugurttia niinkuin kotimaiset terveysruuat. :lol2:

Varmaan erittäin hyvä valinta.Saako tällaiset paketit nykyään myös niin että alkoholi EI kuulu siihen pakettiin ?

Ainakin niissä mitä itse olen katsellut, niin paikalliset juomat kuuluu hintaan. Itselle ihan sama, kun en muutenkaan paljoa juo mutta onhan se ruuan kanssa kiva.

Huppe: Aina ei valitettavasti siitä ruuan nimestä ja ulkonäöstä pysty sitä mausteisuutta päättelemään. Junttia tai ei, niin kyllä mä annan muksujen maistella eri ruokia rohkeasti, erinäköisiä lihoja, kaloja tms. Usein kelpas, joskus ei mutta enpä jaksa asiasta stressata. Jotkut lapset söi siellä pelkkää pitsaa, ei se mun mielestä mikään ideaalitilanne ole.

Ainakin niissä mitä itse olen katsellut, niin paikalliset juomat kuuluu hintaan. Itselle ihan sama, kun en muutenkaan paljoa juo mutta onhan se ruuan kanssa kiva.

Huppe: Aina ei valitettavasti siitä ruuan nimestä ja ulkonäöstä pysty sitä mausteisuutta päättelemään. Junttia tai ei, niin kyllä mä annan muksujen maistella eri ruokia rohkeasti, erinäköisiä lihoja, kaloja tms. Usein kelpas, joskus ei mutta enpä jaksa asiasta stressata. Jotkut lapset söi siellä pelkkää pitsaa, ei se mun mielestä mikään ideaalitilanne ole.

Joo, sikäli tuollainen metallikaukalo-buffetti puoltaa paikkaansa, siitä saa jokainen valita mieleistään mieleisensä määrän ja voi hakea lisää.

Ipanoiden kanssa lomaillessa ei yleensä jaksa käyttää monta tuntia päivässä ruokapaikan etsimiseen. Ekana ne pakotetaan pois altaasta, pakotetaan huoneeseen vaihtamaan vaatteet, pakotetaan kävelemäät helteessä, pakotetaan tutkistelemaan ruokalistoja kaduilla ja sitten tulee jano/nälkä/paska/kusihätä, etsitään vessaa, akka haluaa shoppailla vähän ennen ruokapaikan löytymistä, iskä tekee hinta- ja laatuvertailuja kadulla puhelimen onnettomalla nettiyhteydellä. Tripadvisor.com tarjoaa jotain tosihyvää paikkaa 8km päässä. Sinne siis. Taksi alle, pennut huutaa, muijalla kakkahätä. Pakko jäädä pois McDonaldsin kohdalla ja päästä vessaan. Jospa syötäisi tässä. Pennut on tyytyväisiä. Isää ja äitiä vituttaa.
Osu ja uppos. Meikäläisen pahe on just toi, paikkojen tutkaileminen etukäteen jostain Tripadvisorista tai vastaavasta. Mun loma alkaa käytännössä jo ennen kuin lentoja tms. on varattu, fiilistelemällä ja suunnittelemalla. Sit paikan päällä on vaan pakko löytää se seuraavan niemen takana oleva pikkurafla, vaikka vähän vuorovesi jo hommaa hankaloittaiskin. Tästä syystä lupaan, että seuraava loma tulee olemaan AI-kohteeseen.

Thaimaassa kun oli auto yleensä alla niin syömään mentiin (vauvan) kanssa tosiaan todella kauas turistipaikoista (=lue: mahdollisimman kauas valkoihoisista), ajoimme jopa kymmeniä kilometrejä tai 2-3h ruuhkassa Bangkokissa vain jotta pääsimme haluamaamme ja hyvää ravintolaan. Kyllähän se kieltämättä välillä rassasi mutta vatsa kiitti jälkeenpäin.

Toki oleskelumme olivat hieman normaalia lomia pidempiä, eli 1kk, 3kk tai 6kk, jolloin sitä aikaakin on käytettävissä hieman eri tavalla. Jos vaikka 1 viikko lomaa niin AI kyllä puoltaa paikkaansa, jos tasokkaan sellaisen vaan onnistuisi löytämään.

thaimaassa kun oli auto yleensä alla niin syömään mentiin (vauvan) kanssa tosiaan todella kauas turistipaikoista (=lue: Mahdollisimman kauas valkoihoisista), ajoimme jopa kymmeniä kilometrejä tai 2-3h ruuhkassa bangkokissa vain jotta pääsimme haluamaamme ja hyvää ravintolaan. Kyllähän se kieltämättä välillä rassasi mutta vatsa kiitti jälkeenpäin.

Toki oleskelumme olivat hieman normaalia lomia pidempiä, eli 1kk, 3kk tai 6kk, jolloin sitä aikaakin on käytettävissä hieman eri tavalla. Jos vaikka 1 viikko lomaa niin ai kyllä puoltaa paikkaansa, jos tasokkaan sellaisen vaan onnistuisi löytämään.

paskaa kaikki. Ei mulla muuta.

:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom