All Inclusive -paketit

Jos vaikka 1 viikko lomaa niin AI kyllä puoltaa paikkaansa, jos tasokkaan sellaisen vaan onnistuisi löytämään.

Omat kokemukset on juuri 1 viikko kerrallaan 5* isossa resortissa missä on omat rannat yms. Kyllä näissä vaan viihtyy. Ihan tekemisen ja syömisenkin puolesta.
Kummallakin kerralla sovittiin jo ennakkoon ettei tehdä mitään sunnitelmia mistään "kulttuuri kierroista", koska itse matkakohteet eivät olleet mitenkään siihen houkuttelevia.
Kreikassa käytiin vielä parissa pakollisessa kohteessa, mutta turkissa kun katottiin mitäs olisi tarjolla niin naurettiin vaan, että paskat, mennään laskee liukumäkeen ja sit hedelmäbaarin kautta nukkuu päikkärit merenrannalle.

Näitten kokemusten jälkeen ei enää kyllä edes yritetä yhdistää kulttuuria ja pelkkää löhöämistä yhteen. Noh, hauskaahan tuo olikin niin kauan kun sitä riitti. Nyt pitää varmaan pari vuotta odotella, että tuo tuleva kakkakone oppii tajuamaan missä on, ennen kuin seuraavan kerran pääsee reissuun.

Edit:

Tosin omakin mielipide on, että tälläisillä lomilla 2 viikkoa on kyllä minimi. Viikossa ei vielä oikein tahdo päästä kunnolla perusarjesta irti..

Joo 7 päivää näissä kohteissa menee kyllä heittämällä. Jos ja kun tulee vielä lähdettyä niin se on seuraavaksi 2 viikkoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos vaikka 1 viikko lomaa niin AI kyllä puoltaa paikkaansa, jos tasokkaan sellaisen vaan onnistuisi löytämään.

No esim nämä paradisus resortit lienee kaikki varsin toimivia, ja ravintoloidenkin pitäisi olla ok vähän vaativampaankin makuun..

Paradisus All Inclusive Luxury Resorts - Paradisus All-Inclusive Luxury Resorts in Costa Rica, and the Dominican Republic

Tosin omakin mielipide on, että tälläisillä lomilla 2 viikkoa on kyllä minimi. Viikossa ei vielä oikein tahdo päästä kunnolla perusarjesta irti..

Toi on kyllä totta. Viikon loma on sellainen pikainen pyrähdys, kun väkisinkin eka päivä tai jopa kaksi ekaa menee vähän totutellessa ja ihmetellessä, ja sitten kun loppuviikkoa kohti oppii paikan tavoille ja alkaa hommat sujumaan rennonletkeästi, niin sitä pitääkin alkaa jo valmistautumaan kotiinlähtöön.

Jos ei ole kuin viikko lomaa eikä pidemmäksi aikaa ehdi niin toki sen ottaa sen viikonkin, mutta mä en esim. itse ole ollut kuin kahdesti vain viikon ulkomailla ja muuten aina sen 2-4vko, ja kyllä se viikko on ollut liian lyhyt aika. Totaalinen nollaus, relaksoituminen ja se että ei tarvi yhtään juosta kellon mukaan siksi että loman aikana ehtisi tehdä sitä ja tätä unohtuu vain kun on lomalla sen pari viikkoa. Silloin ei haittaa vaikka ei joinain päivinä tekisi yhtään mitään, sinä aikana ehtii kyllä rauhassa puuhata ne pakolliset mitä on ajatellut ja chillailla lopun aikaa.

Yleensäkin kun katsoo lomien hintoja, niin toinen viikko on yleensä halvempikin, eikä suoraan mitään tuplahintaa. Paikoissa mitkä eivät ole AI, on erot vielä pienemmät. Voi olla että toisesta viikosta tulee vain 100e hintaeroa.

Noh, hauskaahan tuo olikin niin kauan kun sitä riitti. Nyt pitää varmaan pari vuotta odotella, että tuo tuleva kakkakone oppii tajuamaan missä on, ennen kuin seuraavan kerran pääsee reissuun.

Meidän Kiljumi on nyt 13kk ja ollaan oltu ekan vuoden aikana Turkissa viikko ja Thaikuissa 2 viikkoa. Meillä ainakin lennot meni kummallakin kerralla hienosti ja lapsen ruuat olivat pakattuna mukaan...

Lomalle vaan ja onnea vaippasulkeisiin :D

Ymmärrän, jos lapsiperhe haluaa mennä all inclusive -hotelliin tai sellainen henkilö, joka ei hae ruokakokemuksia ja joka hakee lomaltaan eniten sitä rentoutumista hotellin uima-altaan ääreltä.

Mä itse olen aika aktiivinen matkailija ja haluan etsiä niitä ruoka- ja ravintolakokemuksiasekä lähteä hotellilta vähän kauemmas pyörimään ja hyörimään. Tästä syystä en mene all inclusive -hotelleihin muuten kuin silloin, kun on pakko. Yhden kerran Venezuelassa oli pakko, kun muunlaisia hotellejaei ollut tarjolla. Hotellin ruoka oli melkoista kuraa. Toivon hotellilta ruoan suhteen ainoastaan hyvää ja runsasta aamiaista.

Ei kyllä nappaa lapsiperheellisenäkään ai paikat. Huoneisto hotelli omalla keittiöllä on paras. Jotenkin rennompaa kun osan safkoista voi vedellä huoneistossa lähtemättä mihinkään. Tosin päivät menee rannalla ja treenaten joten ei siinä paljon kerkeäisi notkuvaa noutopöytää hyödyntää. Häämatkalla oltiin puolihoidossa (lapsettomina) ja jo se tuntui älyttömän aikatauluja kahlitsevalta.

Mikä ero muuten on täysihoidolla vs. all inclusive? Ai:ssä saa vetää viinaa koko ajan? Ruokaa on koko ajan tarjolla?

Tämmöstä vois harkitakin:

Lento ja all inclusive 5 tähden hotelli Turkissa viikoksi yhdelle 6-13.5, sis. lennot, majoitus, all inclusive sekä runsaasti palveluita ja aktiviteetteja - Top 10 Matkatarjoukset - Matkadiilit

Lento ja all inclusive 5 tähden hotelli Turkissa viikoksi yhdelle 6.5-13.5.2014, sis. lennot, majoitus, all inclusive sekä runsaasti palveluita ja aktiviteetteja
Tästä diilistä on olemassa 2 vaihtoehtoa. Tämä tarjous on ajalle 06.05 - 13.05.2014
Matka ajalle 13.5-20.5.2014 hintaan 449 € (norm. 799 €)

Itse en ehkä harkitsisi
"Ei kannata missään tapauksessa lähteä! Itse olin Wow-travelin matkassa Antalyassa maalis-huhtikuussa enkä enää mistään hinnasta lähtisi uudestaan. Vaikka hinta vaikuttaa olevan halpa otetaan rahat paikan päällä moninkertaisesti takaisin. Hotellit eivät todellakaan vastaa kuvauksia ja matkanjärjestäjä ei vastaa millään tavalla valituksiin tai kysymyksiin. Älä mene! Pääset halvemmalla ja helpommalla kun otat matkan jonkun tunnetun matkanjärjestäjän kautta tai sitten omatoimimatkana."

Haha, mitä minä sanoin! (Tuolla aiemmin threadissa siis)

Paskaa paketissa - all inclusive.

No hyvä ja halpa tulee kahdessa eri paketissa.

No jos pistää Tjäreborgin/Finnmatkojen/Aurinkomatkojen paketin määritellyllä hotellilla, niin ihme on jos ei saa sitä mitä tilaa. Eri asia tollaset "hotelli ei ole sama kuin kuvissa" -huijarisetit.

Vähän niinkuin käytetyn BMW:n osto :)
e: vähän huono esimerkki, siinä saa aina paskaa käteen

Oltiin just viikko Mallorcalla AI-hotellissa. 4 tähden hotelli kyseessä ja kahdestaan oltiin. Muutama + ja - omia havaintoja hyödyntäen.

+Hotellilla sai aina ruokaa, jos oli nälkä
+Ei ruokalistan odottelua, ei ruuan odottelua, ei laskun odottamista. Olen sen verran hätäinen tyyppi, että kaikki odottaminen alkaa ahdistamaan. Safkat äkkiä naamariin ja pihalle :D
+Edullinen vaihtoehto varsinkin Euroopan lomakohteissa, joissa ravintola-annokset suht. kalliita pidemmän päälle
+Ei tartte lähteä etsiskelemään ruokapaikkaa mistään
+Alkupalat, salaatit, pääruoka, jälkiruoka sekä juomat sisältyy. Ravintolassa neljän ruokalajin systeemi maksaa maltaita. Tästä syystä juuri koskaan ei ravintolassa tule syötyä muuta kuin pääruoka.
+Paljon eri vaihtoehtoja, joita maistella. Ei haittaa jos ottaa jotain pahanmakuista.
+Kaljaa ja paukkuja (ja myös limsaa ym.) saa rajattomasti pitkin päivää nopeasti. Rahaa menee äkkiä melko siivu jos joka päivä sen kymmenenkin juomaa ostat 3-7€ laaki. Pikku hiprakassa jaksaa paremmin vaimoakin ;)

-Sitoo jonkin verran jos haluaa kaikki ruuat hyödyntää. Me lähdettiin muutamana päivänä aamupalan jälkeen reissaamaan ja tultiin sitten illalliselle takaisin. Lounas vedettiin jossain ravintolassa.
-Tuossa hotellissa pyöri paljon samantyylisiä ruokia, joihin kerkesin jo kyllästymään loman aikana. Lisäksi suurin osa todella rasvaisia.
-Keskimäärin näihin AI-paikkoihin hakeutuu ilmeisesti varttuneempaa väestöä. Ainakin meidän hotellissa oli keski-ikä n. 60 v.

Enemmän tuohon näytti plussia kertyvän. Ensi kerralla sitten 5 tähden resortti, niin on varmasti ruokapuoli kunnossa. Tosin riippuu täysin lomakohteesta tuo valinta AI:n ja normaalin välillä. Näihin perus turistirysiin oikein passeli valinta IMO.

Oltiin just viikko Mallorcalla AI-hotellissa. 4 tähden hotelli kyseessä ja kahdestaan oltiin. Muutama + ja - omia havaintoja hyödyntäen.

+Hotellilla sai aina ruokaa, jos oli nälkä
+Ei ruokalistan odottelua, ei ruuan odottelua, ei laskun odottamista. Olen sen verran hätäinen tyyppi, että kaikki odottaminen alkaa ahdistamaan. Safkat äkkiä naamariin ja pihalle :D
+Edullinen vaihtoehto varsinkin Euroopan lomakohteissa, joissa ravintola-annokset suht. kalliita pidemmän päälle
+Ei tartte lähteä etsiskelemään ruokapaikkaa mistään
+Alkupalat, salaatit, pääruoka, jälkiruoka sekä juomat sisältyy. Ravintolassa neljän ruokalajin systeemi maksaa maltaita. Tästä syystä juuri koskaan ei ravintolassa tule syötyä muuta kuin pääruoka.
+Paljon eri vaihtoehtoja, joita maistella. Ei haittaa jos ottaa jotain pahanmakuista.
+Kaljaa ja paukkuja (ja myös limsaa ym.) saa rajattomasti pitkin päivää nopeasti. Rahaa menee äkkiä melko siivu jos joka päivä sen kymmenenkin juomaa ostat 3-7€ laaki. Pikku hiprakassa jaksaa paremmin vaimoakin ;)

-Sitoo jonkin verran jos haluaa kaikki ruuat hyödyntää. Me lähdettiin muutamana päivänä aamupalan jälkeen reissaamaan ja tultiin sitten illalliselle takaisin. Lounas vedettiin jossain ravintolassa.
-Tuossa hotellissa pyöri paljon samantyylisiä ruokia, joihin kerkesin jo kyllästymään loman aikana. Lisäksi suurin osa todella rasvaisia.
-Keskimäärin näihin AI-paikkoihin hakeutuu ilmeisesti varttuneempaa väestöä. Ainakin meidän hotellissa oli keski-ikä n. 60 v.

Enemmän tuohon näytti plussia kertyvän. Ensi kerralla sitten 5 tähden resortti, niin on varmasti ruokapuoli kunnossa. Tosin riippuu täysin lomakohteesta tuo valinta AI:n ja normaalin välillä. Näihin perus turistirysiin oikein passeli valinta IMO.

Mitä makso reissu? 1vko? 2 vko?

Mä luulen, että ne ihmiset joille ruoka on jonkinlainen harrastus (uusien ravintoloiden/makujen/reseptien testailu), ovat niitä jotka eivät majoitu AI-hotelleissa. Ja semmoiset, jotka liikkuvat paljon ympäriinsä omatoimisesti. Mä olen semmoinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom