All Inclusive -paketit

:lol2:

Ota ihan rauhassa Huppe,

Ei ketään kiinnosta se, että syöt sushia aamupalaksi ja se kuinka ruoka elitisti olet.
Muutenkin vähän väärä paikka avautua jostain syömisestä. Itket paikassa jossa porukka vetää kuivaa kanaa ja maitorahkaa raakana. Paikassa jossa porukka ajattelee ruokaa ihan vaan rakennusaineena ravintoarvojen mukaan.
Sä voit mennä FabulousGayEatingHabits.com - sivuille kertomaan kuinka söit juuri poimittua nokkosta inkiväärin kanssa.

Toi esimerkki minkä laitoin.

Katso nyt. Kokki osoittaa ruokaa ja hymyilee. Ei voi olla huonoa ruokaa jos kokki sitä kuvassa osoittaa.
Eikä myöskään hymyilevää miestä porata hotellin johdon toimesta hanuriin. Mies ei hymyile jos sitä porataan.

katso liitettä 113252

Sitäpaitsi jossain Alanyassa tuo sama karvakäsi on siellä kaupungin paikallisessa tarjoilemassa kebabbia.
Todennäköisesti leikkisästi arvuuttelee oletko Saksasta, Ruotsista vai Suomesta.

Lopeta nyt niiden helmien heittely sioille.

Viestini ei sisällä huumoria.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö tuo ole kovin kallista, muutamat ranskalaiset kyllä voi heittää mäkeen tohon hintaan, vaikka ne euron tai kaksi maksaiskin:

Pelkkä hotelli 1230e kahdelta:
Pascha Bay - Alanya, Turkki - Finnmatkat

Lisäksi All Inclusive lisämaksusta 700e kahdelta.

En ole Turkissa koskaan käynyt mutta sen tiedän että esim. Istanbulissa olisi kiva käydä nimenomaan hyvien ruokien vuoksi ja uskoisin että kehitysmaassa ruokailee 700 eurolla sangen hyvätasoisesti paikallisissa rafloissa.

Toikin 50e per päivä tarkoittaa sitä että sapuskoja noukitaan päivän seisseinä metallivadeista. Todellinen ala-carte all inclusive tilauksesta valmistettuine ruokineen ja juomineen ei takuulla irtoa 50 eurolla missään maailmankolkassa.

Kuten sanoin, hotellissa tuskin on KOSKAAN hyvä ruoka ja hyvä ruoka on sellaista minkä vuoksi kannattaa matkustaa. Jos tyytyy firman Sodexho-tasoiseen soppaan arkena niin varmasti tyytyy siihen myös lomalla.

Sitten noissa on vielä jotain "käsittämättömiä" rajoituksia, mikä toki on luonnollista, jotta pidetään ruoan taso kohtuullisena:

Blue Lagoon Villagen runsaaseen All Inclusiveen kuuluu useita baareja ja ravintoloita. Yhden kerran oleskelun aikana voit nauttia päivällisen jossain hotellin à la carte -ravintoloista.

Eli kerran saa syödä päivällisen ala-carte raflassa. Kerran. Kerran koko oleskeluaikana siis. Ei siellä voi siis mättää pihvejä proteniiksi tunnin välein.
Blue Lagoon Village - Kefalos, Kreikka - Finnmatkat

No ei noita matkoja nyt saatana muutenkaan mistään finnmatkoilta kannata varata. Nimenomaan All Inclusive -mestoista voi löytyä ihan käsittämättömiä tarjouksia kun vaan jaksaa kyttäillä ja kaivella. Mä olen esimerkiksi tässä hotellissa maksanut All Inclusivesta parin viikon reissulla alle 12€ per päivä..ja syötiin todellakin a la carte -annoksia koko pari viikkoa, ja juoda sai tasan niin paljon kuin huvittaa.

Lisäksi All Inclusive lisämaksusta 700e kahdelta.

Ei paha, 50€ päivä. Miten muuten syöt 3 lämmintä ruokaa ja välipalat tuohon hintaan? Ja alle 12v:t ilmaiseksi. Voit kokata myös itse ;)

"Kokeile myös hotellin ulkogrilliä! Varaat vain etukäteen jonkin grilleistä, jolloin ruoka ja astiat sisältyvät hintaan, mutta grillauksen hoidat itse. Omat juomat mukaan."

All inclusivet on kyllä parhaita kunnon kehitysmaissa, joissa henkilökunta on sen verran halpaa että sitä riittää.

Ihan näin off topiccina kun tuota Hupen linkkiä yritin availla: Koen Finnmatkojen sivut ihan vitun sekaviksi ja epäkäytännöllisiksi, enkä sen takia ole koskaan ollut matkalla kyseisen toimiston kautta. Deturin vaihtoehdot koen taas "rumiksi" ja aika kälyisiksi, joten olen suosinut Tjäreborgia näissä pakettimatka-asioissa. Aurinkomatkatkin kai ihan ok, joskus on tullut oltua niiden kautta jossain.

Jos menee kauemmaksi, varaisin itse lennot ja hotellin, tulee halvemmaksi ja on varmasti laaja kirjo mistä valita. Peruskohteissa etelässä halvimmaksi tulee pakettimatka high seasonin aikana.

Ipanoiden kanssa lomaillessa ei yleensä jaksa käyttää monta tuntia päivässä ruokapaikan etsimiseen. Ekana ne pakotetaan pois altaasta, pakotetaan huoneeseen vaihtamaan vaatteet, pakotetaan kävelemäät helteessä, pakotetaan tutkistelemaan ruokalistoja kaduilla ja sitten tulee jano/nälkä/paska/kusihätä, etsitään vessaa, akka haluaa shoppailla vähän ennen ruokapaikan löytymistä, iskä tekee hinta- ja laatuvertailuja kadulla puhelimen onnettomalla nettiyhteydellä. Tripadvisor.com tarjoaa jotain tosihyvää paikkaa 8km päässä. Sinne siis. Taksi alle, pennut huutaa, muijalla kakkahätä. Pakko jäädä pois McDonaldsin kohdalla ja päästä vessaan. Jospa syötäisi tässä. Pennut on tyytyväisiä. Isää ja äitiä vituttaa.

All inclusive tai halpa rantaravintola on kyllä parhautta. Tai omaat eväät.

Kuten sanottua, jokainen lomailee kuten parhaaksi näkee. Jos jaksaa olla paikallaan lomallaan viikon niin ok, sitten on. Minä en vaan ikinä menisi kohteeseen missä ei ole kohtuullisesti historiaa/nähtävyyksiä/museoita. Oikeastaan aurinko / lämpö taitaa olla mun arvosteluasteikossa melkoisen alhaalla. Minä en vaan ymmärrä miksi pitää lentää monta tuhatta kilometriä, että voi olla X-asennossa

Nojoo, ei siis tarkoitus ollut tosiaan dissata ketään lomailutottumuksistaan. Harva mun tavassa lomailla näkee sen suuremmin järkeä :piis:

Mun mielestä paras all inclusive on porukoilla. Jos on metsästyskausi voi päivät metsästellä ja muulloin on aina kalastuskausi. Illalla voi saunoa ja juoda isän kaljoja. Isä myös käsittelee saaliit maittaviksi safkoiksi. Jos olis lapsia niin porukat hoitas niitä päivät innoissaan. Ei maksa mitään ja vanhemmat on innoissaan kyläilystä. Kaikki voittaa eikä tarvitse raahautua minnekään vinkuintiaan asti.

Ipanoiden kanssa lomaillessa ei yleensä jaksa käyttää monta tuntia päivässä ruokapaikan etsimiseen. Ekana ne pakotetaan pois altaasta, pakotetaan huoneeseen vaihtamaan vaatteet, pakotetaan kävelemäät helteessä, pakotetaan tutkistelemaan ruokalistoja kaduilla ja sitten tulee jano/nälkä/paska/kusihätä, etsitään vessaa, akka haluaa shoppailla vähän ennen ruokapaikan löytymistä, iskä tekee hinta- ja laatuvertailuja kadulla puhelimen onnettomalla nettiyhteydellä. Tripadvisor.com tarjoaa jotain tosihyvää paikkaa 8km päässä. Sinne siis. Taksi alle, pennut huutaa, muijalla kakkahätä. Pakko jäädä pois McDonaldsin kohdalla ja päästä vessaan. Jospa syötäisi tässä. Pennut on tyytyväisiä. Isää ja äitiä vituttaa.

Tämä on lyhyt kiteytys, just tällaista se on. Ja mulle riittää vaan viina, allas ja muistinmenetys, miehetkö vaikeita? paskat.

No ei noita matkoja nyt saatana muutenkaan mistään finnmatkoilta kannata varata. Nimenomaan All Inclusive -mestoista voi löytyä ihan käsittämättömiä tarjouksia kun vaan jaksaa kyttäillä ja kaivella. Mä olen esimerkiksi tässä hotellissa maksanut All Inclusivesta parin viikon reissulla alle 12€ per päivä..ja syötiin todellakin a la carte -annoksia koko pari viikkoa, ja juoda sai tasan niin paljon kuin huvittaa.

Tuohan on Mexicossa ja suunnattu varmasti jenkeille. Pakko olla hyvää ja rasvaista :kuola:
Ja normaalihintaa tarjoaa 100 taalaa per päivä. Kyllä luulisi siihen hintaan jo Mexicossa saavan kohtuullista sapuskaa :D

- - - Updated - - -

Thaimaa on vähän eri asia kun mikään safka ei maksa mitään missään ja pääsääntöisesti kaikki sapuskat ovat hyviä. Lisäksi ruokapaikkoja on yleensä noin metrin välein.

Jos nyt pitäisi vaikka Egyptiin matkustaa, mitä en tule koskaan tekemään, ottaisin toki hienon hotellin ja sapuskat sieltä. Eihän siellä uskalla mennä uloskaan ilman että Gaddafi tulee ja perseraiskaa ja räjäyttää vielä pään, repun ja polkupyörän.

Turkki ja vaikkapa Kreikka on mun mielestä vähän no-go jos meinaa all inclusivea, kummassakin maassa on erinomaiset keittiöt ja ruokakulttuuri. Egyptissä syödään paskaa, samoin Karibialla, ehkä turistihotellien AI mätöt puoltavat niissä paikkaansa hyvinkin. Ja lisäksi toki jenkeille suunnatut kohteet, voisi KUVITELLA, että niissä on hyvää ja rasvaista ruokaa. Ei ne plösöt jaksaisi minnekään lähteä safkaamaankaan.

Tuohan on Mexicossa ja suunnattu varmasti jenkeille. Pakko olla hyvää ja rasvaista :kuola:
Ja normaalihintaa tarjoaa 100 taalaa per päivä. Kyllä luulisi siihen hintaan jo Mexicossa saavan kohtuullista sapuskaa :D

Juu, lähinnä jenkkimesta (mikäpä Mexicossa ei olisi). Ruoka oli ihan jees, tosin ei yhtään jenkkimäisen isoa ja rasvaista..enemmänkin oli haettu 'fine dining' -tyyliä, joten annoskoot oli sellaisia että tilasin pääruoat aina kaksi kerralla..

Thaimaa on vähän eri asia kun mikään safka ei maksa mitään missään ja pääsääntöisesti kaikki sapuskat ovat hyviä. Lisäksi ruokapaikkoja on yleensä noin metrin välein.

Jos nyt pitäisi vaikka Egyptiin matkustaa, mitä en tule koskaan tekemään, ottaisin toki hienon hotellin ja sapuskat sieltä. Eihän siellä uskalla mennä uloskaan ilman että Gaddafi tulee ja perseraiskaa ja räjäyttää vielä pään, repun ja polkupyörän.

Turkki ja vaikkapa Kreikka on mun mielestä vähän no-go jos meinaa all inclusivea, kummassakin maassa on erinomaiset keittiöt ja ruokakulttuuri. Egyptissä syödään paskaa, samoin Karibialla, ehkä turistihotellien AI mätöt puoltavat niissä paikkaansa hyvinkin. Ja lisäksi toki jenkeille suunnatut kohteet, voisi KUVITELLA, että niissä on hyvää ja rasvaista ruokaa. Ei ne plösöt jaksaisi minnekään lähteä safkaamaankaan.

No turkki ja kreikka nyt on no-go muutenkin..

Kyl se thaimaan safka maksaa.. Alle 30€ ei pärjänny yhtäkään ateriaa (joo tilasin satayta, kanaa ja muua josta saa edes prodea joku 3-4 lautasta per ateria) Ja kyllä söin lisäksi riisiä ja kanaa, annokset on vitun pieniä jos syö 6t kaloria päivässä ja ihmiset hiplaa kadulla hauista koko ajan. 3x30e ei oo halpaa.. Ja söin vaan kolmesti kun ei jaksanu ravata tilaamassa enempää, join hitosti kaljaa ja laihduin 1,5kg

30€ on perheen hinta, kyllä väitän että all inclusive kannattaa

Kaikkea ei voi mitata rahassa. Huppe kulinaristina ei tykkää ai ja mä syön vaikka rottaa kunha saa ruokaa. Nää on näitä. :)

Parasta on myöskin aurinkotuolit joissa on nappi jota painamalla saa ruokaa ja juomaa. Ei tarvitse edes nousta makuulta ja tarjoilija kiikuttaa kohta tilauksen ja raivaa tyhjät pullot pois. Sitä vartenhan ne alkuasukkaat on.

Parasta on myöskin aurinkotuolit joissa on nappi jota painamalla saa ruokaa ja juomaa. Ei tarvitse edes nousta makuulta ja tarjoilija kiikuttaa kohta tilauksen ja raivaa tyhjät pullot pois. Sitä vartenhan ne alkuasukkaat on.

Oliko sul tommonen, hiton siisti. Lentokoneessa toimii! Painan sitä koko ajan, onpaha muilla duuni

Joskus ärsyttää kun kestää, pitäs tulla heti

Oliko sul tommonen, hiton siisti. Lentokoneessa toimii! Painan sitä koko ajan, onpaha muilla duuni

Joskus ärsyttää kun kestää, pitäs tulla heti

kuva 2.JPG

Me oltiin viime vuonna ekalla täyshoitomatkalla muksujen kanssa. Kokemukset oli sellaiset, että sama setti eri kohteessa on edessä ensikin kesänä. Helppoa ja vaivatonta, ruuat oli ihan tarpeeksi hyviä: paljon vaihtoehtoja, hyvät salaattipöydät ja grillistä sai joka päivä jotain. Muksut kokeili monia eri pöperöitä, jos ei tykännyt niin lautanen sivuun ja uutta tilalle. Olisi kyllä vituttanut tulla rannalta hotellille, vaihtaa vaatteet ja lähteä etsimään kahden nälkäisen lapsen kanssa jotain ravintolaa.
Pari kertaa oli sadepäivä: mentiin läheiseen kaupunkiin shoppaamaan ja syötiin siellä. Ei ole pakko sitoa itseään joka päivä sinne hotellin ravintolaan.

Me oltiin viime vuonna ekalla täyshoitomatkalla muksujen kanssa. Kokemukset oli sellaiset, että sama setti eri kohteessa on edessä ensikin kesänä. Helppoa ja vaivatonta, ruuat oli ihan tarpeeksi hyviä: paljon vaihtoehtoja, hyvät salaattipöydät ja grillistä sai joka päivä jotain. Muksut kokeili monia eri pöperöitä, jos ei tykännyt niin lautanen sivuun ja uutta tilalle. Olisi kyllä vituttanut tulla rannalta hotellille, vaihtaa vaatteet ja lähteä etsimään kahden nälkäisen lapsen kanssa jotain ravintolaa.
Pari kertaa oli sadepäivä: mentiin läheiseen kaupunkiin shoppaamaan ja syötiin siellä. Ei ole pakko sitoa itseään joka päivä sinne hotellin ravintolaan.
Meillä onneksi aikuiset ja jopa lapset tietävät mistä tykkäävät, yleensä se mitä tilataan on myös syöty, kasvikset toki jää lautaselle jne. Toi on mun mielestä jo hyvien tapojen vastaista, varsinkin muiden maiden ruoka- ja ravintolakulttuurissa että käyttäydytään noin törkeästi. Ehkä Suomen junttilaan sopiva tapa ja niihin AI -mestoihin jossa samat juntit käy.

Kyl se thaimaan safka maksaa.. Alle 30€ ei pärjänny yhtäkään ateriaa (joo tilasin satayta, kanaa ja muua josta saa edes prodea joku 3-4 lautasta per ateria) Ja kyllä söin lisäksi riisiä ja kanaa, annokset on vitun pieniä jos syö 6t kaloria päivässä ja ihmiset hiplaa kadulla hauista koko ajan. 3x30e ei oo halpaa.. Ja söin vaan kolmesti kun ei jaksanu ravata tilaamassa enempää, join hitosti kaljaa ja laihduin 1,5kg

30€ on perheen hinta, kyllä väitän että all inclusive kannattaa

Kaikkea ei voi mitata rahassa. Huppe kulinaristina ei tykkää ai ja mä syön vaikka rottaa kunha saa ruokaa. Nää on näitä. :)

En ole kyllä ennen joutunut Thaimaassa paikkaan jossa ruoka maksaa 30 euroa. No, en ole ollutkaan siellä kuin vain noin vuodenpäivät yhteensä. Ehkä löydän vielä semmoisen paikan.

Meillä onneksi aikuiset ja jopa lapset tietävät mistä tykkäävät, yleensä se mitä tilataan on myös syöty, kasvikset toki jää lautaselle jne. Toi on mun mielestä jo hyvien tapojen vastaista, varsinkin muiden maiden ruoka- ja ravintolakulttuurissa että käyttäydytään noin törkeästi. Ehkä Suomen junttilaan sopiva tapa ja niihin AI -mestoihin jossa samat juntit käy.
Junttius on myöskin parhautta lomilla, ei tarvitse stailata ja kuvata jokaikistä suupalaa somea varten. Voi vaan olla juntti ja nauttia turhia kelailematta.

En ole kyllä ennen joutunut Thaimaassa paikkaan jossa ruoka maksaa 30 euroa. No, en ole ollutkaan siellä kuin vain noin vuodenpäivät yhteensä. Ehkä löydän vielä semmoisen paikan.

Huppe hyvä, siitä on vuosia kun asuit siellä. Hintatasot on noussut, siellä asuvien ja myös paikallisten mukaan. Itsekin muistan että joskus 2000 luvulla mikää ei maksanu mitään, nyt ne maksaa.

Hinta on phukettia joka on tunnetusti kalliimpi kuin muu osa thaimaata. Ja perheelle jossa isä on suursyömäri, äiti fitnesstissi ja poika juoksi päivät pitkät altaalta toiselle. 3x ruoka päivässä, sillo tankattiin. Ei se sinänsä paha ole, mennäpä suomessa rossoon niin satanen vaikka vähän vittuilis myyjälle.

Ketjun pointti hukkuu siihen kannattaako AI, ehkä se ei kannata mutta hiton kivaksi se tekee elämisen. On paikkoja joissa sitä ei ota millään ilveellä, kun taas joissakin tekeminen on kalastamista tai saaribongailua eikä oikein mitään muuta. Silloin AI on hyvä ja se ruoka on oikeasti usein hyvää tavikselle. Kulinaristit on asia erikseen, niiden makuhermoille mikään ei riitä siksihän ne etsii koko ajan uusia elämyksiä ruuasta.

Aika jännä, että ruokahifistelijänä kuolaat jenkkiruokaa. Olin viime talven Floridassa ja minusta siellä oli todella paskaa ruokaa. Asuin perus Marriotissa. Aamupalaa en parin viikon jälkeen pystynyt syömään ollenkaan, koska se oli pelkkää vehnää eri muodoissa. Iltaisin oli social gatherin, jossa myös ruokaa tarjolla. Yleensä join vain oluet, koska lähellä panimo ja olut hyvää. Tykkään normaalisti grillimätöistä, hamppareista yms safkoista, mutta en osunut yhteenkään kelvolliseen paikkaan noiden suhteen, vaikka kävin todella monessa raflassa. Tykkään "äijäruoasta", mutta jenkit meni vaan yli ja kaikessa oli jotenkin muovinen tuntu. Parasta ruokaa oli lopulta sushi, kun sai edes jotain "oikeaa" ruokaa välillä. Ainoa positiivinen ruokaelämys oli buffalo wings ja duunikaverin grillaamat luomupihvit. Tietty suurissa kaupunneissa olisi kaikkea tarjolla, joten hyvääkin ruokaa varmaan löytyy kaiken tuon moskan seasta.

Vuodatus liittyy aasinsillan kautta aiheeseen. Yksi kollega oli dieetillä, koska oli aikeissa mennä Cancuniin All Inclusive lomalle. Sanoi että on hyvä sitten maata auringossa ja mässätä pari viikkoa, kun on varaa lihoa. En vaan tajua. Onneksi ei tarvitsekaan tajuta eikä asua jenkeissä. Cancun kuulosti halvalta ja hyvältä kohteelta ko. tarkoitukseen, mutta lentomatka tietty pitkä härmäläiselle.

Niin, on se ihmeelistä miten ihmiset on erilaisia, onneksi meidän kaltaisten über-junttien lisäksi on olemassa teidän perheenne kaltaisia kultivoituneita kulinaristeja, jotka pitävät Suomen lippua korkealla maailmalla matkatessaan. Meillä taas ei vaan voi mitään, jos 5-vuotiaan mielestä liha onkin vähän liian mausteista ja ottaa sittenkin jotain muuta. Mun mielestä siinä taas ei ole mitään törkeää. Mutta hei, kaikki tyylillään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom