All Inclusive + hotellissa kunnon sali <3
TÄMÄ!
Mä olen etsinyt sellaista hotellia mikä on mahdollisimman monipuolinen. Paras on jos hotellilla on oma allas-alue, OMA privabiitsi missä sunbedit, allas + rantarafla, ja sitten tuo all inclusive syöminen + juominen. Kuntosali on aikalailla must (tai sitten erittäin lähellä joku halpa), ja mieluiten muutakin virikettä saisi löytyä. Käyttää jos käyttää, jos ei niin ei, mutta on hyvä olla vaihtoehtoja.
All Inclusive toimii myös silloinkin vaikkei päivällistä söisi hotellilla. Vetää kuvun turpeeksi aamulla, lähtee reissuun ja syö päivällä jotain pientä. Ei tarvi illalla miettiä mihin lähtee syömään kun väsyneenä palaa hotellille.
Mä en näe että se all incl on mikään pallo nilkassa. Ihan siinä ehtii altaalla/rannalla makoilla, käydä treenaamassa, käydä iltapäivällä/illemmalla shoppailemassa ja myöhemmin illalla kävelemässä kaupungilla tai iltaelämässä, ihan riippumatta siitä onko ne safkat hotellilla vai missä. Tietty sitä parempi jos hotellin sijainti on keskeinen, ettei sieltä muualle lähtemiseen mene tolkuttomasti aikaa (olettaen että muualla pyöriminen kiinnostaa).
Itse haluan lomalta helppoutta, todellista rentoutumista sekä hyvin syömistä, joten jos on viikon taikka enemmän reissussa niin All Inclusive ehdottomasti. Muutaman päivän Kaupunki"lomat" on sitten eri asia. Silloin yksi loman pointeista on käydä syömässä erillaisissa ravinteleissa.
Jep. Mullakin olisi toiveissa auringonottoa ja chillailua biitsillä, paljon uimista meressä, treenaamista salilla, stressittömyyttä ruoan hankinnasta ja sitten shoppailua, kaupunkikävelyä, jotain iltapuhdetta (ihan vaikka istuskella jossain terassilla ja katsella ihmisiä, tai mennä pelaamaan bilistä (en osaa mut kuitenkin). Semmosta rentoa meininkiä.
Yleensä lomakohteet joissa on All Inclusive - hotelleja on sellaisia kohteita missä kaupungin ravintoloissa kaikissa on sitä "samaa paskaa" tarjolla.
Oltiin viimeksi Turkissa Bodrumin niemimaalla, ja se oli mun silmiin todella ihana paikka. Meri ja järjetön helle (+35-40) ja chilliä menoa. Olihan siellä pääpaikassa Bodrumissa vaikka minkälaista ravintolaa tarjolla ja meidänkin kylässä muutama rafla (Torba), mutta itse en koe että turkkilainen safka tuo mitään erityisiä makuelämyksiä niin että jotain ruokakulttuuria pitäisi vaalia eri paikoissa pari kertaa päivässä. Toki pidän paljon turkkilaisistakin jutuista ja niitäkin syötiin, mutta eiköhän niiden perusmättöjä löydy all innistäkin.
Edit: Kannattaa lukea arvosteluita hotellista minkä varaa. Varsinkin sen mitä ruuasta on sanottu. Muutenkin kannattanee suosia näitä hotelleja missä on enemmän tähtiä, vähintään 4.
Oon aina googlannut hotellista arvosteluja muualtakin kuin matkatoimiston tiedotteista ja hotellin omilta sivuilta, ne kun voi olla aika puolueellisia. Tripadvisorissa yleensä löytyy realistisemmat kommentit, ja esim. Tjärellä jengi kirjoittaa aika rehellisesti oman palautteen kohteista ja hotelleista matkakertomuksiin. Niitä todellakin kannattaa lukea sellaisen hieman todenperäisemmän kuvan luomiseksi. Mä en sillä tavoin ole minkään hullun luksuksen ja ylellisyyden perään, että ihan perustasoinen hotellikin käy. Ihan rupuihin en mene, pitää olla perussiisti ja hyvää palautetta annettu paikasta niin silloin on ok.
Myöskin kun lueskelen tuota MissEvilEven postia niin viimeksi kun oltiin matka maksettu niin sen jälkeen ei mennyt koko loman aikan yhtään mihinkään rahaa, koska ei tarvinnut ostaa mitään. Kiitos All Inclusiven. Se hinta voi tuntua alkuun suuremmalta, mutta voi pojat kuinka se on oikeasti kaiken sen väärtti kun itselleen sopivan kohteen löytää
Se ettei mulla/meillä menis yhtään rahaa on aika bullshittiä :lol2: mutta varmasti ei ruokaan ja juomiin menisi juuri yhtään, ja ne tuntuu olevan kaikista suurin rahareikä reissussa. Aamiasbuffet oli maksettu, mutta siihen sitten ravintolassa lounas esim. 15e juomineen + illallinen 15e juomineen, tuohon vettä ja limsaa jostain kaupasta tai baarista ja vielä jotain omia välipalaostoksiamme kenties oheen niin kyllähän se 30e päivässä pelkkään ruokailuun on ihan normisumma yhdellä henkilöllä. Se onkin sitten 8pv lomalla vähintään 240e lisää kuluja, ja 15pv lomalla jo 450e pelkkiin safkoihin ja normijuomaan. Tuohon jos vielä ostelee enempi sitä sun tätä naposteltavaa pikkunälkään, virvoitusjuomia ja vielä alkaa dokaamaan ja vetää jotain herkkuja niin oh hoh...
Olishan se silleen kiva ajatus että jos nyt joskus jotain muualtakin ostaa, limsaa kaupungilla tai jotain hyvää syötävää, niin kaikki muu raha on käytettävissä shoppailuun ym. Niin ja toki se, että esim. biitsillä, altaalla ja hotellin alueella hengatessa ei tarvisi olla rahaa ollenkaan mukana