All Inclusive -paketit

Lapsiperheelle hyvä vaihtoehto kun isukki ja äityli dokaa kaikki päivät :rolleyes:

No niih... Todennäköisesti, jos ovat alkkiksia tai suurkuluttajia tai vastuuttomia vanhempia muuten. Mutta pakkislaiset eivät tietenkään ole ;)

Jotkut lapsiperheelliset ovat tykänneet siitä, ettei tartte miettiä noita ruokailujuttuja sen kummemmin ja osalla on ollut toi All Inclusive.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen muutaman kerran kun olen chartereilla lentänyt, niin joka kerta siellä on muutama perheenisä, jotka vetävät tax freestä ostamansa viinapullot jo menolennolla. Tuskin näiden tapausten lomanvietto on hirveästi erilaista matkakohteessa piti nuo juomat ostaa hotellin viereisestä supermarketista vai ei. All inclusive tai ainakin full board on hyvä idea saarilla tai muissa vastaavissa paikoissa, jossa on käytännössä pakko syödä ateriat hotellissa koska lähellä ei ole mitään muita ravintoloita. Etenkin kalliimman pään hotelleissa välttyy sitten ikäviltä yllätyksiltä, kun listalla ei löydy mitään alta viidenkympin ja koko pesueen pitäisi syödä kolme ateriaa päivässä.

^ Näin varmaan jos tosiaan kauppoja/rafloja ei ole lähettyvillä.

Olen ollut kerran puolihoidossa, siten että aamupalojen lisäksi illallinen viineineen kuului hintaan. Jo se rajoitti mun mielestä liikaa elämää; piti aina olla hotellilla tiettyyn aikaan että sai ilmaisen ruuan ja juoman.

Lapsiperheille sopii parhaiten huoneistohotelli että ainakin toisen ruuan voi kokata itse. Ja Suomen jälkeen en ole kyllä vielä törmännyt lomahotelli mestaan jossa alkoholi olisi niin kallista että rajoittaisi jotenkin juomista.

Meillä oli viime lomalla (kts) full board eli juomat piti ostaa erikseen. Kun tuo on fiksusti järjestetty niin ei tuon takia tarvitse aikataulustressiä ottaa. Aamiainen oli muistaakseni 7:30-10:00, lounas 12:30-15:00 ja illallinen 19:30-22:00. Saarella oli myös a la carte rafla, jossa sai $20 alennusta per ateria jos oli tuon full boardin valinnut. Eipä tuolla silti tullut käytyä, sillä buffassa oli aivan taivaallista sapuskaa joka aterialla ja enemmän vaihtoehtoja kuin mitä jaksoi edes maistaa. Lisäksi ainakaan viikon lomalla ei tarvinnut samaa sapuskaa syödä kahta kertaa. Tällainen ei tietty ole ilmaista järkätä paikkaan, mihin kaikki raaka-aineet pitää kuskata matkan päästä veneellä. Full board maksoi aikuiselta $100 per päivä... :eek:

Varasin kesäksi lomamatkalle tarkoituksella hotellin, jossa on All inclusive. Pienen mukulan kanssa kun lähtee, niin se on kaikkein helpoin vaihtoehto. Hotellikin valittiin sen mukaan, että lapsen kanssa on helppoa olla, eikä tarvitse lähteä periaatteessa hotellin alueelta yhtään mihinkään. Tai ainakaan joka päivä. Itseäni ei ainakaan huvita maksetulla lomalla kokkailla mukulalle, tai itselleni ruokaa jossain huoneistohotellissa. Ruokapuolihan tuossa ratkaisee. Jos paikassa on hyvät ruoat ja paikalliset juomat on juotavia, niin maksaa itsensä takaisin. Ruoat lähinnä, juotavaa nyt ei niin kauheasti mene. Muutamana iltana voi käydä syömässä jossain muualla hyvinkin, mutta en kyllä jaksaisi joka ateriaa lähteä mukulan kanssa syömään hotellilta pois. Muutaman vuoden päästä tilanne on taas erilainen, kun lapsi on taas hieman isompi.

Mexicon Playa del Carmenissa oon ollu kaks kertaa all-inclusive hotellissa. Riu Yucatanissa ja Riu Palacessa. Kummatkin tosi hyviä ja syödä ja juoda sai tosiaan niin paljon kun halusi. Huoneissa 4 pulloa viinaa ja baareja joku 3-4..ravintoloita muistaakseni 2 tai 3. Tohon all-inclusive juttuun kuului että sai syödä myös muissa samalla alueella sijaitsevissa Riu hotelleissa (paitsi Palacessa jos ei asunut siellä). Mun mielestä toi Yucatan oli kivempi kun Palace, lepposampi meininki ja sillee..

Mäpäs nostelen tätä taas, kun alkaa olla ajankohtaista työpaikoilla kesälomien sopimiset ja sitä myöten jengi varmaan myös alkaa miettimään mahdollista kesälomareissua.

Omassa FB:ssäni kyselin tutuilta onko kellään kokemusta All Inclusive -hotelleista, ja vastauksia tuli kaikenlaisia, pääasiassa puolesta kuin vastaan. Kesälomareissua tässä mietin ja olen selaillut n. 10 eri kohdetta ja jokaisesta varmaan 10 eri hotellia, eli hemmetillinen määrä. Osassa normaali hotellihuone ja buffet-aamiainen (viimeksi 8pv reissulla oli sellainen, huoneessa lisäksi pieni jääkaappi että sai jtn minimaalista evästä omasta takaa), osassa huoneistohotelli (eli voisi itse duunata safkaa miten haluaa), tai sitten All Inclusive niin että ruokaa saa koko ajan (ja halutessaan juomaakin).

Syy miksi tätä alunperin mietin on se etten oikein ollut varma mikä olisi kannattavaa. Valmiille runsaalle aamiaiselle on ainakin kiva mennä, eli tuskin tulisi huoneistohotelliin varattua samanlaisia satseja aamiaiselle kuin mitä buffassa saa (niin ja tekisikö muka joka päivä ite ruokaa monesti päivässä? Epäilen...) Eri paikoissa on kiva käydä syömässä ulkona, mutta pidemmän päälle se ulkona syöminenkin on kallista, ja vaatii AINA sen että sitä ruokaa lähtee jostain ulkoa "metsästämään" (eikä mun mielestä noissa perinteisissä etelänmatkakohteissa mitään erityisen hienoa ruokakultuuria ole miksi pitäisi edes käydä päivittäin kahdessa eri raflassa syömässä tai muuten "menettää" jotain).

Meillä aiemmin tolla 8pv reissulla syömispuoli tuotti jonkun verran päänvaivaa, vaikka hotellilta ostettiinkin todella hyvä aamiaisbuffet (maksoi 60e/vko). Muuten sitten pitikin syödä vähintään kahdesti lämmintä kunnon ruokaa jossain ulkona, ja lähikaupoista haettiin jotain pientä välipalatarviketta (paahtoleipää, levitettä, häränlihaleikettä jne). En tiedä tarkalleen paljonko rahaa päivittäin syömisiin meni, mutta jos nyt ajatellaan että se 10-15e kerta niin vähintäänhän siinä ainakin se 30e menee ruokailuihin per nokka, ja siihen sitten juomat päälle.

All Inclusive olisi siitä varmaan ihan ok, että kai se suhteessa jonkun verran kalliimpana maksaa itsensä kuitenkin takaisin, eikä ruokailuun ja juomiseen tarvi välttämättä uhrata lomalla enää penniäkään. Ajatuksena ainakin todella stressitön ja vaivaton, eikä tarvisi siitä ruokapuolesta huolehtia. Nuo All Inclusivet vaan tuntuu jotenkin kalliilta omaan silmään, mutta nyt kun alan erittelemään mielessäni summia mitä joka tapauksessa siihen safkaamiseen menee, ja sen lisäksi mietin sitä vaivaa kun aina pitää lähteä jonnekin ulos syömään ja ravintolaa etsimään, siellä jonottamaan, odottelemaan syömisen jälkeen laskua jne niin aikalailla menee siihenkin "turhaa" aikaa.

Siinähän se suurin ongelma olikin kun ukko tottunut syömään viimeiset 15v 3h välein, ja ruoka-annoksetkin on aika isoja ja proteiinipitoisia. Ravintoloissa annokset oli ehkä hieman pienehköjä makuumme, joten vaikka ruoat oli tosi hyviä, olisi voinut samalla hinnalla syödä mieluusti enemmänkin, melkeinpä tuplasatsit. Veden kantaminen oli myös ihan jumalatonta hommaa, ukko vetää Suomessakin 4-5 litraa vettä päivässä, niin tollaisessa +35-40 helteessä meni vielä enemmän. Ja maksaa yllättävästi se vesikin.

Normaalisti en mietiskele rahaa lomalla, eikä mietitty silloinkaan, mutta kyllähän toi all inclusive alkaa aika miellyttävältä vaihtoehdolta vaikuttamaan ja uskoisin että monen tapauksessa maksaa itsensä takaisin. Saa useasti päivässä ruokaa vaivatta, ruokalajeja on monia mistä valita, ja saa syödä niin paljon kuin haluaa. Niin ja juoda. Viinaksia ei oikein tässä taloudessa mene, mutta käsittääkseni sellaiselle kelle viinakset maittaa, tuo tulee jo viinan takiakin usein halvemmaksi vaihtoehdoksi.

All inclusive loman luulisin tuovan rahallista säästöä, mielenrauhaa ja stressittömyyttä. Itselläni ainakin nyt aika vahvasti mielessä on sellainen arjesta irrottautuminen että saisi nautiskella pari viikkoa etelän lämmössä erossa siitä perinteisestä meiningistä, palvelu pelaisi, olisi kivaa viihdettä, treenaamista, oleskelua ja mahdollisesti silloin tällöin iltaelämääkin. Ehkä tämä oli sellainen itsensä ympäripuhumiskirjoitus, kun olen tässä pitempään jo vaihtoehtoja kartoittanut. Järkeilen ;)

Riippuu vähän mihin menee. Mun viime loma oli All Inclusive, koska käytii egyptis. Siellä nyt ei vaan yksinkertaisesti voi mennä raflaan, eikä edes kaupungille ku mestat on niin vit** järkyttäviä. Ja vänkäät kaikesta. Mutta kun oli all inclusive ja hotellis oli viis erilaista raflaa + allasbaarit, rantabaarit ja snackbaarit + vesipuisto. Ei tarvinnu miettiä meneväs mihkää, sen kun löhös auringon alla tai ui. Eipä siel muuta voinu tehdäkkää ku oli törkeen kuuma. Kannatan hommaa jos mieles on totaalinen löhölepoloma, on niin helppoa kaikki.

Jos taas meinaa liikkua niin sopii miettiä onks kannattavaa. Ei kovin pitkälle ehdi jos 3h välein pitää palata hotellin raflaa syömää. Ja yks suuri tekijä on, jos hotellis on vaan yks ravintola! Tökkäsee erittäin nopeesti. Useampi rafla niin viikko menee kun voi vaihdella. Viikon jälkeen tökkäsee nekin.

Jos kännis meinaa ol koko viikon niin all i on ihan täydellinen, senkun lotraa. Ite en käytä niin ei väliä sillä.

Tuossahan gonzaless tiivisti jo tärkeimmät.

All Inclusive on ihan jees, jos tähtäimessä on 100% aivojen nollaaminen. Sen kuin vyöryy rannalle ruokaähkyissä ja lyllertää takaisin syömään ja löhöämään hotlalle kun alkaa hiekka kyllästyttämään. Riippuu tosiaan myös hirveästi kohteesta, onko rahan väärti.

All Inclusive + hotellissa kunnon sali <3

Ihan mahtavaa oli käydä kakut lihaksissa vetää treenit ja mennä altaille palautuu kunnes pääsee taas syömään.
All Inclusive toimii myös silloinkin vaikkei päivällistä söisi hotellilla. Vetää kuvun turpeeksi aamulla, lähtee reissuun ja syö päivällä jotain pientä. Ei tarvi illalla miettiä mihin lähtee syömään kun väsyneenä palaa hotellille. Itse haluan lomalta helppoutta, todellista rentoutumista sekä hyvin syömistä, joten jos on viikon taikka enemmän reissussa niin All Inclusive ehdottomasti. Muutaman päivän Kaupunki"lomat" on sitten eri asia. Silloin yksi loman pointeista on käydä syömässä erillaisissa ravinteleissa.

Yleensä lomakohteet joissa on All Inclusive - hotelleja on sellaisia kohteita missä kaupungin ravintoloissa kaikissa on sitä "samaa paskaa" tarjolla.

Edit: Kannattaa lukea arvosteluita hotellista minkä varaa. Varsinkin sen mitä ruuasta on sanottu. Muutenkin kannattanee suosia näitä hotelleja missä on enemmän tähtiä, vähintään 4.

Myöskin kun lueskelen tuota MissEvilEven postia niin viimeksi kun oltiin matka maksettu niin sen jälkeen ei mennyt koko loman aikan yhtään mihinkään rahaa, koska ei tarvinnut ostaa mitään. Kiitos All Inclusiven. Kohteessa kuljetukset lentokentältä ja kentälle takaisin kuului hintaan. 1.5l vettä ja kaksi limsaakin vaihdetiin joka päivä hotellihuoneen jääkaappiin. Se hinta voi tuntua alkuun suuremmalta, mutta voi pojat kuinka se on oikeasti kaiken sen väärtti kun itselleen sopivan kohteen löytää :)

Sen vielä jäi sanomatta, että yleensä näissä isommissa all inclusive hotelleissa on myös erillisiä eri teemoilla olevia ravintoloita joihin pitää tehdä erikseen pöytävaraus. Eli jos haluaa vaihtelua tuohon buffet - ruokaan (mihin ei kyllä ole tarvetta) niin se onnistuu tuolla. Hotellin tasoon kannattaa muutenkin vähän panostaa, koska esim. illallisella on mukavaa, että ihmiset vähän pukeutuu eikä saksalaiset tule sandaaleissa ja t-paidassa vetämään tarjottimelta ruokaa.

Yhhyy, mä haluun syömään kakkuja ja uima-altaaseen :itku:

Edit: Kannattaa lukea arvosteluita hotellista minkä varaa. Varsinkin sen mitä ruuasta on sanottu. Muutenkin kannattanee suosia näitä hotelleja missä on enemmän tähtiä, vähintään 4.

Kiinnittäkää tähän huomiota, niin ette pety. Me ollaan oltu all inclusivessä mm. dommareissa ja kap verdellä, molempien hotellien tähtiluokitus paikallinen 5 ja matkanjärjestäjän 4+. Ei joutunut pettymään. Vastaavasti jos esi. Turkista valitsee sen halvimmän all inclusiven, niin ruoka on sen mukaista.

Kyllä, 4 tai 5 tähden hotelli ja se, että ruokaa saa useammasta paikasta. Myös hotellin/alueen kokoon kannattaa kiinnittää huomioita. Pienissä on ollut huonoimmat (lue vähäisimmät) ruokailuvaihtoehdot. Monasti esim. hyvä allasbaari pelastaa homman, kun saa nopeasti hyvää syötävää. Kesällä olimme Espanjassa 4+ hotellissa lasten kanssa ja en vaihtaisi All inclusivea mihinkään. Helppoa tosin kallista. Ruokaa sai kolmesta eri pisteestä sekä lisäksi oli yksi baari juomia varten, josta lapset hakivat itse limsansa, kun esim. allasbaarissa oli jonoa.

Kokemusta ainoastaan kanarian 2-4 tähden All Inclusive hotelleista. Suurimmassa osassa olleet ihan kelvolliset aamiaiset ja salaatit, mutta muuten pettymyksiä. Ruoka on mautonta, ylikypsää ja lista alkaa alusta kolmen päivän jälkeen.

Kahvia on sitten tullut kipattua ihan hemmetisti noissa mestoissa.

Vielä pikku huomio All Inclusive hotelleista: jos olet jossain alikehittyneessä maassa matkalla, niin kannattaa muistaa, että All Inclusivessa ollessasi massisi menevät hotelliketjuille, eivätkä vaurastuta paikallisia paskankaan vertaa. Hotellit palkkaavat yleensä paikallisia ihan orjapalkoilla. Jos käyt paikallisissa ravintoloissa syömässä, menne massit paikallisille yrittäjille ja työntekijöille. Jos ei moinen kiinnosta ja haluaa helppoa lomaa, niin sitten ihan OK. Esim Dominikaaneista kuullu aika härskejä stooreja Jenkkiketjuista. Frendi oli aikoinaan talven tuolla duunissa ja kertoi mm. hotellisiivoajien karusta meiningistä.Jos reissaat tuollapäin jätä tippiä siivoajille ;) En siis dumaa All Inclusive meininkiä, mutta jos haluaa ajatella eettisesti, niin kandee tukea paikallisia.

Joo AI:ssa tulee tipattua tarjoilijoita ja siivoojia sitten jonkin verran. Ollaan oltu useammassakin paikassa, mun mielestä loistava. Mutta mä olenkin lomalla alkoholisti ja arkena bodari ;)

Tuollaisen AI-loman hinta myös riippuu pitkälti koska matkan varaa. Kaveri oli Kuubassa 4 tähden hotellissa 2 vko, 1300€. Noin 3 viikkoa ennen reissua varattu. Sama loma oli maksanut muistaakseni 9-12kk ennen reissua 2500€.

Näin siis oli he kertoneet jotka varasivat loman ajoissa.

Tuollaisen AI-loman hinta myös riippuu pitkälti koska matkan varaa. Kaveri oli Kuubassa 4 tähden hotellissa 2 vko, 1300€. Noin 3 viikkoa ennen reissua varattu. Sama loma oli maksanut muistaakseni 9-12kk ennen reissua 2500€.

Näin siis oli he kertoneet jotka varasivat loman ajoissa.

No meillä kuuba oli n. 4200 euroa. 2 aik + 1 lapsi. Eli voi hyvinki pitää paikkansa. Tykkäsin, sai kakkua ja hitosti viinaa

Tuollaisen AI-loman hinta myös riippuu pitkälti koska matkan varaa

Kyllä,

Emännän kanssa pariin kertaan saatu huomattavasti huokeampaan hintaan matka kun on väijynyt näitä viime hetken tarjouksia silloin kun ei ole ollut niin väliä saako matkaa vai ei taikka mikä se kohde on. Muutama viikko ennen lomaansa rupeaa katsomaan kohteita, valitsee mieluisimmat ja odottelee viimeiselle viikolle hinnan laskua, koska silloin se viimeistään tapahtuu mikäli paikkoja on vielä vapaana. Etkä ole ainoa jotka näin tekee, koska viime kesänäkin meni sivut jumiin ja saatin viimeinen paikka :D Toinen keino milloin tulisi havemmaksi olisi se, että varaisi matkan todella paljon aikaisemmin.

Vähintään portieerille ja siivoojalle tulee annettua tippiä vaikkei niin kehitysmaassa olisikaan.

Edit: hkujan mainitsema ilmainen viina on kyllä myös ehdoton plussa. Vaikka ei niin naama turpeessa vetäisikään niin onhan se hyvä kun illalla saa lihan kanssa viiniä.

All Inclusive + hotellissa kunnon sali <3

TÄMÄ!

Mä olen etsinyt sellaista hotellia mikä on mahdollisimman monipuolinen. Paras on jos hotellilla on oma allas-alue, OMA privabiitsi missä sunbedit, allas + rantarafla, ja sitten tuo all inclusive syöminen + juominen. Kuntosali on aikalailla must (tai sitten erittäin lähellä joku halpa), ja mieluiten muutakin virikettä saisi löytyä. Käyttää jos käyttää, jos ei niin ei, mutta on hyvä olla vaihtoehtoja.

All Inclusive toimii myös silloinkin vaikkei päivällistä söisi hotellilla. Vetää kuvun turpeeksi aamulla, lähtee reissuun ja syö päivällä jotain pientä. Ei tarvi illalla miettiä mihin lähtee syömään kun väsyneenä palaa hotellille.

Mä en näe että se all incl on mikään pallo nilkassa. Ihan siinä ehtii altaalla/rannalla makoilla, käydä treenaamassa, käydä iltapäivällä/illemmalla shoppailemassa ja myöhemmin illalla kävelemässä kaupungilla tai iltaelämässä, ihan riippumatta siitä onko ne safkat hotellilla vai missä. Tietty sitä parempi jos hotellin sijainti on keskeinen, ettei sieltä muualle lähtemiseen mene tolkuttomasti aikaa (olettaen että muualla pyöriminen kiinnostaa).

Itse haluan lomalta helppoutta, todellista rentoutumista sekä hyvin syömistä, joten jos on viikon taikka enemmän reissussa niin All Inclusive ehdottomasti. Muutaman päivän Kaupunki"lomat" on sitten eri asia. Silloin yksi loman pointeista on käydä syömässä erillaisissa ravinteleissa.

Jep. Mullakin olisi toiveissa auringonottoa ja chillailua biitsillä, paljon uimista meressä, treenaamista salilla, stressittömyyttä ruoan hankinnasta ja sitten shoppailua, kaupunkikävelyä, jotain iltapuhdetta (ihan vaikka istuskella jossain terassilla ja katsella ihmisiä, tai mennä pelaamaan bilistä (en osaa mut kuitenkin). Semmosta rentoa meininkiä.

Yleensä lomakohteet joissa on All Inclusive - hotelleja on sellaisia kohteita missä kaupungin ravintoloissa kaikissa on sitä "samaa paskaa" tarjolla.

Oltiin viimeksi Turkissa Bodrumin niemimaalla, ja se oli mun silmiin todella ihana paikka. Meri ja järjetön helle (+35-40) ja chilliä menoa. Olihan siellä pääpaikassa Bodrumissa vaikka minkälaista ravintolaa tarjolla ja meidänkin kylässä muutama rafla (Torba), mutta itse en koe että turkkilainen safka tuo mitään erityisiä makuelämyksiä niin että jotain ruokakulttuuria pitäisi vaalia eri paikoissa pari kertaa päivässä. Toki pidän paljon turkkilaisistakin jutuista ja niitäkin syötiin, mutta eiköhän niiden perusmättöjä löydy all innistäkin.

Oon aina googlannut hotellista arvosteluja muualtakin kuin matkatoimiston tiedotteista ja hotellin omilta sivuilta, ne kun voi olla aika puolueellisia. Tripadvisorissa yleensä löytyy realistisemmat kommentit, ja esim. Tjärellä jengi kirjoittaa aika rehellisesti oman palautteen kohteista ja hotelleista matkakertomuksiin. Niitä todellakin kannattaa lukea sellaisen hieman todenperäisemmän kuvan luomiseksi. Mä en sillä tavoin ole minkään hullun luksuksen ja ylellisyyden perään, että ihan perustasoinen hotellikin käy. Ihan rupuihin en mene, pitää olla perussiisti ja hyvää palautetta annettu paikasta niin silloin on ok.

Myöskin kun lueskelen tuota MissEvilEven postia niin viimeksi kun oltiin matka maksettu niin sen jälkeen ei mennyt koko loman aikan yhtään mihinkään rahaa, koska ei tarvinnut ostaa mitään. Kiitos All Inclusiven. Se hinta voi tuntua alkuun suuremmalta, mutta voi pojat kuinka se on oikeasti kaiken sen väärtti kun itselleen sopivan kohteen löytää :)

Se ettei mulla/meillä menis yhtään rahaa on aika bullshittiä :lol2: mutta varmasti ei ruokaan ja juomiin menisi juuri yhtään, ja ne tuntuu olevan kaikista suurin rahareikä reissussa. Aamiasbuffet oli maksettu, mutta siihen sitten ravintolassa lounas esim. 15e juomineen + illallinen 15e juomineen, tuohon vettä ja limsaa jostain kaupasta tai baarista ja vielä jotain omia välipalaostoksiamme kenties oheen niin kyllähän se 30e päivässä pelkkään ruokailuun on ihan normisumma yhdellä henkilöllä. Se onkin sitten 8pv lomalla vähintään 240e lisää kuluja, ja 15pv lomalla jo 450e pelkkiin safkoihin ja normijuomaan. Tuohon jos vielä ostelee enempi sitä sun tätä naposteltavaa pikkunälkään, virvoitusjuomia ja vielä alkaa dokaamaan ja vetää jotain herkkuja niin oh hoh...

Olishan se silleen kiva ajatus että jos nyt joskus jotain muualtakin ostaa, limsaa kaupungilla tai jotain hyvää syötävää, niin kaikki muu raha on käytettävissä shoppailuun ym. Niin ja toki se, että esim. biitsillä, altaalla ja hotellin alueella hengatessa ei tarvisi olla rahaa ollenkaan mukana :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom