Alkoholi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä tapa vähentää alkoholin käyttöä, tai ainakin juoda sivistyneemmin on alkaa harrastamaan esimerkiksi whiskeyä tai oluita. Panostaa ennemmin laatuun kuin määrän. Itse ainakin nykyään laitan mielummin 12 euroa kolmeen laatuolueen kuin mäyräkoiraan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viimeksi eilen otin lonkeron ja oluen. Aika vähäistä tää mun käyttö nykyisin.

Alkoholi = jaa-a? Oikein käytettynä oiva lisä elämään ja väärin käytettynä elämisestä pois. Ite olen nyt kiikun kaakun...
On flunssa ja ostin viskiä pual litraa eli ihan ok olo verrattuna kuumeeseen ja kipuihin, mutta kuitenkin illalla tai viimeistään huomenna flunssa on taas kera minun. Helpottaisi, jos ostais taas huomiselle "lääkepullon", mutta vitut! Se vaan vähän helpottaa kunnes...
Olen nyt tosiaan kuumeessa ja viskipöllyissä, joten en ole vastuussa kirjoituksistani :)

http://keskustelut.iltasanomat.fi/thread.jspa?threadID=33609&showAllMessages=true

Lueskelin tuota tekstiä ja rupesin omaa toisinaan ihan holtitonta käyttöä miettimään. Yrittäähän sitä monta kertaa että nyt lopetan enkä enää tuhlaa viikonloppuja ja rahoja pe-ilta - su-aamupäivä kestävään koomaan. Tiedän että lipsumisia tulee, mutta jotenkin on vaan alkanut miettiä kerta toisensa jälkeen että jotenkin tästä olisi muututtava. Mutta kun ei ole mitään siihen tilalle - ei enää parisuhdetta, eipä paljon muita kavereita kuin työ- ja/tai ryyppykaverit, ei oikein harrastuksiakaan (aina vaan uudestaan ja uudestaan kipeytyvä olkapää sai jättämään salihommelit), eikä oikein jaksa vain tietokone/telkkari/sarjakuvat ajanvietettä. Olin 2007 aikoihin 8kk ilman alkoholia kun sain päätöksen tehtyä että ei enää... sitten otin yhden pullollisen ja pysyin kohtuudessa pitkään... sitten se on siitä vähän kerrallaan livennyt taas miltei joka viikonloppuiseksi. Pitäs taas löytää selkäranka jostain uudestaan.

Oon huomannu semmosen jutun itsessäni, et aikoikaan, kun olin suhteessa kauniin naisen kanssa, joka ei käyttänyt alkoholia pahemmin, mutta joi silti niin ite taisin olla koskematta pulloon 7kk. ( okei otin lasin taikka pari esim. jouluna ).

Nyt sitä on oltu sinkkumarkkinoilla jo liian kauan :jahas: niin sitä viinaa menee ihan älytön määrä :jahas: Naisia pyörii ympärillä, viina virtaa, mutta seuraavana päivänä vituttaa ankarasti...

Kyllä se vaa mulla menee sellain, et jos on nainen - silloin keskitytään siihen ja ehkä välillä otetaan sitten kuppia, mutta sinkkuna sitä viikonloppua odotellaan vesi kielellä...

Oon huomannu semmosen jutun itsessäni, et aikoikaan, kun olin suhteessa kauniin naisen kanssa, joka ei käyttänyt alkoholia pahemmin, mutta joi silti niin ite taisin olla koskematta pulloon 7kk. ( okei otin lasin taikka pari esim. jouluna ).

Nyt sitä on oltu sinkkumarkkinoilla jo liian kauan :jahas: niin sitä viinaa menee ihan älytön määrä :jahas: Naisia pyörii ympärillä, viina virtaa, mutta seuraavana päivänä vituttaa ankarasti...

Kyllä se vaa mulla menee sellain, et jos on nainen - silloin keskitytään siihen ja ehkä välillä otetaan sitten kuppia, mutta sinkkuna sitä viikonloppua odotellaan vesi kielellä...
Mullakaan ei tuu edes mieleen viikonloppuna mitään muuta tekemistä ku avata kuppi. Kaikki (lue: Joka ikinen) kaveri ottaa kuppia joka viikonloppu 1-2 kertaa. Ei sitä sinkkuna keksi muutaku ryypätä. Jos ei armeijan gineksistä johtuvia selviä viikonloppuja lasketa nii viimeks oon viettäny semmosen vähä reipas 2 vuotta sitte.

Minä en osaa käyttää alkoholia. Sitä menee aina liikaa, joten parempi olla kokonaan ilman. Melkein kymmenen vuotta join käytännössä joka päivä, yleensä kuitenkin tissutellen, en pidä vahvasta humalatilasta. Kuitenkin pienessä sievässä jatkuvasti oleminen on elämän kannalta hyvin perseestä, onneksi ravintola-alalla sitä ei katsottu niin pahasti, joten työpaikkaa tai asuntoa en koskaan ole onnistunut juomaan alta.

Otampa osaa keskusteluun. Eihän se alkoholi ole koskaan mikään "hyödyllinen" aine. Rankan vkon jälkeen sitä tosiaan tekee mieli vähän ottaa ja rentoutua. Joka tapauksessa nykyään on kuitenki tiukemmin mielessä se ryyppypäivää seuraava päivä ja mahdolliset haittavaikutukset jotka jokainen tietää. Kropan alkoholi vetää ihan kuivaksi jos juo vähänki enemmän ja jos ei pahaa krapulaa tule niin seuraavana päivänä ainakin väsyttää melkein aina ja olo on todella vetämätön.

Siksi en juo övereitä enään ollenkaan, vaikka saattaishan olla että kunnon krapula vois viedä juomishalut pidemmäksi aikaa. Muutama tulee otettua viikon kahden sisään, ja on toki ollut useita vkl:a peräkkäin jolloin on tehnyt mieli ottaa ja sitten on sen muutaman juonu, harvemmin tulee kaksi vkoa putkeen ettei ota alkoholia OLLENKAAN.

Jokatapauksessa mitä harvemmin otat alkoholia sen parempi, ainakin meillä bodaajilla :)

Mun alkoholin käyttö oli pitkään tässä jo sellaista nautiskelua, en vetänyt kännejä, maistelin viskejä ja otin pari olutta. Aamulla heräsin sitten skarppina.

Nyt on vähän lähtenyt käsistä ja homma kruunautui viime viikonloppuun, tuli tehtyä kaikkea ihan vitun tyhmää. Ja ensimmäistä kertaa lähti totaalisesti muisti, sai sitten kuulla muilta mitä kaikkea oli tehnyt.
Kaikenkaikkiaan paska fiilis kun ei vaan muista! Ihan tajuton morkkis, suorastaan lamaannuttava olo ja häpeä, hyvä että töihin selvisin. En tajua miten otan asian niin raskaasti, johonkin törkeeseen kourintaan mä olin syyllistynyt, ilmeisesti useaan otteeseen... Ja vielä tuttuja! Anteeksi pyytäminen auttoi vähän, mutta ei paljoa. En ikinä tee mitään tuollaista, mikä muhun meni?

No joo, mun mielestä tämä on hyvä merkki että täytyy tehdä jotain asialle. Ei kännejä, eikä nyt vähään aikaan ollenkaan alkoholia. Muutenkin varmaan pitää vähän miettiä omaa elämää, miksi se viikonloppu menee dokaamiseksi? Liian usein vielä kahtena päivänä, sitten viikollakin saattaa tissutella. Painoakin tullut varmaan joku 5+ kiloa ja treenaaminen jäänyt satunnaiseksi. Mä voin huonosti, nyt on aika tehdä jotain asialle. En ole ollut onnellinen pitkään aikaan, jotenkin sitä ei ole vaan tajunnut.

e. En tiedä onko toi itsensä totaalisesti nolaaminen kovempi isku vai se että menettää kontrollin. Toi jälkimmäinen ainakin ahdistaa enemmän.

Mun alkoholin käyttö oli pitkään tässä jo sellaista nautiskelua, en vetänyt kännejä, maistelin viskejä ja otin pari olutta. Aamulla heräsin sitten skarppina.

Nyt on vähän lähtenyt käsistä ja homma kruunautui viime viikonloppuun, tuli tehtyä kaikkea ihan vitun tyhmää. Ja ensimmäistä kertaa lähti totaalisesti muisti, sai sitten kuulla muilta mitä kaikkea oli tehnyt.
Kaikenkaikkiaan paska fiilis kun ei vaan muista! Ihan tajuton morkkis, suorastaan lamaannuttava olo ja häpeä, hyvä että töihin selvisin. En tajua miten otan asian niin raskaasti, johonkin törkeeseen kourintaan mä olin syyllistynyt, ilmeisesti useaan otteeseen... Ja vielä tuttuja! Anteeksi pyytäminen auttoi vähän, mutta ei paljoa. En ikinä tee mitään tuollaista, mikä muhun meni?

No joo, mun mielestä tämä on hyvä merkki että täytyy tehdä jotain asialle. Ei kännejä, eikä nyt vähään aikaan ollenkaan alkoholia. Muutenkin varmaan pitää vähän miettiä omaa elämää, miksi se viikonloppu menee dokaamiseksi? Liian usein vielä kahtena päivänä, sitten viikollakin saattaa tissutella. Painoakin tullut varmaan joku 5+ kiloa ja treenaaminen jäänyt satunnaiseksi. Mä voin huonosti, nyt on aika tehdä jotain asialle. En ole ollut onnellinen pitkään aikaan, jotenkin sitä ei ole vaan tajunnut.

e. En tiedä onko toi itsensä totaalisesti nolaaminen kovempi isku vai se että menettää kontrollin. Toi jälkimmäinen ainakin ahdistaa enemmän.

Tää on suoraan ku meikäläisen kirjoittama..Ite kyl vahvasti oon nyt sitä mieltä et lopetan vahvojen alkoholijuomien nauttimisen kokonaan. Kaljal ja sipal ei päätä niin sekasin saa et kontrolli lähtis kokonaa. Mut jotenki se on aikasemmi ollu vaan semmone tavoite et saa pään vitun sekasi ja et tulee oikein tarkotuksel juotua shotteja ja vahvoja drinkkeja ihan raivolla. Itestä tulee övereis ainaki vitun välinpitämätön omaa muijaa kohtaan, luulen olevani joku vitun uber alfamale jota kaikki haluaa, sekoilen kaikkea hävytöntä, puristelen muijia jnejne. Kerran jos toisenkin on muisti lähteny ja sit just kuulet kyliltä et mitä oot tehny jne. Toisaalta oikeastaan oon ihan tyytyväinen että en muista kaikkea, hävettäs vielä enemmän

Kyllä, alkoholi muuttaa mua. Jos mä juon kaljaa, pelailen bilistä frendien kanssa ja lähden järkeviin aikoihin kotiin, voin viettää tosi hauskan illan. Mutta joku vaan ajaa ryyppäämään, sitten juodaan viinaa ja lopputulos on aina huono. Usein dokaaminen on suorastaa itsetuhoista, kiskotaan vaan että olisi äkkiä kännissä. Parisuhteessa ollessa aina päättyi riitaan, en tiedä vaikuttiko jopa siihen että erottiin.
Vaikka en tekisikään mitään niin henkisesti olen ihan rikki, viime aikoina tätäkin on tullut sitten paikattua dokaamisella.

Nyt viikon jälkeen alkaa olo olla vähän parempi. Olen syönyt hyvin ja palauttanut treenirutiinia. Helvetin pitkään aikaan ei ole ollut viikkoa etten olisi juonut, yleensä viikolla sellaista tissuttelua ja sitten viikonloppuisin älytöntä ryyppäämistä. Ja sunnuntaisin tasoittavia.

Ei enää. Olen ollut henkisesti niin paskana ja vihannut itseäni, nyt on aika käsitellä nämä asiat ja lopettaa tuo älyttömyys. Mulla on oikeasti asiat tosi hyvin ja elämä raiteillaan, en halua pilata kaikkea jollain vitun ryyppäämisellä, en mä saa siitä mitään iloa, henkistä pahoinvointia vaan.

Mulla on jonkintason keskittymishäiriö, en osaa oikeen vaan olla, aina pitää tehdä helvetisti kaikkea. Ennen treenasin hitosti, nyt kun se on jäänyt niin sitäkin on sitten paikannut ryyppäämisellä. Kun mä otan pari kaljaa, mun olo on täysin normaali, päässä ei juokse enää miljoonaa asiaa ja voin keskittyä yhteen juttuun. Samanlainen fiilis on illalla jos olen treenannut. Mulla on myös taipumusta mielialanvaihteluihin, tämäkin ruokkii sitä dokaamista, sitä jotenkin "lääkitsee" sitä olotilaa helpoimmalla tavalla ja kierre on valmis.

Nyt mä olen ekaa kertaa myöntänyt itselleni että tämä dokaaminen on mulle ihan vitun huono juttu, jotenkin kauhean helpottunut olo.

Mun alkoholinkäyttöä:

Lukuisia pahoinpitelyitä,eri asteisia
Teräaseiden kanssa heilumista
Känninen ryyppykaveri koitti tökätä kaulaan veitsellä ehdin onneks pistää käden eteen
vahingontekoja,joiden syistä itsellä ei mitään ideaa
putkasta heräämisiä paskoissaan ja kusissaan ja verissään eikä mitään tietoa mitä tapahtunut.
ex tyttöystävän vainiomista kännipuheluilla ja viesteillä.

Kaiken tämän siemen syntyi kun yläasteella oli tosi kova juoda kaljaa ostarin kulmalla..
Onneksi nyt vajaa 2 kymmpisenä sitä on alkanut ymmärtää että toi viina on pirun vahva aine ja siitä on syytä pysyä erossa kaikin konstein,mutta toki vanha tottumus on vahva ja joka perjantai joutuu muistuttamaan itselleen mihin liika juominen johtaa.

Tällästä

Itselläni ei kyllä ole koskaan ollut ongelma katkaista ryyppyputkea vaikka on välillä 7päivääkin vedetty nakit silmille.(juhlapyhinä jne)

Oikeestaan ainoa ongelma tuosta vkl biletyksestä on tullut ihan järkyttävät morkkikset vaikka ei välttämättä olisi ees tehnyt mitään typerää :O Sillon kun juo tarpeeksi kaukana kotoa niin ei tule minkään näköisiä mikä on kohtuu outoa...

Sillon kun juo tarpeeksi kaukana kotoa niin ei tule minkään näköisiä mikä on kohtuu outoa...

En ole tuota koskaan ajatellutkaan, mutta asiaa mietittyäni, olen sitä mieltä, että olet täysin oikeassa. Jossain lomamatkoilla koheltamisesta ei tule morkkista, mutta kotikaupungissa vietetyn baari-illan jälkeen tulee, vaikkei edes olisi tehnyt mitään typerää.

Hitto kun dokaamisen rajoittamisessa on vaikeinta se, että sosiaalinen elämä ottaa niin pahasti damagea. Joka helvetin tilaisuus tai meininki on sitä dokaamista, osa ottaa fiksummin mutta kun itsellä tietää mihin se menee. Sitten ihmetellään kun ei halua lähteä mukaan, mieluummin sitten hengailen himassa.

Hitto kun dokaamisen rajoittamisessa on vaikeinta se, että sosiaalinen elämä ottaa niin pahasti damagea. Joka helvetin tilaisuus tai meininki on sitä dokaamista, osa ottaa fiksummin mutta kun itsellä tietää mihin se menee. Sitten ihmetellään kun ei halua lähteä mukaan, mieluummin sitten hengailen himassa.
Täähän se nimenomaan on. Joko on viikonlopun selvinpäin yksin nurkis mökkihöperönä tai sit lähtee kavereitten kans viettämään normaalia viikonloppua hauskaa pitäen ja viinaa juoden.

Nostetaas topiccia näin tylsän ja pilvisen kesälomapäivän kunniaksi.

Tämä kesä ois tarkotus viettää kokonaan ilman alkoholia, syksyllä jatkuu taas opiskelut ja olen tutorina uusille opiskelijoille, niin silloin jatkuu taas alkoholin ottaminen toivottavasti sivistyneemmin kuin aiemmin. Syy miksi kesän haluan viettää selvinpäin on keskittyminen treenamiseen, diettiin sekä muutenkin elää ilman alkoholia pitemmän "aikakauden".

Viime vuoden syyskuun alusta lähtien tuli juotua vappuun asti joka viikko vähintään 2 kertaa. Mitä jäi käteen ? Kouluhommat meni päin vittua, treenaminen jäi toissijaiseksi asiaksi koulun ohella, tuetkin menivät viinaan, järkyttävää känniääliöilyä ja hirveitä morkkiksia eri asioista. Eräänä krapulaisena morkkisaamuna tein päihdelinkin sivuilla eri testejä joiden mukaan silloisella juomatahdilla vuosittainen rahankulutukseni alkoholiin on noin 6000 euroa, alkoholiriippuvuus tasoni vahva sekä suurin mahdollinen riski altistua alkoholin aiheuttamille haitoille. Tämä pisti miettimään minun jatkuvaa viinanjuontia ja syitä miten helvettissä tähän on päädytty.

Itselläni tuntuu olevan suurin ongelma tuntuu olevan sen että kun viinaa on tarjolla eri juhlissa niin sitä pitää ottaa kuin viimeistä päivää, eli en pysty pitämään juontia vain ns. "muutamassa". Toinen asia mitä mietin oli nykyiset kaveripiirit, joissa viinan ottaminen on pääasia elämässä. Lähes päivittäin soiteltiin juomaan ja jos joskus sattuin kieltäytymään niin sai kuulla vittuilua perään ja pidettiin urpona sun muuna ääliönä kun en lähtenyt juomaan. Joskus lähdin selvänä mukaan ja kaverit jaksoivat koko illan vittuilla siitä kun olen selvänä ja kokoajan hoettiin "käy sinäki hakee kalja, aina voi yhen ottaa plää plää". Kun sanoin kavereille kostean opiskelijavapun jälkeen, että vietän kesän selvänä niin alkoi välitön vittuilu asiasta. Tasaisin väliajoin asiasta saa kuulla vieläkin ja jotkut kaverit eivät enää pidä yhteyttäkään niin paljon kuin ennen, koska en ole heidän kanssaan juomassa enään niinkuin ennen.

Kuten sanoin kaveripiirissä tuo kuningas alkoholi on nostettu ykkösasiaksi elämässä ja olen tähän mennessä nähny heidän kännisekoiluja aivan tarpeeksi. Kyseisessä piirissä on ajettu päissään autolla puuhun, vedetty jatkoilla kokaiinia ympäripäissään, petetty 3 eri miehen kanssa poikaystävää yhden illan aikana ja kaikkea muuta sekopäistä menoa. Monet kerrat on saanut kantaa jotakin kaveria baarissa tai baarista kotiin sammumaan kun on oltu niin humalassa. Kaikki tuo kännisekoilu mitä on sattunut näkemään ei pahemmin motivoi enään viettämään aikaa kyseisten ihmisten kanssa viinan parissa, mikä on myös yksi syy siihen juomisen rauhoittamiseen ja kesän viettämiseen selvänä.

"Viina on viisasten juoma" pitää paikkansa, ei sovi kyllä millään joillekkin ihmisille eikä minulle.

^Tuo on ihmeellistä että nykyään juopottelu on varmasti yleisin harrastus nuorilla ja vähän vanhemmillakin. Eihän monellakaan ole mitään muuta harrastusta kun juopotella. Tai voihan sitä lähteä muka jotain muuta tekeen, mutta viinaa täytyy olla mukana. Helvetin ärsyttävää jos joku vaikka töissä kysyy että mitä aikoo tehdä, ja jos sanoo että menee mökkeileen niin automaattisesti luullaan että menee juopotteleen koko mökkeily ajaksi. Näkeehän sen täälläkin, juopotteluketjut ovat melkein suosituimpia vaikka tämäkin on punttifoorumi jossa luulisi olevan enemmän urheilu ihmisiä. Eihän tuo sellaisilla 16-19 vuotiailla haittaa kun niille asia on vielä melko uusi, mutta jos sama tahti jatkuu 30 vuotiaaksi niin on kyllä tylsä elämä.

Kyllä urheilun ja juopottelunki pystyy yhdistämään. Viikot urheillaan ja viikonloppuna lähetää sit sinne mökille dokaamaan pariks päiväks. Helvetin hyvä tapa rentoutua ja pitää sosiaalinen elämä kunnos varsinkin ku omas kaveripiiris törttöilyä ei kännis nii usein tapahdu vaan nauretaan kaikille jutuille jälkeenpäin ja kaikilla on kivaa! Sitte viikolla taas urheillaan, syödään terveellisesti, tehdään töitä ja hengaillaan muuten vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom