Kerran viikossa juon 2-4 kaljaa ja mahdollisesti siihen päälle 1-3 drinkkiä/konjakkiannosta. Sikari palaa yleensä noita väkeviä nauttiessa. Muuten olenkin viikon täysin raittiina eikä sikarikaan maistu. En juo kovia kännejä kovinkaan usein ja mulle esim. pe-iltana kaksi kaljaa ja yks lasi konjakkia on ihan ok, eikä tule mielenkään, että voisi "lähteä lapasesta". Moni on kertonut, että varsinkin tuollaisen raa'an viina-annoksen vetäminen ei onnistu ilman, että lähtee lapasesta. Mulle taas sellanen "oikea" dokaaminen ei ole sitä mitä haen; tykkään todella maistella sitä konjakkia jne. Kuulostan varmaan keskieurooppalaisvaikutteiselta hienostelijalta, mutta näin se totuus vaan on.
Koska en ole kisaaja, niin en näe tuon olevan haitta kehitykselle. Etenkin kun juominen tapahtuu perjantaina, joka on välipäivä salilta ja lauantaina menen vasta iltasella sitten taas treenaaman. Lisäksi juomiseni tapahtuvat niin pienillä alkoholimäärillä, etten koe minkäänlaista krapulaa tms. ...kovat kännit pyrin jättämään väliin, koska sellaset pistää varmasti elimistön ja lihaskasvun koetukselle.
Voisiko joku enemmän asioihin perehtynyt kertoa, että miten kunnon hc-treenaajat tekee esim. Keski-Euroopassa; jätetäänkö se perinteinen ruoan kanssa tapahtuva lievä viinin tissuttelu pois? Tai jääkö se yksi olut päivällisen seuraksi sittenkin jääkaappiin? Ja jos mä menisin salitreenin jälkeen parvekkeelle ja vetäisin lasin konjakkia ja sikarin, niin riittäisikö tämä laskemaan oleellisesti testotasoja tai pilaamaan palautumista?