Alkoholi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Pyranha sanoi:
Eikös tässä hiljattain ollut tiede2000 lehdessä tutkimus jossa todettiin ettei alkoholi tapa aivosoluja vaan heikentää niiden välisiä viestiyhteyksiä, jotka palaavat kun käyttö lopetetaan tai sitä merkittävästi vähennetään.

Näin muistan itsekin lukeneeni. Eli ei mitään hätää, lisää soosia. :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni ei mielikuvitusta riitä keksimään mitään mukavampaakaan perjantai- tai lauantai-illaksi, joten yleensä lähden kännäämään.

Joskus tulee otettua useemmin (jos sattuu jotain erityistä tiheempään tahtiin) ja joskus menee tooosi pitkiä aikoja ilman viinan pisaraa. Näin sinkkuna kukaan ei ole kattomassa perään eikä ketään kiinnosta vaikka makaisin kaiket viikonloput kännissä tai krapulassa - se ei vaan ole itestä hauskaa. En usko että oma juomiseni on koskaan ihmissuhteisiin vaikuttanut mutta juomattomuuteni kyllä sitäkin enemmän, ikävä kyllä. Jos joskus haluaa jättää kekkerit väliin niin siitä tulee sanomista (ainakin joiltain) ja jos taas haluaisi lähteä mukaan mutta selvänä niin siitä se "riemu" vasta repeekin! "En mä halua katella ku sä oot koko illan selvin päin!" Tms mukavaa. Useimmille ei riitä edes se, että ottaisi vain sen pari siideriä seurajuomana. Vittumaista kyllä. Ei riitä selitykseks se, että en tykkää darrasta. Ei se, että sanon että kunto ja kroppa (ja pää!) kärsii. Eikä se että sanoo ettei ole rahaa, koska aina olis joku lainaamassa. Tuntuu että on täysi friikki jos EI juo. Tosin hyvässä seurassa juominenkin on hauskaa, mut sellanen perusperjantain känni ei kyl tuo iloa vaan ennemminkin vitutusta.

Opiskelijana tuli yks vuosi biletettyä aika tiuhaan. Sit se ilo loppu ja tuli hiljaiselon aika. Oli aika surullista (?) nähdä, kuinka osa porukasta jatkoi sitä 3xvko ryyppäämistä vielä usean opiskeluvuoden jälkeen eikä pitänyt sitä minään ongelmana. Se että opiskelut yms sujuu ei tarkoita etteikö siinä kroppa kärsi pahasti. Toisekseen se rahamäärä on aivan jumalaton mitä tossa ajassa tolla tahdilla saa kitattua. Osa osaa lopettaa joskus, osa ei.

Tässä kaupungissa tiedän/tunnen muutaman jätkän iältään siinä 27-28v jotka ryyppää joka ikinen perjantai ja lauantai ns. aamusta iltaan. Ja aivan tillintallin. Yks menettäny ainakin kaks työpaikkaa sen takia että on jääny putki päälle. Asuu kotonaan siks että ryyppäis vielä enemmän jos asuis yksin... Ei kovin kaunista katseltavaa. Tosi kiva käydä töissä ja käyttää kaikki raha ainostaan juhlimiseen! Jos ei elämässä ole muuta sisältöä ni ei se asia ainakaan jatkuvalla kännäilyllä parane.

Niinkun jo mainitsin, juon toisinaan itsekin useammin (ei kuitenkaan 3xvko...) joten en saarnaa absolutistina :D mutta jos ei oikeasti osaa olla edes 2 viikkoa ilman viinaa niin kannattaa kyl seurailla tilannetta...

Olen varmaan juossut alaikäisenä liikaa festareilla; nyt kun pitäisi olla parhaassa biletysiässä kestää krapulat aina melkein kolme päivää ja pukkaa hullua rytmihäiriötä jos erehtyy ottamaan kunnolla jotain kirkkaita. Joku tosin epäili että on vain harjoituksen puutetta. Pari vuotta sitten pystyi vielä ottamaan korjaussarjana vesipirtun ja jatkamaan menoa, mutta ei enää. Nyt yrjöttää selvänäkin ne taskulämpimät festaripunkut.

Avokin kanssa kun muutettiin yhteen tuli vedettyä aika tiheeseen tahtiin kalsarikännejä pleikkarin äärellä, paisuin vajaassa vuodessa melkein 15 kiloa.

Tästä voi arvata, paljonko kiinnosti jatkaa tiuhaa juomista kun näki mitä vaaka itki. Tiputin läskit ja nyt ei kroppa kestä dokaamista :itku:

Vittu että rupes masentaan.

Ultimecia sanoi:
Tästä voi arvata, paljonko kiinnosti jatkaa tiuhaa juomista kun näki mitä vaaka itki. Tiputin läskit ja nyt ei kroppa kestä dokaamista :itku:

Viinaksissa on kyl aivan sairaaaaaasti kaloreita + sit se mättöruoka mitä lähes jokainen vetää päälle. Joskus näkee ihan tikkulaihoja jätkiä jotka juo perkeleesti ja mättää sapuskaa perkeleesti siihen päälle...eiks ne syö mitään koskaan muullon???
Kyllähän toi viinan lipittely käy väkisinkin vyötärölle/perseeseen mut ei kaikki edes tajua et nestemäinen voi lihottaa :rolleyes:

Täytyy kyl myöntää et useimmiten jätän juomatta niiden kaloreiden vuoks enkä siks et siinä saattais pari aivosolua tuhoontua... :nolo:

Angelica-82 sanoi:
Joskus näkee ihan tikkulaihoja jätkiä jotka juo perkeleesti ja mättää sapuskaa perkeleesti siihen päälle...eiks ne syö mitään koskaan muullon???

Siis mä tunnen kymmenkunta tuollaista miestä. Kerran tai kaksi viikossa vedetään viinaa ja syödään paljon kaikkea paskaa, mutta silti ei kiloja tule lisää. :eek: Miten toi voi olla mahdollista? Onko toisilla vaan sellaiset geenit, että ei yksinkertaisesti liho?
Tunnen sit kyllä niitäkin, joille on se "mukava" kaljamaha ilmestynyt.. :D

Alkoholi on mun mielestä asia, jolla ei pitäisi leikkiä. Huolestuttavaa seurata kuinka opiskelijat vetää kännejä monta kertaa viikossa. Mitä se sellainen elämä on? Tosin itse olen miettinyt, että jos olisin sinkku ja opiskelisin, niin ryyppäämiseksihän se varmaan menisi. Ei kai olisi parempaakaan tekemistä viikonloppuisin. Mut sitä mä en voi käsittä, että pitää juoda viikollakin. Ja sit yx juttu vielä. Opiskelijat usein valittaa, et ei ole rahaa, kun tuet ei riitä mihinkään ja blaablaa, mut miten ne rahat sit siihen viinaan riittää kuitenkin? :rolleyes:

Eleonoora sanoi:
Opiskelijat usein valittaa, et ei ole rahaa, kun tuet ei riitä mihinkään ja blaablaa, mut miten ne rahat sit siihen viinaan riittää kuitenkin? :rolleyes:

Yksi sana: viinipönttö. Ihan kivasti humahtaa muuten sokeria tollasen 25 litran satsiin vinkkua. Silloin kun molemmat opiskeltiin siis, minä vieläkin.

Kumma juttu muuten, nyt kun olisi enemmän rahaa, ei tule juotua niin usein. Pitäisköhän laittaa pannu porisemaan?

EDIT: Miksiköhän muuten jotkut ihmiset kehtaavat hyvin pyytää rahaa lainaan viinaan, mutta eivät ruokaan tai laskuihin? Pari kertaa törmännyt tälläisiin. Luulis että enemmän nolottaa se, että on pakko päästä ryyppäämään kuin se että on nälkä tai sähköt poikki.

Eleonoora sanoi:
Opiskelijat usein valittaa, et ei ole rahaa, kun tuet ei riitä mihinkään ja blaablaa, mut miten ne rahat sit siihen viinaan riittää kuitenkin? :rolleyes:

Kun tuo dokailuinnostus hiipui niin ihmettelin, että mikähän ihme on kun kuukausittain jää rahaa säästöönkin vaikka usein on aina mennyt melkein joka kuukausi tili nollille. Sitten tajusin, että sehän johtuu toki siitä, ettei enää menekään 40e/baarireissu muutama kerta kuukaudessa vaan nää kaikki eurot voi käyttää johonkin vähän järkevämpään.
Eniten baarireissuissa vituttaa se rahanmeno ja kaupanpäälle saa vielä mojovan darran.

typo ja edittiä

Siinä vaiheessa kun on pakko päästä ryyppäämään joka perjantai ja/tai lauantai niin kannattaa ehkä miettiä sitä omaa alkoholinkäyttöä.

Itse vedän perseet sillon kun on joku oikeasti hyvä syy esim. kunnon pippalot tms :) . No okei tuo kuulostaa kyllä omaankin korvaan jo vähän juopon puheelta mutta en osaa paremminkaan sitä selittää. Joskus tulee kyllä ihan selviäkin viikonloppuja kun ei ole häpeninkiä. Muistas vaan millon viimeksi. :thumbs:

Pointti on se että jokainen vetäköön soosia niin paljon ja kauan, kunhan se ei ala haittaamaan elämää tahi terveyttä.

No joo, erittäin selkeätä tekstiä. Eniveis, :rock: ja :kippis1:

Hoku sanoi:
Toisaalta, raskaan työviikon jälkeen on vaikea olla ottamatta sitä keittoa ja olla lähtemättä jonnekkin. Ja jos lähtee, niin melkeinpä aina se viina on messissä. Joskus olen dokaillut himassakin, mutta sen päätin lopettaa. Täysin turhaa hommaa se meinaan on.
Itse dokailen lähinnä himassa, nyt on rempatessa joutunut tyytymään vähän vähemmälle mutta kyllä sitä pari iltaa menee helposti kotosalla dokatessa per viikko (siis ei koskaan baareihin, korkeintaan paikalliseen YHDELLE, oikeasti yhdelle). Lähinnä siten että perjantaina pullo punkkua ruuan kanssa, lauantaina sama juttu + saunabisseä sekä sunnuntaina muutama tasoittava bisse.

Rempan jälkeen sitten yleensä joka ikinen ilta on otettu 1 bisse ja ehkä toinenkin, muttei juurikaan enempää... Mittarit menivät itselläkin maksimiin jossain testissä mutta en omasta mielestäni ole viinan orja ja voisin helposti olla ottamatta yhtään mitään.

PS. Viimeksi kävin baarissa (Stockholm), rahaa meni 210e, päätin että se oli tämän vuoden viimeinen baarireissu.

On se varmaan niin, että suurin osa näistä 1-2krt/vko juovista on sinkkuja... eikö?

Eli selvä asia mitä varten ne kännit vedetään ;)

Nevahood puhuu asiaa. Oma tuttavani kuoli kuukausi sitten alkoholimyrkytykseen, vain 28-vuotiaana. Ei tarvittu vuosien ryyppyputkia, eikä puliukon elämää. Ei tarvinnut kuin juoda pari kolme päivää putkeen ja se oli henki pois.

Jos joku makaa kuset housussa sammuneena vessan lattialla, soittakaa ambulanssi sen sijaan että naureskelette. Pitäkää toisistanne huolta!

kaNi- sanoi:
On se varmaan niin, että suurin osa näistä 1-2krt/vko juovista on sinkkuja... eikö?

Eli selvä asia mitä varten ne kännit vedetään ;)
Joo, mulla ainakin tossa on se suurin motiivi ottaa. Ei porukkaa tapaa vastaanottavaisissa fiilareissa sattumalta päivittäin.

Tai sitte pitäs vaan rohkastua ja ruveta iskee jengiä ruokakaupassa :)

Aiemmin meni 2 koppaa olutta viikossa (suurinosa baareissa) jokusen vuoden ajan mutta nykyisin ei mene varmaan kuin kopallinen kuukaudessa (paitsi kesäisin).
Tulipahan rellestettyä ja hauskaa oli.
Eihän toi terveellistä ollut tietenkään ja nykyisin ei vaan enää maistu samalla tavalla.

Jonkin verran muuten on viime aikoina viina maistunu. Ajattelin että se menee kesän jälkeen ohi mutta tuntuu vaan pahenevan. Aina tuntuu olevan jotain menoa ja känni päälle. Jos ei oo mitään menoa niin pitää keksiä. Yksinkertaisesti vaan helvetin tylsää olla vkloppuna tekemättä mitään. Harvemmin on mitään oikeata toimintaa vkloppuisin milloin ei kosketa viinaan paitsi ensi viikonloppuna, kaukkisturnaus ja silloin ei oteta.

Alkanu viina maistua parhaalle aina aamulla känäänmisen jälkeen. on tullut muutamat sunnúntaitkin kännäiltyä. Kerran syksyllä en päässy töihin kun olin niin jumissa. Pitäis varmaan järkeistää hommaa. Se on turhaa kuitenkaan paljon yrittää jarruttaa näin pikkujoulu aikaan. Maistuu muuten paska suussa aina vielä näin keskiviikkonakin.

Aika samoilla linjoilla oon tredin alottajan kans. Viinaa menee noin kerran viikossa, välillä enemmän välillä vähemmän. Ikinä se ei oo missään mielessä mikään ongelma ollut ja enemmän on ollu huvia kuin harmia. Musta tosin ei alkoholistia saa tekemälläkään, sillä yksin en tykkää juoda ollenkaan ja krapulassa saa oikein töitä tehdä, että edes pystyn viinaa haistamaan.

Mutta sanotaan näin, että juhlitaan nyt vielä kun ollaan nuoria. Kunhan pidetään järki hommassa ja tiedetään, että asiasta ei tule ongelmaa. :kippis1:

rantapantteri sanoi:
Mutta sanotaan näin, että juhlitaan nyt vielä kun ollaan nuoria. Kunhan pidetään järki hommassa ja tiedetään, että asiasta ei tule ongelmaa. :kippis1:

tässähän se ongelma onkin... tuntuu siltä että järki on mukana jne. mutta todellisuudessa hommassa ei oo järjen hiventäkään ja ongelmia seuraa pitkäksi aikaa vkl jälkeen.

no jossain vaiheessa tää kuitenki loppuu, joko siihen ettei enää kiinnosta(tuntuu monelle käyneen näin) tai sitten katkaisuhoidossa kun on tultu otettua vähän maanantaina ja keskiviikkona ja..

Suomalaiselle (nuorelle) miehelle ilo ilman viinaa tuntuu todellakin olevan teeskentelyä. Iän myötä olen itse oppinut viettämään iltaa ravintolassa aina vain vähemmällä viinamäärällä. Nykyään ravintolaillan aikana menee about 4-6 annosta alkomahoolia, loppuillasta vettä... Hauskaa on ja aamulla ei ole pää kippee. :) Tosin eihän siitä määrästä nyt kunnolla juovuksiin tule, mutta eipähän tule hölmöiltyäkään.

Mene ja tiedä, kumpi on pahempi, ottaa pari kertaa kuussa kunnon "nollaukset", eli sammua kuset housuissa jonnekkin, vai nauttia joka toinen ilta saunan yhteydessä yhden tai kaksi keskikeppanaa... Itse suosin jälkimmäistä. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom