Alkoholi ja treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eiköhän tuo ole päivänselvää, että alkoholi on haitallista reenamisessa, palautumiseen, dieetillä ja ylipäätään.

Suurin osa treenaajista silti ottaa. Joku enemmän, joku vähemmän. Joku harvemmin, joku useammin.

Sitä olen monesti miettinyt, että miten juopotella, että siitä olisi mahdollisimman vähän haittaa kehitykselle?

Onko kenelläkään faktaa tai hyviä mielipiteitä asian suhteen? Jos esim parin viikon välein vetää pienet kalsarit, niin kannattaisiko se ajoittaa esim lepopäivälle? Oletettavasti kyllä. Entäs ruokailut? Kannattaako leikata kokonaiskaloreista, tai jostain makroista juodun alkoholin kalorimäärä? Vai syödä jopa enemmän?

Eli vielä yhteenveto. Alkoholi on huono asia. Mutta koska olemme ihmisiä ja jokaisella on oma paheensa ja heikkoutensa, niin jos ottaa, niin miten kannattaisi ottaa, että se haittaisi kehitystä mahdollisimman vähän?

Eiköhän tuo ole päivänselvää, että alkoholi on haitallista reenamisessa, palautumiseen, dieetillä ja ylipäätään.
Enpä tiedä. Siinä on niin paljon asioita mitä voi huomioida. Mulle esim. pienet kalsarit tarkoittaa sitä, että olen pienessä huppelissa, mutta kaukana kunnon humalasta. Aamulla ei ole krapulaa ja saatan lähteä vaikka salille tai lenkille. Väitän, että sillä voi olla kokonaisuuden kannalta jopa positiiviset vaikutukset, jos se auttaa rentoutumaan ja vähentämään stressiä. Stressi se vasta haitallista kehityksen kannalta onkin. Siitä monen nuoren elämään kuuluvasta pe-la kunnon naamat hommista ei sen sijaan ole epäilystäkään onko se positiivinen vai negatiivinen asia kehityksen, tai oikeastaan mikään muunkaan kannalta. Sitä en lähde arvailemaan koska niiden kännien järkevin ajankohta sitten olisi. Mielessä on kyllä joskus käynyt sama kysymys, mutta olen päätynyt vastaukseen, että vittuako sillä väliä, mä en halua olla bodymunkki ja maksimoida kehitystä kaiken muun kustannuksella.

Suurin osa treenaajista silti ottaa. Joku enemmän, joku vähemmän. Joku harvemmin, joku useammin.

Sitä olen monesti miettinyt, että miten juopotella, että siitä olisi mahdollisimman vähän haittaa kehitykselle?

Onko kenelläkään faktaa tai hyviä mielipiteitä asian suhteen? Jos esim parin viikon välein vetää pienet kalsarit, niin kannattaisiko se ajoittaa esim lepopäivälle? Oletettavasti kyllä. Entäs ruokailut? Kannattaako leikata kokonaiskaloreista, tai jostain makroista juodun alkoholin kalorimäärä? Vai syödä jopa enemmän?

Eli vielä yhteenveto. Alkoholi on huono asia. Mutta koska olemme ihmisiä ja jokaisella on oma paheensa ja heikkoutensa, niin jos ottaa, niin miten kannattaisi ottaa, että se haittaisi kehitystä mahdollisimman vähän?
Tässä tulee minun mielipide. Ennen lepopäivää ja ottaa maltillisesti iltapäivällä jo. Aikasin nukkumaan niin ei riko unirytmiään. Jättää juomisen tasolle josta ei kunnolla tule krapulaa ja vähän reilummin syö ja juo vettäkin.

Joskus kesäisin tulee treenin päälle haettua muutama ja kiskastua auringossa puistonpenkillä, varsin mukavaa. Hifistelijät latkii palkkareitaan ja katsoo ihmetellen.

Tuo oli erittäin hyvä tuo The Juhojen video. Harvemmin saa noin perusteltuja vastauksia. Faktat pöytään ilman moraalisaarnaa.

Enpä tiedä. Siinä on niin paljon asioita mitä voi huomioida. Mulle esim. pienet kalsarit tarkoittaa sitä, että olen pienessä huppelissa, mutta kaukana kunnon humalasta. Aamulla ei ole krapulaa ja saatan lähteä vaikka salille tai lenkille. Väitän, että sillä voi olla kokonaisuuden kannalta jopa positiiviset vaikutukset, jos se auttaa rentoutumaan ja vähentämään stressiä. Stressi se vasta haitallista kehityksen kannalta onkin. Siitä monen nuoren elämään kuuluvasta pe-la kunnon naamat hommista ei sen sijaan ole epäilystäkään onko se positiivinen vai negatiivinen asia kehityksen, tai oikeastaan mikään muunkaan kannalta. Sitä en lähde arvailemaan koska niiden kännien järkevin ajankohta sitten olisi. Mielessä on kyllä joskus käynyt sama kysymys, mutta olen päätynyt vastaukseen, että vittuako sillä väliä, mä en halua olla bodymunkki ja maksimoida kehitystä kaiken muun kustannuksella.

Tämä ehkä se tärkein pointti. Monesti parempi lähteä parille frendi(e)n kanssa kuin skipata, mutta sitten miettiä jatkuvasti mistä jää paitsi (eli stressata). Molemmat on aika kivoja juttuja, tavoitteellinen reenaus ja satunnaiset bileillat. Harmi että ne on ovat toisilleen niin vahvasti haitallisia. (Taino, tokihan hyvässä kunnossa olevat herättää ihmisten ilmoilla huomiota)

Siinä ei menetä yhtään mitään jos joskus leikkii kulhomestari leikkiä. Ei vaikka tavoitteellisuutta urheilussa olisikin. Varsinkin kun katsoo ettei osu ihan kisakauden tärkeimpään ajankohtaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varmaan se perinteinen kossuvichy on bodarin kaatojuoma. Tai Pepsi Max lantrinkina. Kirkasta viinaa mikä varmistaa vaikutuksen ja kaloriton mikseri. Ja toki sitten kohtuus siinä humalan määrässä ettei mene kaksi päivää toipuessa ja krapulasafkaa syödessä. Lavan kaljaa jos vetää niin alkaa energiaakin tulemaan jo pelkistä juomista eri lailla. Toki jos tuota tulee sen kolme kertaa vuodessa harrastettua niin aivan sama.

Siinä ei menetä yhtään mitään jos joskus leikkii kulhomestari leikkiä. Ei vaikka tavoitteellisuutta urheilussa olisikin. Varsinkin kun katsoo ettei osu ihan kisakauden tärkeimpään ajankohtaan.

Itse menetän kyllä monta päivää tuossa. Ensimmäinen päivä menee lasitöissä hukkaan, toinen krapuloidessa ja senkin jälkeen menee vielä päiviä, ennen kuin on takaisin täydessä iskussa. Itselläni kupittelu sotkee vieläpä unirytmiä, josta tulee omat ongelmansa.

Varmaan se perinteinen kossuvichy on bodarin kaatojuoma. Tai Pepsi Max lantrinkina. Kirkasta viinaa mikä varmistaa vaikutuksen ja kaloriton mikseri. Ja toki sitten kohtuus siinä humalan määrässä ettei mene kaksi päivää toipuessa ja krapulasafkaa syödessä. Lavan kaljaa jos vetää niin alkaa energiaakin tulemaan jo pelkistä juomista eri lailla. Toki jos tuota tulee sen kolme kertaa vuodessa harrastettua niin aivan sama.

Onhan siinä kaljassa joku vajaa kolmasosa enemmän energiaa alkoholiyksikköä kohden. Onko se sitten paljon vai vähän? Jos makeat viinit unohtaa, niin viinissäkään ei ole kuin pari prosenttia energiasta hiilareina ja proteiinina. Viinissä saa myös voimakkaita antioksidantteja.

Energiaaki, ku voi saada ylenpalttisesti vaikka syömällä liikaa tomaatteja :D.

Kaljaa en ikinä juonu, koska pahaa, mut joku lonkero nyt turvottaa ainaki ihan vitusti. Pullo viinaa sen sijaan toimi tällaselle puol-absolutistille aina tosi hyvin, eikä mitään turvotusta.
No kylä tuo aika kovan syömisen takana on. Päivän lepokulutukseenkin saa vetaa noin 10 kiloa tomaattia. Pitäisikö ylenpalttiseen energiansaantiin vetää sitten vaikka 20-50 kiloa tomaattia.

Kumpiko on sitten parempi, se että krapulapäivänä on kuiva kuin korppu vai pöhöttynyt.

Viimeksi muokattu:
Itse menetän kyllä monta päivää tuossa. Ensimmäinen päivä menee lasitöissä hukkaan, toinen krapuloidessa ja senkin jälkeen menee vielä päiviä, ennen kuin on takaisin täydessä iskussa. Itselläni kupittelu sotkee vieläpä unirytmiä, josta tulee omat ongelmansa.

...ja oikeasti vaikutus lopputulokseen?? Voisin kertoa ettei vaikuta millään tavalla jos nyt pari päivää menee miten menee. Alkaa vaikuttaa vasta jos hyvin toistuvaa.
En sillä, että pitäisi juopotella, mutta yhellä illalla ei mitään merkitystä juuri yhtään mihinkään. Tästäkin asiasta tehty niin pyhää.

Pullo viinaa, tai vähän päälle sixpacki, ni meikälle riittää. Ei tuu krapulaa, mut saa halutun efektin.
Alkoholin sietokykysi on kyllä varsin hyvä, jos kykenet juomaan pullon viinaa tulematta edes krapulaan. Olettaen siis, että tarkoitat pullolla normaalia puolen litran viinapulloa esim. 38% kossua.:)

Kyl normi viinapullo varsinkin raakana on hyvä siitä ettei tarjoa krapulaa. Muistaa vaan syödä ja myös hörsiä vettä.
Ja vodkat maultaan kyl osuvampia.

No perus puteli. Oha niit 3.5 dl pulloiki yms. mut kyl mä tollasen voin lantraa, ja vetää illan aikana pikkuhiljaa. Eli ei tosiaan ykkösellä huiviin siis, ja siin on sit sen kerran juomingit melkeenpä.
Oon myös nähny, ku pahan luokan alkoholisti vetää johki tuntiin, kahteen jtn. 3 vitun viinapulloa :O. En ois uskonu, ellen ois nähny. Itehän olisin aivan sekasin, jos ees yhen vetäisin noin nopee.
Mut emmätiiä, oks toi ees nii ihmeellistä, ku luulen?
Jep, mutta viinapullossa on kuitenkin 12-13 annosta alkoholia ja sixpackissa vain kuusi.

...ja oikeasti vaikutus lopputulokseen?? Voisin kertoa ettei vaikuta millään tavalla jos nyt pari päivää menee miten menee. Alkaa vaikuttaa vasta jos hyvin toistuvaa.
En sillä, että pitäisi juopotella, mutta yhellä illalla ei mitään merkitystä juuri yhtään mihinkään. Tästäkin asiasta tehty niin pyhää.
Joo harva teko vaikuttaa vain hyvin harvoin suoritettuna. Ihan sama mitä juo ja miten paljon, kunhan ei nyt myrkkyjä juo tai etanolia niin paljon, että elämä pakenee kerrasta. Ymmärtääkseni tässä nyt kuitenkin käsitellään enemmän tai vähemmän säännöllistä kulutusta, jolloin vaikutuksetkin ovat vääjäämättömiä. Omalla kohdallani olen huomannut, että pidemmillä kuivilla kausilla yleinen olotila ja vireys paranevat huippuunsa vasta pitkällä viiveellä kupittelusta.

Oon myös nähny, ku pahan luokan alkoholisti vetää johki tuntiin, kahteen jtn. 3 vitun viinapulloa :O. En ois uskonu, ellen ois nähny. Itehän olisin aivan sekasin, jos ees yhen vetäisin noin nopee.
Mut emmätiiä, oks toi ees nii ihmeellistä, ku luulen?

Ei tuo mitenkään harvinaista ole. Jatkuvalla ja rankalla treenillä tuossa lajissa nostaa helposti rajojaan, ainakin siihen asti, kunnes kroppa ei enää kestä tuota leikkiä.

Kyl normi viinapullo varsinkin raakana on hyvä siitä ettei tarjoa krapulaa. Muistaa vaan syödä ja myös hörsiä vettä.
Ja vodkat maultaan kyl osuvampia.

Itse pidän taasen votkaa kokolailla mauttomana. Vaikuttava ainesosa on vahvana läsnä, mutta tätä lääkettä ei kyllä maun vuoksi voi käytetä.

Itse pidän taasen votkaa kokolailla mauttomana. Vaikuttava ainesosa on vahvana läsnä, mutta tätä lääkettä ei kyllä maun vuoksi voi käytetä.

Joo ei maku ole se juttu noissa...ei todellakaan makuaistia hivelevä nautinto.
Tällä lääkkeellä annosta lisätään vasteen mukaan:confused:

No ei niistä alkoholijuomista yhden ensimmäistäkään käytetä maun vuoksi ja se on universaali totuus.

Kaikkea voi itselleen uskotella, mutta kyllä ne kaikki perustuu siihen, että on totuttanut itsensä alkoholin vaikutukselle ja siinä saa sitten alkoholia koteloon, kun "makuja maistelee".

En ole mikään absolutisti, mutta täytyy edes totuuden syrjässä pysytellä kiinni. :-)

Suositut

Back
Ylös Bottom