Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enpä tiedä. Siinä on niin paljon asioita mitä voi huomioida. Mulle esim. pienet kalsarit tarkoittaa sitä, että olen pienessä huppelissa, mutta kaukana kunnon humalasta. Aamulla ei ole krapulaa ja saatan lähteä vaikka salille tai lenkille. Väitän, että sillä voi olla kokonaisuuden kannalta jopa positiiviset vaikutukset, jos se auttaa rentoutumaan ja vähentämään stressiä. Stressi se vasta haitallista kehityksen kannalta onkin. Siitä monen nuoren elämään kuuluvasta pe-la kunnon naamat hommista ei sen sijaan ole epäilystäkään onko se positiivinen vai negatiivinen asia kehityksen, tai oikeastaan mikään muunkaan kannalta. Sitä en lähde arvailemaan koska niiden kännien järkevin ajankohta sitten olisi. Mielessä on kyllä joskus käynyt sama kysymys, mutta olen päätynyt vastaukseen, että vittuako sillä väliä, mä en halua olla bodymunkki ja maksimoida kehitystä kaiken muun kustannuksella.Eiköhän tuo ole päivänselvää, että alkoholi on haitallista reenamisessa, palautumiseen, dieetillä ja ylipäätään.
Tässä tulee minun mielipide. Ennen lepopäivää ja ottaa maltillisesti iltapäivällä jo. Aikasin nukkumaan niin ei riko unirytmiään. Jättää juomisen tasolle josta ei kunnolla tule krapulaa ja vähän reilummin syö ja juo vettäkin.Eiköhän tuo ole päivänselvää, että alkoholi on haitallista reenamisessa, palautumiseen, dieetillä ja ylipäätään.
Suurin osa treenaajista silti ottaa. Joku enemmän, joku vähemmän. Joku harvemmin, joku useammin.
Sitä olen monesti miettinyt, että miten juopotella, että siitä olisi mahdollisimman vähän haittaa kehitykselle?
Onko kenelläkään faktaa tai hyviä mielipiteitä asian suhteen? Jos esim parin viikon välein vetää pienet kalsarit, niin kannattaisiko se ajoittaa esim lepopäivälle? Oletettavasti kyllä. Entäs ruokailut? Kannattaako leikata kokonaiskaloreista, tai jostain makroista juodun alkoholin kalorimäärä? Vai syödä jopa enemmän?
Eli vielä yhteenveto. Alkoholi on huono asia. Mutta koska olemme ihmisiä ja jokaisella on oma paheensa ja heikkoutensa, niin jos ottaa, niin miten kannattaisi ottaa, että se haittaisi kehitystä mahdollisimman vähän?
Enpä tiedä. Siinä on niin paljon asioita mitä voi huomioida. Mulle esim. pienet kalsarit tarkoittaa sitä, että olen pienessä huppelissa, mutta kaukana kunnon humalasta. Aamulla ei ole krapulaa ja saatan lähteä vaikka salille tai lenkille. Väitän, että sillä voi olla kokonaisuuden kannalta jopa positiiviset vaikutukset, jos se auttaa rentoutumaan ja vähentämään stressiä. Stressi se vasta haitallista kehityksen kannalta onkin. Siitä monen nuoren elämään kuuluvasta pe-la kunnon naamat hommista ei sen sijaan ole epäilystäkään onko se positiivinen vai negatiivinen asia kehityksen, tai oikeastaan mikään muunkaan kannalta. Sitä en lähde arvailemaan koska niiden kännien järkevin ajankohta sitten olisi. Mielessä on kyllä joskus käynyt sama kysymys, mutta olen päätynyt vastaukseen, että vittuako sillä väliä, mä en halua olla bodymunkki ja maksimoida kehitystä kaiken muun kustannuksella.
Siinä ei menetä yhtään mitään jos joskus leikkii kulhomestari leikkiä. Ei vaikka tavoitteellisuutta urheilussa olisikin. Varsinkin kun katsoo ettei osu ihan kisakauden tärkeimpään ajankohtaan.
Varmaan se perinteinen kossuvichy on bodarin kaatojuoma. Tai Pepsi Max lantrinkina. Kirkasta viinaa mikä varmistaa vaikutuksen ja kaloriton mikseri. Ja toki sitten kohtuus siinä humalan määrässä ettei mene kaksi päivää toipuessa ja krapulasafkaa syödessä. Lavan kaljaa jos vetää niin alkaa energiaakin tulemaan jo pelkistä juomista eri lailla. Toki jos tuota tulee sen kolme kertaa vuodessa harrastettua niin aivan sama.
No kylä tuo aika kovan syömisen takana on. Päivän lepokulutukseenkin saa vetaa noin 10 kiloa tomaattia. Pitäisikö ylenpalttiseen energiansaantiin vetää sitten vaikka 20-50 kiloa tomaattia.Energiaaki, ku voi saada ylenpalttisesti vaikka syömällä liikaa tomaatteja :D.
Kaljaa en ikinä juonu, koska pahaa, mut joku lonkero nyt turvottaa ainaki ihan vitusti. Pullo viinaa sen sijaan toimi tällaselle puol-absolutistille aina tosi hyvin, eikä mitään turvotusta.
Itse menetän kyllä monta päivää tuossa. Ensimmäinen päivä menee lasitöissä hukkaan, toinen krapuloidessa ja senkin jälkeen menee vielä päiviä, ennen kuin on takaisin täydessä iskussa. Itselläni kupittelu sotkee vieläpä unirytmiä, josta tulee omat ongelmansa.
Alkoholin sietokykysi on kyllä varsin hyvä, jos kykenet juomaan pullon viinaa tulematta edes krapulaan. Olettaen siis, että tarkoitat pullolla normaalia puolen litran viinapulloa esim. 38% kossua.Pullo viinaa, tai vähän päälle sixpacki, ni meikälle riittää. Ei tuu krapulaa, mut saa halutun efektin.
Jep, mutta viinapullossa on kuitenkin 12-13 annosta alkoholia ja sixpackissa vain kuusi.No perus puteli. Oha niit 3.5 dl pulloiki yms. mut kyl mä tollasen voin lantraa, ja vetää illan aikana pikkuhiljaa. Eli ei tosiaan ykkösellä huiviin siis, ja siin on sit sen kerran juomingit melkeenpä.
Oon myös nähny, ku pahan luokan alkoholisti vetää johki tuntiin, kahteen jtn. 3 vitun viinapulloa :O. En ois uskonu, ellen ois nähny. Itehän olisin aivan sekasin, jos ees yhen vetäisin noin nopee.
Mut emmätiiä, oks toi ees nii ihmeellistä, ku luulen?
Joo harva teko vaikuttaa vain hyvin harvoin suoritettuna. Ihan sama mitä juo ja miten paljon, kunhan ei nyt myrkkyjä juo tai etanolia niin paljon, että elämä pakenee kerrasta. Ymmärtääkseni tässä nyt kuitenkin käsitellään enemmän tai vähemmän säännöllistä kulutusta, jolloin vaikutuksetkin ovat vääjäämättömiä. Omalla kohdallani olen huomannut, että pidemmillä kuivilla kausilla yleinen olotila ja vireys paranevat huippuunsa vasta pitkällä viiveellä kupittelusta....ja oikeasti vaikutus lopputulokseen?? Voisin kertoa ettei vaikuta millään tavalla jos nyt pari päivää menee miten menee. Alkaa vaikuttaa vasta jos hyvin toistuvaa.
En sillä, että pitäisi juopotella, mutta yhellä illalla ei mitään merkitystä juuri yhtään mihinkään. Tästäkin asiasta tehty niin pyhää.
Oon myös nähny, ku pahan luokan alkoholisti vetää johki tuntiin, kahteen jtn. 3 vitun viinapulloa :O. En ois uskonu, ellen ois nähny. Itehän olisin aivan sekasin, jos ees yhen vetäisin noin nopee.
Mut emmätiiä, oks toi ees nii ihmeellistä, ku luulen?
Kyl normi viinapullo varsinkin raakana on hyvä siitä ettei tarjoa krapulaa. Muistaa vaan syödä ja myös hörsiä vettä.
Ja vodkat maultaan kyl osuvampia.
Itse pidän taasen votkaa kokolailla mauttomana. Vaikuttava ainesosa on vahvana läsnä, mutta tätä lääkettä ei kyllä maun vuoksi voi käytetä.
Itse pidän taasen votkaa kokolailla mauttomana. Vaikuttava ainesosa on vahvana läsnä, mutta tätä lääkettä ei kyllä maun vuoksi voi käytetä.