Alkoholi ja sen vaikutus, yksi kunnon känni pilaisi 3 viikon reenin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samaberg
  • Aloitettu Aloitettu
Luin yhdeltä foorumilta että kunnon humala, tekisi 3 viikkoa kestäneen reenin turhaksi? En todellakaan juo usein enkä ole alkoholin kannalla! Mutta kyllä sitä kerran pari vuodessa voisi... Onko väitteellä perää, että meneekö tosiaan 3 viikon reeni hukkaan? Haluaisin asiallisia vastauksia, jotta saataisiin asiaan selvyys.:puntti:

Mulla menee kierto usein näin. Ma treeni Ti ryyppypäivä/ilta Ke krapula To treeni (viitteelliset päivät) ja torstain treenissä saa kyllä vähintään samat raudat ylös kun tiistain

kirjota hakuun "alkoholi", tästä aiheesta ei tarvitse taas uutta threadia tehdä. itse olen kirjottanu ainakin 4 eri threadiin juuri tästä asiasta.

kirjota hakuun "alkoholi", tästä aiheesta ei tarvitse taas uutta threadia tehdä. itse olen kirjottanu ainakin 4 eri threadiin juuri tästä asiasta.
En löytänyt haulla oikein vastausta kyseiseen kysymykseen, joten jos osaat selventää tätä asiaa niin voistko vastata tähän asiantuntevasti tässä?

Ihme että tästä jaksetaan vielä vääntää ja tehdä threadeja. Ei ne faktat miksikään muutu, vaikka uuden threadin avaisikin.

Omasta tietolähteestä ja itsellä tehdyt testit osoittavat sitä, että kova känni pilaa n. viikon ajaksi treenin. Takapakkia se ei varsinaisesti tuo, mutta estää kyllä kehityksen täysin omalla kohdallani. Treenit ei vaan kulje :)

miten nää jutut nyt sitten haluaa ottaa :) itse olen juonut lähes joka viikonloppu siitä lähtien kun olen 18 vuotta täyttänyt ja tätä ennen about jokatoinen viikonloppu.

eipä se ole koskaan treeniä estänyt ja aina on voimat kasvaneet ja painoa tullut. Ne jotka väittävät näitä "koko viikon treeni menee hukkaan" ovat juurikin niitä jotka eivät useasti kuppia ota. Silloinhan se treeni voi mennäkin piloille, mutta jos tapana on pyöriä baareissa lauantaisin niin suhtautuu se elimistö kaiketi alkoholiin eri tavalla.

toki olisin isompi ja kireämpi jos en joisi/juhlisi, mutta niin kauan kuin kehitystä tulee niin parit lihasgrammat ei mua hetkauta, saanpahan pitää hauskaa.

edit. ja tietysti mitä enemmän ikää tulee niin luultavasti sitä enemmän se alkoholi vaikuttaa, eli esim. Juzulla 31 vuoden iässä saattaa treenit mennä päin perseitä yhdenkin ryyppykerran jälkeen, mutta tuskin samoin olisi ollut silloin kun hän oli parikymppinen.

Ite dokasin kesällä ainakin 3krt viikossa ja hyvin nousi tulokset...
Loppukesästä pysty vetää jo korin illassa?

miten nää jutut nyt sitten haluaa ottaa :) itse olen juonut lähes joka viikonloppu siitä lähtien kun olen 18 vuotta täyttänyt ja tätä ennen about jokatoinen viikonloppu.

eipä se ole koskaan treeniä estänyt ja aina on voimat kasvaneet ja painoa tullut. Ne jotka väittävät näitä "koko viikon treeni menee hukkaan" ovat juurikin niitä jotka eivät useasti kuppia ota. Silloinhan se treeni voi mennäkin piloille, mutta jos tapana on pyöriä baareissa lauantaisin niin suhtautuu se elimistö kaiketi alkoholiin eri tavalla.

toki olisin isompi ja kireämpi jos en joisi/juhlisi, mutta niin kauan kuin kehitystä tulee niin parit lihasgrammat ei mua hetkauta, saanpahan pitää hauskaa.

edit. ja tietysti mitä enemmän ikää tulee niin luultavasti sitä enemmän se alkoholi vaikuttaa, eli esim. Juzulla 31 vuoden iässä saattaa treenit mennä päin perseitä yhdenkin ryyppykerran jälkeen, mutta tuskin samoin olisi ollut silloin kun hän oli parikymppinen.

Joo tuo ikä piti mainita, mutten muistanut enää kun aloin kirjoittamaan. Nykyään krapulatkin kestävät sen 2-3 päivää helposti kun ennen seuraavana päivänä oli vain lieviä oireita. Ei olla parikymppisiä enää joten täytyy elää sen mukaan mitä on tarjolla ;)

Tämä asia on varmasti henkilökohtainen, joten se mikä on yhdellä ei välttämättä ole toisella ja tuo juomakertojen määräkin varmasti vaikuttaa. Alkoholi tuppaa itselläni turvottamaan myös helposti sen 2-3kg kun on ottamassa ja tuossa menee se viikko kun paino normalisoituu ja elimistö rupeaa taas toimimaan. Tätä ongelmaa ei välttämättä useasti ottavalla ole :)

Olen itse suunnilleen samanikäinen kuin Juzu, ja vetäisen kännit töiden jälkeen noin kerran viikkoon, eli perjantaisin. Lauantaina mässyä naamaan sen verran kuin jaksaa ja huvitaa, ja sunnuntaina takaisin rutiinien pariin.

Yksi känni ei kolmenkympin ympärillä pyörivillä varmasti nollaa kolmen viikon treenejä. Mitään apua alkoholista ei toki ole, mutta kyllä näitä threadeja usein värittää käsitys siitä, että bodarin pitää asua häkkikomerossa, syödä lämmintä tonnikalaa ja poistua kammiostaan ainoastaan joko salille tai äänestämään perussuomalaisia.

En tällä pyri kieltämään esimerkiksi tutkimustuloksia tai sitä, etteikö alkoholiton elämä raudan heiluttajalle varmasti olisi tehokkaampi vaihtoehto, vaan kukin tavallaan. Olen nyt syksyllä ajatellut pitää tipattoman kauden, sillä vauvarasvat keskivartalolta pitäisi karistaa, ja siihen ei olut auta. Ja vaikka rauta nousee ja liha kasvaa, kiristyminen on ainakin itselleni melko mahdotonta alkoholin avittamana.

Mulla menee kierto usein näin. Ma treeni Ti ryyppypäivä/ilta Ke krapula To treeni (viitteelliset päivät) ja torstain treenissä saa kyllä vähintään samat raudat ylös kun tiistain

No, jos tiistaina nostat korkeintaan tuopin, niin uskon hyvinkin, että samat ''raudat'' nousee torstaina.

Itse olen useasti käynyt krapulassakin salilla, vaikka siitä tuskin suurta hyötyä on. Saan itsestäni saman määrän energiaa irti olin sitten ollut dokaamassa tai en. Ja dokaamisella en tarkoita mitään 1oluen tissuttelua saunan alalauteilla vaan kunnon tumuja. Ja salilla vedän ihan kovan treenin. Saattaa pikkusen päässä jyskyttää, mutta ihan hyvin muuten on sujunut.

e. Ja tuosta painon muutoksesta. Itsellä paino yleensä tippuu 1,5-2 kg ryyppyillan johdosta. Jos siis lauantain aamupaino on 75kg ---> illalla muussia ---> sunnuntai ''aamuna'' paino noin 73kg. Nestettähän tuossa vain on haihtunut ja sekin tulee sunnuntaina aikana krapulaa podettaessa jaffan muodossa takaisin. ;)

Minä ruukaankin tehdä aina sarjaenkat salilla kunnon ryyppyviikonlopun jälkeen. Paras tuntuma rautaan esim. maanantaina on silloin kun suoraan perjantaisen päivätreenin jälkeen aukaisee kaljan, suuntaa kaverien kanssa mökille, vetää kaksi päivää kaljaa ja viinaa sekaisin mökissä molempina iltoina sammuen ja koko viikonlopun ruoka muodostuu neljästä grillimakkarasta ja yhdestä hesen kerros/mega-ateriasta. Sitte yks puolivillainen krapulapäivä siinä ja maanantaina salille - jo kulkee. Kannattaa kokeilla!;)

:kippis1:

Ei se yks ryyppyilta haittaa mitään kunhan muistaa vaan syödä ja juoda siis vettä että neste tasapaino ei pääse kovin tippumaan.. Itelläkin treenit kulkee tosi hyvin jos on ollu ottamassa kuppia, vetristää koko kehon ja kaikki jumit häviää niin rautaliikkuu ja voimamieslajit kulkee sitten tosi hyvin yleensä muutaman päivä sen jälkee.. On tietysti niitäkin kertoja et tuntuu et ei ole voimia yhtää..

Back
Ylös Bottom