Alipainoinen

Onko tuo jo parempi, yritän syödä kun voin.

aamulla klo 8: 1 viipale leipää, 4 siivuja juustoa, kinkkua, mehu, kahvi.
klo. 13: 2 viipale leipää, voi ja juustoa.
klo. 17: peruna-jauheliha laattikko noin 150 gramaa, vaalea leipää ja voi.
klo. 19: vaalea leipää, ja kinkkua, pieni palaa suklaa.
klo: 22.15. banaani ja apelsiini, 2 olutta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anteeksi vain mutta tuo sun ruokavalio on aika perseestä. Ei tuolla painoa tule lisää jos vielä sitä aerobista tunget joka paikkaan.

Vois melkeen vetää enemmän makeisia vielä kaveriksi. Ja just vaikka peruna-jauhelihalaatikon päälle kunnolla juustoraastetta niin sulaa kivasti siihen päälle? Ja tosiaan tummalla leivällä ei tule paremmin kiloja :) Ja tietenkin nuo kaljat on aina pahaksi ku laskee testoja!

Mikä logiikka? Ihan yhtä paljon niissä on hiilareita noin yleisesti katsoen, vaaleen leivän hiilarit on vaan nopeempia.

270kcal/100g vaaleassa leivässä. Tummassa 205kcal/100g. Ainakin näin nuo meidän leivät, eikä muuten edes ole sitä kaikista lihottavinta vaaleeta. Hiilareita tais olla 57g/100g vaaleassa, 35g/100g tummassa. Aika selkee ero imo.

Vois melkeen vetää enemmän makeisia vielä kaveriksi. Ja just vaikka peruna-jauhelihalaatikon päälle kunnolla juustoraastetta niin sulaa kivasti siihen päälle? Ja tosiaan tummalla leivällä ei tule paremmin kiloja :) Ja tietenkin nuo kaljat on aina pahaksi ku laskee testoja!
Jos ei tee rahasta tiukkaa tai mitään ni osta 2 levyä suklaata joka päivää varten ja ahmit vaikka väkisin kurkusta alas päivän mittaan. Kahessa levyssä tais olla yli 2000kcal?

270kcal/100g vaaleassa leivässä. Tummassa 205kcal/100g. Ainakin näin nuo meidän leivät, eikä muuten edes ole sitä kaikista lihottavinta vaaleeta. Hiilareita tais olla 57g/100g vaaleassa, 35g/100g tummassa. Aika selkee ero imo.

Jos ei tee rahasta tiukkaa tai mitään ni osta 2 levyä suklaata joka päivää varten ja ahmit vaikka väkisin kurkusta alas päivän mittaan. Kahessa levyssä tais olla yli 2000kcal?

Makeisilla ei kyllä kannata alkaa itseään lihottamaan. Tumma suklaa ok, mutta jos vääntää naamariin monta levyllistä suklaata pitkän aikaa, niin miettikää sitä määrää huonoa rasvaa minkä siitä saa. Suosittelen mielummin vaikka rasvaista kalaa tai pähkinöitä.

Ainaki mulle tullu selväksi, että sitä "perusruokaa" ei massuun taida mennä. Suklaalla saa suht vähällä syömisellä paljon massaa. + Sitten kun on massaa paljon, vatsalaukku pakostikin venyy = tulee syötyä enemmän.

Ei kai täällä oikeesti oo porukka niin sekasin et neuvoo ihmistä jolla on vakava sairaus ni lihottaan itteensä karkilla?

Ja se vatsalaukku venyy ainoostaan syömällä paljon, ei niistä kaloreista.

edit. niin ja siitä leivästä, sitä tuskin kyseinen henkilö syö niin paljon että kannattas terveellisempi vaihtoehto vaihtaa huonompaan.Se ero 100grammassa tuotetta ei oo kovin iso. ja kyllä sitä ruisleipääki löytyy missä on paljon kaloreita

Pähkinöitä,maitoa, joitain massajauhetta jota sit vetää aina ruuan kanssa? itse laitan omaan massajuomaani vähän rypsiöljyä. helppoja kaloreita!

Ainaki mulle tullu selväksi, että sitä "perusruokaa" ei massuun taida mennä. Suklaalla saa suht vähällä syömisellä paljon massaa. + Sitten kun on massaa paljon, vatsalaukku pakostikin venyy = tulee syötyä enemmän.

Turpa kii! ei sitä nyt suklaalla massaaa kasvateta

Mä olen ainakin saanut sen käsityksen, että threadin aloittajalla on tarve saada vain ja ainoastaan painoa lisää. Eikä niinkään lihasmassaa.

Kyllä,minä juuri haluan saad lihasmassaa lisää ja painoa lisää. Kiitos.
Tänään olin syönyt:
aamulla 2 leipää ja juustoa Otermanni sulatejuusto
lounas. 2 leipää ja sulattejuusto, kasviskeittö.
välipala, puuroa.
illallinen, noin 150gr makaronilaattikoa
välipala, 2 leipää, juusto,kinnkua, voileipäkeksejä.
Se on aina vain parempi ja nyt syön paljon enemmään kun ennen.
Olin syönyt myös noin puolet Geisha suklaa levystä illalla.
Onko tuo jo parempi?
Töissä joudun paljon liikkumaan, ja illalla olen niin väsynyt, että salille en arkipäivänä mennä, viikkonloppuna voin vähän treenattaa. Lihasmassaa haluan ehdottomasti noin 10 kiloa.

Mä olen ainakin saanut sen käsityksen, että threadin aloittajalla on tarve saada vain ja ainoastaan painoa lisää. Eikä niinkään lihasmassaa.

Vaikka tarkotuksena oliski vaan hakee pelkkää painoo lisää ni ei sitä millään suklaalla haeta. Ihme ku et ehdota et vetää sokeria pussista. Pakko myöntää et repesin tolle suklaa ehdotukselle, sori. :hyper:

Kyllä,minä juuri haluan saad lihasmassaa lisää ja painoa lisää. Kiitos.
Tänään olin syönyt:
aamulla 2 leipää ja juustoa Otermanni sulatejuusto
lounas. 2 leipää ja sulattejuusto, kasviskeittö.
välipala, puuroa.
illallinen, noin 150gr makaronilaattikoa
välipala, 2 leipää, juusto,kinnkua, voileipäkeksejä.
Se on aina vain parempi ja nyt syön paljon enemmään kun ennen.
Olin syönyt myös noin puolet Geisha suklaa levystä illalla.
Onko tuo jo parempi?
Töissä joudun paljon liikkumaan, ja illalla olen niin väsynyt, että salille en arkipäivänä mennä, viikkonloppuna voin vähän treenattaa. Lihasmassaa haluan ehdottomasti noin 10 kiloa.

Ihan perseestä toi on jos ei yhtään kaunistella. Kannattaa nyt vaan mennä sinne ravitsemusterapeutille ja jutella sen kans. Ei täällä pakkiksella ketään kotilääkäri osaa sanoo sun sairauteen sopivaa ruokavalioo ja oikeita lääkäreitä täällä on varmaan kovin vähän. Tohon 10kilon lihasmassan rakentamiseen taitaa mennä terveelläkin ihmisellä pari vuotta et ei se hetkessä tapahdu. Ja koko treenaminen kannattaa unohtaa siks aikaa ku hankit sitä painoo lisää ja tervehdyt.
Paljon tsemppiä ja toivotaan et saat ittes kuntoon.

En nyt sanoisi että nuo ruokalistat ihan perseestä on. Selvästihän Bernardilla on ollut yritystä tässä ja hän on ottanut neuvoja vastaan. Alipainoisena ja aliravittuna sitä ruuan määrää on pakko ruveta lisäämään pikku hiljaa normaalimmaksi, askel kerrallaan. Itse anoreksian ja 7 vuoden monitasoisen syömishäiriön jälkeen aloitettiin ravitsemusterapeutin kanssa 1000 kcal ruokavaliosta, joka muutaman viikon päästä nostettiin 1200, 1500, 1800, 2000 ja vasta pidemmän ajan kuluttua noin 2200-2500. Kalorit tosin ei ollut orjallisen tarkkoja, pääasia kun yritystä oli.
Ravitsemusterapeuttini toki neuvoi pääasiassa pitäytymään normaalissa, perusterveellisessä ruuassa, mutta sanoi että syö huoletta myös herkkuja ja sitä "paskaa" paskoilla ravintoarvoilla jos haluaa. Se on ihan psyykkisestikin terveellistä, kun on monta vuotta syönyt ortorektisesti ja älyttömän vähän. Samoin ei siinä olisi pää kestänyt (eikä maha) jos olisi heti läiskästy se 2500 kalsun ruokavalio eteen että syö nämä ja puhtaasti vielä, rypsäriä ja seitifilettä, maitorahkaa ja parsakaalia. Tärkeetä oli myös opetella se että normaalit ihmiset myös nauttii ruuasta, syö toisinaan herkkuja (kyllä, joskus niitäkin on "opeteltava" syömään, vaikka ne niin turhia ovatkin) eikä niistä tarvi potea huonoa omaatuntoa kun suurinpiirtein pysyy kohtuudessa. Ja kun paino ja rasvaprosentti on ihan olemattomissa lukemissa, ei sitä rasvan kertymistä tarvi pelätä. Ihmisen kroppa tarvii sitä laardiakin luiden päälle jonkin verran eikä pelkkää kuivaa lihaa. (tässäkään ei tietysti tarvi vetästä toiseen ääripäähän överiksi) Syömishäiriöstä parantuessa sekä kropan että mielen on toivuttava käsi kädessä, joskin se mielen toipuminen usein kestää paljon kauemmin ja on paljon vaikeampaa... Optimaalisella ravinnolla lihaskasvun kannalta ja kroppansa muokkaamisella kehonrakennusmielessä kannattaa ruveta kikkailemaan vasta kun on saanut terveytensä tasapainoon. Ja edelleen, tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että kannattaa vetää överiksi toiseen suuntaan ja syödä pelkkää karkkia ja pullaa kaksin käsin eikä liikkua ikinä yhtään. Pointti siis, että alipainoisen, aliravitun ja syömishäiriöstä kärsivän ihmisen massankasvatusprojeksi ei voi edetä aivan samoilla aineksilla ja metodeilla kuin perus pentti punttailijan joka haluaa lisää pattia. Tai voi, mutta se ei ole järkevää.

Itse neuvoisin Bernardia syömään säännöllisesti monipuolisesti tavallista, mieluisaa ruokaa mikä itselle maistuu. Grammamääriä on turha punnita. Pikku hiljaa lisäilee ruuan määrää ja sitten kun voimia ja painoa on tullut lisää, kannattaa vasta miettiä noita punttikuvioita. Kolmoishermosärystä sen verran, että se tosiaan on pirullinen ja hankala vaiva, joka kannattaa hoitaa kunnolla. Toimiva lääkitys on tärkeä, mutta voit myös pyytää lääkäriltä lähetteen fysioterapiaan esimerkiksi omt-fysioterapeutille tai lääketieteelliseen akupunktiohoitoon (tätä antavat myös fysioterapeutit tai lääkärit), mistä on monelle ollut apua. Ja ehdottomasti sekä psyko- että ravitsemusterapia olisi kohdallasi erittäin tärkeää. Toivottavasti tilanteesi rupeaa kääntymään parempaan päin. Jaksamista...

Niin, tosiaan vielä tuon vatsalaukun atrofiasairaudenkun vuoksi suosittelen lämpimästi sitä ravitsemusterapeuttia... En huomannut sitä ekassa postissa mainita.

Kiitoksiä paljon hienosta vastauksesta Vidamic.
Yritän tehdä, mitä voin ja sain jo 1 kilo lisää. Painoni on nyt 45 kiloa.
Syön myös herkkuja kuten suklaa, ja liikunta saan työpaikalla aivan liikaakin.
Ei ole voimia käydä punttisalilla, kun töissä kävelen 8 tuntia päivittäin, 5 päivää viikossa, ja työ on aika fyysinen. Monesti kun tulen kotiin töistä, nukun 2 tuntia ruoan jälkeen.
Tänään olin syönyt:

Aamu klo 8: 1 viipale tumma leipää, 4 siivuja kinkkua, juustoa, mehu, kahvi.
välipala klo 11: 1 viipale leipää, voi, juustoa, kinkkua, kahvi.
lounas klo 13: kasvissosekeittö.
illallinen klo. 17.- puolikas pizzaa, mehu.
välipalaa klo 19- 2 viipale leipää, voi, kinkkua juustoa.
klo 20. banaani, apelsiini, puoli suklaa levy Geisha.

Yritän tosisaan. Yöllä ottan vielä vähän juustoa, ja noin 3 olutta.
Onko nyt parempi ravinto? Yritän tehdä mitä voin ja kilo painoa lisää olin jo saanut. Viikkonlopuna haluan levättää, kun työviikko oli aika raskas.
Lisäksi hirveesti pelkään niitä kulkutauteja, jotka nyt jyläävät Savossa, missä asun. Toivon että pysyn terveenä.
Huomenna kuitenkin voisin vähän treenatta, nostella puntteja kotona. Onko nyt parempi ravinto?

Mielestäni kannattaisi syödä myös ihan perusruokaa. Tunnut syövän vain välipaloja. Tässä esimerkiksi perusruokaa:

Spaghetti ja jauhelihakastike
Perunamuusi ja lihapullat
Riisi ja kana
Peruna ja nakkikastike

Nämä eivät ole vaikeita ruokia tehdä. Osta kotiin paljon riisiä, pastaa ja perunoita. Niiden kanssa syöt jauhelihaa, lihapullia, nakkeja ja kalaa. Älä unohda vihanneksia (esim. hernemaissipaprika sekoitus, salaatti, kurkku, tomaatti).

Juot alkoholia ja poltat tupakkaa erittäin paljon. Koita vielä vähentää entisestään tai lopettaa kokonaan. 2-3 olutta illassa tarkoittaa että kehossasi on ollut oikeastaan kokoajan vuosien ajan alkoholia - tämä ei ole hyvä salilla käyntiä ajatellen tai jos haluat lihaksia saada! Max 1 olut per ilta! Juhlissa voi toki juoda enemmän, mutta nyt juot 21 alkoholiannosta viikossa!! Tupakan poltto on tietysti vielä pahempi! Pyydä apteekista apua tupakoinnin lopettamiseen!

Sinulla näyttää kuitenkin olevan paljon monimutkaisia ongelmia. Kukaan täällä foorumilla ei voi oikeasti auttaa sinua kunnolla. Tarvitset ammattilaisten apua. Ota yhteyttä terveyskeskukseen. Jos et tiedä miten saat apua, soita terveysneuvontaan: (09) 10023

Mulla oli 2 vapaa päivää viikkonloppuna, ja olin yrittänyt syödä oikein, ja niin paljon kun jaksanut. Sain 1 kilo lisää.
Lauantai:
klo. 11. 2 leipää ja sulattejuusto.
klo.13. paistetut perunat ja 2 pihvejä, noin 150 grmaa.
klo. 16. 1 leipää ja kinkkua.
klo. 19. paistettu 2 viipalle leipää, kinkkua, juustoa, paprikaa.
klo. 00-02 3 olutta.

Sunnuntai.
klo. 12. 2 viipale leipää, juustoa, kinkkua.
klo. 14. paistetuu seiti filee, perunat, noin 150 gramaa.
klo. 16. 1 viipale leipää, tuore juusto.
klo. 19. 2 viipale leipää ja kinkkua.
2 olutta.
Onko jo parempi? En koskaan , ainakin 25 vuotta syönyt niin paljon kun nyt, ja nyt syön niin paljon kun jaksan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom