Alipainoinen

En ole suomalainen, mutta Suomessa asun 11 vuotta, ja puhun muitakin pohjoismaalaista kieliä kuten islantia ja norjaa. Olen monikielinen, siksi olin oppinut hyvin suomea. Syömishairiö- anoreksia mulla oli ollu, mutta pääsin sen yli, ja teen kaikki, että menee hyvin. Ainakin 3 viikkoa syön tosi hyvin ja niin paljon kun pystyn, ja pakotan itsensä syömään. Mutta kiitos, kun ajatelette että olen suomalainen. En ole, mutta puhun suomea erittäin hyvin, vaikka mulla on murre.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään söin:
heräsin klo. 10, ja söin aamupalaa, Kellogs-muroja, jogurtti, 2 kauraleipä-viipale voin ja juuston kanssa, kahvia.
Kävin kävelemässä 15km, kun tulin kotiin söin, paistetut perunat ylikypsäsavu kyljys, parsakaali, noin 150gramaa, ja mehua.
Sit kahvia ja suklaa Geisha puolet levysta.
klo.15.30 söin 2 leipiä kinkun kanssa, limua Fanta.
Illalla menen vieraalle ja syön jotain siellä ja juon tietysti kahvia. Tänään illalla haluan ottaa vain 1 olut.
Tupakointi vähensin 20 kpl- 10 tupakkaan.

Tänään söin:
heräsin klo. 10, ja söin aamupalaa, Kellogs-muroja, jogurtti, 2 kauraleipä-viipale voin ja juuston kanssa, kahvia.
Kävin kävelemässä 15km, kun tulin kotiin söin, paistetut perunat ylikypsäsavu kyljys, parsakaali, noin 150gramaa, ja mehua.
Sit kahvia ja suklaa Geisha puolet levysta.
klo.15.30 söin 2 leipiä kinkun kanssa, limua Fanta.
Illalla menen vieraalle ja syön jotain siellä ja juon tietysti kahvia. Tänään illalla haluan ottaa vain 1 olut.
Tupakointi vähensin 20 kpl- 10 tupakkaan.

hienoa nähdä B että sulta tuota yritystä löytyy.. aamupala alkaa näyttämään jo hyvältä kuten tuo välipala 15.30.
Tupakoinnin lopettaminen on vaikea juttu jos on kauan sauhutellut ja voin kyllä sanoa (vaikken itse poltakaan) että tuo 10 tupakan vähentäminen on kyllä iso juttu. Jatka samaan malliin :thumbs:

Se on kyllä yksi melko selvä syömishäiriön piirre, että liikut, lenkkeilet tms. ''lepopäivinäkin'' voidaksesi syödä enemmän pelkäämättä lihoa.

Se on kyllä yksi melko selvä syömishäiriön piirre, että liikut, lenkkeilet tms. ''lepopäivinäkin'' voidaksesi syödä enemmän pelkäämättä lihoa.

joo toi onkin suuri ongelma B:llä että vaikka töissäkin liikkuu älyttömästi niin sit pitää muinakin aikoina tehdä aerobista liikuntaa aivan ylettömästi, mikä ei todellakaan ole hyvä asia vaan yksi lisäeste painon nousulle

Minä ulkoilen kun olen iloinen että paistaa jo aurinko, kamalan marraskuun ja joulukuun jälkeen. Joka marraskuu olen masentunut vaan säästä, pimeydestä, helmikuussa on jo aurinko. Marraskuussa en liikkunut ulkona olenkaan, enkä joulukuussa ja tammikuussa kun oli hirveät pakkaset, lähes -30 astetta. Nyt on noin- 15 ja aurinkoa, ja voin liikkua. Myöhemmin lähden pilkkille kun on lämpösempi sää.

Niin, tänään söin sekä aamulapaa, että lounas, välipalaa, ja nyt kävin vierailemassa kaverien luona, ja söin 4 palaa pizzaa (viipale), ja suklaa, 3 kuppia kahvia, ja poltin vain 1 tupakkaa.
Ja nyt kohta syön 2 leipää voin ja juuston kanssa,limua.
Illalla vain 1 olut.
Huomenna taas töihin, missä on paljon liikkuntaa, ja työ on aika raskasta, ja sisältää paljon liikkunta- 8 tuntia kävelemistä.
Mutta paino nousi 2 kiloa 2 viikossa, mikä on hienoa. Seuraavaksi jättän lenkkeilyä ja menen punttisallille, kun haluan saada käsilihakset.

joo toi onkin suuri ongelma B:llä että vaikka töissäkin liikkuu älyttömästi niin sit pitää muinakin aikoina tehdä aerobista liikuntaa aivan ylettömästi, mikä ei todellakaan ole hyvä asia vaan yksi lisäeste painon nousulle

Enkä tarkoita pelkästään sitä, että se vaikeuttaisi painon nousua vaan ylipäätänsä sitä että syömis häiriöinen kokee ''anseitsevansa'' syödä, kun liikkuu ja kuluttaa paljon, eli puhun ennemminkin siitä henkisestä puolesta. Eli jos töissä jo liikkuu uupimiseen asti niin pitää joskus vain osata levetä rauhassa ja syödä normaalisti siitä huolimatta, ettei liikukkaa paljoa.

Kyllä, se on totta. Esim. marraskuussa en ulkoilut olenkaan kun olin niin masentunut pimeästä säästä, mutta nyt kun paistaa aurinko, haluan ulos ja kävelemään, tutkimaan luontoa, joka kohta herää pitkästä talvesta. Ainak lokakuu-marraskuu lopetan liikkuntaa, ja syöminenkin, kun se sää masentaa niin, ja vasta helmikuussa liikkunta maistuu, ja ruokakin.
Nyt kaikki menee parempaan suuntaan, mutta pelkään kun loppuu mun työt toukokuussa, koska se on pätkätyö, ja muu ei ole. Kirjoitan hakemukset, mutta kun en saa edes vastausta, alkaa pelottaa kovasti, koska olin kauan työttömänä Suomeen tuloon jälkeen, ja en saanut edes päivärahaa, olin oikeutettu vain työmarkkinatukeen, joka on tarveharkkintaista- puolison tuloista riippuva, ja kun puolisoni saa pientä eläkettä, mä en saanut mitään pitä aikaa ja yhdestä eläkkeestä emme pystynet elää, kun laskuja on enemmään kun eläke, ja nyt puoliso maksaa laskuja,minä loppu ja mun palkksta elämme molemmat. On kova pelkö kun työ menee, ja en saa toista, mistä elämme, kun työmarkkinatuki ei heru. Sekin voi olla syy liikkuntaan. Koska kun itsun kotona viikkonlopuna yksin, miettin liikkaa ja masennun, parempi lähteä lenkkille ja kun aurinko paistaa, mieli paranee. En ole anorektikko, mutta mulla oli aika vaikea elämä, ja se tietysti näkee psyykkikassa. Lisäksi eennen muuttoa Suomeen, mulla ollu erittäin psyykkkisesti vaativa työ- olin töissä hautaus-alalla, krematoriossa 12 vuotta, ja nähnyt kaikenlaista kun työskennelin vainajien parissa.
Muutto Suomeen oli vaikea kun en saanut töitä monta vuotta, ja työmarkkinatuki on puolison tuloista riippuva, ja puolison tulo oli pieni- mä en saanut mitään, ottimme paljon lainoja, toivottaen että saan töitä, mutta siitä ei ollut. Ottimme lisää lainaa ja lisää, ja töitä ollu vaan pätkätyö. Kun olin välittänut KELA päätöksestä, ja syvästi masentunut tilanteesta, oloin joskus saanut kurssi tai työharjoittelua-josta sain päivärahaa ja yläpitoa, mutta heti kun loppui kurssi-harjoittelu, loppui myös päivärahaa, ja taas KELA. päätös oli "puolison tulojen takia tuki o 0!
Sekin vaikuttanut varmasti mun sairauteen. Lisäksi olin nähnyt paljon surua elämässä.

Jos puolisolla on pieni eläke, niin on ihme että se estää työmarkkinatuen saamisen. Mutta jos näin on, niin kannattaa hakea sosiaalitoimistosta toimeentulotukea. Käsittääkseni suomessa ei joudu välttämättömiä laskuja maksamaan lainalla kuin poikkeustapauksissa.

Minä ulkoilen kun olen iloinen että paistaa jo aurinko, kamalan marraskuun ja joulukuun jälkeen. Joka marraskuu olen masentunut vaan säästä, pimeydestä, helmikuussa on jo aurinko. Marraskuussa en liikkunut ulkona olenkaan, enkä joulukuussa ja tammikuussa kun oli hirveät pakkaset, lähes -30 astetta. Nyt on noin- 15 ja aurinkoa, ja voin liikkua. Myöhemmin lähden pilkkille kun on lämpösempi sää.

Niin, tänään söin sekä aamulapaa, että lounas, välipalaa, ja nyt kävin vierailemassa kaverien luona, ja söin 4 palaa pizzaa (viipale), ja suklaa, 3 kuppia kahvia, ja poltin vain 1 tupakkaa.
Ja nyt kohta syön 2 leipää voin ja juuston kanssa,limua.
Illalla vain 1 olut.
Huomenna taas töihin, missä on paljon liikkuntaa, ja työ on aika raskasta, ja sisältää paljon liikkunta- 8 tuntia kävelemistä.
Mutta paino nousi 2 kiloa 2 viikossa, mikä on hienoa. Seuraavaksi jättän lenkkeilyä ja menen punttisallille, kun haluan saada käsilihakset.

hyvä asenne Pertsu...voin kokemuksesta sanoa ettei tuo liikunnan vähentäminen ole todellakaan helppo homma, eli kannattaa toimia niin että jos kävelee esim. päivisin tietyn pituisen matkan, niin koittaa aina vähitellen lyhentää sitä ja etenee tällä tavoin.
Ei tunnu niin pahalta kuin jos jättäis liikkumisen kokonaan pois yhdellä kertaa.
Vähitellen sitä sitten huomaa ettei se niin pahalta enää tunnukaan kun ei menekään tuttujen rutiinien mukaan.

Kun olin työttämänä en saanut työmarkkinatukea, kun puolison eläke on noin 1600 netto, mutta se ei riittä kun laskuja on noin 2000euron edessä, kun pankki-velkoja pitää maksaa joka kuussa 800euroa, asunto, 2 autot, vakutukset. KELA laskee vaan asumista ja ruokaa, mutta meillä paljon muut laskut. Toimeentulotukea en saanut, ei mitään ja pitkä aikaa. Nyt mulla töitä toukokuun asti, mutta jo valmiiksi olen stressaantunut, mitä teen kun työ loppuu ja mä en saa päivärahaa, eikä työmarkkinatukea. Me emme pysty elää yhdestä eläkkeestä, joka ei riittä edes laskuihin, ei todellakaan elämiseen. Puolisoni nyt maksaa laskuja 1600e edessä, mä loppu ja elämme minun palkkalla. Kun mennetän töitä, on mahdottonta elää. Mun pitää hakea jonkun kurssiin tai harjoitteluun, että saisin ainakin ne päivärahoja, että pystymme elää- muuten en saa KELA.ltä mitään.
Toinen seikka myös on se, että en todellakaan halua olla taloudellisesti riippuvainen toisesta henkilöstä- se on kamala tilanne. Mutta tämä on off topic.

Söin tänään:

klo 8: pieni jogurtti, leipää ja juustoa 4 viipale, kahvi.
klo.11. välipalaa 2 leipää juustoa, kinnkua ja kahvi.
klo 13. lounas- kasviskeittöä, leipää, mehua.
klo. 17. päivällinen - puolet pizzaa, limua.
klo. 19. 4 viipale leipää, voi juusto ja kinkkua, kahvi, mehu.
klo. 20. suklaapatuka Kismet.
Illalla banaani, 1 olut.

Nyt, kun olen töissä, olen iltäpäivällä niin väsynyt, että vain syön ja nukun. Punttisallia harrastan viikkonloppuna.
Söin eilen:
klo 8. jogurtti, leipä voi ja juusto, kahvi.
klo. 11. 2viipale leipää, juustoa, kahvi.
klo 13. 2 viipale leipää, kinkkua, limua.
klo. 16. paistetut perunat, makkarapihvi Wilhelm, salaatti, mehu, kahvi, suklaapatukka.
klo. 19. 2 viipale leipää, juusto, kinkkua, limua
klo 21. 2 nakkileipiä, voi, 2 olutta.

Tänään:
klo 8 kahvi
klo 11. 2 leipää, voi juusto, kahvi
klo.13. keitö, 2 keipää, kahvi.
klo 16. paistettuja muikkja, ranskalaiset- noin 170 gramaa. Suklaapatukka, kahvi
klo. 19. 3 leipiä voi kinkkua, juustoa, kurkkua, salaatti, suklaapatukka,limua

vielä voin syödä banaani, apelsiini, ja juoda 1 olut.

Eilen söin kaupungissa, Kuopiossa, koska työn jälkeen kävin ostoksilla ja tulin kotiin vasta illalla. Olin eilen taas paljon kävelyt, liikkunut ulkona, vaikka oli kova pakkanen.
Tänään heräsin vasta klo 10 ja söin:
klo 10- jogurt, leipää, kahvia, ja apelsiini.
klo. 12. kasviskeittöa ja 2 viipale leipää voin ja juuston kanssa, mehu ja kahvi.
klo. 16. jauheliha-peruna laattikko, noin 170 gramaa, kurkkua, paprikkaa, mehu.
klo. 16.30. suklaa levy-puolikas Geisha ja kahvi.
klo. 19. 2 makkarapihvit- Kabanossi, 2 kauraleipiä paistettua öljyssä, sinappi, kurkkusalaatti, limua ja kahvi.
klo. 19.15 suklaapatukka Kismet, olutta.

Myöhemmin 2 olutta, leipää.

Painoni on edelleen 46 kiloa.
Eilen söin:
aamulla 2 leipää voi, pekonia ja juustoa, kahvia.
klo 11. 2 leipää, juustoa, kahvi.
klo.14. paistetut 2 possoun pihveja, ranskalaiset, noin 200 gramaa, mehu.
klo. 17. 1 leipää, voi ja pekonia.
klo. 20. paistettu makkarapihvi, leipää, olut.
klo. 22. juustoa ja oliveja, voileipäkeksit, olut.

Tänään:
aamulla. jogurtti, 2 leipiä, juustoa, kahvi.
klo. 11. 2 leipiä, juustoa, kahvi.
klo. 14. paistettu broileri, perunat, salaatti noin 200gramaa, mehu.
klo.15. suklaapatukka, kahvi.
klo. 17. åaistettu pekoni, 2 leipiä, mehu,
klo. 19. 2 leipiä, kinkkua, kahvi, vähän suklaa.
myöhemmin 1 iso tsekkiläis olut.

En halua luopua olueesta, kun olen tottunut juoda siitä pienissä määrissä päivittäin jo yli 20 vuotta. En juo koskaan humalaan, vaan arkipäivänä ne 2-3 olutta, ja viikkonlopuna ne 3-4 olutta ja yksi snapsi. Ei se mulle haitta, kun määrä on pieni.
Viikkonloppuna yrittän voimistella, nostella puntteja, soutaa, käydä sallilla- krapula ei ole,koska juon pieni määrä alkoholia, ja tuo 3 olutta ei ole mitään.
Tänään söin:
aamulla jogurtti, kahvia.
klo.10. 2 leipiä ja juustoa, pekonia, kahvi.
klo. 13. banaani.
klo. 15. paistettuja muikkuja, perunoita, noin 150 gramaa, limua, suklaapatukka, kahvia.
Myöhemmin syön välipalaa 2 leipiä ja pekoni, kinkkua, juustoa, kahvi, limua.
illallaiseksi paistettu possun pihvi, perunat, olut.
iltavälipallaksi vaikka leipää, juustoa, oliveja, ja ne 2 olutta ennen nukkumismenoa.
Painoni on nyt jo 46.5 kiloa, sain kuukaudessa 2.5 kiloa lisää, ja lisää lihasmassaa käsissä, kun viikkonlouupna treenaan noin tunti perjantaina ja tunti lauantaina, noin 40 min. sunnuntaina.
Kävelemistä mulla paljon töissä, ja joskus käyn uimassa kun talossa on uimahalli ja soutaamassa laitteella.
Onko hyvä?

No joo, jos ei halua niin ei ketään voi pakottaa.

Ei kai se kamalan huono juttu ole.:piis::piis:

Tosi hyvä tuo viimeinen päivä, ja tulokset kans!!:D

Hienoa, nyt tulin töistä, ja vapaa viikkonloppu edessä, ja kävin jo uimassa kun talossa on uimahalli.
Eilen söin:
aamullä 2 viipalle kauraleipää, juustoa, kahvi, mehua.
klo.11. 2 viipale leipää, voi, pekonia ja juustoa, mehua, kahvia.
klo.14. paistettu pihvi ja ranskalaiset, noin 150 gramaa, mehua.
klo. 16. 2 viipale leipää ja 4 siivuja pekonia, juustoa, mehu.
klo.19. 2 viipale leipää, pekonia, suklaapatukka, olut.
klo. 21. oliiveja, juustoa, voileipäkeksit -paketti, 2 olutta.

Tänään:
aamulla 1 viipale leipää ja juusto, kahvia.
klo.11. kasviskeittöä, 2 viipale leipää, juustoa, kahvia.
klo. 14. peruna-savukyljys-parsakaali laattikko, noin 160 gramaa, leipää 1 vpl, voi, mehua.
myöhemmin ottan vähän lisää ja iltapalaksi paistan makkaraa, leipää, illalla varmaan joku voileipiä, pekoni, juustoa.
Olutta vasta yöllä, kun päivällä teen vielä kotityöt, ja kirjoitan koneessa.
Kunto on paljon parempi, vaikka olen väsynyt töistä, jaksan viikkonluppuna vähän treenatta. Käsilihakset ovat jo vähän kasvanneet, ja jalkalihakset, kun töissä kävelen koko ajan ja työmatkat kävelen ne 3km.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom