Alipainoinen

Vaikka olin eilen vähän juonut, klo 04 asti, siltti vain 4 olutta ja 2 snapsia konjakkia. Siltti heräsin klo. 9, vaikka on vapaa päivää, söin 2 viipale tumma leipää ja jogurtin, 2 kuppia kahvia, ja menin kellariin soutamaan puoleksi tunniksi voimistelemaan. Sitten uin noin 20 min. ja kävin hiihtolenkkille 2 tuntia, ja otin mukaan reppu.
Kun olin palaamassa hiihtolenkkiltä, kävin kaupassa ja ostin 24 olutta, 3 limua, ja ruokaa reppuun, reppu painoi noin 15 kiloa ja sen repun kanssa hiihdin vielä noin 3 km kotiin. Onko hyvä treeni?
Nyt tulin kotiin. Meillä on perheessä vain 1 auto, ja minä olen se, joka kävelee useasti- töihin kävelen, kauppoihin, ja melkein joka paikkaan. Vain kaupunkiin joka on 30km, menen autolla.
Nyt otan 2 leipää, voin, juuston ja kinkun kanssa, kahvia, ja klo. 15. saunaan (kerrostalossa), ja sitten paistan broilerin suikkaleet, ranskalaiset.
Illalla ajattelen vielä nostella puntteja (10kg per käsi) ja tehdä vaikka 50 punnerukset, ja 50 vatsalihasliikkeet.
Onko hyvä?

Ruoaksi ainakin 6-7 viipalle leipää päivässä, noin 6 viipalle kinkkua, 10 viipale juustoa Otermanni, Chedar, oliiveja.
Broileria, perunaa noin 150 gramaa, suklaa levy, ja illalla vaikka pasitettu pekoni- perunaa.
Olutta voi olla vaikka 3.
Onko hyvä?
Tupakan poltto olin vähäntänyt 20, vain 10 per päivä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
LEPOPÄIVÄn ohjelma, pohjalla edellisen illan 6 alkoholiannosta:
- 5 h yöunet
- 30 min soutua/voimistelua
- 20 min uintia
- 120 min hiihtoa (plussaa siitä että olutta haetaan hiihtämällä)
- 30 min kuntosaliharjoittelua

LEPOPÄIVÄ 5h yöunilla ja yli 3h liikuntaa ALKOHOLIA VERESSÄ kun tarkoituksena on kasvattaa lihasmassaa - DOES NOT MAKE SENSE = EI HYVÄ.

Saanen kysyä, että miks helvetissä haluut näyttää mieheltä?!?!?! Vituttaako ketään muuta, ku joka viestissä lukee "ja 2-3 olutta". Mua nimittäin vituttaa. VITTU LOPETA SE OLUEN JUONTI HELVETIN LÄSKI!!!! JA OPETTELE KIRJOTTAMAAN KUNNOLLA

LEPOPÄIVÄn ohjelma, pohjalla edellisen illan 6 alkoholiannosta:
- 5 h yöunet
- 30 min soutua/voimistelua
- 20 min uintia
- 120 min hiihtoa (plussaa siitä että olutta haetaan hiihtämällä)
- 30 min kuntosaliharjoittelua

LEPOPÄIVÄ 5h yöunilla ja yli 3h liikuntaa ALKOHOLIA VERESSÄ kun tarkoituksena on kasvattaa lihasmassaa - DOES NOT MAKE SENSE = EI HYVÄ.

aivan samaa mieltä että kaikkea on aivan liikaa.
liikuntaa lisätääb sitä mukaa kun ruokaakin joten tulos on 1-1, oravanpyörässä mennään
se on kumma juttu että massaa halutaan saada mutta sitten tehdään vaikka väkisin vaikeammailla mahdollisella tavalla, ei ole varmasti kauhean tervettäkään hommaa vetää alipainoisena tollasia määriä aerobista (on varmaan sydän melkosen kovilla)
e. kokemusta edelleenkin on

Saanen kysyä, että miks helvetissä haluut näyttää mieheltä?!?!?! Vituttaako ketään muuta, ku joka viestissä lukee "ja 2-3 olutta". Mua nimittäin vituttaa. VITTU LOPETA SE OLUEN JUONTI HELVETIN LÄSKI!!!! JA OPETTELE KIRJOTTAMAAN KUNNOLLA

suomi24 on keskusteluja joissa voit "angstailla" mieles mukaan. Täällä lähinnä yritetään antaa vinkkejä ja auttaa. Onko se sulta pois jos joku ei osaa suomee kunnolla. Ei kukaan pakota täällä pakkiksella pyöriin.

Minäkin sanoisin kyllä että vähennä ihmeessä sitä liikuntaa. Ymmärrän kyllä että sitä haluaa liikkua paljon jos siitä tykkää, mutta liika on liikaa, varsinkin jos haluaa lisää (lihas)massaa. Kysymys lihaskuntoharjoittelustasi: mitä liikkeitä teet? hauiskääntöä, punnerruksia, vatsoja? Tuleeko mitään muuta? Neuvoisin nyt jättämään tuon aerobisen (pyöräily, soutu, kävely, juoksu, hiihto, uinti) minimiin ja ottavan monipuolisemmin lihaskuntoliikkeitä, myös jaloille ja selälle. Eli jos tykkäät kauheasti hiihdosta ja uimisesta jne ja kävellen menet töihin, niin tee vaikka niin että yhtenä päivänä viikossa hiihdät (max 1 tunti), yhtenä uit ja yhtenä päivänä sitä punttitreeniä. Mutta älä ahmi kaikkea mahdollista liikuntaa jokaiseen päivään, jos haluat saada painoa lisää. Syömisissä olet skarpannut hyvin! :)

Ei nyt pahalla, mutta vaikuttaa siltä, että ainoa tapa saada mahdollisesti tämän ketjun aloittaja oikeasti sinne lääkärin ja ravintovalmentajan puheille on se, että kaikki lopettaisivat noihin hänen kysymyksiin vastailun. En vieläkään pahalla sano, mutta noin pahassa tilanteessa oleva, joka ei löydä aikaa muutamaan asiantuntijatapaukseen, ei omasta mielestäni vaikuta kauhean motivoituneelta tehdä asian eteen paljon mitään. Omasta mielestäni suurin palvelus hänelle olisi siis, jos tähän ketjuun vastailu vain lopetettaisiin.

jotkin (mielen)sairaudet (vaikka ketjun aloittaja väittääkin ettei sairas ole) istuu ihmisessä aika pirun tiukasti eikä tapojen muuttaminen onnistu tuosta vain.
usein saattaa ainoa hoitokeino olla pidempi hoitojakso... mitä oon itse oppinut niin ei tämmöset nettiin heitetyt apupostit paljon asiaa muuta, niinkuin olemme saaneet huomata
todellinen parantuminen lähtee ihmisestä itsestä, hänen halustaan todella parantua ja muuttaa tapojaan ja löytää se kultainen keskitie

Menee erinömäisesti, syön jo kaikki, kunto koheni, ja tänään mulla on lepopäivä.
Eilen en juonut paljon alkoholia, vaan se 1 lauantai-snapsi illalla ja ne 3 pientä olutta. Tänään aamulla söin jogurtti, leipä ja kahvia, ja nyt puolikas pizzaa ja limua. En harrasta tänään liikkunta, vaan on vapaa päivä, ja huomenna ennen kun lähden töihin, varaan aikaa KYS.issä ravitsemus terapeutin luonna. Mutta uskon että hyvin menee.
Aamulla soittan siine sairaalaan ja varaan aikaa, että sais neuvoa sen syömiseen, mutta en koskaa ollu syönyt niin hyvin kun nyt, ja yritän tehdä parasta.
Tänään myös pitää illalla riitä yksi olut. Ruokaa ajattelen tehdä paistettu possun pihnin, perunat, illalla välipaloja, leipiä, pekonia, makkaraa.
Nyt on kuitenkin paljon parempi olo, vaikka edelleen käytän alkoholia, mutta tupakointi vähensin aika paljon, ja yritän syödä hyvin ja säännöllisesti.
Painoni on nyt 46.5 kg, eli sain 2.5 kiloa lisää massaa, mikä on tosi hyvä.

Viime viikkolla oli taas takapakki, kun tiistaina sain voimakas kolmoishermon särky. Sairaus on aivoperäinen ja siihen ei auttaa mitään Buranaa, tai muut kipulääkkeet, ainoastaan ne voimakkaat epilepsialääkkeet, kuten esim. Tegretol, Lyrica.
Olin kärsinut voimakkaista kivuista ja poissa töistä olin 4 päivää. Kävin KYS sairaalassa, neurologisella, ja mulle nostettiin lääkitys Tegretol, aamulla ja illalla 800mg. Syöminen onnistui huonosti, kun kovia särkiä päässä- kaikki hampaat, nielelinen oli vaikea, koska se kipu menee nielun asti. Söin monta päiviä jauhelihaa-perunamuusi, sulatejuustoa, jogurtteja, makkaroni-laattikot, peruna-laattikot, survotut kasvikset..
ja vaikka söin, niin painoni taas laskenut siihen 44 kiloon. Ah joo.

Sen syömiseen kanssa lääkäri sanoi, että pienet annokset ja useasti päivässä, ja sellaista ruokaa, mitä sisältää paljon kaloriat. Koska lääke vaikkutaa maksaan, taas minulta on kieletty esim. suklaa, kananmunia- niitä en voin sulatta, pähkinöitä, tuore kurkku, tomatti- niin aika monta ruokia.
Tänään kävin töissä 4 tunniksi ja väsytti tosi paljon niistä lääkeistä, mikä mulla on, että söin kotona, nukahdin tunniksi, mutta sit taas söin.

Tänään söin:
aamulla jogurt- 1 viipalle leipää ja juustoa, kahvi,
klo 11. 2 viipale leipää, kinkkua, kahvi
klo. 14. peruna-parsakaali-kinkku laatikko, mehu.
klo. 16.- söin laattikko loppuun, mehu.
klo.19. 2 leipää juuston kanssa, kahvi.

yritän syödä, vaikka kun taas voimakkas lääkitys päälle ja ei paljon maistuu, mutta pakko syödä.. näin täällä.
Liikkunta en voi nyt harrastaa, vaan se työnteko riittää.

Tsemppiä! Oli itelläkin tossa joulun alla aika toivoton tilanne, paino tippui 51 kiloon, vatsakivut teki tosi pahaa ja ei oikein tuntunu lääkettä löytyvän. Sieltä kuitenkin noustiin jumalauta! ja nyt tuo vaiva enää kummittelee, salilla käynti alotettu ja koko ajan eteenpäin :puntti:

JHY. Vatsatauti on kamala sairaus, siitä pelkään kovasti. Pesen kädet ja katson mitä syön tarkkasti. Sellainen vie tosi pahaan kuntoon 2 päivässäkin.
Siitä pelkään enemmäänkun kovista kolmoishermon särystä, koska kun on paha kipu, pystyy kuitenkin syömään, vaikka särky on kuinka kovaa.
Lääkärikin sanoi että esim. mulle on tosi vaarallista juuri vatsatauti, kun yleiskunto huono. Mutta töissä olen tekemisissä ihmisten kanssa, mutta kun kosken rahaa, pesen kädet, ennen ruokailua pesen kädet. Ja tämä lääkkeet tekevät tosi väsyneeksi, ja ruokahalu ei ole paljon, mutta pakotan itseä syömään.
Pahinta on että se mun sairaus on parantumaton, kipu voi iskee tosta vaan, kun syy on joku aivojen toiminallinen häiriö.
Lääkärit eivät tietää, mistä se johtuu, sammoin kun ei ole tutkittu muut aivosairaudet,mistä johtuvat.

Sen syömiseen kanssa lääkäri sanoi, että pienet annokset ja useasti päivässä, ja sellaista ruokaa, mitä sisältää paljon kaloriat. Koska lääke vaikkutaa maksaan, taas minulta on kieletty esim. suklaa, kananmunia- niitä en voin sulatta, pähkinöitä, tuore kurkku, tomatti- niin aika monta ruokia.
Tänään kävin töissä 4 tunniksi ja väsytti tosi paljon niistä lääkeistä, mikä mulla on, että söin kotona, nukahdin tunniksi, mutta sit taas söin.

Oho, toi on kyl kinkkinen, esim pähkinöist tulis hyvin kaloreita. Ei pidä antaa vastoinkäymisten masentaa, tekee sen mitä pystyy ja noudattaa tota lääkärin ohjetta. Tsemppiä.

Koska ne pähkinät ovat vaikeasti sulattavaa ruokaa, ka maksa ei toimi kunnolla. Aina kun käyn lääkärien luonna, olen sit masentunut, niistä diagnoseista, verikokeista, ja lääkärit pelottelevat mua. Kokeissa pitää käydä useasti, varsinkin kun olen oluen ystävä. Väkevää en voi juoda nyt kun niin vahvat lääkkeet, ja maksa epäkunnossa. Tämä niin harmittaa, ja lisäksi tää väsymys töissä, vaikka nyt teen vain 4 tuntia,kun työantaja ymmärtäväinen. Mutta huhtikuussa työ loppuu, muu työ ei ole, ja olen huolissani,kuinka jaksasin vaikka olisi, koska eivät kaikki työnantajat ovat ymmärtäväiset.
Lisäksi olen maahanmuuttaja, kunto nyt huono, ja ikä kohta 40v. Nyt kun on lama, ja ovat työttömät nuoret, terveet suomalaiset, niin tilanne ei näyttää kovin lupaavalta. Aina,kun puhun lääkäreiten kanssa, olen sit surullinen....

Olin käynyt lääkäreiden luonna kun talvella oli ollu kolmoishermonsärkyä,mutta heti kun sää lämpeni, kipuja loppui, ja nyt kipuja ei ole ja vaikka on kuumaa, taas treenaan noin 3 kertaa viikossa sallilla. Kävin ravint.terapeutin luonna, ja hän sanoi että mulla on hyvä kun syön pienet annokset useampi, ja sanoi että ne 3 oluet päivässä ei haitta, kun siihen olen jo yli 20 vuotta tottunut, ja määrä se on aika pieni.
Nyt painoni on 48 kiloa, pituus 162cm, mikä on aika hyvää ja nykyään mulla pelkästään luut ja lihakset.
Mulla on erittäin vaikea kun olen trans-mies, mutta en halua käyttää hormoneja ja muokatta ruuumiini leikausten ja horminien avulla, kun olen erittäin koservatiivinen katolilainen, niin muokkaan vartaloni maskuliinisempi urheilun ja ravinnon avulla.

Mulla on erittäin vaikea kun olen trans-mies, mutta en halua käyttää hormoneja ja muokatta ruuumiini leikausten ja horminien avulla, kun olen erittäin koservatiivinen katolilainen, niin muokkaan vartaloni maskuliinisempi urheilun ja ravinnon avulla.

Suosittelisin sen ravintoterapeutin lisäksi ihan oikeasti harkitsemaan katolilaisuudestasi riippumatta sitä lähetteen hakemista lääkäriltä trans-tutkimuksiin, jotta pääsisit hoitoihin ja muuttumaan terveellisemmin ja ilman rääkkäämistä itsesi näköiseksi vuosia kestäneen itsensä kiduttamisen sijaan. Voisi tuo lihomisen pelkokin helpottaa, kun ei tarvitsisi enää pelätä naisellisten muotojen palaamista. Syömishäiriöt ym. ongelmat ovat hoitamattomilla trans-miehillä enemmän sääntö kuin poikkeus, joilla oireillaan sukupuoliristiriitaa.. Ja se ongelma puolestaan ei katoa muuten kuin hoitamalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom