Alipainoinen

Mistäs sä tiedät kuinka paksu se leipä on:hyper:

ei vaan, onhan tossa voissa tyydyttynyttä rasvaa ylipuolet eli ei sitä hyvää tee syödä joka päivä törkeitä määriä. Vaikka kyseinen henkilö on alipainoinen niin siitä huolimatta noi kovat rasvat tekee hallaa sydämelle ja verisuonille.
Ja kovia rasvoja tulee muutenkin vastaan joka paikassa niin oon sitä mieltä et kannattaa karsia sitä sellasissa paikoissa jossa sitä on helppo karsia.

Nonii sieltä tuli asiaa! Ei tuossa paljoo tutkimukset auta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä komppaan tätä:

Minä kanssa kyllä neuvoisin ottamaan yhteyttä lääkäriin ja pyytämään lähetteen ravitsemusterapeutille. Sairaalalta varmasti löytyy sellainen ja hänellä on varmasti kokemusta kaltaisistasi tapauksista. Täällä foorumilla ei tiedetä sairautesi vakavuutta ja asteita ja aika harva tietää erityisruokavalioista lukuunottamatta keliakiaa ja laktoosi-intoleranssia. Se rasvan lisääminen ei välttämättä ole se paras ratkaisu vaikka olisi ehkä se helpoin. Ja sekin että jos sulla on tuon sairauden aiheuttamaa ravintoaineen imeytymishäiriöt tms. niin ehdottomasti lääkäri tietää parhaiten miten toimia. Ja tuo mainitsemasi alkoholi ei kyllä kuulosta kovin hyvältä ottaen huomioon että nimenomaan ruoansulatuskanavan ongelma kyseessä, sillä ei ole nyt merkitystä juotko humalaan asti vaan sillä mitä se pienikin alkoholimäärä siellä ruoansulatuskanavassa tekee. Ne potilastapaukset ovat erikseen joissa pieni määrä alkoholia ennen ateriaa on jopa suositeltavaa ihan vaan että saadaan ruoka maistumaan, sinun tapauksessasi en itse alkoholia käyttäisi kun jo lääke vaurioittaa maksaa. Sinun kannattaa siis ehdottomasti varata aika lääkäriin ja sieltä lähete ravitsemusterapeutille.

Ennen kun kovin paljon lähdetään neuvoja antamaan, on myös otettava huomioon että Bernard Gui on lähes nelikymppinen nainen:
Olen täällä uusi, koska olin etsinyt kaikenl.treenivinkit, ravinto-vinkit. Olen 38v, syntynyt Islannissa, Suomessa asun 9v, olen virrallisesti nainen, mutta olen halunut aina syntyä pojaksi, mieheksi, ja tein kaikki mitä voinut, vaan etteivät rinnat kasvais, ja ettei tulis naiselliset muodot. Olin alkanut treenattaa kovasti jo 12 vuotiaana, sidonut rinnat, en käytä mitään hormoneja, vaan haluan lihasmassaa luonnolliseksi treenaamalla, vaikka se on joskus tosi vaikea, kun tavoitteeni on hyvin lihaksikas ja miesmainen vartalo. Se, minusta.

En siis sano että tässä olisi mitään vikaa, ainoastaan toin esille sen että lihasten hankkiminen noissa olosuhteissa on erityisen kovan työn takana ja siksi suosittelen ottamaan yhteyttä ammattilaisiin. Röökinpoltto olisi hyvä lopettaa kokonaan ja jos kaljasta luopuminen tekee tiukkaa, yritä vähentää sitä entisestään. Tuo sun tilanne on niin monella tavalla ainutlaatuinen että ruokavaliot ja treenit tulee miettiä hyvin tarkkaan. Toki perusasiat on mahdollista saada kuntoon ihan omin avuinkin.

Mitä pitää tehdä, että paino nousee, ja nopeasti tulevat käsilihakset. Haluan treenatta tosisaan ja saada noin 15 kiloa lisää painoa. Kiitos etukäteen ravinto-vinkeista.
Olet merkittävästi alipainoinen ja silloin ei mitkään pienet toimenpiteet auta nopeisiin tuloksiin. Olisin tuossa tilanteessa kiinnostunut ensi alkuun enemmän omasta terveydestäni kuin lihaksista. Jos haluat treenata tosissaan ja saada 15 kiloa painoa lisää, se vaatii pitkäjänteisiä uhrauksia ja jatkuvaa syömistä jos vatsakaan ei ota vastaan kuin pieniä annoksia kerrallaan. Ne jokailtaiset oluet eivät todellakaan tee hyvää ja tupakointikaan tuskin ainakaan lisää ruokahalua muista haitoista puhumattakaan. Se että vähensit tupakointia vain sen vuoksi kun "laki käskee" ei anna sellaista kuvaa että olisit kovin paljoa kiinnostunut terveydestäsi. Silloin sinulle voisi jopa suositella testosteronien käyttöä ellet niitä ole jo hoitona saanut.

Naisten on muutenkin vaikeampi saada lihaksia kehittymään juuri alhaisempien testosteronitasojen vuoksi.

En ole vielä testosteroni-hoidolla, yritän vaikuttaa itse siihen että saisin maiesmaisen vartalon.
Olin sairastunut vakavasti sen takia, koska en halunut naisellisen vartalon, ja noin 12 vuotiaana olin alkanut kiduttaa itseensä syömättömyydellä, ettei tulis rintoja ja kuukautisia. Olin päättänyt kaiken keinohin päästä eroa menkkoista. Nyt mulla on vartalo kun nuorella pojalla, ei rintoja, ei kuukautisia, mutta haluan saada lihasmassaa.
Noin 30 vuotiaana olin vakavasti sairastunut sen takia, koska vatsani oli aina tyhjä, noin 12 v asti. Olin niin pelkänyt saada naisellisen vartalon, että söin murros-iässä vain noin 2 viipale leipää päivässä ja kasvikset, ja treenasin kovasti. Parempi anoreksia kun tissit!
Vasta sitten kun olin vaikeasti sairastunut, olin alkanut ajatella, että tein väärin. Nyky-aikana on transseksuaalisille hoitoa, mutta 80. luvulla ei ollu helpoa, varsinkin kun olen katolilaisesta perheestä, molemmat vanhemmat erittäin uskovaiset. /ei ennää elossä/
Nyt mulla on kroppa kun laihalla 12 v pojalla, mutta lihasmassa puuttuu. Ikä on 38 v.
On mulla diagnoosi trans, mutta en ole vielä testolla.
Haluan saada lihasmassaa luonnollisesti, treenaamalla. Tänään söin:
Aamulla 2 leipää, juustoa.
Lounas- peruna-parsakaali- kinkuua, noin 100 gramaa.
välipalaa- 2 vp. leipää, juustoa.
illallinen- paistettu leipä voissa- juustoa, kiinkkua, noin 150 gramaa.

Alan nyt syödä niin paljon kun vain voin ja vatsassa pysyy. Salilla kävin päivällä tuntti.

Haluan saada lihasmassaa luonnollisesti, treenaamalla.
Sitä ei vaan valitettavasti tule treenaamallakaan jos ei pysty syömään kunnolla. Sait sellaisen vartalon kuin silloin halusit sairaalloisella ruokavaliolla. Silloinkin sinulla oli ruokailutottumukset "korvien välissä". Eikös nyt ole hienoa, että tällä kertaa saat haluamanlaisesi vartalon syömällä kunnolla ja terveellisesti! Eli sinun pitää ensin muuttaa asenne siellä korvien välissä, vasta sen jälkeen voit haaveilla lihaksista. Aika moni fyysinen asia ja sairaus on sieltä korvien välistä kiinni, jos ymmärrät mitä tarkoitan... Ei muuta kuin syömään vaan, tsemppiä!

Kiitos. Tänään söin aika hyvin. Eli, yritän syödä niin hyvin kun voin, ja kun en pysty syömään isoja annoksia, syön pienia useasti, ja alussa voin treenatta vaikka 3 kertaa viikossa pienilla painoilla, ja sitten vaikka isoimmilla kun kuntoni paranee. Nyt minä todella haluan asialle tehdä jotain, saada ne lihakset ja isompi voimaa. Nyt viikkkonlopuna voi oluttakin juoda, mutta arkipäivällä riittää vaikka 1 olut illalla, kun en pysty loppetamaan täysin. Vähän olutta on jopa terveellista, tai vaikka snapsi konjakkia ennen nukkumis menoa, se rentouttaa ja auttaa myös ruoan sulattukseen. Ei paljon, mutta 1 pieni snapsi on hyvä, tai olut. Tupakointi vähennän vielä enemmään. Ainakin nyt polttan vähemmän kun pitää polttaa ulkona ja siellä niin kauhea pakkanen, etten vitsi lähteä ulos- siksi polttan talvella vähemmän, kun en voi poltta sisällä.
Mutta kiitos.
Sen syömisen kanssa on pakko jotain tehdä, ja mulla on lääkitys siihen ruoansulatukseen, joka ei kunnolla toimi. Mutta uskon, että kun vatsa alkaa tottua ruokaan, tilanne voi olla parempi. Pitää vain aloittaa pienilla annoksilla.

Voi voi, mitähän tähän nyt vois sanoa.. Sinne ravitsemusterapeutille ja äkkiä, psykologi vois olla myös hyvä, jotta saisit tukea uskaltaa syödä enemmän. Ruokailusi ovat aika totaallisesti hakoteillä, eikä tuolla ruokamäärällä kasvateta lihaksia, päin vastoin ne varmasti tuhoutuvat vielä nopeammin kun syöt aivan liian vähän kulutukseesi nähden, joka vielä kasvaa kun lähdet salille heilumaan.. Jos oikeasti haluat elää pitkään ja terveenä ja näyttää vielä terveeltä niin hae apua. Mulla oli syömishäiriö jokin aika sitten ja vasta sitten rupesin paranemaan ja voimaan paremmin kun sain apua, vaikka en sitä aluksi halunnutkaan. Älä pelkää että olet heikko kun tarvitset apua, jokainen tarvitsee joskus apua ! Voimia hirveästi sulle tähän urakkaan.

Tänään heräsin vasta klo 12, ja kävin sit soutaamassa, saunassa ja uimassa noin 1.5 tuntia ja sen jälkeen söin 2 possun pihveja, paistetut perunat, salaatti- kaikki noin 150 gramaa. Nyt kahvia ja suklaakekseja.
Yritään syödä niin hyvin kun voin, ja kyllä, haluan terveyteni takaisin. Kotona vielä syön, mutta töissä harvoin, kun mulla vielä aika hankkalaa työ.

Kävin punnitsemassa, ja painoni on edelleen 44 kg, vaatteet päälle ja ruokailun jälkeen. Ah joo.
Myös mun tukka oli aokanut aika paljon harmaantua, ja ihoni on hirveesti kuivaa. Aina pitää käyttää rasvoja, kun käsiin tulevat haavat kuivasta ihosta.
Vaikka syön jo sen kookosöljyä. Tämä jo ottaa päähän niin paljon. Psykologin kanssa olin puhunut, ja hän neuvoo mua käydä Tamperen sairaalassa niissä trans-tutkimuksissa, ja sit testosteroni-hoidossa. En käynyt siellä vielä, vaan yritään nyt kasvattaa ne lihakset ítse, mutta vaikea on syödä kun vatsani on niin kutistunut, kun en ole syönyt kunnolla ehkä 25 vuotta.

Olin tänään ottanut itseä niskasta kiinni ja söin hyvin. Onko tuo jo parempi?

Lounas: paistetut perunat 2 possun pihvejä, noin 150 gr.
välipalaa: voileipä, sulatejuusto, ja noin 15 voileipäkekseja.
iltapalaa: 2 leipää juuston ja kinkkun kanssa, puoli laattikkollista sulatejuustoa Otermanni, apelsiini.
Juomaksi kahvi, mehu, ja illalla 2 olutta.

ei jukolauta toi ruokailu on retuperällä, ei millään pahalla, sitä paitsi sulla näyttäis olevan vielä anorektikonkin oireita

sulla ei oo näköjään paljon säännöllisyyttä ruokailussa,

sinuna lähtisin ensimmäiseksi nostaan painoa sen sijaan että vetäisin itteni piippuun jollain aerobisella.

haluatko edes että sun painos nousee, mun vinkki on että nyt jätät hetkeksi aikaa tuon älyttömän liikunnan ja alat syömään kunnolla

alapas opetteleen kaksi lämmintä ateriaa päivässä, sekaan rypsäriä (helppoja kaloreita)
sitten kaks välipalaa esim. leipää, puuroa, tonnikalaa,rahkaa,raejuustoa, munia (mistä ikinä tykkäätkään)

sun painolla ei paljon lihaksia kasvateta, niinkuin mulle joskus mukavasti sanottiin (luuletko sä että se lihas tuohon luuhun kasvaa:) )

usko pois, maistuu reenaaminen paremmalta kun on jotain johon sitä lihasta rakentaa,
ei ole tietenkään pakko uskoa mutta tiiän jonku verran mistä puhun,

Kiitoksiä paljon vinkista, Munakas.
Otin jo tänään itsenäs niskasta kiinni, ja olin pitkästä aikaa syönyt aamupalaa ennen töihin lähtöä, ja töissäkin jonkun verran.

Eli:
aamupalla klo. 8.15: 1 viipale tumma leipää ja 2 siivuja kinkkua, 2 siivuja juustoa, mehu, kahvi.
välipälä noin klo 10: 1 viipale leipää, juustoa, kahvi.
lounas klo 13: kasviskeittö, ja viipale leipää ja voi.
illallinen: paistetut muikut, perunat noin 150 gramaa.
välipala: 2 viipale leipää, kunkkua, voita, juustoa, noin 10 voileipäkekseja.
Juomaksi mehua, tee.
2 olutta.

Onko parempi? Haluan oikeasti yrittää ja saada ainakin 10 kiloa lisää. Liikkunta mulla on töissä aika paljon, myöskiin kävelen joka päivää noin 3km, kun ei ole kovia pakkasia. Onko nyt parempi?

On tuo jo hyvä. Ravinnon sisällöstä voi olla montaa mieltä, mutta ainakin kiloja pitäs jo tulla. Jos ei muuten niin lisäile muikkuihin rypsäriä, ja korvaa tumma leipä vaalealla niin varmasti tulee kiloja. Voisit vaihtaa esim. yhden välipalan tonnikalaan, maitorahkaan, raejuustoon tai johonkin muuhun hyvään protskulähteeseen.

Minä olin tästä puhunut jo lääkärin kanssa, hän sanoi, että pieniä annoksia useasti päivissä- niin yritän tehdä.
Nyt ei ole niin paljon aikaa juosta lääkärillä, mutta huhtikuun lopussa kun mulle loppuu määräaikainen työ, sitten vasta. Mutta taas pitää etsiä töitä kesäksi että en jäis työttömäksi. Nyt on tosi vaikea saada töitä, varsinkin kun olen maahanmuuttaja.
Kyllä, yritän syödä. Olin jo laittanut lounas ja välipalaa töihin huomiseen, eli purkki tonikalaa, 3 vaaleita leipiä voin ja juuston kanssa, ja illalla kun tulen kotiin, paistan ainakin 2 possun pihveja, perunut ja parsakaalia.

Yritän nyt vaan syödä kunnolla, jättää liallinen liikkuntaa, kun töissä kävelen paljon kilometrejä, kun olen noin 9 tuntia päivässä töissä ja koko ajan kävelemassa, 5 päivää viikossa, ja työ on fyysisesti aika raskasta, ja lisäksi kävelen ulkona päivittäin ne 3-4 kilometrejä.
Eli, jätän nyt punttisalli, työ-liikunta riittää ja tuo käveleminen ulkona.

Mulla oli koko joulukuu ongelmia kolmois hermon kanssa, kova särky koko suussa, etten pystynyt monta viikkoa syödä normaallisti kun pureskelu ei onnistunut. Nytkin kipuja vasemalla puolella, kaikki hampaat, mutta puren oikealla puolella ja syön, vaikka suu on kipeä.
Mulla on siihen neurologiseen sairauteen lääkitys, Tegretol karbamazepinin kanssa, joka vaikuttaa myös väsymykseen, mutta töissä on pakko jaksaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom