Alatalja, forkut väsyy ensin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gasvi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
eetvartti sanoi:
Näppireeniä!Kyllähän miehellä pitää olla miehen näppivoimat,ettei tarvii vaimoa pyytää avaamaan hillopurkkia(olen todistanut tällaisen tapauksen).Ja totuushan on,että olet juuri niin vahva,kuin sinun heikoin lenkkisi:Jos vedät remmeillä maasta esim.200kg,ja 150kg ilman,se veto ON silloin se 150kg.

Näppivoimista ei pitäisi olla kiinni, vaan puristan ilmeisesti kahvaa tarpeettoman kovaa.

Itse en ottaisi vetoremmejä. Tuossa ei ainakaan itsellä mennyt kuin muutama viikko, kun ei ollut enää mitään ongelmaa. Ainoastaan sjmavessa on vaikeampaa. Tosin, kun pystyy pitämään sjmavessa niitä edes vähän isompia painoja, niin ei paljoa mikään alatalja forkuissa tunnu.

gasvi: Joo, tiedän tuon niksin. Tosin en vaihtele sitä järjestystä. Toinen käsi on aina myötä ja toinen vasta. :)

Turisas sanoi:
Minkälainen tämä sormilukko-ote on?

Tarkoittaa varmaankin otetta, jossa peukalo ja muut sormet ovat eri puolilla tankoa, ja peukalon pää laitetaan etusormen (ja keskisormen jos peukalon pituus riittää) alle.

Kyllä alkuun remmien käyttö on suositeltavaa, forkut tottuu ajan myötä muissa liikkeissä. Minulla kesti vuosia ennen kuin pystyin tekemään normaalin treenin yhteydessä alataljan ilman remmejä, forkut kramppasivat aivan helvetisti.

Minä vaa oottasin et puristusvoimat kehittys enkä menis remmejä ottamaan. Alataljassa kuite helppo saada ote pitämään. Ite kyl oon harkinnu hankkia siteet kulmikseen ku pitkis sarjois ote lipeää, mut se koskee vain tota liikettä.

Itse suosin selkäliikkeissä apinaotetta ja vetoremmejä. Tällä tavoin saan tehtyä puhtaammin selällä, kun kovasti puristettaessa käden lihakset aktivoituvat paremmin ja ainakin tuntuu että ne osallistuvat enemmän vetämiseen.

Kyl sen verran pitäs forkuis olla voimaa et jakais ylä ja alataljaa tehdä varsinki ku puhutaan tollasista kiloista. Eli kannattaa ehdottomasti ottaa forkut treeniohjelmaan jos siirryt remmejä käyttämään.

Forkuissa on hyvin lihaa ja ne on vikana liikkeenä selkäpäivänä... Sormet samalla puolella systeemi ensikerralla kokeiluun siis.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Höhöhööö, ei millään pahalla mut oikeesti et voi olla sit tosissaa ettei sulla pysy hanskas 35 kilon alatalja jos sulla on forkuissa "hyvin lihaa" ....

Tossa ylempänä jo kirjoitinkin, etä missä se vika varmaankin on eli: Näppivoimista ei pitäisi olla kiinni, vaan puristan ilmeisesti kahvaa tarpeettoman kovaa.

eetvartti sanoi:
Ja totuushan on,että olet juuri niin vahva,kuin sinun heikoin lenkkisi:Jos vedät remmeillä maasta esim.200kg,ja 150kg ilman,se veto ON silloin se 150kg.
Veto on joo 150, mutta selkä on sen kokoinen kuin 200 vetäjällä.

lasikuitujeesus sanoi:
Veto on joo 150, mutta selkä on sen kokoinen kuin 200 vetäjällä.

No 200 kilon veto ei paljoo kerro selästä. Mulla ainakaa näyttäny kovin kummoselta ku ei muuta sille tehny

hafanafa sanoi:
No 200 kilon veto ei paljoo kerro selästä. Mulla ainakaa näyttäny kovin kummoselta ku ei muuta sille tehny
Pointti meni nyt siis ohi...

Meinasin että mitä väliä selän kehittymisen kannalta on, vaikka ei saisi nostettua ilman remmejä kuin tangon, mutta remmeillä vetää 300? Kannattaisiko tällöin treenata sillä pelkällä tangolla vai remmien kera 300 kilolla? Mie vaan kysyn.

lasikuitujeesus sanoi:
Pointti meni nyt siis ohi...

Meinasin että mitä väliä selän kehittymisen kannalta on, vaikka ei saisi nostettua ilman remmejä kuin tangon, mutta remmeillä vetää 300? Kannattaisiko tällöin treenata sillä pelkällä tangolla vai remmien kera 300 kilolla? Mie vaan kysyn.

Ai sori, se vähä meni ohi. No en osaa sanoa onko onko esim 310 kilon veto remmeillä yhtää kovempi kuin 290kilon veto ilman. Jos bodailua harrastaa ni kai se on parempi remmeil vetää kun kerta selkää on tarkotus kasvattaa, kun taas voimanostossa ei remmejä saa käyttää.

Pitää myös ottaa huomioon missä kohtaa selkätreeniä tuo alatalja sijaitsee. Jos se on ekana liikkeenä, niin sitten huolestuisin jos meinaa näppivoimat pettää, mutta jos on otettu vaikkapa ylätaljaa ja kulmasoutua jo alle, niin varmasti alkaa näppivoimat hyytymään.

Mun mielestä kannatta edelleen tehdä niin pitkälle kun pystyy ilman remmejä ja ottaa remmit sitten käyttöön, eikä jätä treeniä "kesken". Ja tekee vaikka sitten niitä roikkumisharjoituksia selkätreenin päätteeksi. Itsellä kun on epäkkäille kohautukset selkätreenin jälkeen, ei ole mitään toivoa enää tehdä ilman remmejä, taikka sitten menisi helyillä pumppaamiseksi.

lasikuitujeesus sanoi:
Onko se mave välttämätön jos haluu leveen selän?

neutraali sanoi:
Onko se mave välttämätön jos haluu leveen selän?

Onko joku niin väittänyt?

Itellä riittää aina selkätreenin alussa voimat ihan hyvin maveen ja kulmasoutuihin. Yleensä otan viimeisenä liikkeenä alataljaa hiukan pidemmillä sarjoilla ja sillon alkaa forkut hyytymään. En tosin siltikään käytä lähellekkään joka selkätreenissä remmejä. Mavessa en oo käyttäny ikinä.

Tahvo Tohveli sanoi:
Osasyynä voi olla myös se, että puristaa sitä kahvaa liikaa. Itse pidän selkäliikkeissä kahvasta kiinni niin, että peukalo on samalla puolella kuin muutkin sormet. Näin ei tule puristettua sitä kahvaa täysillä ja kyynärvarret eivät pääse hyytymään.
AIVAN! Olin jo suu vaahdossa kirjoittamassa tätä samaa vinkkiä, mutta sitten huomasinkin Tahvon viestin. Ehdottomasti kaikissa vetoliikkeissä (pl. maastanosto) peukalo samalle puolelle kuin muutkin sormet. Muuten forkuista loppuu puhti oitis, kun tankoa/kahvaa/vyötiäistä puristaa rystyset valkoisena.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom