Alatalja, forkut väsyy ensin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gasvi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Eli alataljassa forkut pakottaa lopettamaan liikkeen juuri kun olisi saamassa poltetta latseihin.(Eli n.8 toiston kohdalla). Painoja ei ole liikaa 35 tai 40kg. Apuva! :(

insect sanoi:
Ei mitää remmejä. Treenaat lisää vaan niitä forkkuja.

Jos forkut tykkää ottaa osansa kaikesta reenistä, niin kuin mulla, ei todellakaan kannata reenata niitä erikseen. Siitä seuraa vain reenitaukoa tulehduksen takia.

Krusifiksi sanoi:
Jos forkut tykkää ottaa osansa kaikesta reenistä, niin kuin mulla, ei todellakaan kannata reenata niitä erikseen. Siitä seuraa vain reenitaukoa tulehduksen takia.

Ok. Mut riippuuhan se paljon ihmisestä ja ohjelmasta mitä käyttää.

Eikö kahvassa ole karhennuksia? Koita mankun kanssa.

Noissa vetoremmeissä en se huono puoli, että niitä "tarttee" sitten aina.

Remmit vaan, ite käytän liikkeesä kuin liikkeissä remmejä. En mä mitään puristus voimaa tarvi jos vaan haluun olla ison näköinen :), jos voimanostoo harrastaa niin remmejä ei ikinä.

Kuten neutraali tuossa tokas - Remmiä vaan...kun reenataan selkää niin silloin REENATAAN selkää, ei forkkuja. Forkut on selkään nähden lihaksena ja sen voimakestävyydeltään murto-osa, saa vemputtaa forkkujen eteen jonkun verran ennen kuin selästä loppuisi papu ennen forkkuja. Uskomukset ja periaatteet nurkkaan ja lihasta/voimaa tekemään.

Voimanostossakin kun tanko on pyörinyt kämmenessä maastavedon kovissa, pitkissä sarjoissa vuosien varrella jokusen kymmenen kertaa niin että veri kunnolla roiskuu niin alkaa kiltisti periaatteen edessä nöyrtymään leluihin. On eri asia kun liikkeessä otetaan sitä ykköslukua.

EDIT:kirjoitusvirhe

kyllä ite oisin sitä mieltä että vielä tommoset raudat ilman remmejä, oisi sitä puristusvoimaa kuitenkin hyvä edes hieman olla... ja maailman helpoin harjoitus tuohon on jos löytyy rekkitanko niin säännöllisesti roikkumisharjotuksia :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vedä selällä - älä käsillä, rasitus siirtyy forkuilta enemmän selälle. Pienempiä painoja sitten vaan kehiin niin se rasitus menee oikeaan paikkaan, tapa vaikka kärpänen lavoilla joka kerta ku vedät taljan taakse (itse kuvittelen aina et keskellä selkää on joku ötökkä mikä pitää murskata, sairasta eikö, eh..) :)

Voit myös koittaa vetää taljaa hieman ylemmäs kohti rintaa jos auttaa, itse en saa selkään kunnon tuntumaa jos vedän ihan suoraan kohti napaa.

Alataljalla treenataan selkää eikä forkkuja. Siis vetoremmit.

Forkkutreenit sitten erikseen.

Vetoremmit ehdottomasti. Itselläkin tulee 12 sarjaa selälle + epäkkäille 3 sarjaa ja todellakaan forkut ei tässä mukana pysy. Teen aina niin pitkälle kun pystyn ilman remmejä, mutta sitten kun alkaa forkut hyytymää, niin remmit mukaan vaan. Turha sitä selkätreeniä on puristusvuoman loppumisen takia kesken jättää...

Osasyynä voi olla myös se, että puristaa sitä kahvaa liikaa. Itse pidän selkäliikkeissä kahvasta kiinni niin, että peukalo on samalla puolella kuin muutkin sormet. Näin ei tule puristettua sitä kahvaa täysillä ja kyynärvarret eivät pääse hyytymään. Minusta esimerkiksi alataljassa ei vielä puristusvoima sinänsä voi olla koetuksella sen kahvan käsissä pysymisen suhteen. Maastaveto on sitten eri juttu.
Tietysti alataljassakin voi kokeilla sormilukko-otetta, jos puristusvoima ei muuten todellakaan riitä. Remmit ovat tietysti yksi vaihotehto, itse en ole koskaan jaksanut niiden kanssa sählätä.

Itse pidän kanssa peukaloa samalla puolella muiden sormien kanssa, tuntuu paremmalta tehdä kyllä, ikinä ei ole kyllä itsellä tuntunut että joutuisi puristamaan taljaa yhtään, ehkä mä käytän vaan niin pieniä painoja :nolo:

Niin ja remmit on toki käytännöllinen juttu jos sellaset omistaa, melkeinpä kaikessa selkätreenissä voi käyttää, tosin joskus vetoa on hyvä tehdä ilmankin niin saa kämmennahkakin vähä venytystä :)

Itellä sama homma. Tahtoo forkut väsyä helposti.
Esimerkiksi maastavedossa on pakko hiissata pikkupainoilla, kun ei riitä forkuissa potku. Ennen käytin remmejä, mutta niitä tosiaankin "tarttee" sitten aina.
Nyt teen vaan esim. epäkkäät, ja käsipaino soudun remmien kanssa.

Lynski: Mavessa kannattaa pitää toisella kädellä myötä ja toisella vasta otetta siitä tangosta ja sitten seuraassa sarjassa vaihtaa käsien otetta. Tällä tavalla vain toinen forkku ottaa rasitusta per sarja.

Täytyy kokeilla alataljassa sitten tuota peukalo samalle puolelle kuin muutkin sormet otetta. Ja teen liikkeen lavat auki, lavat kiinni tyylillä ja lopuksi kahvaa vatsaan.

Näppireeniä!Kyllähän miehellä pitää olla miehen näppivoimat,ettei tarvii vaimoa pyytää avaamaan hillopurkkia(olen todistanut tällaisen tapauksen).Ja totuushan on,että olet juuri niin vahva,kuin sinun heikoin lenkkisi:Jos vedät remmeillä maasta esim.200kg,ja 150kg ilman,se veto ON silloin se 150kg.

eetvartti sanoi:
Näppireeniä!Kyllähän miehellä pitää olla miehen näppivoimat,ettei tarvii vaimoa pyytää avaamaan hillopurkkia(olen todistanut tällaisen tapauksen).Ja totuushan on,että olet juuri niin vahva,kuin sinun heikoin lenkkisi:Jos vedät remmeillä maasta esim.200kg,ja 150kg ilman,se veto ON silloin se 150kg.

..tai totuus voi olla myös se että jos ei kädet vedossa pysy ehjänä 8x280kg sarjassa ja täten joutuu turvautuu remmeihin, niin ei tarkoita sitä etteikö 330kg:n ykkönen tulisi ilman remmejä. Tietty voi olla yksilökohtaista mutta ainakin meikäläisellä 1-3toiston kovissa vedoissa ei touhu ole jäänyt koskaan forkuista kiinni vaikka suosin melkoisesti remmien käyttöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom