- Liittynyt
- 20.9.2004
- Viestejä
- 790
Kiitä sitä työnantajaa älä sitä joka puollustaa oikeuksiaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tove sanoi:Kiva, nyt sain vielä konkreettisen esimerkin siitä miten lakko hankaloittaa elämääni.... Mä olen vaihtamassa kämppää (kiitos putkiremontin), ja yhteen sopivalta vaikuttavaan asuntoon ois näyttö huomenna puol kolme. Pääsen töistä kolmelta. Oisin kuitenknin voinut vaihtaa vuoron niin, että menisinkin tänään valvomaan ja huomenna vp. Paitsi... Viimeinen bussi, jolla pääsisin töihin lähtee kuudelta. Kuudelta olen vielä koulussa. Eli kiitos lakkoilijat, teidän ansioistanne menee mahdollisesti vuokrakämppä sivu suun...
Niin kerropas minulle miten voin olla siellä näytössä puoli kolmelta, jos pääsen töistä kello kolme. Näyttöä ei saanut tälle päivälle, koska asunnossa asutaan. Jos keksit jonkin keinon jolla on mahdollista olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, niin kerro ihmeessä.El Capo sanoi:Mun asioitten hoitoa ei KOSKAAN ole koulu tai työ rajoittanu. Et sitä kämppää mielestäni ansaitsekkaan, jos tuossa oli perusteet..
Tove sanoi:Niin kerropas minulle miten voin olla siellä näytössä puoli kolmelta, jos pääsen töistä kello kolme. Näyttöä ei saanut tälle päivälle, koska asunnossa asutaan. Jos keksit jonkin keinon jolla on mahdollista olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, niin kerro ihmeessä.
Työnantajalla ei olekkaan mitään oikeuksia. Jos on, ne on otettava heti pois!kuljetusala sanoi:Kiitä sitä työnantajaa älä sitä joka puollustaa oikeuksiaan.
~Proxi~ sanoi:Vai muka pitäis sääliä kuskia kun on niin huono palkka ja pitää ajaa ku viimeistä päivää jne! On tässä maassa paljon muita aloja joissa on huonompi palkka mutta silti pitää vaan hymyillä asiakkaille jne. Ja eivät tunnu muut itkevän kuin AKT vaikka sallisi muillekkin paremmat työolosuhteet ja lisää palkkaa. Ja jos ei kiinnosta ajaa sitä bussia huonolla palkalla ni vaihtakoot työtä! Monet joutuvat olemaan työttömänäkin pitkiä aikoja pelkällä päivä/liiton rahoilla. Pitäis hieman suhteuttaa asioita. Ymmärrän että AKT puolustaa työntekijöitä ja niin pitääkin, mutta se että itketään nyt joka vuosi ja lakkoillaan ni alkaa menemään jo yli hilseen!
NaruJackson sanoi:Työnantajalla ei olekkaan mitään oikeuksia. Jos on, ne on otettava heti pois!
TJEU progressiivinen verotus.Timba79 sanoi:Tämän logiikan mukaan pitäisi sitten suurituloisilta ottaa osa palkasta pois ja antaa vaikka sairaanhoitajille.
Mistä lakossa on kysymys, AKL:n mielipideTimba79 sanoi:Mutta noin muuten mäkään en enää oikein pysy kartalla että mistä tässä nyt oikein tapellaan? Onko tämä vain joku periaatejuttu jossa AKT haraa vastaan vai onko jotain ihan oikeista merkittäviä heikennyksiä työnantajapuoli esittänyt. Pekkasiinkin kun tuli jo järkevä selitys, eli ei siitäkään pitäisi mitään meteliä pitää.
Timba79 sanoi:Sama se pätee sairaanhoitajiikin, että vittuakos tekevät sitä hommaa jos siitä saan niin paskaa palkkaa, vaihtaisivat alaa!
Jotenkin noita lukiessa tuli taas Jouko Ahonen mieleen.Markku sanoi:
Eli vakituiset pääsisivät (halutessaan) eroon kaikkein vittumaisimmista työvuoroista. Mikä siinä on vikana?AKT sanoi:Toteutuessaan työnantajan vaatimukset johtaisivat siihen, että kuorma-autopuolen aamujakelut ja iltakeräilyt tehtäisiin osa-aikaisten voimin. Linja-autoalalla aamu- ja iltaruuhkat, tilausajot sekä muu säännöllisestä linjaliikenteestä vähänkin poikkeavat ajot hoidettaisiin osa-aikaisilla.
Eli AKT haluaa, että vakituiset joutuvat mieluummin venymään tekemällä 4-14 tunnin välillä vaihtelevia vuoroja kuin antavat työtilaisuuksia (liittoon kuulumattomille?) osa-aikaisille?AKT sanoi:Toisin kuin työnantaja väittää, ei kuljetusalalla ole mitään tarvetta osa-aikatyöhön. Sopimukseen on saatava tästä selkeä kirjaus. Nykyiset työehtosopimukset sekä kaksiviikkojakso- työaikajärjestelmä (80 h / 2 viikkoa) antavat erinomaiset mahdollisuudet järjestellä työvuorojen ruuhkahuippuja ilman osa-aikaisia. Kuljettajien työajat ovat poikkeuksellisen joustavat (päivittäinen työaika 4-14 tuntia) ja huippuja kyetään hyvin tasaamaan työvuorosuunnittelulla.
Pekkasvapaat ovat 10% palkasta? Hurjaa.AKT sanoi:Työnantajat ovat myöntäneet suoraan, että pätkätyöläisten käyttö johtuu rahasta. Tällaisten työntekijöiden käyttäminen on työnantajalle huomattavasti edullisempaa kuin vakituisessa, kokoaikaisessa työsuhteessa työskentelevien. Kun työnantaja välttyy maksamasta osa-aikaisille esimerkiksi pekkasvapaita, säästää se jo pelkästään sillä noin 10 % palkkakustannuksista. Tämä raha on kuljettajilta pois.
AKT:n "turvallisen kuljettajan" määritelmä suorastaan räjäytti tajuntani! :lol2:AKT sanoi:KYSYMYS ON MYÖS TURVALLISUUDESTA
Kuljettajan työ on erittäin vastuullista. Siinä vaaditaan ammattitaitoa ja vastuuntuntoa. Osa-aikaiset tekevät yleensä varsinaisen työpäivänsä muualla ja tulevat hakemaan lisäansioita kuljetustöistä. Heiltä puuttuu liikenneturvallisuuden kannalta tärkeä tuntuma tämän päivän ruuhkaiseen liikenteeseen. AKT:n vastustus ei luonnollisestikaan koske osa-aikaeläkeläisiä tai osa-aikatyökyvyttömyyseläkkeellä olevia työntekijöitä.
reino sanoi:Eli AKT haluaa, että vakituiset joutuvat mieluummin venymään tekemällä 4-14 tunnin välillä vaihtelevia vuoroja kuin antavat työtilaisuuksia (liittoon kuulumattomille?) osa-aikaisille?
reino sanoi:AKT:n "turvallisen kuljettajan" määritelmä suorastaan räjäytti tajuntani! :lol2:
reino sanoi:Eli vakituiset pääsisivät (halutessaan) eroon kaikkein vittumaisimmista työvuoroista. Mikä siinä on vikana?
reino sanoi:Eli AKT haluaa, että vakituiset joutuvat mieluummin venymään tekemällä 4-14 tunnin välillä vaihtelevia vuoroja kuin antavat työtilaisuuksia (liittoon kuulumattomille?) osa-aikaisille?
reino sanoi:Pekkasvapaat ovat 10% palkasta? Hurjaa.
reino sanoi:Mutta miten "tämä raha on kuljettajilta pois", jos vakituiset kuljettajat ajavat mukavia säännöllisiä 8 tunnin vuoroja inhimilliseen aikaan ja saavat siitä asianmukaisen palkan plus pekkaslisät? Vai tarkoittiko tämä sitä, että "tämä raha on AY-liikkeeltä pois", jos työnantaja ei joudukaan maksamaan liiton jäsenille mahdollisimman paljon korvausta siitä, että heidän työvuoronsa ovat mahdollisimman hankalat (koska AKT tekee niistä hankalia)?
reino sanoi:AKT:n "turvallisen kuljettajan" määritelmä suorastaan räjäytti tajuntani! :lol2:
Keila sanoi:Olikos asia niin että roskistyhjennyksiäkään ei tehdä ollenkaan lakon aikana? Meinaan tuo pihan roskis pursuilee jo nyt pahasti yli ja voi olla aika mielenkiintoinen maisema loppuviikosta jos lakko sinne jatkuu...