AKT:n lakko

Jätehuollon pitäisi toimia, oli työtaistelu tai ei. Siinä riskeerataan jo kansalaisten terveys, kun roskapusseja ruvetaan jättämään roskalavojen viereen kun sinne ei enää mahdu. sitten linnut levittävät jätteitä, jne jne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mixu sanoi:
Jätehuollon pitäisi toimia, oli työtaistelu tai ei. Siinä riskeerataan jo kansalaisten terveys, kun roskapusseja ruvetaan jättämään roskalavojen viereen kun sinne ei enää mahdu. sitten linnut levittävät jätteitä, jne jne.
Jäte. Keskiaika. Nuo ahtaat etelä-Helsingin kadut. Kuka täällä nurkkiin kusee?!?! Flunssaiset muuttolinnut nokkivat roskapusseja. Rotat. Ruttokoirat. Tuho. Mustaa. Äiti, miksi sinä syötät minulle nuppineuloja? Mustaa. H-6.

reino sanoi:
Jäte. Keskiaika. Nuo ahtaat etelä-Helsingin kadut. Kuka täällä nurkkiin kusee?!?! Flunssaiset muuttolinnut nokkivat roskapusseja. Rotat. Ruttokoirat. Tuho. Mustaa. Äiti, miksi sinä syötät minulle nuppineuloja? Mustaa. H-6.

Bllllack Blllack!!!

Reino FTW :lol2:

Onneksi meillä Helsingin kaupungin liikennelaitoksella on kaikki hyvin ja sopimukset kunnossa... Ärsyttää vaan mennä maanantaina töihin - "iloisia" asiakkaita tiedossa ja sairaat ruuhkat, kun jengi lähtee yksityisautoilla liikenteeseen. Hymyilkää maanantaina raitiovaununkuljettajalle, saatatte pelastaa mun päivän :rolleyes:

Olen itse osa-aikainen kuljettaja opiskelun ohessa ja tyytyväinen tilanteeseen. Kaikki osa-aikaiset meillä ovat saaneet vakipaikan halutessaan, eikä täyspäiväisesti työskentelevilläkään ole mitään meitä vastaan, koska sopimusasiat ovat kunnossa. Se vähä mitä tiedän, niin osa-aikaisia kyllä tarvitaan tällä alalla. Työvoiman tarpeen heilahtelut ovat melkoiset. Luulisi saman koskevan myös bussiliikennettä.

Duunarin on pakkotilanteessa lakkoiltava,kukaan ei sitä halua,mutta sana
kun ei tehoa.Se on oikeus ei velvollisuus.
Jätekasat lisääntyvät,influenssalinnut saapuvat Suomeen syövät jätteitä
ja paskantavat.Ihmiset koskettavat roskapusseja tauti tarttuu...ja leviää
No,ehkä ei vielä, mutta elämme vaarallisia aikoja.

Ren sanoi:
Velimies tossa soitteli ja lopuksi kiros ihan samaa kun se tekee iltatöitä lakon piiriin kuuluvassa yrityksessä ja ens viikolla voi olla duunit vähissä vaikka se ei liittoon kuulukaan.

Kuis nii vähissä? Mä soitin pomolle et jos eroon liitosta ni onko töitä lakon aikana ja se sano et niin paljon kun jaksan tehdä! :rock: Mä sit lupasin olla 11h joka päivä mitä lakko kestää :rolleyes:

jussi` sanoi:
Kuis nii vähissä? Mä soitin pomolle et jos eroon liitosta ni onko töitä lakon aikana ja se sano et niin paljon kun jaksan tehdä! :rock: Mä sit lupasin olla 11h joka päivä mitä lakko kestää :rolleyes:
:arvi: :thumbs:

Todella vitun hienoa, kun yo-kirjotusten alla bussit menee lakkoon. Asia, jota todella haluaa kirjotusaamuna miettiä on todellakin se, että koska bussi tulee kun aikataulussa lukee vain "30 min välein" ja puolet työntekijöistä perseilemässä jossain. Arvatkaa vituttaako.

Lakko ottaa päähän, koska bussi on ainoa värkki jolla pääsen töihin. Toinen vaihtoehto on mennä taksilla, 50 euroa per päivä. Syksyllä 2004 meni tähtitieteelliset summat takseihin lakon takia ja nyt työmatka on vielä pidempi kuin tuolloin. Kivaa laittaa kaikki ylimääräiset rahat työmatkoihin! Kivaa!! Taidan käydä vielä työpäivän jälkeen ajamassa taksilla erikseen oikein kunniakierroksen ympäri Uuttamaata, kun on se vaan niin mukavaa.

Mä taidan ens viikolla lentää satojen kilsojen päähän tekemään töitä mitä en oikeesti voi tehdä kun kamat joita töiden tekemiseksi tarviisin, makaa näillä näkymin jossain terminaalissa. No laskun lähetän asiakkaalle silti, joten ei mene multa tulot ohi suun.

Mielummin tekisin ne hommat, mutta onneks tuli varattua hotellihuone jossa on poreamme jossa lillua. :)

Finnairin omat bussit eivät ainakaan viimeksi lakkoilleet, kuis nyt? Eikös heille makseta liksakin ihan eri taksojen mukaan vai olenko kuullut höpöjä?

Ja telkussa joskus valittivat sitä että työnantaja antaa kaikki ns. rahavuorot (pyhät yms) vakkareiden sijasta osa-aikaisille, koska heillä on niin paljon pienemmät keskimääräiset peruspalkat. Eli se 20 vuotta vakkarina ajanut jamppa ei saa yhtään rahakkaita vuoroja, vaan ne annetaan niille 6 kk ajaneille pikkupalkkaisille osa-aikureille, jolloin työnantaja säästää masseittain rahaa. Tätäkään ei ole tässä ketjussa vielä mainittu?

jussi` sanoi:
Noni nyt on erottu tosta liitosta ja muijasta(:() ni ens viikko painetaan niin paljo töitä mitä kroppa kestää... Saiskohan uuden ennätyksen tehtyä ku vanha on jotai 75h/5pv :piis:
Ihan turvallisuusnäkökulmasta (omastasi sekä muiden tielläliikkujien puolesta) niin et kai ajanut jotain bussia tai rekkaa 15h päivässä?

Jissen sanoi:
Ja telkussa joskus valittivat sitä että työnantaja antaa kaikki ns. rahavuorot (pyhät yms) vakkareiden sijasta osa-aikaisille, koska heillä on niin paljon pienemmät keskimääräiset peruspalkat. Eli se 20 vuotta vakkarina ajanut jamppa ei saa yhtään rahakkaita vuoroja, vaan ne annetaan niille 6 kk ajaneille pikkupalkkaisille osa-aikureille, jolloin työnantaja säästää masseittain rahaa. Tätäkään ei ole tässä ketjussa vielä mainittu?
Hyvä näkökulma, tässäkin asiassa on tosin kaksi puolta. Kaikki vakituiset työntekijät eivät välttämättä halua olla töissä viikonloppuja, mikäli heille annetaan siihen valinnan mahdollisuus, vaikka silloin saisi parempaa palkkaa.

Ja osa-aikaiset, esim. työssäkäyvät opiskelijat, varmasti mielellään tekevät juuri vuoroja jotka eivät mene päällekkäin opintojen kanssa.

Veikkaan että kun yksi ison firman toimihenkilö (eli työvuorosuunnittelija) tekee ajolistaa, tai miten ne vuorot ikinä kuljetusalalla suunnitellaankaan, niin hänellä ei ole nimilistan vieressä palkkataulukkoa.

HS.fi:
Kaupoissa lakon ei pitäisi näkyä ainakaan alkuvaiheessa. Kaupat varautuivat jo viikonloppuna lakon alkamiseen tilaamalla varastoon tavallista enemmän ruokaa ja muita päivittäistavaroita. Kauppojen valikoimassa lakko alkaa näkyä vasta noin puolessatoista viikossa.

Alkaakohan näkyä enemmän homeisia Ehrmanneja?

Bussikuskit lakkoilevat alvariinsa, vittuuntuneet asiakkaat siirtyvät yksityisautoiluun, vuoroja vähennetään, ja kohta bussikuskit ihmettelevät, että mihinkäs ne työpaikat oikein katosi...

Mukava lähtä inttiin taas pari tuntia aikasemmin ja matkustaa taajamajunilla kiertäen kaiken maailman pikkupitäjät. :( Sit parin viikon päästä pitäisi mennä tyttistäkin katsomaan... No toivottavasti lakko loppuisi ajoissa.

Vttu.. auto hajalla ja pitäis päästä liikkumaan.. Espoossa ei näytä kulkevan huomenna juuri mikään.. No saahan sitä aerobista sitten tehtyä, kun lähin kauppa on 3km päässä ja duuniinkin 17km... ymmärtäisin lakon jos akt:llä olisi joku oikeasti hyvä kuolemanvakava syy... mutta ihme pelleilyä, ei tule sympatia pisteitä kyllä yhtään noille. Ei taida akt:n porukka ymmärtää että eletään vuotta 2006 eikä mitään saatanan solidaarista 70-lukua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom