- Liittynyt
- 20.12.2003
- Viestejä
- 1 053
kuljetusala sanoi:Ihan aiheesta meinaavat lakkoilla. Jos itse joutuisit tekemään 14 tuntista päivää jossa keskellä on 2x3tunnin tauko josta ei makseta palkkaa niin ei varmaan paljon hymyilyttäisi. Jos lisäksi olet osa-aikaisena vuodesta toiseen jolloin et esim saa koskaan asuntolainaa/et voi muutenkaan suunnitella tulevaisuuttasi jatkuvan taloudellisen epävarmuuden takia niin ei varmaan silloinkaan hymyilyttäisi.
Vittu tämän palstan ilmapiiriä kun työntekijän pitäisi suostua mihin tahansa tai muuten on turhasta kitisijä. AKT on niitä harvoja liittoja jotka oikeasti taistelevat jäsentensä puolesta ja toisilla liitoilla olisi heidän toiminnastaan paljon opittavaa.
Piti perustaa tää ketju ihan vaan, kun oli niin ikävä noita sun juttuja!
Jos yhtään helpottaa (mikäli totta), niin tollanen palkattomien taukojen pitäminen määränpäässä on aika helvetin paska juttu kyllä munkin mielestä.
Sä varmaan tiedät näistä(kin) asioista mua enemmän niin voitko kuitenkin kaivaa tolle kanssa jotain faktapohjaa, ettei jää ihan sun puheiks. Ei sillä, ettetkö sä pelkkää asiaa olis ennenkin puhunu.
Mä oon käsittäny ton riidan ehkä vähän erilailla. AKT "ei tingi" takuupalkasta, eli suomeks ne kommunistit haluaa 80:ltä tunnilta palkkaa kahdessa viikossa vaikka ei olis töissä päivääkään. Jos ei palkatta venaaminenkaan ole oikein, niin ei mun mielestä ole kyllä työnantajankaan velvollisuus maksaa joka kommunistille täyttä palkkaa, mikäli töitä ei ole.
Varsinkin kun työvuorojen järjevä suunnittelu ja jousto halutaan täysin estää kieltämällä kaikki osa-aikatyö. Voi olla, että oon käsittänyt väärin, mutta eikö juuri kuljetusala ole aika kausiluontoista hommaa?? Miksei työnantajan tarjoama 90% töistä tehdään vakituisilla kelpaa? Kuten sanottua jotkuthan jopa haluaa tehdä niitä osa-aikahommia.