Akrobatiasta innostuneita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Olen hurahtanut akrobatiaan :) Punttimimmeillä on nyt fitnessakrobatian kurssi järjesteillä ja muutenkin metsästelen alan opetusta.

Olisi mukava kuulla ihmisten akrobatian taidoista, kokemuksista ja harjoittelusta.

Kuinka kauan olet harjoitellut? Missä? Miten? Itseoppinut vai ohjaajan avulla? Kuinka taitava omasta mielestäsi olet? Mitä osaat? Suositteletko muille? Onko sattunut vammoja? Millaisia? Jne.

Sana on vapaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen fitnesshaaveiden myötä alkanut metsästelemään akrobatian opetusta. Aluksi ajattelin mennä capoeiraan, mutta lopuksi päädyin aloittamaan breakdancen, jossa akrobatia on osana kuin myös muunlainen ketteryys ja kehonhallinta.

Akrobatian opetusta on ollut vaikea löytää, joten kiinnostuksen myötä päätin järkätä viikonloppukurssin, joka näillä näkymin toteutuu tammikuun viimeisenä viikonloppuna.

Olen itse vasta aloittelija, mutta uskon siihen, että tarpeeksi harjoittelemalla tälläkin iällä voi oppia vaikka mitä :)

Eipä ole oikein minkäänlaista kokemusta ja olen jäykkä kuin rautakanki. Kiinnostusta kyllä löytyy sitäkin enemmän, joten odottelen innolla raporttia mimmien vkolopkurssista. Ajattelin, että jospa sitä vaikka järkkäisi tänne Itä-Suomeenkin samantyyppisen kurssin, tietty mikäli olisi tarpeeksi mimmejä tulossa. Valitettavasti vaan suurin osa mimmeistä asuu etelässä.

Hippa sanoi:
Kuinka kauan olet harjoitellut?
Missä?
Miten?
Itseoppinut vai ohjaajan avulla?
Kuinka taitava omasta mielestäsi olet?
Mitä osaat?
Suositteletko muille?
Onko sattunut vammoja?
Millaisia?

2 vuotta.
Nurmikol kesäl.
Miettimäl 100% oikean tekniikan ja tehny sen.
Izeobbinut
Keskitasoo.
En jaksa luetella niit kaikkii teNppui.
Kyllä.
Joskus alkuaikoin ku ei ollu voimaa, mut nyt ku on, ni ei.
Semmosii pienii kolhui.

Sit sen verran voi sanoa viel että se on ihan helppoo.

Josh saa mainostaa ni tuol on jotain videoit meikält : http://www.trikit.net/vids.html .. Pitää treenata lisää että tulee paremmaks :evil: (Autumn videos olin aika ruostees ku olin pitäny taukoo noist.. Tosin tää on vaa oma mielipide)

Hippa sanoi:
Aluksi ajattelin mennä capoeiraan, mutta lopuksi päädyin aloittamaan breakdancen, jossa akrobatia on osana kuin myös muunlainen ketteryys ja kehonhallinta.
Toho pitää viel sanoo että jos meet breikkii, tuut pettyy, ei siel volttei opeteta. Sit taas noi lajit (capoeira, wushu, taido jne.) missä on volttii yms. Ni ei niissäkää heti aleta niit vääntää, vaan vasta ku on harrastanu tarpeeks kauan. Nopeiten oppii ku treenailee itte, tai menee telinevoimisteluu.

Joo, hyvää settiä. Missä noita voltteja kannattaisi treenata ennen kovalla maalla volttailua? Joku pehmeä paikka, jossa ei tule pahempaa damagea, vaikka vähän vituralleen meneekin. Ei oikein kiinnosta niska/pää -laskeutuminen kovaan tonttiin.

Olen kyllä kiinnostunut akrobatiasta. Kovin vähän sitä vain olen päässyt harrastamaan. Joskus vuosia sitten muutamia kertoja kävin kaverin ja tämän "osaavan" kaverin kanssa vähän harjoittelemassa. Sen verran, että jotain pientä osaa, mutta ruosteessa pahasti on.

Suosittelen kyllä, hauskaa on. Vammoja ei suuremmin ole tullut, mitä nyt joskus niskassa selässä mielenkiintoisia paukkeita kuulunut, mutta mitään pysyvää vammaa ei ole ainakaan vielä tullut.

Kun vain olis paikka missä sitä voisi harjoitella, ja olis aikaa opiskeluilta ja salilta ja muulta "aikaa vievältä". Kuka tietää missä päin Turkua akrobatiaa vois harrastaa?

Joskus junnunpana tota tuli harrastettua ja niinkuin noissa videoissakin näkyi niin "paras" treeni paikka oli sorakuoppa, pehmee alusta itteensä teloa.

Kesäl nurmikol treenaa, mut jos ei uskalla (ja esim nyt on niin paskat ilmat) ni kannattaa ettii joku sali missä on patjoi, sitte siit kovalt maalta hyppii patjalle ni ei satu alastulot jos mokaa. Tai sitte kesäl vie nurmikolle patjan ja hyppii siihe tai myös 1 vaihtoehto on urheilukentän korkeushyppypatjan päällä säätämiin. 1 vaihtoehtohan on myös toi sorakuoppa, mut sinne on helpompi tehä ku alastulo on alempaan, eli on ihan erilaist tehä tasasel maalla, ku korokkeelt. Itte oon treenannu kaikki kesäl nurmikol, ku ei oo mitää patjoi, se on sen verran helppoo että senkus miettii 100% tekniikan ja lähtee toteuttamaa, ei ne mokailut satu.

Sit noit oppii niin, et kattoo videoilt mallii, esim play/stop nappei hakkaa, ni näkee miten porukka tekee minkäki tempun. Tai sitte tääl on muutamii temppuihi ohjeit http://www.trickstutorials.com/mother/tutorials_tricksmain.php

Nii ja kiitosta vaan.

Ihan vitun hieno toi "autumn sampler" kooste. Mulla lähti hyppykääntärit sun ikäsenä samalla tavalla. Ei lähde enää. Yritä pitää toi yllä niin pitkään kuin mahdollista. Muuten kadut sitä 32 vuotiaana. Sitä tapahtuu häkellyttävää rapistumista jo 25 ikävuodesta alkaen.

Saatko muuten paljon pesää noilla taidoillasi?

Hienoja "trikkejä" lumbago kyllä tekee
/me haluaa osata
mutta ei tämmöinen tonnikeiju tommoiseen väänny :)

lumbago sanoi:
Toho pitää viel sanoo että jos meet breikkii, tuut pettyy, ei siel volttei opeteta. Sit taas noi lajit (capoeira, wushu, taido jne.) missä on volttii yms. Ni ei niissäkää heti aleta niit vääntää, vaan vasta ku on harrastanu tarpeeks kauan. Nopeiten oppii ku treenailee itte, tai menee telinevoimisteluu.

En ole pettyny yhtään :) Olen breikissä käynyt syksyn ja olen oikein tyytyväinen. Mikään kiire ei ole. Alkeista aloitetaan ja pikkuhiljaa eteenpäin. Se on paras tahti.

Hippa sanoi:
En ole pettyny yhtään :) Olen breikissä käynyt syksyn ja olen oikein tyytyväinen. Mikään kiire ei ole. Alkeista aloitetaan ja pikkuhiljaa eteenpäin. Se on paras tahti.
No toi onki sit eri asia jos oot jo breikis :) Aattelin vaa että jos et oo viel/luulet et siel aletaa jotain volttii vääntää. No eniveis, mä haluaisin oppia breikist Flaren ja Windmillin mut ne on vaa ylivaikeit ja flare vaatii sairaat voimat koko kropalt (Eli pitää treenaa voimaa ja paaaljo lisää :P), enkä viitti lajii alottaa kahen tempun takia. Kiitoksia Juha1, kaikki oppii kyl ku treenaa / venyttelee, etippä sellasen ukon (bbuilderi) video kun Ilan Rosenberg, ni näät että isoki äijä pystyy trikkaamaa... Voin ettii itekki, postaan sen jos löydän.

Onko sulla lumbago mitään kamppailulaji-taustaa? Ajattelin vaan että melkosen hyvä pohja sulla ois jos nyt alottasit.

Harrastin telinevoimistelua jotain kuus vuotta ja valmensin voimistelijoita kaheksan vuotta, sillonki tuli ite joskus jotain jumppailtua ku parhaimmillaan oli telinesalilla sen 20 h viikossa. Sillon ku ite voikkas ni treenattiin 5 kertaa viikossa 2-3 h kerralla ja kisottiin joo, koskaan en mikään kovin hyvä oo ollu ku alotin niin vanhana. Nykyään hyvä ku osaa voltin ja flikin tehä. Sillon tällön tulee jotain voikkajuttui nykyäänki tehtyy. Muuta pahempaa ei voikka-aikoina sattunu ku kerran 11 vanhana irtos sisäreidestä lihas, ja tuli muutaman kk treenitauko ja koski niin perkeleesti.

Ja lumbagolle täytyy sanoo, että hyvin oot kyllä yksinäs oppinu temppui tekeen!! Tuohon harvempi pystyy. Yleensä jos on yksinään opetellu ni ei oo tietookaan volteissa ja flikeissä käsivedoista tai muusta, mut sie teet tosi nätisti iteoppineeks :thumbs: Siulla on törkeen hyvä ponnistusvoima ja kimmosuus ja selvästi loistava motoriikka ku väännät noita sivuttain volttei ja muita ihmeellisyyksii. Oon kade :)

lumbago sanoi:
Taekwondo

TKD:sta on varmasti on apua jonkin verran... mutta toi linkki oli loistava, tota wall flippiä pitää alkaa ainakin kokeilemaan. :thumbs:

Muay sanoi:
TKD:sta on varmasti on apua jonkin verran... mutta toi linkki oli loistava, tota wall flippiä pitää alkaa ainakin kokeilemaan. :thumbs:

On siit sen verran ainaki että, jalois kasvaa voima ja nopeus + potkut parantuu (ja pomppu kasvaa). Toi wall flip on ihan iisi, ite pyöritin sen kolmannel yrityksel jaloillee, ekaan polvillee, toisel yrityksel kaatusin perseellee jaloillee tulon jälkee, kolmannel yrityksel onnistu ja siit asti kaikki. Eli helppo :) Tiiän monta jotka onnistunu tollee alle 5 yrityksel, ainoa on se että tietää mitä tekee eikä pelkää ni onnistuu.

Ja h_jones, kiitoksia. En oo viel tarpeeks hyvä :)

Lumbago hienoi noi sun jutut :thumbs: Hauskinta oli kun kävin katsomassa niin ekalta clipiltä jo huomasin et jumaliste, jätkähän on Kusikselta! Oli tuttu urheilukenttä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom