Akrobatiasta innostuneita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
h_jones sanoi:
Millä peruusteella oot 100 % varma että taaksepäinvoltti on helpompi?? Ite oon valmentanu kymmeniä voimistelijoita ja nähny vielä aika monen enemmän harjottelevan ja enpä muista yhtäkään joka oisi ennemmin osannut yksin takaperinvoltin kuin etuperinvoltin. Ja omakohtasen kokemuksen peruusteella sanosin et takaperinvoltti vaatii enemmän ponnistusvoimaa. Turhahan tästä on kyllä väitellä :)

Ja pakostakin se ponnistus takaperinvoltissa lähtee hiukan viistoon, koska on tarkotus vetää kädet mahdollisimman nopeasti ylös, ojentaa vartalo ja painaa hartiat taakse. En tarkottanu, että kroppa kaatuu taakse kun ponnistetaan, toki ei saa ponnistaa niinkuin flikissä, sen ponnistus on ihan erilainen. Ehkä oli huonosti sanottu että ponnistus lähtee yläviistoon, tarkotus on kyllä ponnistaa ylös, käsiveto ja hartioiden taakse painaminen saa voltin lähtemään takaviistoon.

Itsekki oon hieman samoilla linjoilla että takaperinvoltti on hieman edistyneempää tekniikkaa kuin etuperin vastaava. Taaksepäinvoltti vaatii kyllä enemmän uskallusta ja kehon hallintaa sekä riskit on selvästikkin suuremmat. Siksi nuoremmille harrastajille etuperinvoltti opetetaan ensin.

Tosin ilmavan ja hyvätekniikkaisen etuperinvoltin tekeminen on ehkä kuitenkin vaikeampaa kuin perustakavoltin jaloilleen. Kokovoltin eteen saa kylläkin lähes kuka tahansa istualleen tai kyykkyyn lyhyenkin harjoittelun jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko pistää tänne nyt tuosta breikistä vähän: Ensinnäkin toi mitä lumbago sanot back flipistä, oon samoilla linjoilla. Ehkä se on vain mutua mutta oon törmänny tosi moniin jotka on sanonu että jos ilman tramppoja flippailee niin takaperin olis helpompi. Suurin osa tosin itseoppineita. Pitäisi ehkä kysellä asiasta tarkemmin serkuilta jotka on cheerleadereita, että miten niille opetetaan...

Ja sitten tosta breikistä: On kyllä totta että flipit ei oo se mitä breikissä opetetaan ekana mutta kyllä neki tulee ihan opetuksessakin vastaan.
Sitte taas joku windmilliki tulee vastaan jo muutamassa viikossa jos ei ole ihan koordinaatiokyvytön aloittaessa (ei pahalla ketään kohtaan). Flare on sitten ehkä hiukan vaikeampi mutta verrattuna joihinkin hollowbackeihin tai yli viiden minuutin pyörittelyihin käsillä/päällä/kyynärpäillä yms. niin flarekin on mun mielestä vasta vähä yli keskitason...

Ite en saa menemään lähellekkään kaikkea mitä haluaisin mutta sen verran olen lajiin perehtynyt että en usko ihan metsässä olevani :)
En sitten tiedä mitä Wintikka on mieltä, olet ilmeisesti kuitenkin enemmän harrastanut kuin minä :worship:

Hyvä että edellinen postaaja kaivoi threadin ylös sillä muuten se olisi jäänyt minulta näkemättä mutta kun kävin koko threadin läpi niin ei noista linkeistä toimi oikeestaan mikään!

Voisko joku asiantuntija postailla parit linkit johonkin hyviin trikkivideoihin.

Ja neuvokaas millä tässä pääsis alkuun vai onko ihan toivotonta, 25 täyttävä heikko ja jäykkä, mutta kuitenkin normaalipainoinen, ainoo juttu minkä jotenkuten osaan on päälläseisonta jos vartalon ei tarvi olla ihan pystysuorassa ja tanssipelissä menee euromix kakkosen 9-jalkasia biisejä läpi vaikka viime syksynä luulin ettei sekään oo mahdollista joten ehkä tääkin sit ois?

Jokohan täällä mainittiin Tampereen aikuistenvoimisteluryhmästä?
Tampereen Sisu on nyt pari vuotta pyörittänyt aikuisten voimisteluryhmää Onkiniemen voimistelusalilla. Nyt (1H06) ajat ovat tiistaisin 20-21 ja torstaisin 21-22. Tuolla mennään periaatteessa kaikkia telineitä, mutta pääpaino on tietenkin permannossa. Poruka on nykyisin sekalainen soppa painijaa, sirkustaiteilijaa, capoa ja boudaria..

Ja meno on aikuisen leppoisaa. Mukavampaa ja avoimempaa porukkaa saa hakea.

http://tampereensisu-telinevoimistelu.sporttisaitti.com/temppukoulu/aikuisten_harrastevoimistelu/

koirrah sanoi:
Jokohan täällä mainittiin Tampereen aikuistenvoimisteluryhmästä?
Tampereen Sisu on nyt pari vuotta pyörittänyt aikuisten voimisteluryhmää Onkiniemen voimistelusalilla.

Tiedätkös onko tuolla mitään aktiviteettia kesällä? Kun kesällä hengailen tampereen suunnalla ja tämän sortin homma kiinnostaisi..

VAU. Tuo Tampereen touhu onkin sitten mulle aivan välttämätön lisä treeneihin. Kuinka rankkoja nuo treenit on? Minkä hintainen tuo aikuisten ryhmä on? Näytti olevan vain nuo tenavajuttujen hinnat tuolla.

Helsingin aikuisopiston akrobatiakurssi

Tervehdys kaikille,

Varsinkin akrobatiasta innostuneille. Itse kuulun tähän joukkoon, ja olen pitkään haaveillut että olisipa kiva oppia hieman akrobaattisia perustaitoja, esim. suorittamaan kärrynpyörän ja voltin, ja siinä samalla kehittää notkeutta ja kehonhallintaa muutenkin.

Tutkiskelin lajin kurssitarjontaa, ja päädyin pienen arpomisen jälkeen valitsemaan lähinnä edullisen hinnan perusteella (65e) Helsingin aikuisopiston järkkäämän akrobatian alkeiskurssin. Kyseinen kurssi alkaa lauantaina 31. päivä tätä kuuta ja harkat pidetään aina lauantai-aamuisin 10.30. Ajattelin että on paikallaan hieman mainostaa sitä täällä, kun osallistujia ei ole ilmoittautunut vasta kuin kymmenen. Vielä näyttäisi olevan parillekymmenelle tilaa, siis mukaan vaan kaikki akrobatiasta kiinnostuneet!

http://opnet.virkamaki.fi/helsinginaikuisopisto/zvalittuh.asp?TietueNro=2254

Meikän omat voltinpyörittely videot tuossa http://www.youtube.com/user/lunpako

Ei oo tarvinu kyl mitää akrobatiakoulutuksii moisee, sanoisin et turhaa rahanhukkaa. Mut kukin tavallaan.
Ellet sitte itte oo todellisuudes tota kurssii vetämäs kun 1 viesti vaan kirjotettu, ja sekin mainosta :P

Hienoja voltteja, meinaan jos olet täysin itseoppinut.
Itse reenailin joskus stuntteja n. 10v sitten, voltit mukaanlukien, mutta tuon näköisiä hyppyjä ei oltu varmaan silloin vielä edes keksitty...nykyisellä 100-kilon massalla ei enää samalla lailla hypitä kuin korkeintaan veteen...paljonko itse painat, on meinaan ällistyttäviä yhden jalan ponnistuksia sulla tuossa?

Hienoja voltteja, meinaan jos olet täysin itseoppinut.
Itse reenailin joskus stuntteja n. 10v sitten, voltit mukaanlukien, mutta tuon näköisiä hyppyjä ei oltu varmaan silloin vielä edes keksitty...nykyisellä 100-kilon massalla ei enää samalla lailla hypitä kuin korkeintaan veteen...paljonko itse painat, on meinaan ällistyttäviä yhden jalan ponnistuksia sulla tuossa?

Kidosh.
Joo iteoppinu kun ei oo ollu mahollisuutta missään oppia, ni piti sit itte alkaa reenailee, mut oppiihan niinkin ja ei mee ainakaan rahaa ;)
91 Kiloo painan.. Yhen jalan poNput on ihan iisei. Pitäis pudottaa kyl johkuu.. about 80 kiloo, mieluiten alemmaski, ni polvet ei käy niin kovil.

Ei oo tarvinu kyl mitää akrobatiakoulutuksii moisee, sanoisin et turhaa rahanhukkaa. Mut kukin tavallaan.
Ellet sitte itte oo todellisuudes tota kurssii vetämäs kun 1 viesti vaan kirjotettu, ja sekin mainosta :P

Heh, en oo vetämäs kurssia tai muuten sidoksissa järjestävään tahoon. Aattelin vaan et mukavampi jos on enemmän jengiä mukana.. =)

Hyvännäköstä settiä sun videolla.

Menikö lumbagolla gainer flash/moonkickki ennenkuin osasit bäkkärin paikaltaan vai vasta bäkkärin jälkeen? Ite oon just tota opettelemassa, ilma riittää ja tuntuu kun leijuis ikuisuuden ennenkun tuun kyljelleni permannolle alas :D Välillä jalka osuukin kohdalleen ja tuurilla vois onnistuakkin mutta mikä olis tohon pyörimiseen eniten vaikuttava tekijä, juoksuvauhti ja ajoitus?

Menikö lumbagolla gainer flash/moonkickki ennenkuin osasit bäkkärin paikaltaan vai vasta bäkkärin jälkeen? Ite oon just tota opettelemassa, ilma riittää ja tuntuu kun leijuis ikuisuuden ennenkun tuun kyljelleni permannolle alas :D Välillä jalka osuukin kohdalleen ja tuurilla vois onnistuakkin mutta mikä olis tohon pyörimiseen eniten vaikuttava tekijä, juoksuvauhti ja ajoitus?

Polkaset jalan nopeest ilmaa ponnistaes, että se pyörähtää ympäri nopsastee.
Opettelin ens Back Flipin, sit tuli noi muut, yhel jalal back flippagee, flash kick, gainer, reverse gainerit ja moonkickailut, sitte opettelin Full Twistin arabialaisest mut se on vähä huonohko, mut ei se mitää.

Muuten kivannäköstä, mutta sun flikki näyttää aika löysältä :eek:
Vähän terävyyttä siihen, niin sit on perfecto :thumbs:

edit. Haluisin ite oppii ton bkickin, mut en uskalla yrittää. Joten mä tarttisin akrobatiavalmennusta kai.

Muuten kivannäköstä, mutta sun flikki näyttää aika löysältä :eek:
Vähän terävyyttä siihen, niin sit on perfecto :thumbs:

edit. Haluisin ite oppii ton bkickin, mut en uskalla yrittää. Joten mä tarttisin akrobatiavalmennusta kai.

En tykkää tehä semmosia yleensä, joten en ees ala työstää sitä paremmaks.
Ja kumpaa meinaat, B kickin vai twistin? Kickii et voi mokaa millää, ja twisti on kicki mut 360 twistauksel, sen mokaaminen sit taas sattuu kyl. Mut helppo seki on, ei vaan laita käsii maata kohti missää välis niin se tulee jaloilleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom