Akne vs palautumisjuomat+treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Krister
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Moi

Aloitin salilla käymisen noin vuosi sitten ja aina siitä lähtien olen jonkinverran kärsinyt aknesta. Olen ennenkin ollut taipuvainen akneen mutta niistä on aina selvitty antibiootti kuureilla ja roacutaneakin olen syönyt yhden kuurin. Tälläkin hetkellä on antibiootti kuuri päällä mutta jotenkin tuntuu että akne pysyy nyt aika sitkeästi päällä.

Tuli mieleen kun luin tuolta treenimimmien sivuilta että heille palautumisjuomat sekä yleensäkin salitreeni ovat aiheuttaneet aknea. Mietin tuossa että jos samaa aiheutuisi minulle vaikka mies olenkin.

Jotenkin vaan nyt kyllästyttää tämä akne kun olen siitä jo ylä-aste ikäisestä kärsinyt, enemmän tai vähemmän. Saisi nyt tällä antibiootilla tämän pois niin voisin aloittaa uuden Roaccutan-kuurin että pääsisi tästä vihdoin eroon. *huoh*

Ajattelin nyt aluksi siis koittaa että korvaisin palautumisjuoman ihan raejuustolla tms. jos niissä juomissa on jotain ainesosia joka aiheuttaisi aknea.. Mielipiteitä? Voiko pelkkä salitreeni itsessään aiheuttaa aknea?

Krister

Raskaat perusliikkeet esim. kyykky ja mave tietääkseni nostavat testosteroni tasoja, jotka korkeana ovat yksi syy akneen.

Tämä on aika tuulesta temmattu ajatus, mutta kertokaa joku, mikä on oikeasti asian laita.

Mä muistelisin että tämä meidän kansanedustajamme sanoi treenioppaassaan, että jos mitä pahempi akne, sitä enemmän testosteronia kropassa ja treenatessa sä käytät tän testosteronin ja akne lähtee. Ei kyllä ainakaan mun kokemuksien mukaan pidä paikkaansa...

mulla oli aika sitkeäkin akne ylä-asteella ja vielä amiksessakin, mutta sen jälkeen ku oon alkanu juomaan vettä VÄHINTÄÄN 3-4 litraa päivässä ja vetämään rypsäriä 2-3 ruokalusikallista päivässä, niin on alkaneet finnit lähtemään. Suihkun jälkeen kosteusvoide ja aamuisin myös. Mulla vaan kesti tossa prosessissa jotain 3-4 kuukautta. Tossa www.margariinitiedotus.fi/julkaisut/ taittom4painoon.pdf linkki hyvien rasvojen vaikutuksiin. Muistaakseni tossa puhuttiin, että parantaa ihon laatua jos syö tiettyjä rasvahappoja. Vaikutusaika oli kuitenkin jonku aikaa

edit: mulla ainakin salitreeni aiheutti jossain vaiheessa aivan prkleesti aknea, mutta vaikutukset ovat iän (?) myötä lähteneet poes.

Itselläni on myös mielestä alkanut salilla käynnin mukana selkään ilmestymään enemmän finnejä, ennen ne olivat siellä hyvin harvinaisia.

Eihän se treeni varsinaisesti testosteronia mitenkään "kuluta". Uskoisin Halmeen tarkoittaneen, että nuoruuden hormonimyllerryksessä on parempi suunnata energiansa liikuntaan kuin kaupungilla sekoiluun.

Originally posted by Dragon
Eihän se treeni varsinaisesti testosteronia mitenkään "kuluta". Uskoisin Halmeen tarkoittaneen, että nuoruuden hormonimyllerryksessä on parempi suunnata energiansa liikuntaan kuin kaupungilla sekoiluun.
Ei, kyl se nimenomaan sano, jos treenaat kovaa, käytät sen testosteronin ja finnit vähenevät. Ehkä se tosin vaan halus rohkasta treenaamaan, who knows;)

Halmeella taitaa olla itellään tällä hetkellä sitä testosteronia sit pikkasen liikaa kropassa kun vatsa ainakin näyttää isolta. Ja testosteronihan kasvattaa kaljamahaa tunnetusti( tästä aiheesta on varmasti tehty myös tutkimus, joka on todennäköisesti aivan naurettava britti tai jenkkitutkimus)

Ja finnitkö sen kertovat?

Ovatko finnit teidän mielestänne aina merkki paljosta testosteronista?

Tuleehan naisillekin finnejä, ja ei heillä silti ole juuri yhtään testosteronia vaikka treenaisivatkin.

Ja onko muka kaikilla miehillä joilla ei ole runsaasti finnejä sitten testosteronitasot alhaalla?

Enpä oikein usko.

Ihotyyppi varmaan ratkaisee kuitenkin enemmän, että miten paljon iho reagoi mihinkin.
Tietysti testosteroni vaikuttaa, mutta en itse menisi väittämään finnien kertovan aina korkeasta testosteronitasosta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Halmehhan kirjassaan sanoo: "Jos mä nyt lopetan treenaamisen niin mulle kasvaa kyrvän:lol2: kokonen finni otsaan".
Elikkä tästä voidaan päätellä, että jos treenaat niin finnejä ei pitäisi olla. Tiedä sit mihin ne menee, lihaskasvuun?

Jotain tollasta ihme scheissee...:david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
joops tohon tsiguela:n kommenttiin vaa et siis ihan perus rypsioljyä nappasit ? jos näin on nii pitääpi kokeilla.

Originally posted by Deat
Ei, kyl se nimenomaan sano, jos treenaat kovaa, käytät sen testosteronin ja finnit vähenevät. Ehkä se tosin vaan halus rohkasta treenaamaan, who knows;)
Otetaan tähän nyt vielä suora lainaus Halmeen kirjasta:

"Nuorille voin sanoa rohkaisuksi, että mitä enemmän sulla on finnejä päässä niin sitä enemmän sulla on testosteroia kropassa. Susta tulee iso ja vahva nopeammin. Sama oli mulla, kun otin penkkiä ekan kerran niin paita oli selästä täynnä veriläiskiä. Siksi mä kasvoin nopeasti kun samalla myöskin söin hyvin. Ja mitä enemmän treenaat niin myös finnit voi alkaa vähentyä kun käytät sen testosteroin. Jos nyt itse lopetan treenaamisen niin otsaan kasvaa kyrvän kokoinen finni!"

no jopas on tieteellistä teksitiä. Mut kyl reenamisen aloittaminen tai lopettaminen vaikuttaa hormoni tasoihin jotka kyl pitäs tasaantua jatkossa.

Mä pidän hikoilun määrää suurimpana syynä finnien tuloon. Esim. sillä oli suuri merkitys finnien määrään ku aloin käydä heti treenin jälkeen salilla suihkussa sen sijasta et kotona meen ku tuun salilta. Toinen minkä huomasin et dieetillä tuli finnejä niin pirusti ku piti diureetteja napostella. Selvä yhteyshän näillä asioilla on et ku hikoilet paljon ni iho on likainen ja sit ku se kuivaa iholle ni finniä pukkaa. Sekin on toisaalta huono jos käy liian usein suihkussa ja pesee itensä saippualla ni samalla tappaa iholta luonnollisia bakteereita.

Finnit voivat olla merkki niin monesta asiasta, että varsinainen syy selviää luultavasti vasta perusteellisen lääkärintutkimuksen jälkeen. Yksilökohtaisiakin eroja asiassa varmasti on...

Itselläni samanlaisia kokemuksia kuin säikeen aloittajalla. Useamman vuoden kestävyysjakson jälkeen, olen taas keskittynyt enemmän salilla käyntiin ja kas, samantien alkoi naama kukkimaan. Ikääkin on kertynyt sentään jo kolmisenkymmentä. Ravintokin on pysynyt kokoajan lähes samana, mitä nyt proteiinien suhteellinen osuus hieman noussut.

-vardon

Originally posted by Krister
Ajattelin nyt aluksi siis koittaa että korvaisin palautumisjuoman ihan raejuustolla tms. jos niissä juomissa on jotain ainesosia joka aiheuttaisi aknea.. Mielipiteitä? Voiko pelkkä salitreeni itsessään aiheuttaa aknea?

Ainoa ainesosa palautusjuomassa joka voisi aiheuttaa aknea on mun mielestä fruktoosi tai dekstroosi=sokeri. Jos käyttää maltodekstriiniä ja heraproteiinia vaikka kreatiinilla ja l-glutamiinilla terästettynä ei ongelmia pitäisi tulla, kannattaa ehkä tämän takia välttää noita valmiita sekoituksia. Mutta kuten sanottu, riippuu monesta asiasta, hyvä hygieniahan on potarille itsestäänselvyys ;)

Yksi ristiriitainen teoria on myös se, että paljon proteiinia syövillä keho happo/emäs-tasapaino menee persiilleen jolloin tulee mm. iho-ongelmia. Kokeile syödä paljon hedelmiä/kasviksia jos et näin jo tee tai ainakin jotain valmistetta joka parantaa happo/emäs-tasapainoa esim. Valmarinia.

Hmm *yrittää puristella selässä olevia finnejä* pitäisköhän kokeilla tota hedelmäjuttua? En ole syönyt moneen kuukauteen yhtään hedelmää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom