Akne vs palautumisjuomat+treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Krister
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Treenin jälkeen (ainakin mun mielestä) paras finnien ehkäisykeino on mennä valittömästi suihkuun. Suihkutellessa kannattaa saippuan sijasta mielummin käyttää esim. jotain apteekista saatavaa hapanta pesunestettä, se ei kuivata/ärsytä ihoa ja samalla se tasapainottaa ihon ph-arvoja. Jos hikiset treenivaatteet jää iholle niin pitkäks aikaa että ne kuivuu, tulee varmaan kelle tahansa finnejä.
Raejuustolla en kyllä palautumisjuomaa korvaisi, se kun imeytyy aikas hitaasti.
Mutta kaikki tämä with all do respect, kaikki tyylillään, mä ainakin näin ja nykyisin ilman finnejä.

Ja joo kyllä sitä veden juontia kannattaa suositella lähes mihin tahansa vaivaan.:thumbs:

Finnien tulo on todellakin hyvin yksilölinen juttu, itselläni oli vielä lukiossa finnejä, ja silloin hoidin ihoani puhdistusaineella ja rasvoilla. Inttiin mennessäni tällainen kosmetiikan kanssa läträäminen loppui ja iho parani itsestään.

En tiedä sitten mistä tämä johtui...

Mulla ei varsinaisesti ole ollut ikinä finnejä. (Ikä on muutamaa kuukautta vaille 18). Joskus on vähän nenänpää kukkinut.. ja ehkä joskus on ollut muutama yksittäinen finni naamassa.
Toivottavasti ei koskaan tulekaan.

Tuskinpa tällä sentään on vaikutusta kovin pahasti alkuvaiheessa oleviin treeneihini, ja nimenomaan niiden kautta haettavaan kehitykseen. Vaikkei multa finnejä löydykään, tuskin se tarkoittaa automaattisesti sitä, että kehossani testosteronia olisi jotenkin vähemmän. Eiköhän tuohon finnien tuloon vaikuta hyvin monet muutkin asiat..

Originally posted by Storm
Ja joo kyllä sitä veden juontia kannattaa suositella lähes mihin tahansa vaivaan.:thumbs:

eipäs, vaan mobilaattia :david:

Kyllä tällä treenaamisella jokin syy-yhteys finneihin täytyy silti olla, koska itselläni ei ollut finnejä juuri lainkaan alle 3-kypäsenä (ei siis murrosiässäkään) ja niitä alkoi tulla vasta kun aloitin treenaamisen. Ja protskujuomia en ole juonut niin ei voi niistäkään johtua. Viimeiset pari vuotta eli ajan jonka olen kunnolla treenannut on finniä puskenut niin maan perkuleesti...

Jatkoa

Ajattelin pistää vähän jatko stooria omasta tilanteestani. Eli vaihdoin tuossa antibiootti merkkiä Oricyclinistä Ermysiniin. Nyt näyttäisi iho olevan jo paljon paremmassa kunnossa, mutta yksi homma hieman mietityttää.

Eli minulla oli noin reilun kahden viikon jakso jolloin en käynyt salilla ja iho alkoi paranemaan toisen viikon lopulla. Märkäpäitä ei enään ilmestynyt ja iho alkoi kirkastumaan.

Nyt aloitin taas käymään salilla ja muutamia näppyjä on ilmaantunut. Eli johtuuko näpyt sittenkin salilla käynnistä on vielä hieman epäselvää.

Ajatteiln tehdä testin, käyn nyt aktiivisesti viikon-pari salilla ja katson paheneeko akne antibiootista huolimatta ja sen jälkeen pidän parin viikon tauon salista ja katson mitä tapahtuu.

Mutta vaikuttaisi kyllä että salitreenillä on ainakin jonkinmoista vaikutusta akneihoon kuten jotkut muutkin ovat huomanneet.

Krister

En tiedä onko salitreenillä vaikutusta kasvojen kuntoon, mutta selkään tulee tajuttomasti finnejä reenien jälkeen. Eikä syynä voi olla pelkkä hikoilu, koska esim. todella kovan aerobisen/anaerobisen jälkeen niitä ei esiinny. Kai sillä on jotain tekemistä testosteronin kanssa.

aknestick

Itsellanikin oli junnarina aika paha akne, josta muistona pikkukraateria poskipäissä. Olen tämä salitreenin aloittanut vasta 23 vuotiaana jolloin toi akneongelmakin oli kadonnut.

Saliharjoittelun aloittamisen jälkeen on alkanut taas tulla jonkinverran finnejä. Hauskaa vaan on että finnit ei tule enää pelkästään naamaan vaan nyt niitä on muuallakin. Reisissä, hanurissa, selässä jne. Voisin sanoa että niitä on lihaksissa jotka ovat hieman kasvaneet (kun alotin salitreenin niin painoin 62, nyt painoa on 75, ja kylkiluut näkyy vieläkin). Voi olla että niitä olisi tullut muutenkin, mutta eihän sitä ikinä tiedä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
ohops...tää threadihan on jääny muinaisuuteen. Itse asiassa käytän kylmäpuristettua rypsiöljyä. Huomaan jos juon erittäin paljon vettä päivässä (5-8 litraa), että finnit tasoittuvat jo päivän aikana hiukan :eek: . Mutta tosiaan yleensä otan jotain 3 litraa päivässä ja rypsiöljyä aamuin illoin.

Kyllähän se vesi ja rypsiöljy auttaa parhaiten. Mulla tulee kovan ryyppäämisen jälkeen kunnon ryöpsähdys finnejä ja johtuu varmaan juuri kehon kuivumisesta ja aineenvaihdunnan kiihtymisestä.. Silloin ei kyllä pariin päivään auta mitkään poppakonstit... :(

Originally posted by Timppa
Mä pidän hikoilun määrää suurimpana syynä finnien tuloon. Esim. sillä oli suuri merkitys finnien määrään ku aloin käydä heti treenin jälkeen salilla suihkussa sen sijasta et kotona meen ku tuun salilta. Toinen minkä huomasin et dieetillä tuli finnejä niin pirusti ku piti diureetteja napostella. Selvä yhteyshän näillä asioilla on et ku hikoilet paljon ni iho on likainen ja sit ku se kuivaa iholle ni finniä pukkaa. Sekin on toisaalta huono jos käy liian usein suihkussa ja pesee itensä saippualla ni samalla tappaa iholta luonnollisia bakteereita.

Eiköhän tässä ole aika hyvä selitys (faktaa).

Naama ja selkä "kukkii" niin maan perkeleesti, mutta lihakset kasvaa. Onhan ne finnit ikäviä, mutta eipä niille oikein voi mitään. Ehkä ne joskus lähtee pois. Pääasia on että treeni kulkee ja rauta nousee!

Tässähän tulee olo kuin olisi 12v tyttönen, joka tilittää demiin ylipainostansa.

Olen antanut kertoa itselleni että finni syntyy, kun estrogeenin aiheuttama ihon sarveisaineenmuodostus tukkii ihohoukosen sen reunaa kasvattamalla. Huokonen siis "kuroutuu" umpeen ja tulehtuu. Sen voi estää esim. (kemiallisella) kuorinnalla, bakteerien määrän minimoinnilla, tulehduksen estävällä lääkityksellä tai estrogeenitason laskulla.

Osaisiko joku asiasta tietäväinen kertoa voiko kreatiinin käytöllä ja ihon epäpuhtauksien(tali,yms. mitä lie) syntymisellä olla yhteys?

Olen huomannut kun ensin on ollut taukoa krean syönnissä ja sitten aloittaa syömisen uudelleen, että sen jälkeen tulee "suomalaisia" iholle vaikka yleensä niitä ei itselläni paljon esiinny.

Nyt on taas ilmestynyt naamalle finnejä, vaikka antibioottikuuri on päällä (Oricyclin). Olen treenannut useamman vuoden (1-2) ja nyt aloitin Heran, Soijan, Dekstroosin ja Vitargon vetämisen, heti kun aloitin treenin jälkeen ottamaan tällaisen drinkin niin on akne pahentunut. Ennen käytin pelkästään Heraa, eikä silloin ollut kovinkaan paljoa näppyjä,
eli oma analyysi on se, että Soija, Dekstroosi tai Vitargo pahentaa aknea.

Veikkaanpa, että suurimmalla osalla teistä on sama ongelma kuin minullakin. Osa ei vain edes tiedä sitä. Syy, miksi niitä finnejä tulee on nimittäin KREATIINISSÄ. Eikä tämä ole mikään huuhaa-juttu, sillä olen käyttänyt kreaa ja lopettanut tässä viimeksi kuluneen 8 vuoden aikana vaikka kuinka monta kertaa JA AINA SAMA JUTTU. Käytettäessä kreatiinia selkä ja olkapäät on kuin Clerasil-mainoksessa "ennen-miehellä".
Mistä tämä taas johtuu, niin siitä minulla ei ole aavistustakaan. Joka tapauksessa olin niin saamarin kyllästynyt finneihin, että lopetin tuossa jokunen kuukausi sitten koko kreatiinin käytön, enkä aio sitä enää koskaa ottaa. Mitä hemmetin iloa on olla pari kiloa "lihaksikkaampi" kun selkä ja olkapäät on sen näköiset, ettei puhettakaan siitä, että kehtaisi kesällä kulkea ilman paitaa. Kaikkihan luulisivat, että tuolla kundillahan se vasta kunnon kuuri onkin päällä. Mielummin ilman paitaa vähän "vähemmillä lihaksilla" ja siisti iho kuin koko kesä paita päällä.

Toi akneasia on kyl aika kummallinen. Mulla oli yläasteella ja lukiossakin vielä jonkin verran aknea. Sit kun rupesin treenaamaan, niin finnit lähti veke. Sit kun jouduin pitämään puolen vuoden tauon, niin taas naama puhkes kukkaan. Nyt on taas kunnon treeni päällä ja lisäravinteet käytössä, eikä hirveitä iho-ongelmia oo. Tuntuu, et kun saa höyryt päästettyä salilla, niin ne ei tuu ainakaan naaman kautta pihalle.

Vedin tossa viimeviikolla joka päivä reilut drinksit Fast:in Massaprotskua (jossa ei ole kreatiinia)ja heti rupes naama kukkii...nyt en oo ottanu ja ei oo pahemmin uusia finnejä tullu. oon kyllä huomannu saman ilmiön jo aikasemminkin. mulla siis ainakin kyseinen protsku aiheuttaa finnejä. aion testata vielä muita merkkejä, mutta jos tulos on sama niin sitten jää protskut kokonaan syömättä. :wall:

Suositut

Back
Ylös Bottom