Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
tota noin, ku ostin tossa pussin valmista palkkaria, tarjouksessa kun oli niin. Tota eikai tuu mitään sivareit kun on ROA päällä ja vetäis kreatiinia samaan aikaan? tai glutamiinia? Ite en usko, mutta ajattelin kysästä =)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tota noin, ku ostin tossa pussin valmista palkkaria, tarjouksessa kun oli niin. Tota eikai tuu mitään sivareit kun on ROA päällä ja vetäis kreatiinia samaan aikaan? tai glutamiinia? Ite en usko, mutta ajattelin kysästä =)

Mulla ainakin aikanaan krean kokeilu suututti piilevät täpläsoturit esiin roakuurin (tai no ei se roa ollut, mut joku vastaava nimeä-en-nyt-muista kuitenkin) aikana. Pari päivää meni ilman mitään, mutta vajaan viikon jälkeen tulikin sitten täyshyökkäys. Tää oli kyllä aikalailla kuurin alkuvaiheessa jossa muutenkin taitaa näppyjä puskea läpi normia enemmän.

Alotin viikko sitten Isotretinoin actavis kuurin 10mg/3 kertaa päivässä.. Onko kellään muistikuvaa kuinka kauan meni alotuksesta siihen että vaikutuksen huomasi selvästi?? Mulla nyt tosiaan viikko vasta mennyt ja tuntuu et naama on vähän pahentunut. Myös nenästä lähti nahkat ja se punottaa kaiken muun lisäksi. Muuten naama ei ole hirveesti kuivunut, huulet vähän enemmän.
Ja niille jotka on syöneet vain yhden kuurin ja ongelma on palannut, tässä syy: eka 3kk kuuri ei auta, täytyy syödä toinen samanlainen kuuri heti perään vaikka naama olisi hyvässä kunnossa ekan jälkeen.. Mua ahistaa hirveesti liikkua ulkona ja nähdä kavereita naaman takia, itsetuntoni on ihan nollissa. :(
Eli jos joku voisi kertoa kuinka pian naama alko parantua selvästi ja pahenemisvaiheet kiinnostaa myös.. vaikka nämä on varmaan hyvin yksilöllisiä juttuja, mutta silti. :)

Alotin viikko sitten Isotretinoin actavis kuurin 10mg/3 kertaa päivässä.. Onko kellään muistikuvaa kuinka kauan meni alotuksesta siihen että vaikutuksen huomasi selvästi?? Mulla nyt tosiaan viikko vasta mennyt ja tuntuu et naama on vähän pahentunut. Myös nenästä lähti nahkat ja se punottaa kaiken muun lisäksi. Muuten naama ei ole hirveesti kuivunut, huulet vähän enemmän.
Ja niille jotka on syöneet vain yhden kuurin ja ongelma on palannut, tässä syy: eka 3kk kuuri ei auta, täytyy syödä toinen samanlainen kuuri heti perään vaikka naama olisi hyvässä kunnossa ekan jälkeen.. Mua ahistaa hirveesti liikkua ulkona ja nähdä kavereita naaman takia, itsetuntoni on ihan nollissa. :(
Eli jos joku voisi kertoa kuinka pian naama alko parantua selvästi ja pahenemisvaiheet kiinnostaa myös.. vaikka nämä on varmaan hyvin yksilöllisiä juttuja, mutta silti. :)

mullaki ihan nollassa itsetunti kaupaski koiyan äkkii käydä ja sit kämpille. ja siellä vietänki aikaa ja paljon kohya ite pääsen ihotautilääkärille.

Ja niille jotka on syöneet vain yhden kuurin ja ongelma on palannut, tässä syy: eka 3kk kuuri ei auta, täytyy syödä toinen samanlainen kuuri heti perään vaikka naama olisi hyvässä kunnossa ekan jälkeen..
Kyllähän tämä kuuri normaalisti kestää heti sen 6kk?

Mulle laitettii suoraan 2x20mg ja kuukauden pääst joka toine päivä 10mg lisää ja sit lopus mennää 60mg päiväs, ja 4kk noin aluksi. Sit lekuri kattoo et mitä tapahtuu et jatketaaks monta kk:ta

millos sul alko akne? itekki jo 20 ja joku akne ni huh huh et käy vituttaa ja vie itsetunnon kehtaa käydä missään. onneks on ymmärtäväinen ia ihana tyttöystävä.

millos sul alko akne? itekki jo 20 ja joku akne ni huh huh et käy vituttaa ja vie itsetunnon kehtaa käydä missään. onneks on ymmärtäväinen ia ihana tyttöystävä.

tos parin kympin nurkil se alko, teininä lähes ollu minkäänlaista. Onneks sentäs ei oo ihan pahimmasta päästä, noh eiköhän noi lähe tos puolen vuoden päästä

vittuku ei ikinä muista onko napannu jo pillerin vai eikö. aika snadeja kuureja teillä, kun mulla on 4kk 20pv 60/mg pvä ja mulla ei ollu edes paha akne.

Lääkkeen määrä määrätään painon mukaan. ite painan 57kg ni se on se 10mg aamulla ja 2x10mg illalla.
Ja mä sain ainakin 3kk kuurin, sen jälkeen uudestaan ihotautilääkärille ja toinen kuuri perään 1-3kk kuuri siis.
Odotan päivää, ku herään ja naamas ei oo mitään. Voin kertoo et sit oon ehkä maailman onnellisin, ja ei munkaan akne ole "paha" vaan
keskivaikea akne, häiritsee ja vie itsetunnon silti. :(

mitäs mieltä ootte kannattaako lopettaa reenaus, jos saan ton roa kuurin joskus ja aika varmaan saakin siskot veikkaa et mul on ainakin keskivaikea akne ja myös sitkeä, kun kumminkin jo 3vuotta kukkinu.aika paha jos ei voi treenata mut kyl se naama on nyt ykkösasia

Miksi kannattaisi? Jos esim. selkäkipua meinaat, niin yleensä siihen enemmänkin auttaa se treenaus. Tietysti kannattaa tehä oma arvio, jos vaikuttaa siltä, että sattuu paljon.

mitäs mieltä ootte kannattaako lopettaa reenaus, jos saan ton roa kuurin joskus ja aika varmaan saakin siskot veikkaa et mul on ainakin keskivaikea akne ja myös sitkeä, kun kumminkin jo 3vuotta kukkinu.aika paha jos ei voi treenata mut kyl se naama on nyt ykkösasia

Ei kannata lopettaa treenausta. Kannattaa lopettaa kreatiinin käyttö (aiheuttaa osalle finnejä) ja käydä hakee Roaccutan resepti Yksityiseltä lääkäriltä.( Ei tartte mennä kuuntelee pelleilyä terveyskeskukseen).
Nuorena tulee niitä' finnejä, ja Roaccutanilla tekee ihmeitä. Iän myötä sitten helpottaa niiden finnien tulo. Itse söin nuorempana 3x 4-6kk Roaccutan kuuria.

Ainiin, Ei sitten oikeesti kannata puristella tai hieroa niitä finnejä. Tulee arpia naamaan ja koskemalla niitäfinnejä ne leviää lisää naamassa.

Tuli mieleen tälläinen kyssäri! Elikkäs itelle ilmestyy ihonalaisii finnejä jotka nostaa pienen kyhmyn iholle ja jos niihin koskeen niin ''sattuu'' vähäsen. Mites noi kannattais eliminoida? Ottaa neula ja ettii finnin pää ja tunkea ihon sisään ja puhkaista ja puristaa paskat pois? Vinkit ois jees !

EDIT: Luin netistä että hydrocortison auttaa näihin, saa nähä miten toimii..

Kertokaapa tyhmälle mistä päin Oulua löytyy yksityisiä ihotautilääkäreitä. Googlella löytyi vain julkisen puolen lääkäri. Onko esimerkiksi Mehiläisessä myös ihotautilääkärin vastaanotto?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom