Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Vertaan omaa ihoa normaaliin ihoon. Toki tuo on pientä verrattuna kunnon akneen, mutta enkö saisi hakea apua näin lievään kun tästäkin on itselle haittaa?

Tottakai saat mutta kun tuosta kuvasta ottaa vielä puolet pois niin siinä ei tosiaankaan ole mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos tuossa tetrasykliinissä yms antibioteissa pahenemisvaihetta? Ajattelin käydä lääkäriltä anomassa jotain tähän vaivaan kun ei normaalit puhdistusaineet tepsi. :|

Itse kun käytin tetrasykliiniä niin ei ainakaan tullut pahenemisvaihetta. Akne lieventyi pienesti parin ekan viikon aikana muuta muutosta ei tullut koko 100 kpl kuurin aikana. Nyt olen Isotretinoin kuurilla ollut 27 helmikuusta tähän päivään asti 2x20mg aamuisin. Haittavaikutuksina on ollut nyt huulien kuivuminen, kasvojen pieni hilseily ja käsien pieni kuivuminen. Tänä aikana tullut paljon parannusta esim. ihohuokosten pienenemistä, tulehduskohtien punasuuksien heikentymistä, rasvasuuden vähentymistä ja finnejä tulee ehkä enintään 3 per viikko. Välillä tuskin mitään aknea edes näkyy. Täysin hyvä ei kuitenkaan ole mutta hyvällä ja luottavaisin mielin olen tällä hetkellä. Tetrasyklin kuuri lähinnä vitutti. Mites muilla Roa-kuurin aloittaneilla? Pitäisikö saunassa käymistä muuten välttää? Syödäänkö aina vähintään 4 kuukauden ajan tätä kuuria? Mites auringossa oleminen kuurin jälkeen? Pitääkö välttää tietty aika? Kiitos vastauksista.

Onko kellään mitään hyvää voidetta suositella rasvaiseen ihoon (kasvoihin)? Sellainen, että kun lähteen yöelämään niin naama ei kiiltäisi kuin vastahiuottu mulkku :D

jeep

Onko kellään mitään hyvää voidetta suositella rasvaiseen ihoon (kasvoihin)? Sellainen, että kun lähteen yöelämään niin naama ei kiiltäisi kuin vastahiuottu mulkku :D

Suosittelen lyömääm kasvoihin jotain normi kasvorasvaa ja päälle huitasta hiukan puuteria naamaan.
Saattaa kuulostaa hinttitouhuilta , mutta toimii ja kukaan ei huomaa.

mustapäät

Mites kun tota roaccutania on kolme viikkoa jo popsittu, nii että missäs vaiheessa teillä tippu mustapäät? Mulla ne taitaa olla niin halavatun tiukassa että pitäskö hohtimilla irti repiä...:evil:

Hmm itellä ei mustapäät edes mihikää heivahtanu roakuurin jälkee...tai no en oo varma onko ne joskus häipyny, mut nyt niitä kyllä ainaki on taas vaikkei finnejä oo näkyny. Onkos kellää suositella mitää voidetta mahdollista millä noita sais poistettuu?

Hmm itellä ei mustapäät edes mihikää heivahtanu roakuurin jälkee...tai no en oo varma onko ne joskus häipyny, mut nyt niitä kyllä ainaki on taas vaikkei finnejä oo näkyny. Onkos kellää suositella mitää voidetta mahdollista millä noita sais poistettuu?

Itellä nyt testissä neutrogenan joku kuorintasysteemi. Saa nähdä onko mihinkään...tässä muutama päivä käytetty ja iho alkaa hieman irtoomaan. Katotaan...

Terve! Vuosi sitten sain roa-kuurin miedolla annostuksella ja pahin akne lähtikin kuurin aikana ja on pysynyt poissa. Kuurin alussa oli aika ilkeä pahenemisvaihe pahimmalla alueella ja voin henkisestikin silloin sen vuoksi hyvin huonosti. Kuurin aikana ja vieläkin ilmestyy normaalia märkäpää finnejä muutama viikossa ja nuo rassaavaat mieltäni kovasti varsinkin kun viime aikoina niitä on ollut pykälän verran enemmän. Välillä on ollut aivan finnittömiäkin viikkoja ja iho ollut melko virheetön. Suun alla kuitenkin näkyy selvästi tukkeutuneita ihohuokosia joista sitten puskee finnejä sen muutama viikossa.

Nyt pohdinkin josko aloittaisin tuon kuurin vielä toistamiseen josko sillä lähtisi akne lopullisesti. Onko ketään palstalaisia joilla olisi ollut toinenkin kuuri? Kokemuksia? Itseäni pelotttaa tuo pahenemisvaihe aivan sikana. Jos se tulee samanlaisena kuin viimeksikin. Lääkärin luona ei minun tarvitsisi edes käydä sillä viime käyntini yhteydessä hän kirjoitti minulle reseptin varalle ja minun tulee ottaa yhteyyttä lääkärin kun kuukausi kuuria takana. Kellään siis kokemuksia toisesta Roa-kuurista?

Kävin hakee lääkäriltä avitcid-repsan 0,05-vahvuudella. Lääkäri olisi lyönyt suoraan roaccutanit, mutta en ottanut. Katsoo kesällä tai joskus.

Pian viikon käyttäneenä kyllä ainakin jotain ihossa tapahtuu. Mulla nyt ei finnit ole ongelma vaan järjetön talintuotanto -> mustapäät yms. Nyt iho on melko arka, kuoriutuu ja punertaa. Ohjeen mukaan kuuluu prosessiin.

Mulla on jotain mustapäät "eliminoivaa" superkasvovettä, joka on ihan pirun tujua. Piruuttani koitin nyt sitä eilen pitkästä aikaa ja tuntui kuin kasvot olisi olleet tulessa. Ei ennen ole noin tehnyt. Käyttänkin nyt vaan mietoa pesua sebamedilla ja joka toiselle päivälle olen laittanut normikosteusvoiteen. Joka yöksi ja yleensä vielä päiväksi avitcidit naamaan, voipi ehkä olla isohko annostus, mutta kyllä tää mun paksu nahka kestänee. Jotenkin tuntuu että tulee paremmin tavara ulos ihan pinnan alta, pitää muutama viikko seurailla tuleeko tulosta. Ainakin tulee pintaan pirusti nyt tavaraa, hauska näprätä ulos sentin pituisia "talimatoja" :hyvä: Tiedä sitten onko noita nyt järkeä puristella, mutta hauskaa se on ainakin.

Terve! Vuosi sitten sain roa-kuurin miedolla annostuksella ja pahin akne lähtikin kuurin aikana ja on pysynyt poissa. Kuurin alussa oli aika ilkeä pahenemisvaihe pahimmalla alueella ja voin henkisestikin silloin sen vuoksi hyvin huonosti. Kuurin aikana ja vieläkin ilmestyy normaalia märkäpää finnejä muutama viikossa ja nuo rassaavaat mieltäni kovasti varsinkin kun viime aikoina niitä on ollut pykälän verran enemmän. Välillä on ollut aivan finnittömiäkin viikkoja ja iho ollut melko virheetön. Suun alla kuitenkin näkyy selvästi tukkeutuneita ihohuokosia joista sitten puskee finnejä sen muutama viikossa.

Nyt pohdinkin josko aloittaisin tuon kuurin vielä toistamiseen josko sillä lähtisi akne lopullisesti. Onko ketään palstalaisia joilla olisi ollut toinenkin kuuri? Kokemuksia? Itseäni pelotttaa tuo pahenemisvaihe aivan sikana. Jos se tulee samanlaisena kuin viimeksikin. Lääkärin luona ei minun tarvitsisi edes käydä sillä viime käyntini yhteydessä hän kirjoitti minulle reseptin varalle ja minun tulee ottaa yhteyyttä lääkärin kun kuukausi kuuria takana. Kellään siis kokemuksia toisesta Roa-kuurista?

No tervehdys!

Itsellä on nyt toinen roa-kuuri menossa. Ensimmäinen kuuri alkoi vajaa pari vuotta sitten 40mg annostuksella ja kuuri kesti vajaa 6kk, jonka aikana akne parani selästä ja kasvoista. Rankka pahenemisvaihe kesti monta kuukautta ja olihan tuo kyllä henkisesti vaikeata itsellenikin.

Akne pysyi poissa vajaan vuoden eli tämän talven alkuun saakka. Kasvoihin rupesi jälleen puskemaan finnejä, joten päätin ottaa toisen kuurin. Selkään ei ilmestynyt yhtä ainutta finniä ensimmäisen kuurin jälkeen.

Lääkäri määräsi 200kpl 20mg-tabletteja, joita olen syönyt 20-60mg annostuksella. Reilu kolme kuukautta toista kuuria mennyt ja "jatkoajalla" ollaan eli kuurin olisi pitänyt jo loppua, mutta olen sillä edelleen, koska vieläkin viikottain tulee joitakin finnejä. Lääkäri sanoi, että kun kahteen viikkoon ei ole tullut fiinnejä, niin voi kuurin lopettaa.

Tämä toinen kuuri ei ole ollut läheskään yhtä rankka kuin ensimmäinen, mutta onhan se kuitenkin vittumaista olla tällä kuurilla. Pahenemisvaihe ei ollut yhtä paha, mutta kuitenkin selvä pahenemisvaihe tuli.

Jos aknen kanssa on vaikea elää, niin suosittelen ottamaan toisen kuurin!

Kahdeksan päivää takana nyt, ja oikeastaan mitään ei huomaa, paitsi ajoittaisen huulien kuivumisen. Naama rasvoittuu entiseen tapaan ja ihonalaisia finnejä tulee leukaan. Yyyh. :p Ensi keskiviikkona saa nostaa annosta 40 mg:hen.

jeps, vois kyllä alkaa nua mustapäätki tippumaan, sen verta ne kyrsii, ja reenit kulkenu mukavasti.. ja tosiaan alaselkä on vähäsen kipee välillä ja huulet on kuivat ku sahara.. mutta joo hyvät illanjatkot ja tsemppiä kaikille ROA-kuurilla oleville =)

Kahdeksan päivää takana nyt, ja oikeastaan mitään ei huomaa, paitsi ajoittaisen huulien kuivumisen. Naama rasvoittuu entiseen tapaan ja ihonalaisia finnejä tulee leukaan. Yyyh. :p Ensi keskiviikkona saa nostaa annosta 40 mg:hen.

Itellä meni noin pari kolme viikkoa ennen kuin sivuoireet iskivät, joten kyllä ne vielä sullekin tulee :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom