Moro ketjuun!
Mulla on ollu varmaan jostain 15-vuotiaasta asti kevyttä ongelmaa koko ajan. Selässä ja rinnassa on ollu varsinaista aknea ja kasvoissa enemmänki finnejä vaan. Ärsyttävin oire on ollut karvatupentulehdus päänahassa, jollaiseksi akne on sinne kehittynyt. Vasta nyt, kun kolmekymppiä alkaa olemaan kohta liki, olen saanut tehtyä jotain merkittävää asialle. En ollut mistään mitään lukenut, mutta huomasin, että antibioottikuurin aikana päänahkani oli täysin rauhoittunut. Aloin siis himoitsemaan lisää tuota sienilääkettä, että saisin rauhaa tuskastani. Työpaikkalääkäriltä sainkin ensialkuun n. 2kk kestäneen kuurin ja elämä loisti. Osasin kyllä odottaa oireiden paluuta kun sienipurkki olisi tyhjentynyt, ja niin kävikin jo viikon lääkkeen loppumisen jälkeen.
Seuraavaksi lääkärini antoi lähetteen ihotautilääkärille, joka alkoi selkää ja päätä kurkattuaan heti puhumaan Isotretinoinista. Oli kaiketi päättänyt sitä lyödä kuurit mulle ennen kuin edes nenääni näki. 20mg/päivä ja 200kpl olis ny sit popsittava. Alhainenhan tuo annos on verrattain, mutta tapauksessani ei ole kovin pahasta aknesta kyse. Ja onpa saanut lukea kokemuksia pienellä annoksellakin saaduista loistavista tuloksista. Huulethan tässä on vähä vasta kuivat, mutta eipä toisaalta ole kuin 12 pastillia vasta huivissa.
Voin kansa päivitellä tänne kuulumisia 'pienen' annostuksen vaikutuksista OMALLA kohdallani.