Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
INyt vielä verikokeet eessäpäin ja sen jälkeen voi alkaa popsimaan. Jos tällä sais jo jotaki näkyviä tuloksia aikaan..
No vähän jäi epäselväksi tämä viesti. Roa/Isotretinoin ei ole antibiootti. Kelakortilla saa sv-alennuksen mutta muuta tukea ei tule vaikka oletkin opiskelija, paitsi ehkä toimeentulotuki jos olet tosi tiukoilla. Lääkäri määrää sen kuurin pituuden, et sinä itse. Yksityisellä kannattaa käydä siksi, että julkiselle ihotautilääkärille jonot on tosi pitkät ja tavallinen lääkäri ei voi määrätä roaa vaan laittaa lähetteen spesialistille ja ajan saaminen voi kestää viikkoja/kuukausia kun taas yksityiselle pääsee nopeasti. Antibiootteja kyllä saa tavalliselta lääkäriltä, mutta en nyt tiedä halusitko niitä vai oliko tuo joku lipsahdus...? Niistä ei juurikaan ole pysyvää apua aknen hoidossa.mitess, oon viimein päätyny siihe ratkasuun että ne antibiootit on ainoa ratkasu mulle :D Mutta.. nehän maksaa jonkun verran, joten saakohan valtiolta tukea niiden hankintaan näin köyhänä yksinasuvana opiskelijana? Ja kuinka moni esimerkiksi roaa käyttäneistä voi sanoa kuurin jälkeen että tämä kannatti? uusiiko vaiva kuinka yleisesti ja kuinka pitkäkestoisempi vaikutus on jos vetäseekin sen pari kuuria putkeen? Ja vielä sen verran että kannattaako käydä terveyskeskuksessa vai yksityisellä? miksi? ei sillä en vain oikein ole kartalla oman kunnan yksityisistä ihotautilääkäreistä..
Mulle määrättiin 2kk päähän ekat verikokeet, kaveri meni ekaks piikille. Näköjään lääkärikohtasta et otetaanko ekaks myös vai ei..
Eihän se 12h tunnu missään, ku sijottaa sen yön yli. Ite tein niin et lopetin syömisen illalla seittemän ja kaheksan välillä ja menin sit verikokeeseen aamulla ennen kouluu. Eikä sitä ees huomannu ennen ku koulussa, et ei oo tullu syötyy.Melko outoa. Itellä sovittiin verikokeet ennen kuuria sekä kuukauden käytön jälkeen. Verikokeet pystyy onneksi hoitamaan kotikunnan terveyskeskuksessa, yksityisellä ois ollu 170€ per kerta. Saa nähdä miten pahalta tuntuu olla se 12h ravinnotta ennen koetta. :jahas:
Olen nyt syönyt roaccutania reilun kuukauden ja käsivarsiin ja forkkuihin on alkanut tulla ihottumaa :l onko normaalia?
reilu 4 kuukautta kulunu 40mg/d ja vasta nyt alan huomaamaan että täähän auttaa