Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Roasta ja sen aiheuttamasta kuivuudesta ilmeisesti johtuen on nyt nenänpieleen ja suun sivuun tullut halkeamat. Toi suun halkeama on pahempi oisko kellään vinkkejä miten noi sais parantumaan, kun ahkera rasvaaminenkaa ei niitä näytä toimivan. noi halkeamat on siis jo vähä aikaa ollu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis jos tuo "suun sivu" = huuli, niin Bepanthen kai auttaa.

Itse en ole vieläkään saanut verikoetuloksia, vaikka viikko on jo mennyt. :/

Roasta ja sen aiheuttamasta kuivuudesta ilmeisesti johtuen on nyt nenänpieleen ja suun sivuun tullut halkeamat. Toi suun halkeama on pahempi oisko kellään vinkkejä miten noi sais parantumaan, kun ahkera rasvaaminenkaa ei niitä näytä toimivan. noi halkeamat on siis jo vähä aikaa ollu.

Mulla aukesi toinen puoli huulesta (luultavasti ihan vaan stressin vuoksi), eikä se aluksi meinannut millään parantua. Suun lähettyvillä on vaan niin paljon bakteereja ja kun suuta avaa ja sulkee niin se haava ei pääse ikinä umpeutumaan rauhassa. Kävin sitten apteekissa ja sieltä käskettiin tuutata vaan sitä bebanthenia ja jos ei ole pariin viikkoon parantunut niin sitten takaisin ostamaan jokin sienilääke. Nuo suupielen haavat on kuulemma suurimmaksi osaksi sieni-infektioita. No, minun tapauksessani haava sitten parani n. 1,5 viikossa ihan sillä bebanthenilla.

Kylläpä taas iho hilseilee. Saa olla tunnin välein rasvaamassa. Kannattaako siirtyä lääkärin ehdottamaan 20mg/40mg -tahtiin, vai kuuluuko tämä JATKUVA ja huomattava hilseily asiaan? Humektania mennyt viikonlopun aikana varmaan sellainen iso pumppupullo. Ja "tottuuko" iho tähän koko kuurin aikana vai mennäänkö hilseet naamassa koko 6kk?

EDIT: Niin ja siis Roa-kuuri kyseessä, jos jotakuta mietityttää.

Kylläpä taas iho hilseilee. Saa olla tunnin välein rasvaamassa. Kannattaako siirtyä lääkärin ehdottamaan 20mg/40mg -tahtiin, vai kuuluuko tämä JATKUVA ja huomattava hilseily asiaan? Humektania mennyt viikonlopun aikana varmaan sellainen iso pumppupullo. Ja "tottuuko" iho tähän koko kuurin aikana vai mennäänkö hilseet naamassa koko 6kk?

EDIT: Niin ja siis Roa-kuuri kyseessä, jos jotakuta mietityttää.

Kyllä se ihon kuivuminen jatkuu niin kauan kun lääkettä otetaan. Eli jos kuivumiseltas suinkin pystyt nostamaan annostusta niin nosta. Jos tuntuu, ettet niin älä nosta. Tälläiset ohjeet saanut itse aina.

Voi Jeesus ja Maria. Näytteenottokeskuksesta sanottiin, että tulokset lääkärille on lähetetty jo 3.2. Miksi ihmeessä en sitten ole saanut lääkäriltä yhteydenottoa? Olisi mukavaa jos olisin itsekin saanut rouvan puhelinnnumeron että voisin alkaa selvitellä tätä sotkua. -_- Mitähän tässä nyt tekisi. Sen takia juuri maksoin yksityislääkäristä, että saisin aloitettua kuurin nopeasti.

Kertokaaha joku kokemuksesta et miten kauan kestäny että roan vaikutukset hävinnny/hävinny elmimistöstä toi lääke siitä kun kuuri päättyny?

Yleensä, tai itsellä ainakin, on käytäntönä et lääkäri ilmoittaa noista verikoetuloksista JOS jotain on vialla niissä, muuten voi normaalisti jatkaa kuurin syömistä. Mut itelle lääkäri kyllä mainitsi tästä, mut voihan se olla että sulle vaan unohtanu sanoo asiasta ku oot vastaanotolla käyny.

joku tossa kertoi että sinkki on toiminut hyvin, ja nimenomaan sinkkiglukonaatti. Kysyisinkin, että tässä tarkoituksessa onko mitä eroa sinkkiglukonaatilla ja sinkkipikolinaatilla? vai onko se loppupelissä ihan se ja sama kumpaa popsii?

nyt alkaa jo naamassa olemaan kivasti finnejä, ku alotti tuon kuurin, selästä sitte puhumattakaan.. :D Noh, eiköhän tää pahenemisvaihe jossai vaiheessa ohi mene, kuis kauan teillä kesti tuo pahenemisvaihe?
Mulla ei ainakaan oo ollu pahenemisvaihetta ollenkaan ja koha kuuri jo loppumassa. Koko ajan vaan menny parempaan suuntaan paitsi yhessä vaiheessa lakanat täynnä punasia läikkiä (en tiiä johtuuko jostain pahenemisesta tai vaan yksinkertasesti ihon kuivumisesta) mutta ainakin naaman kannalta menny koko ajan parempaan päin. Lähtökohta oli aika paha, naamassa koko ajan 3-4 todella isoa finniä kerrallaan, nyt on viimesestä naamaan tulleesta finnistä varmaan kuukaus aikaa tosin se oli ihan helvetin iso ja jätti hirveen punasen jäljen, saa varmaan aika kauan odottaa että se lähtee. Isotretinoinia siis oon vetänyt 60/80mg päivässä. Eikä oo ollu mitään hirveen pahoja sivuvaikutuksia, huulirasvaa täytyny vaan käyttää välillä.

Ei jaksa selata ketjua läpi, mutta onko porukalla kokemusta Avitcid ja clindoxyl reseptivoiteista? Kumpiakin on koitettu about. 8kk sitten parin viikon ajan muttei mitään vaikutusta. Nyt oon käyttänyt kumpaakin iltaisin viikon verran ja vaikutusta alkaa olemaan. Naama on punainen kuin paviaanin perse, voide polttaa kivasti naamaa ja iho kuoriutuu. Akneen en ole nähnyt muutosta..

Oma akne on tästä ehkä 50% miedompi..

Ei jaksa selata ketjua läpi, mutta onko porukalla kokemusta Avitcid ja clindoxyl reseptivoiteista? Kumpiakin on koitettu about. 8kk sitten parin viikon ajan muttei mitään vaikutusta. Nyt oon käyttänyt kumpaakin iltaisin viikon verran ja vaikutusta alkaa olemaan. Naama on punainen kuin paviaanin perse, voide polttaa kivasti naamaa ja iho kuoriutuu. Akneen en ole nähnyt muutosta..

Oma akne on tästä ehkä 50% miedompi..

Mulle lääkäri määräs Clindoxylia ja Avitcidia käytettäväksi yhdessä Apocyclin -kuurin kans. Ensimmäisen kuukauden käytän Clindoxyliä ja sen jälkeen siirryn Avitcidiin. Muutaman viikon aikana punoitus on ehtiny vähän hävitä, aknealueet ruvennu kuivumaan ja finnien tulo vähentyny selvästi.

pakko vuodattaa, mun naama ei oo ikinä ollu näin pahan näkönen :( no mut kai tää pahenemis vaihe joskus menee ohi :D ja tosiaan on nenä alkanu välillä suihkii verta ja alaselkä kipeenä...

Tuttua huttua. Selkälihasliikkeet yllättävän hyvä apu ollut itselle. Ei nyt mitään ihmeitä, mutta "selvää" paranemista. Kävelykin auttaa. Verta ei onneksi ole nenästä tullut, mutta sieraimet on aivan saatanan kuivat.

Naamakaan ei ihan niin pahasti enää kuoriudu, kun käyttää vähän rasvaisampaa voidetta. En sitten tiedä onko se lainkaan suositeltavaa, mutta humektaniin verrattuna toiminut jonkin verran paremmin.

Vertaan omaa ihoa normaaliin ihoon. Toki tuo on pientä verrattuna kunnon akneen, mutta enkö saisi hakea apua näin lievään kun tästäkin on itselle haittaa?

Toi on aivan perhanan ärsyttävää miten joku viisastelee tyyliin "eihän toi oo ees paha akne", "ei tos naamas oo mitään vikaa" , "lopeta vinkuminen toihan on vielä niin lievä". Ei naaman pidä olla finniä täynnä, että saa tehä asialle jotain. Mun iskä ja sisko sano ettei mun naamas mitään aknea edes ole ihan normaali ja katteli toisiinsa ihmetellen miten tyhmä oon ku valitan. Ihotautilääkäri taasen on määrännyt mulle eka tetrasyklin kuurin ja nyt menossa isotretinoin kuuri. Lievää aknea itelläkin on ja ei se mun naamaa mun silmissä paranna vaikka joltain puuttuisi koko naama.

Juuri näin. Parempi se on vaa alkaa naamaa hoitamaa jo siinä vaiheessa, ku pahemmaks meinaa mennä. Itsekin söin roakuurin vuos taikka pari sitten, sen jälkee puhistellu naamaa vaa suihkun yhteydessä ja talvisi aina pesun jälkee naaman rasvannu nii on pysyny edelleen siistinä :) Itsellä tosiaan oli jo naama kohtalaisen pahassa kunnossa ( ylläolevan kuvan oireet lievät vrt. mun naamarii) ja hyvin se parani.

Täällä 3 päivää takana 20mg-annostuksella. Parin viikon päästä pitäisi siirtyä 40:een. Vielä ei ole merkkiäkään sivuvaikutuksista. Nuo arvet poskilla kyllä huolestuttavat, toivottavasti eivät enää ole noin näkyviä kuurin lopussa. Muussa tapauksessa on varmaan pakko lähteä ensi vuonna kemialliseen kuorintaan jonnekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom