Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jahuu, sain kuin sainkin Isotretinoin-reseptin. Nyt vaan verikokeeseen ja sitten voi marssia apteekkiin. Itse asiassa lääkäri ehdotti heti roakuuria, eikä minun tarvinnut edes taistella sen saadakseni. :) Nyt on oikeasti mahtava olo vaikka naama näyttääkin pahalta.

Hyvä että sait sen, itellä ehkä maha pikkasen sekasin oli tänään koulussa ja juuriki noiden tabujen tähden.. mutta mutta, mites onks kukaan huomannu et vaikuttais jotenki reeniin tuo lääke? :)

Joo no luulen että täälläkin on veriarvot ihan kohdallaan, epäilen vaan että se lääkäri suuttuu seuraavalla kontrollikäynnillä jos en ole verikokeessa käynyt. Sanoi vielä kolme kertaa että älä hae lääkkeitä ennen kuin hän soittaa ja antaa luvan.

Nyt vähän vituttaa että verikokeeseen pääsee vasta viikon päästä, kaikki aamuajat ennen sitä oli varattu. Sitten postitus lääkäriin, niin lääkeen syönti alkaa vasta 1,5 viikon päästä. Mutta onhan tässä kärsitty jo viisi vuotta, missäpä tuo lisäaika enää tuntuu.

Jostain syystä en pysty editoimaan tuota edellistä viestiäni niin kysytään nyt sitten uudella, kuinka kauan verikokeiden tulosten saaminen nykyään kestää? Jos siis mitataan nämä maksa/rasva-arvot.

Jostain syystä en pysty editoimaan tuota edellistä viestiäni niin kysytään nyt sitten uudella, kuinka kauan verikokeiden tulosten saaminen nykyään kestää? Jos siis mitataan nämä maksa/rasva-arvot.

Noin viikko. Itse kävin labrassa maanantaina ja tulokset tulivat perjantaina. Näin siis julkisella, yksityisellä huomattavasti nopemmin.

Julkisella.. mä kävin julkisella ja sain tulokset jo seuraavana päivänä :O

Täälläpäin kun käy kaupungin sairaalassa labratestissä, lähtevät kokeet vissii tampereelle vai mihin ikinä lähtevätkään tutkittaviksi. Joten seuraavana päivänä tekisi aika tiukkaa, kun kyseessä ei ole mikään kiireellinen asia...

Itellä ei oo oikeestaan tullu muita sivuoireita Isotretinoin kuurista ku finnejä nous pariks päiväks enemmän, punotti enemmän ja huulia kuivaa. Enää lähinnä huulia kuivaa. Kysymys kuuluukin toimiiko tämä kuuri tällä hetkelllä? Mitä itte olen lukenut netistä olen saanut sellaisen käsityksen että koko naama suunnilleen repeytyy irti, kaikkia paikkoja kuivaa ja hilseilee ja elämä on yhtä helvettiä kuurin ajan. Olen ollut kuurilla nyt 6 päivää ja annostus on 2x20mg aamuisin ja paino 78kg.

Itellä ei oo oikeestaan tullu muita sivuoireita Isotretinoin kuurista ku finnejä nous pariks päiväks enemmän, punotti enemmän ja huulia kuivaa. Enää lähinnä huulia kuivaa. Kysymys kuuluukin toimiiko tämä kuuri tällä hetkelllä? Mitä itte olen lukenut netistä olen saanut sellaisen käsityksen että koko naama suunnilleen repeytyy irti, kaikkia paikkoja kuivaa ja hilseilee ja elämä on yhtä helvettiä kuurin ajan. Olen ollut kuurilla nyt 6 päivää ja annostus on 2x20mg aamuisin ja paino 78kg.

6pv on aika lyhyt aika, ei oo ehtinyt vaikuttaa vielä tarpeeksi. Itse painan noin 20kg enemmän ja ekan kk satsi on tuo sama 2x20mg aamulla eli teikäläisellä on suhteesa vielä kovempi setti. Ole onnellinen jos pääset vähäisellä kuivumisella. Se kuivuminen johtuu siitä, että Roa surkastuttaa talirauhasia, jolloin kasvot eivät rasvoitu niin kuin ennen.

Heh, olet ollut kuurilla kuusi päivää ja koko kesto on jotain mitä 6kk? Ehkä odotat vielä pari kuukautta.

Itsellä loppui tänään tuo Roa-kuuri. Tuli selkä ja sormien nivelet niin kipeiksi, ettei mitään toivoa jatkaa juuri nyt. Lääkkeenä silti hyvä ja jatkaisin varmasti, jos elämäntilanne olisi nyt yhtään toinen. Ehkä vuoden, parin päästä jos vielä vaivaa.

Toissapäivänä salilla ranskista tehdessä yhtäkkiä toiseen polveen iski aivan jumalaton kipu(hyvä että kävelemään pystyi), kesti n. vartin ja hävis :o Tällä hetkellä 3x20mg päivässä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom