Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nii en tiiä sit pitäskö kysellä ku jatkan tota roa /(isotretionoini) kuuria että josko laskis vähän annostusta ku mul on ollu 40mg vrk ja painoa 67.
Mä alotin sunnuntaina roan. Ärsyttää jo nyt, eihän tätä kestä millään! iho kuivu ihan tuhottomasti ja nenä oli kuoriutunu keskiviikkoon mennessä. Pahiten kuivuu siis just nenä, poskitpäät ja leuka. Muuten en oo huomannu vielä mitään vaikutusta, mut tässä laskeskelen vaan, että kumman haluun: kuivan ja kuoriutuvan ihon puoleks vuodeks (jota ei muuten saa peitettyä millään !) vai aknen (jonka sentään saa jotenki säädyllisen näköseks meikeillä). Mut toisaalta, jos tosta aknesta nyt pääsis siinä puolessa vuodessa nii ei toi kuivuminen sitte enää paina. Mut sit jos tää ei autakaan mitään, nii siinähä sitte ollaan.
Kosteutan kosteutan :P Mulla vaan on jo valmiiks atooppinen iho, nii tää lääkitys vie ihon sietokyvyn aika äärirajoille... Nyt oon parissa päivässä saanu tota kuoriutumista suhtkoht hyvin kuosiin bepanthenin avulla. Se vaan, et bepanthen ei ehkä oo ihan sitä kamaa mitä naamaan pitäs laittaa, mut pakko täs jotain oli keksii...Minä alotin maanantaina ja ei oo kuivumista ilmenny. Oon rasvannu huulia pari kertaa päivässä ja naaman kerran. Lisäks sain reseptin johonkin kosteuttavaan suihkugeeliin. Kosteutatko sä sitte ollenkaa?
Onks jotenki outoo ku hain Roan tänää tai jonku sen rinnakkaislääkkeen ja se määräs sitä 20mg settiä 3kpl päivässä 140 päivää ja painan 70kg. Kysyin et mitä pitäis välttää lääkäri sano et aurinkoo vähän ja A-vitamiini valmisteita ei saa käyttää. esim alkoholista tai mistään maksatesteistä ei lääkäri sanonu mitään. Aika huolettomalta tuntu se lääkäri ku mitä oon sit muuten lukenu siitä lääkkeestä :D Toisaalta hyvä lääkäri kun sain sitä mitä tulin hakee eikä tyrkyttäny mitään paskaa, vaikka tää mun naama ei ees niin huonossa jamassa oo.
Mä alotin sunnuntaina roan. Ärsyttää jo nyt, eihän tätä kestä millään! iho kuivu ihan tuhottomasti ja nenä oli kuoriutunu keskiviikkoon mennessä. Pahiten kuivuu siis just nenä, poskitpäät ja leuka. Muuten en oo huomannu vielä mitään vaikutusta, mut tässä laskeskelen vaan, että kumman haluun: kuivan ja kuoriutuvan ihon puoleks vuodeks (jota ei muuten saa peitettyä millään !) vai aknen (jonka sentään saa jotenki säädyllisen näköseks meikeillä). Mut toisaalta, jos tosta aknesta nyt pääsis siinä puolessa vuodessa nii ei toi kuivuminen sitte enää paina. Mut sit jos tää ei autakaan mitään, nii siinähä sitte ollaan.
Eikai siinä mitään outoa ole ? Mutta, varaudu siihen että pari kk sun naamas voi olla huonommassa jamassa kun on ennen ollut. En koita mitenkään pelotella, mut itellä 3kk käytön jälkeen päivä päivältä paskempaan kuntoon naama meni.
ok no otetaa jemmat pois!
voihan tuo kuulostaa helpolta, mutta sitä se ei välttämättä ole.
voi vetää meinaa mielen aika matalaksi.
Noita pahenemisvaiheita voi sitten myös tulla useampia kuurin aikana. Ei mitenkään erikoista että pahenee ja paranee välillä. Iho ohenee kuurin vaikutuksesta ja tuolloin jos siellä on jtn jemmassa syvemmällä niin ne tulee sitten esille myöhemmässä vaiheessa.