Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ihon huokoset varsinkin nenän alueella hieman mustapäävoittoista. En tiedä pitäiskö koittaa jonkinlaista rajumpaa mekaanista puhdistusta, koska mitkään aineet, edes sellaset missä on niitä "jyväsiä" joukossa, ei noita "aukaise".

No siis luultavasti ne ihohuokoset ei enää kutistu pieniksi ja huomaamattomiksi ollenkaan, mutta ehdottomasti meet kosmetologin käsittelyyn. Mekaaninen ihonpuhdistus on suoraa helvetistä, mutta oikeastaan ainoa, joka kunnolla toimii. Yleensä ensin otetaan helpoimmat esim. ultraäänellä, ja sen jälkeen loppunaaman kimppuun raudan kanssa ja mekaanisesti puhtaaksi.

Itse olin eilen vajaan pari tuntia kosmetologilla. "Oikee hemmottelupäivä" oli muutaman tutun kommentti, mutta kuka voi sanoa _hemmotteluksi_ sitä tuskaa?! :D Alkoikin niin kivasti "mulla on ultraääni rikki, niin joudun ottaan kokonaan mekaanisesti" oi kuin kiva... Toisaalta naama on taas huomattavasti parempi ja sileämpi kuin eilen tähän aikaan, joten eiköhän tuo ole kärsimisen arvoista.

Kerrohan -Manko- vähän kokemuksiasi yms. tuosta menetelmästä. Esimerkiksi millainen oli lähtötilanne ja kuinka olit aikasemmin akneasi hoitanut? Oliko mitä lääkekuureja aikaisemmin tai kuinka muuten hoidit ihoasi? Peset kasvosi siis ihan vain vedellä nyt tuon ohjeen mukaan yms.?

kaiken maailman kauppojen ja apteekkien ihonpuhdistus jutut olen kokeillut, ihan reseptirasvoja ja yhden antibioottikuurinkin tuloksetta. nyt pesen naamani pelkällä vedellä 2 kertaa päivässä, omega 3 ja 6 rasvat tasapainossa ja vähintään kolme litraa vettä päivässä. naama näyttää loistavalta. toimii!!! KOKEILKAA HYVÄT IHMISET!!! lukekaa linkistä paremmat ohjeet. http://keskustelu.suomi24.fi/node/3417040

kaiken maailman kauppojen ja apteekkien ihonpuhdistus jutut olen kokeillut, ihan reseptirasvoja ja yhden antibioottikuurinkin tuloksetta. nyt pesen naamani pelkällä vedellä 2 kertaa päivässä, omega 3 ja 6 rasvat tasapainossa ja vähintään kolme litraa vettä päivässä. naama näyttää loistavalta. toimii!!! KOKEILKAA HYVÄT IHMISET!!! lukekaa linkistä paremmat ohjeet. http://keskustelu.suomi24.fi/node/3417040

nyt on tullut toimittua kyseisellä tavalla, vaikka en juttua aiemmin lukenutkaan.
ihonpäälliset tulehtuneet finnit ovat tosiaan hävinneet.

Uskon että ne tulis takas kuitenki? Varsinkin paksulla iholla ei luulis paljoa auttavan vaikka ne kerran ronkkiskin auki? Ite jos noita puristelee niin luultavasti saa vain aikaan punoitusta ja finnejä vaikka kuinka puhtaasti koittais.
Kysypä tyttökavereilta... :D

vaikka kolme, neljä kertaa vuodessa käyt. :rock:

Ei todellakaan toimi pahaan akneen pelkkä rasvojen ja veden syönti, koska se taas ei johdu epäpuhtauksista. kylhän se tietty auttaa jonkin verran

Saakeli roaccutan kyllä aiheuttaa mulle näitä ihmeellisiä oireita välillä :D Silmien alaluomet jotenkin hieman turvoksissa tms. Näytän nyt viimeistäänkin jo 40 vuotiaalta naaman perusteella:D

Pari tetrasykliinikuuria on takana, se auttaa kohtuullisesti tasan sen ajan mitä kuuri kestää. Sitten tulee punoitus ja näpyt takaisin. Itsellä on tullut vasta aikuisiällä suhteellisen lievähkö akne joka on muutaman vuoden ollut. Noh, ens viikolla pääsee viimeinki ihotautilääkärille, katotaan mitä tehdään.

Vaikka noi tetrasykliinit auttaakin, niin ei niitä huvita vetää koko aikaa kuin karkkia. Antibiootteja kuitenkin ovat.

6 tablettia päivässä kuulostaa aika hurjalta, kun suositus on 1-2 tablettia päivässä. Eiks tuosta voi saada D-vitamiinin yliannostuksen, kun on rasvaliukoinen vitamiini?
2 kapselissa on noin 10µg eikä noita syömällä voi saada oikeestaan yliannostusta

Ei todellakaan toimi pahaan akneen pelkkä rasvojen ja veden syönti, koska se taas ei johdu epäpuhtauksista. kylhän se tietty auttaa jonkin verran

no niin, en ala jankuttaan tästä asiasta yhtää sen enempää mutta tiedän kyllä miltä tuntuu kun on paha akne ja se parantui tällä. KOKEILKAA ENNENKUIN TUOMITSETTE!!! kiitos ja hei

Joo oot kyllä ihan oikeessa mut se nyt on aivan sama mitä syöt tai läträät nassuun jos kyseessä on hormonaalinen akne. Kannattaa selvittää ennen kuin alkaa muuttaa elämäntapoja.

mitäs tota roacutan kuuria nautiskelleet henkilöt, ootteko ollu absolutisteina sen ajan kun kuuri on ollut vai ihan vetäny viinaa samaan malliin kun ennenkin? lääkäri puhu jotain ettei sais alkoholia käyttää?? kun maksaanhan tää lääke rasittaa tjtn niin onko perseiden veto sallittua? entä jos ottaa punkkia sillon tällön puolipulloo(joka vkl ofc.)

mitäs tota roacutan kuuria nautiskelleet henkilöt, ootteko ollu absolutisteina sen ajan kun kuuri on ollut vai ihan vetäny viinaa samaan malliin kun ennenkin? lääkäri puhu jotain ettei sais alkoholia käyttää?? kun maksaanhan tää lääke rasittaa tjtn niin onko perseiden veto sallittua? entä jos ottaa punkkia sillon tällön puolipulloo(joka vkl ofc.)
En ole ollut absolutistina.

Mulla on 20mg/päivä kuuri lähinnä nenän ympärillä olevien mustapäiden takia. Isoja finnejä toki tuli myös helposti. Kovin usein en juo muutenkaan, mutta ensimmäinen ryyppykerta kuurin alussa pisti nenän ihan punaseks pariks päiväks. Ton 5kk aikana on tullu juotua ainakin kerran kuukauteen, ei kuitenkaan aina hirveitä perseitä. Tähän sivuun tuli vielä muitakin lääkkeitä. Nyt kun kuuria on takana noin 5kk niin maksa-arvot testattiin ja ne oli silti tosi hyvät. Enää en huomaa alkoholin vaikutusta kuuriin, eli mitä pidemmän on mennyt aikaa, sitä pienemmät haitat oon havainnu. Vielä siis noin 4kk jäljellä kuuria.

Iho on kuulemma tosi hyvässä kunnossa ja mustapäät häivenevät kuukausi kuukaudelta. :hyvä:

En ole ollut absolutistina.

Mulla on 20mg/päivä kuuri lähinnä nenän ympärillä olevien mustapäiden takia. Isoja finnejä toki tuli myös helposti. Kovin usein en juo muutenkaan, mutta ensimmäinen ryyppykerta kuurin alussa pisti nenän ihan punaseks pariks päiväks. Ton 5kk aikana on tullu juotua ainakin kerran kuukauteen, ei kuitenkaan aina hirveitä perseitä. Tähän sivuun tuli vielä muitakin lääkkeitä. Nyt kun kuuria on takana noin 5kk niin maksa-arvot testattiin ja ne oli silti tosi hyvät. Enää en huomaa alkoholin vaikutusta kuuriin, eli mitä pidemmän on mennyt aikaa, sitä pienemmät haitat oon havainnu. Vielä siis noin 4kk jäljellä kuuria.

Iho on kuulemma tosi hyvässä kunnossa ja mustapäät häivenevät kuukausi kuukaudelta. :hyvä:

vähän kyllä itse ihmettelin kun lääkärin mukaan alkoholia ei sais ottaa, mutta kun apteekissa kysyin niin kuulemma saa ihan normaalisti, sitten varmistin myös toisesta apteekista ja sama homma... ketä tässä nyt sitten uskoa pitäis? :D ei viittis maksaa paskoo, mutta kyllä silti viikonloppuihin kuuluu konjakit ja viskit!!

Tänään sain ihotautilääkäriltä Isotretinoin actavis -reseptin + neljää erilaista liuosta/voidetta. Näin amatöörimäisesti ja nettiä vähän lueskelleena ton actaviksen pitäs olla suht samaa tavaraa ku roaccutan ("Ennen se isotretinoin oli juuri sitä Roaccutania, mutta nyt on tullut muita halvempia rinnakkaislääkkeitä.") paitsi monta kymppiä halvempaa. 4kk kuuri aluks ja sitte jatketaa jos tarvitsee :) Ekat pillerit nappasin äsken, saas nähä koska sivarit alkaa. Looking forward to it!

En tiiä sit alkaa itteä vituttamaan jo oikeen roppakaupalla kun mikään ei toimi. Niinku tulis kaikelle tälle tavaralle immuuniks tai jotain. Ku 3kk söin roaa paheni päivä päivältä niinku aiemmin avauduin. Ja nyt oon syöny kortisooni tabuja ja tetrasykliini antibioottia kohta 1kk ja alkaa taas pahempaan päin menemään. Vaikka heti ton roan vaihtamisen jälkeen tohon toiseen settiin paransi ihoa huomattavasti mut nyt taas alamäkeen. En tiiä kui, mut mitä vaan tekis ni tulehtuu noi kaikki näppylät mitä tulee. Siin suhtees on parempaan päin ettei naamaa kiristä mistään ja ei oo nyt mitään paiseita naamalla ku ton roakuurin aikana.
Ja about 1kk päästä pitäis palata roan pariin mut en tiiä viittinkö, ku se masentaa kummasti ja naama viel enemmän. Ja ei oo mitään paskaa se puhe et roa aiheuttaa masennusta meinaan itel nyt paljon virkeempi olo verrattuna aikasempaan. Ei tiiä pitää vaan kattoo päivä kerrallaan ja toivoo et jossain vaihees oon tarpeeks jo kärsiny tästä paskasta.

En tiiä sit alkaa itteä vituttamaan jo oikeen roppakaupalla kun mikään ei toimi. Niinku tulis kaikelle tälle tavaralle immuuniks tai jotain. Ku 3kk söin roaa paheni päivä päivältä niinku aiemmin avauduin. Ja nyt oon syöny kortisooni tabuja ja tetrasykliini antibioottia kohta 1kk ja alkaa taas pahempaan päin menemään. Vaikka heti ton roan vaihtamisen jälkeen tohon toiseen settiin paransi ihoa huomattavasti mut nyt taas alamäkeen. En tiiä kui, mut mitä vaan tekis ni tulehtuu noi kaikki näppylät mitä tulee. Siin suhtees on parempaan päin ettei naamaa kiristä mistään ja ei oo nyt mitään paiseita naamalla ku ton roakuurin aikana.
Ja about 1kk päästä pitäis palata roan pariin mut en tiiä viittinkö, ku se masentaa kummasti ja naama viel enemmän. Ja ei oo mitään paskaa se puhe et roa aiheuttaa masennusta meinaan itel nyt paljon virkeempi olo verrattuna aikasempaan. Ei tiiä pitää vaan kattoo päivä kerrallaan ja toivoo et jossain vaihees oon tarpeeks jo kärsiny tästä paskasta.

itellä autto ihon parantumiseen kalaöjykapselit (5-7kpl päivässä), ermysin antibiootti, ja isotretionoini 20mg päiväannoksella, joka aikaisemmin oli 20mg ja 40mg vuoropäivin.

pesu pelkällä vedellä, ja joku voide iltaisin.

itellä autto ihon parantumiseen kalaöjykapselit (5-7kpl päivässä), ermysin antibiootti, ja isotretionoini 20mg päiväannoksella, joka aikaisemmin oli 20mg ja 40mg vuoropäivin.

pesu pelkällä vedellä, ja joku voide iltaisin.

Nii en tiiä sit pitäskö kysellä ku jatkan tota roa /(isotretionoini) kuuria että josko laskis vähän annostusta ku mul on ollu 40mg vrk ja painoa 67.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom