Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
On tää perseestä. Koko nuoruuden ajan mulla on ollut lähes täydellinen iho, muutamaa satunnaista finniä lukuunottamatta. Ja NYT niitä sitten alkaa tulla kun viimestä päivää. Naama on ihan helvetin rasvanen kokoajan vaikka kuinka sitä pesis. En mä nyt vielä tällä naamalla lähtis ihotautilääkärille, mutta kyllä nää näppylät silti syö sitä itsetuntoa. Inttiin pitäis lähtee tammikuussa, mietin vaan että miten ihoa pääsee siellä hoitamaan. Tuskinpa millään metsäleireillä kauheesti naamaansa pesee? Myös finneistä jäävät arvet on vittumaisia, tuntuu että ne ei vaalene sitten millään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On tää perseestä. Koko nuoruuden ajan mulla on ollut lähes täydellinen iho, muutamaa satunnaista finniä lukuunottamatta. Ja NYT niitä sitten alkaa tulla kun viimestä päivää. Naama on ihan helvetin rasvanen kokoajan vaikka kuinka sitä pesis. En mä nyt vielä tällä naamalla lähtis ihotautilääkärille, mutta kyllä nää näppylät silti syö sitä itsetuntoa. Inttiin pitäis lähtee tammikuussa, mietin vaan että miten ihoa pääsee siellä hoitamaan. Tuskinpa millään metsäleireillä kauheesti naamaansa pesee? Myös finneistä jäävät arvet on vittumaisia, tuntuu että ne ei vaalene sitten millään.
Annan sulle nyt parhaan vinkin, mitä tuut asian suhteen saamaan! Mene sinne ihotautilääkärille heti!

Itsellä oli tossa viime syys-talvella vähän vastaava tilanne. Ikää reilu parikymmentä ja alkaa yhtäkkiä puskemaan finniä. Hiukset ja iho alkoi rasvottua, vaikka ennen minkäänlaista rasvoittumis-/akne-ongelmaa ei ollut. Mietin itsekin samoin: "Onhan tässä nyt vähän finnejä, mutta tää menee tästä itellään ohi, eikä tää nyt niin paha akne ole, että ihotautilääkärille pitäisi mennä". Sitten kituuteltiin muutama kuukausi apteekin reseptivapailla voiteilla ja markettien surkeilla kasvopesuilla. Lopputulos se, että nyt vedellään roaa ja mietitään, että miksi piti olla niin tyhmä ja venyttää sitä ihotautilääkärille menoa. Itsellä tuossa aknen etenemisessä oli hyviä ja huonoja hetkiä ja sitten aina hyvinä hetkinä se ihotautilääkärille meneminen unohtui. Jos nyt saisin tehdä jotain uudestaan, niin aknen puhjetessa menisin välittömästi ihotautilääkärille. Voin meinaan sano, että on ihan muutamana hetkenä tullut syyteltyä itseä asian pitkittämisestä. Vaikka kyse oli vain muutamasta kuukaudesta, niin reippaammalla toiminnalla olisin mitä todennäköisemmin säästynyt monilta arvilta ja naama olisi ollut jo pidemmän aikaa hyvässä kunnossa. Eli mene sinne ihotautilääkärille saman tien. Huomenna nappaat puhelimen käteen ja varaat jollekin lääkäriasemalle ihotautilääkärin vastaanoton. Tulee olemaan yksi elämäsi järkevimpiä valintoja! ;)

Itellä kuuria nyt takana varmaan joku 23 tai 24 viikkoa ja kaksi viikkoa olisi vielä edessä. Sitten tulee 400 tablettia kuluneeksi siitä, kun kuuri alkoi. Finnejä ei viime kuukausina ole ollut, kuin muutamia pieniä ja satunnaisia. Punaiset jäljet sen sijaan haalenee tuskastuttavan hitaasti ja ovat yhä todella selvästi erottuvia poskissa.

Itellä kuuria nyt takana varmaan joku 23 tai 24 viikkoa ja kaksi viikkoa olisi vielä edessä. Sitten tulee 400 tablettia kuluneeksi siitä, kun kuuri alkoi. Finnejä ei viime kuukausina ole ollut, kuin muutamia pieniä ja satunnaisia. Punaiset jäljet sen sijaan haalenee tuskastuttavan hitaasti ja ovat yhä todella selvästi erottuvia poskissa.

Itse en jaksa viikkoja laskea, mutta toukokuun lopussa alkoi kuurin ensimmäinen erä. Eilen tajusin, että ainiin, kuurin 2-3kk aloittamisen jälkeen tehtävä verikoe suorittamatta ja nappeja jäljellä karkean arvion mukaan n. neljäksi viikoksi. Tällä viikolla jos tuon verikokeen saisi käytyä antamassa ja samalla varaamassa aika ihotautilääkärille.

Ajattelin kysyä ihotautilääkäriltä ihan huvikseni, että mitä mieltä on annostuksen lisäämisestä. Kuuri on toiminut hyvin, mutta itseäni lähinnä mietityttää, että kun puhutaan mg-lääkemääräsuosituksista per elopainokilo ja sitten 20kg kevyemmät jampat ottavat samaa lääkemäärää kuin minä...

Proteiinista ei kuulemma ole haittaa (sen nyt tyhmäkin tajuaa) mutta entä kreatiinista isoterinoin kuurin aikana? hidastaako parantumista tai kenties lopettaa?

No ei se siihen isotretioniin ole sidoksissa, mutta jos sulla on tapana kukkia kreatiinin takia niin tottakai se paranemista hidastaa ...

Ajattelin kysyä ihotautilääkäriltä ihan huvikseni, että mitä mieltä on annostuksen lisäämisestä. Kuuri on toiminut hyvin, mutta itseäni lähinnä mietityttää, että kun puhutaan mg-lääkemääräsuosituksista per elopainokilo ja sitten 20kg kevyemmät jampat ottavat samaa lääkemäärää kuin minä...

Noniin, ihotautilääkärillä käynti takana ja pääsin kysymään aiemmassa viestissäni mainittua asiaa. Ensimmäinen määrätty lääkekuuri oli 200kpl, annostus 1xpvä/7pvä, jonka jälkeen 2xpvä/loput kuurista. Nyt muuttui kuuri "aavistuksen." Uusi kuuri 400kpl, annostus fiiliksestä ja sivuvaikutuksista riippuen 3-4kpl/pvä. Ja elopaino aavistuksen yli 100kg (tosin ajattelin tiputtaa jouluun mennessä 10kg pois).

Kellään ei ole kokemusta noista laserhoidoista?

Oon syöny pari roa-kuuria, ja välillä tulee silti isoja näppyjä sinne sun tänne. Päänahkaan enimmälti. Onko joku keksinyt jotakin apukeinoa? Ei kait enää roa-kuuria näin "pieneen" vaivaan tarvi syödä.

Kellään ei ole kokemusta noista laserhoidoista?

Oon syöny pari roa-kuuria, ja välillä tulee silti isoja näppyjä sinne sun tänne. Päänahkaan enimmälti. Onko joku keksinyt jotakin apukeinoa? Ei kait enää roa-kuuria näin "pieneen" vaivaan tarvi syödä.
En oo 100% varma mut joku tais täältäki syödä jatkuvasti pientä annosta.

Ja taas lähti uus kuuri roaa käyntiin. Aina menee pari kuukautta kuurin loppumisen jälkee ja nää pirulaiset palaa takasin :puntti:
Onko muuten kukaan huomannu että toi roacuttan vaikuttas jotenki pikkuveikan toimisee (sillä huonommalla tavalla)?:D

Pidempi kuuri vaan niin kyl se pöpö sieltä kuolee. Jos oot vedellyt +9kk niin kyse on varmaan kosmetologisesta ongelmasta ..

Itse vedin n. 10kk kuurin, aika miedolla annoksella, 30mg päivä keskimäärin. Total dose oli muistaakseni 8800mg tms. Nyt intissä viikon, 6 yötä 7 päivää kestäneen metsäleirin aikana räjähti kasvot sitten aika stratosfäärisiin lukuihin. Kun tulin inttiin reilu kk sitten, ei kasvoissa ollut kuin satunnainen finni, korkeintaan kaksi kerralla. Viime sunnuntai-iltana huomasin leirin jälkeen peilistä, että niitä oli nyt noin 30-50, ei kehdannut edes laskea, kun ihan täynnä... :( Onneksi heti kasarmille päästyä sai pestä kasvoja normaalimmin. Valitettavasti jäi järeämmät rasvat yms. kotiin, koska oletin, etten tarvitsisi enää niitä intissä. Väärin. Noh, pelkällä kasvovedellä ja rasvaamisella saatu jo edes siedettäväksi nyt 5 päivän aikana, menee vielä parisen viikkoa siihen ainakin, että kaikki lähtevät. Tuli silti lisää punaisia jälkiä :(

Itsellä naamanäytti lähinnä pitsalta kun oli niin pirusti finnejä ja pelkillä clearasililla ei tullut tulosta niin työterveyslääkäri määräsi sitten 6kk kuurin ermysin 500mg. Kuukauden tarvi popsia niin alko selvästi finnit vähenemään ja kohta on syöty purkki loppuun niin ei finneistä tietoakaa.. :)

Itsellä naamanäytti lähinnä pitsalta kun oli niin pirusti finnejä ja pelkillä clearasililla ei tullut tulosta niin työterveyslääkäri määräsi sitten 6kk kuurin ermysin 500mg. Kuukauden tarvi popsia niin alko selvästi finnit vähenemään ja kohta on syöty purkki loppuun niin ei finneistä tietoakaa.. :)
Noissa antibiooteissa on vaan se että aika useesti kuurin loputtua iskee akne/finnit takasi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom