Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
A-vitamiinihoitoa tulee välttää isotretioniinihoidon aikana, koska A-hypervitaminoosin oireet (mm. limakalvojen kuivuminen, silmän sarveiskalvon tulehdus) saattavat voimistua.

D-vitamiini taas liittyy mm. maksaan ...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen joskus aiemminkin kirjoittanut roaccutan kuurista, itse ollu kuuri 2kertaa ja kolmatta en varmaan ottaisi jos tarvitsisin. Ensinnäkin koin kuurin aikana tietynasteista vetäytymistä, ja sosiaalisuus kärsi ja myöskin alkoholin ja roaccutan lääkevalmisteen sekoittuminen ei minulle ollut hyväksi, todettakoon tässä että sain sellaisia aggressioita joita oikein ihmettelen tänäkin päivänä hiukan. Lähti toisin sanoen lapanen oiken kunnolla käsistä. Yhdellä toisella kaverilla oli samanlaisia oireita ja ihmetteli miten perus rauhallisesta kaverista pikkujoulujen jälkeen tuli raivoava kilipää?!

Muistan miten ihotautilääkärikin kertoi ettei tuotteen sivuvaikutuksia ole oikeen huolella tutkittu. Ja muistan lukeneeni muutaman lööpin jossa epäiltiin täysin terveiden ihmisten omituisia ja aivan käsittämättömiä itsemurhia, missä tutkijat uskoivat näiden johtuneen roaccutan kuurin vaikutuksesta. Yksi näistä oli mm wtc pommituksien jälkeen kun amerikkalainen nuori harrastelija lentäjä päätti elämänsä ilman varoitusta lentämällä suoraan päin pilvenpiirtäjää. ja siinä epäiltiin syyn löytyvän roaccutan kuurista.

Lisään lopuksi vielä että kyllä näpyt on pysyny hyvin poissa noiden kuurien jälkeen, ensimmäisellä iho oli kun vauvalla mutta talin eritys oli niin voimakasta silloin että kuurin loputtua alkoi pikku hiljaa niitä taas tippua takaisin mutta toisne kuurin jälkeen lähti kun mummo lumesta eikä ole tullut sen jälkeen takaisin. Mutta haluan vaan että tiedostetaan millanen lääke on kyseessä ettei ihan siitä ekvyimmästä päästä silti.

Tässä vähän lisää aiheesta:

http://www.reuters.com/article/healthNews/idUSCOL65357720080526

A-vitamiinihoitoa tulee välttää isotretioniinihoidon aikana, koska A-hypervitaminoosin oireet (mm. limakalvojen kuivuminen, silmän sarveiskalvon tulehdus) saattavat voimistua.

D-vitamiini taas liittyy mm. maksaan ...
kyllä se a-vitamiini yliannostuksena tekee maksavaurioita...

Olen joskus aiemminkin kirjoittanut roaccutan kuurista, itse ollu kuuri 2kertaa ja kolmatta en varmaan ottaisi jos tarvitsisin. Ensinnäkin koin kuurin aikana tietynasteista vetäytymistä, ja sosiaalisuus kärsi ja myöskin alkoholin ja roaccutan lääkevalmisteen sekoittuminen ei minulle ollut hyväksi, todettakoon tässä että sain sellaisia aggressioita joita oikein ihmettelen tänäkin päivänä hiukan. Lähti toisin sanoen lapanen oiken kunnolla käsistä. Yhdellä toisella kaverilla oli samanlaisia oireita ja ihmetteli miten perus rauhallisesta kaverista pikkujoulujen jälkeen tuli raivoava kilipää?!

Muistan miten ihotautilääkärikin kertoi ettei tuotteen sivuvaikutuksia ole oikeen huolella tutkittu. Ja muistan lukeneeni muutaman lööpin jossa epäiltiin täysin terveiden ihmisten omituisia ja aivan käsittämättömiä itsemurhia, missä tutkijat uskoivat näiden johtuneen roaccutan kuurin vaikutuksesta. Yksi näistä oli mm wtc pommituksien jälkeen kun amerikkalainen nuori harrastelija lentäjä päätti elämänsä ilman varoitusta lentämällä suoraan päin pilvenpiirtäjää. ja siinä epäiltiin syyn löytyvän roaccutan kuurista.

Lisään lopuksi vielä että kyllä näpyt on pysyny hyvin poissa noiden kuurien jälkeen, ensimmäisellä iho oli kun vauvalla mutta talin eritys oli niin voimakasta silloin että kuurin loputtua alkoi pikku hiljaa niitä taas tippua takaisin mutta toisne kuurin jälkeen lähti kun mummo lumesta eikä ole tullut sen jälkeen takaisin. Mutta haluan vaan että tiedostetaan millanen lääke on kyseessä ettei ihan siitä ekvyimmästä päästä silti.

Tässä vähän lisää aiheesta:

http://www.reuters.com/article/healthNews/idUSCOL65357720080526
Ei taida olla kenellekkään hyväksi yhdistellä roaccutaania ja alkoholia.. Johtuen siitä että molemmat rasittaa huomattavasti maksaa..

Itelläni ainakin arvot pysy ihan hyvinä vaikka tulikin ton alkoholin kanssa läträttyä.

Ei mulla ainaskaa kielletty auringossa olemista, tais vaan sanoa et palaa iho nyt herkemmin :o

Mulle ihotautilääkäri suositteli välttämään aurinkoa ja pukeutumaan suojautuen (lippis, tms.) ja mainitsi, että jos lähden johonkin lämpimään kohteeseen, niin ottaisin yhteyttä, jolloin harkittaisiin esim. kuurin laittamista matkan ajaksi poikki.

Aurinkoa olen ottanut ja aurinkorasvaa ehdottomasti suosittelen käyttämään. Itse kuuluin "ei pala koskaan Suomessa"-ihmisiin ennen kuuria. Jos aurinkoa ottaa, niin kasvot kannattaa suojata, alkaa nopeasti punoittamaan ja varmasti myös nopeasti palavat (liekeissä).

Mulle ihotautilääkäri suositteli välttämään aurinkoa ja pukeutumaan suojautuen (lippis, tms.) ja mainitsi, että jos lähden johonkin lämpimään kohteeseen, niin ottaisin yhteyttä, jolloin harkittaisiin esim. kuurin laittamista matkan ajaksi poikki.

Aurinkoa olen ottanut ja aurinkorasvaa ehdottomasti suosittelen käyttämään. Itse kuuluin "ei pala koskaan Suomessa"-ihmisiin ennen kuuria. Jos aurinkoa ottaa, niin kasvot kannattaa suojata, alkaa nopeasti punoittamaan ja varmasti myös nopeasti palavat (liekeissä).
juuh, itekkää en koskaan aiemmin oo palanut mutta nyt huomaa et hetkes alkaa kuumottaa just naamas :o

Tuli haettua 3kk apocyclin kuuri :moshaa:
kellään kokemuksia ?

Autto mulla kuurin ajan, sitte palas oireet.

Naamaan levitettävistä kamoista Epiduo on aika tehokas. Siin on samaa isotretiinikamaa (?) ku roaccutanissa yms. Lisäks siin on sitä jotain bentsojuttuu, jonka takii täytyy käyttää valkosii tyynyliinoi tai jotain pyyhettä tyynyn päällä, ku nukkuu. Muuten saattaa tyynyliinast lähtee värit mäkeen. Toisin sanoen sillä pystyy myös blondaamaan hiukset ja muut mestat. Jos sitä käyttää värjäämiseen, voi kyl tulla aika kalliiks, koska ko. mömmö ei oo Kela-korvauksen piirissä.

Tässä nyt olisi miljoonan taalan kysymys:

Eli iho (kasvot) on muuten puhdas paitsi siinä on mustapäitä. Onko olemassa mitään ihme ainetta, jolla ne saisi pois (vaikkapa apteekista)?

Jos tätä ainetta ei ole olemassa kannattaako itse yrittää puristaa ne pois?

Kiitos..

Ihan kiinnostaisi tietää onko kenelläkään ollut pysyvämpää apua antibiooteista? Kuullut vaan usein, että auttoi hyvin, mutta väliaikaisesti..

Tuli haettua 3kk apocyclin kuuri :moshaa:
kellään kokemuksia ?

Mulla ei koskaan ole ollut paha akne. Kasvoissa jonkin verran ja yläselässä hieman enempi. Apocyclin-kuurin vedin aikanaan lukiossa terveydenhoitajan suosittelemana: toimi hyvin, mutta kun kuuri loppui, niin loppui vaikutuskin.

Hieman yli 2kk sitten aloitin isotretiinikuurin ja vaikutus on ulkoisesti täysin sama, mutta nykyisessä kuurissa myös sivuvaikutuksia huomattavasti enempi eli iho on oikeasti kuiva, päässä heittää ajoittain hieman, huulet kuivuu ilman huulirasvaa ja kuuri kestää tod.näk. minimissään 6 kuukautta.

Noi Clearasilit on kyllä ihan kaameeta moskaa. Tuntuu vaan ruokkivan finnejä kun nostaa kaiken paskan pintaan. Kerran oon hammastahnaa laittanut pahimpiin finneihin ja jätin vielä yöksi. Oli kivaa ku pari päivää naama ihan punane ja tulehtunut. Finnit kyllä kuivu, että ei siinä mitään.

vichyn ihon hoito tuotteet ovat multa ainakin vienyt kauheen finninaaman pois

-kasvojen pesuun oma möhnä
-sen jälkeen vieltä taian tekevä voide naamaan

Hankin tollasen kasvonpesu setin, jossa on kaksi pulloa. Toinen huudellaan kasvoilta pois ja toista taas ei huuhdella. Kysymys on, että tarviiko vielä laittaa lopuksi jotain rasvaa kasvoille, jotta iho ei kuivu.(Ihoni tuntuu vähän aikaa kuivalta, mutta sitten se taas tuntuu normaalilta)

Riittääkö, että noita käyttää sen kaksi kertaa päivässä (aamuin illoin)?

Hankin tollasen kasvonpesu setin, jossa on kaksi pulloa. Toinen huudellaan kasvoilta pois ja toista taas ei huuhdella. Kysymys on, että tarviiko vielä laittaa lopuksi jotain rasvaa kasvoille, jotta iho ei kuivu.(Ihoni tuntuu vähän aikaa kuivalta, mutta sitten se taas tuntuu normaalilta)

Riittääkö, että noita käyttää sen kaksi kertaa päivässä (aamuin illoin)?
Kannattaa joku kosteusvoide varmaan hommata, mitä sitten pesun jälkeen kevyesti laittaa kasvoihin. Kuiva iho ei päästä epäpuhtauksia ulos ja saattaa helpommin tukkeutua. 2 kertaa päivässä on kyllä maksimi noiden kasvopesujen kanssa, usein kertakin riittää. Ylihoitamisella iho vaan rasittuu, eikä muutosta positiivisempaan suuntaan välttämättä tapahdu ollenkaan. Eli itse laittaisin aluksi kerran päivässä ja päälle kosteusvoide ja sitten jossain vaiheessa lisäisin toisen pesukerran.

Kannattaa joku kosteusvoide varmaan hommata, mitä sitten pesun jälkeen kevyesti laittaa kasvoihin. Kuiva iho ei päästä epäpuhtauksia ulos ja saattaa helpommin tukkeutua. 2 kertaa päivässä on kyllä maksimi noiden kasvopesujen kanssa, usein kertakin riittää. Ylihoitamisella iho vaan rasittuu, eikä muutosta positiivisempaan suuntaan välttämättä tapahdu ollenkaan. Eli itse laittaisin aluksi kerran päivässä ja päälle kosteusvoide ja sitten jossain vaiheessa lisäisin toisen pesukerran.

Okei..toi oli uutta tietoa,että kuiva iho ei päästä epäpuhtauksia ulos..

voi helvetin perse! Toukokuun lopussa loppui viiden kuukauden oricyclin kuuri ja finnit hävisivät kasvoista, mutta selässä satunnaisesti vielä oli. Nyt elokuun alussa pukkaavat takasin :( melkein jo unohdin kuinka vittumaisia nuo kipeät näppylät naamassa ovat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom