Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös lääkkeet ole käytännössä estrogeenitasoja lisääviä aineita, jolloin finnit poistuvat sitä kautta?

Ei ole. Antibiootit hillitsevät tulehdusta ja tämä roa taas pienentää talirauhasia, naisille on taas näitä joitakin hormooni-hoitoja akneen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Eikös lääkkeet ole käytännössä estrogeenitasoja lisääviä aineita, jolloin finnit poistuvat sitä kautta? "

Eikös naisille ole joitain hormonivalmisteita jotka ehkäisevät finnejä?
Roaccutan ja antibiootit eivät taida estrogeenitasoja lisätä.

e: hidas

Mistähän johtuu, että finnejä tulee vain oikealle puolelle naamaa? Lisäks _jokainen_ finni jättää jälkeensä punaisen täplän, puristin finnin tai en. Vasemmalle puolelle ei taas tule finnejä, ja jos tulee, ne ei jätä tollasia pahoja arpia kuollessaan. Sitten vielä semmonen juttu, että ihoni on aika laikukas. Siis meinaan, että joistakin kohista se on vaaleampi, kun taas toisista punoittavampi - ja kaikkea siltä väliltä. Tätäkin esiintyy lähinnä oikealla puolella naamaani. Ärsyttää tollanen. Heitetään nyt tohon kaupanpäälle vielä tummat silmänaluset.

Olen syönyt nyt 60kpl sinkkitabletteja. Kai noista jonkinnäköistä apua on finneihin ollut. Vielä on toinen 60kpl satsi tossa hyllyllä, jonka jälkeen jos ei ihossa näy huomattavaa, siis todella huomattaa parannusta, niin jätän noi sinkkitabletit sitte pois kokonaan. Ehkä jotain muuta tilalle. Mitä? Jos summataan koko skeida, niin etin apua kalpeaan, elottomaan ihoon, finniarpiin, finneihin ja tummiin silmänalusiin :D Rahaa minulla ei ole ostaa mitään kalliita kuureja. Opiskelijabudjetilla siis.

Auttaisko ihan joku vitamiini/kunnon yöunilinja??? Ma ei tieda.

Nostaako muuten toi roaccutan itsessään triglyseridi arvoja oikein korkeallle hetkellisesti lääkkeen ottamisen jälkeen.
Kun tuli mieleen, että voisiko se vaikuttaa noihin mun korkeisiin arvoihin kun on nyt tulllut otettua lääke ennen nukkumaanmenoa eli n. 23.00 aikoihin.
Ja kun verikoe on aamulla 07.00 niin siinä ei ole kauheasti väliä.
No. Koitin nyt ottaa sen eilen jo päivällä kun tänään oli verikoe. Katotaan kuin äijän kävi.
pitää varmaan kuuri lopettaa jos ei arvot oo kohdillaan.

nonii. Tänään oli sitten trigly arvo 1,3.
Ei jummarra. Ei tuossa ole nyt muita vaihtoehtoja kuin, että joko se paasto aika12h ennen koetta on niin tarkka, että n.10h ei riitä tai sitten toi lääke nostaa itsessään hetkellisesti arvot ylös. Kun nyt eilen otin sen jo päivällä.
Tai sitten on vaan toinen käsi rasvasempi kuin toinen:lol2: Nimittäin otettiin tällä kertaa oikeasta kädestä koe.

nonii. Tänään oli sitten trigly arvo 1,3.
Ei jummarra. Ei tuossa ole nyt muita vaihtoehtoja kuin, että joko se paasto aika12h ennen koetta on niin tarkka, että n.10h ei riitä tai sitten toi lääke nostaa itsessään hetkellisesti arvot ylös. Kun nyt eilen otin sen jo päivällä.
Tai sitten on vaan toinen käsi rasvasempi kuin toinen:lol2: Nimittäin otettiin tällä kertaa oikeasta kädestä koe.

Sama täällä, trigly arvot tais olla 2.0 viimeks ja pitäs mennä parin kuukauden päästä uudestaan mittauttamaan ku ovat kuulemma hieman koholla. En tiedä kyllä miten noi nousee ku ei tuu mitään rasvasta mättöä kovinkaan usein syötyä. Pari vuotta sitten ei ollu vastaavia ongelmia.

Ainakin mulla oli verikoelapuissa 2.0 trigly vertailuarvoksi laitettu eli pitäis olla ihan normaali.
Kumma juttu että mulla ei lääkäri määränny minkään roa kuurin ajaks mitää kokeita eikä mitää. Ryyppäilin "oksennuskännejä" suunnilleen joka vklp ja söin erittäin epäterveellisesti sillon nuorempana ja tyhmempänä. Pelottaa oikein et kuinkakohan kohol arvot on joskus aikoinaan ollutkaan.

Kumma juttu että mulla ei lääkäri määränny minkään roa kuurin ajaks mitää kokeita eikä mitää. Ryyppäilin "oksennuskännejä" suunnilleen joka vklp ja söin erittäin epäterveellisesti sillon nuorempana ja tyhmempänä. Pelottaa oikein et kuinkakohan kohol arvot on joskus aikoinaan ollutkaan.
:wtf: Aika ihme lääkäri jos ei veri-arvoja halunnut tarkkailla.
tossa on kuitenkin ilmeisesti haimatulehduksen riski aika suuri.

Multa ei lääkäri edes ota maksa- tai veriarvoja roaccutan kuurin aikana. Nyt 3 ja puoli viikkoa syötynä ja taitaa olla pahenemisvaihe menossa jo ohi!

Triglyt nousee ennemminkin alkoholista sekä sokerista + muista nopeista hiilareista. Itselläni tippuivat hyväkarppaamisen myötä 1.5 -> 0.5 eli kun rasvan määrä lisääntyi ja lopetin riisin/perunan/pastan syönnin ja vaihdoin leivän näkkäriin.

Viime kuurista aikaa noin vuosi. Nyt hain roa kuurin ja ekat kaks tabua naamaa äsken. Mulla oli joku kaks vuotta vanha resepti säilössä; Soitin vaa lääkärille ja se sano et no joo käy hakee vaa uus kuuri apteekista :D Ei halunnu nähä mua eikä määrätä mitää testejä. Aattelin et syön viikon ajan kahta kapselii ja sen jälkee siirryn loppuajaksi yhteen. Ainoat harmilliset asiat olivat että ohjeissa toistu pariin kertaan että vältä kovaa fyysistä rasitusta lihas ja nivelkipujen takia sekä vältä alkoholin käyttöä tai vähennä sitä. Reenit taidan vetää ihan entisee mallii ellei kipuja tuu ja alkoholin käyttöä täytyy yrittää vähentää ainakin niin ettei ihan joka vklp ottais sitä peruskoomaa.

Onko mitään vinkkejä tommosille näpyille, mitä on jäänyt ihon alle eikä niitä saa puristettua ollenkaan? Semmosia selkeitä kovia patteja syvällä ihan alla. Ikävää, kun niitten kohdalta naama punottaa, vaikka ihon pinta olisikin ihan ok-kunnossa. Saako noita mitenkään pois vai katooko noi sitten jotenkin itsellään tuolta?!

Onko mitään vinkkejä tommosille näpyille, mitä on jäänyt ihon alle eikä niitä saa puristettua ollenkaan? Semmosia selkeitä kovia patteja syvällä ihan alla. Ikävää, kun niitten kohdalta naama punottaa, vaikka ihon pinta olisikin ihan ok-kunnossa. Saako noita mitenkään pois vai katooko noi sitten jotenkin itsellään tuolta?!
Eikös ne oo semmosia näppyjä mitkä on tulossa pintaan? Eli ootat vaa et ne tulee pintaa asti. Varsinki isoilla kestää tulla pintaan vähän aikaa.

Tuntuis, että ne on ollu siellä ihon alla jo vaikka kuinka kauan. Nyt oon paria kohtaa tarkkaillu viikon ja mitään ei oo tapahtunu. Tuntuu, että ne on nyt sinne vaan lopullisesti koteloitunu... :D

Ja ne on kyllä sen verran pieniä ja syvällä, että iho ei pinnasta pullota niiden takia. Mutta punottaa kylläkin ja se näyttää melko ärsyttävältä.

tässä pari päivää sitten googletin tästä akne ongelmastani ja törmäsin jollakin foorumilla(en muista mikä oli) väitteeseen jonka mukaan proteiinijauhot lisäisi finnien määrää:eek:

Jossai ne oli tutkinu jotai et Hiilareilla ja finneillä olis jotai yhteyttä. Mones palkkaris ha o aika paljo noit hiilareita etenki massanlisääjissä. Ite kyl muistan et iho oli alkanu paranee hyvi ja sit heti ku lähin bulkille ja vedin massanlisääjää nii alko taas puskee iha kivasti.

No totta hitossa se lisäravinteiden käyttö pistää naaman surkeaan kuntoon. Eihän ne mitään maailman terveellisimpiä muutenkaan. Samoin ihan perus salilla käynti varmasti vaikuttaa huonosti ihon laatuun. Ainakin itse huomannut kun pidin taukoa useamman kuukauden niin ei ollut käytännössä yhtään näppylää, mutta heti kun nyt treenannut pari vkoa lähes joka päivä niin perkele että menee huonoon kuntoon.

Mitään lisäravinteita en lähinnä tuon takia ala kyllä enää käyttämään. Tulee se lihas muutenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom