Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Aiheutuuko tuosta roacuttan kuurista mitään "sivuoireita" kuten tukkoisuutta yms? Alkaa tässä hieman hajottamaan tuo akne (joku 4v ollut ihan surkea iho vaikka sentään on naamasta vähentynyt) ja olisi kiva päästä siitä eroon.

edit. ja vastauksia näköjään löytyikin tästä tredistä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
100kpl tais olla joku ~55e.

edit: kuurithan on sitten pidempiä jaksoja (3-12kk) että tuon 100kpl satsin saa kyllä muutamaan kertaan syötyä.
Roaccutan 20mg 100kpl maksaa ~100€. Yleensä päiväannos on 40-80mg. Jos söisi 4kk ajan 80mg päivässä, nappeja kuluisi 480.

^ Tuosta saa vielä kela-korvauksen, eli hintaa jää se noin 55c/kpl. Pienemmissä pakkauksissa ostettuna tulee hieman kalliimmaksi. Lisäksi tulee vielä mahdolliset lääkäri + labrakulut suunnilleen kerran kuussa/kahdessa, jos niistä joutuu maksamaan.

roaccutan ollu mulla ainoa joka on auttanu. Kallista oli 100 kpl 80e kelakorvauksineen ja kolme kuukautta napostelin. Enpä muista oliko yks vai kaks tabua päivässä mutta sillä se lähti eikä oo takasin tullu. :)

Pari viikkoa sitten sain syötyä viimeiset Isoretinoil pillerit ja kuuri kesti n.6kk. Sivareita tuli ja on vieläkin mm. huulet ja silmät kuivuu. Ei tosin enää lähellekkään niin paljon, kuin kuurin aikana.
Jäin kesältä suht vaaleaksi ja solariumissa ois kiva käydä, mutta milloin sinne uskaltaa mennä? Kesällä kun toi kuuri oli päällä en huomannut ihon juurikaan reagoivan aurinkoon. En tosin paljoakaan ottanut aurinkoa, mutta kumminkin välillä kovassakin paisteessa tuli istuskeltua pitkään.
Eli jokohan solariumiin uskaltas mennä?

Niin ja laitampa vielä tähän, että noiden lääkkeiden hinnan lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että lääkärit + verikokeet tais mulla olla luokkaa 300€. Ja lisäksi silmätippoja ja huulirasvaa yms. kuluu paljon.

Lääkkeen poistumiseen elimistöstä menee ~8vkoa, eli sitä ennen ei solariumia suositella. Kannattanee ainakin odottaa, että iho normalisoituu ts. ei enää kuivu niinkuin kuurilla.

Onko kenelläkään kokemuksia sellasesta mönjästä kun Clindoxyl? Ite kävin just lekurilla, ja tommosen reseptin läppäs kouraan

Itselläni ei ole ns. aknea ,mutta finnejä löytyypi jonkin verran ja iho oli välistä aika huono.
Nyt löysin kuitenkin lääkkeen. Brevoxyl.
5 päivää vasta käyttänyt ja olen erittäin tyytyväinen tuloksiin.
Finnejä on kadonnut eikä yhtäkään ole tullut sen jälkeen.
Iho on hiukan punoittanut ja hilseillyt ,mutta se kuuluu asiaan.

Kyseistä tuotetta saa siis apteekista ilman reseptiä. Hintakaan ei ole päätähuimaava.:)

Meitsillä menny monta tuubia tota Clindoxyliä. Sinänsä aika mitätön mun mielestä reseptilääkkeeks. Ei aiheuta oikeastaan mitään sivareita. Toimii yksittäisiin finneihin ihan hyvin, mut jos on paha akne ja finnejä pukkaa joka puolelta, niin en suosittelis.

kokeilkaapa ottaa kunnon vedenjuontikuuri parin viikon ajan. Joka päivä joku 2 litraa veden juontia niinkun ruokajuomien lisäks. Kusettaa paljon mut kyllä auttaakin. Kannattaa ainakin kokeilla, ei menetä mitään.

Itse kokelin tuota pari viikkoa, tosin join vain hieman reilun litran noiden ruokailujuomien lisäksi. Eroa en huomannut. :(

Toi vedenjuonti auttaa jos on rasvanen iho, ei se akneen auta sinänsä. Ite oon huomannu basironin ihan toimivaks, sitä kun laittaa illalla ja kosteusvoidetta. sit käyn jossain kosmetologilla joka vetää ultraäänipuhdistuksen kerran kuussa

Itsellä auttanut nuo Acon tuotteet. Se kolmiosainen hoitosarja aamun illoin. :)

Itselläni ei ole ns. aknea ,mutta finnejä löytyypi jonkin verran ja iho oli välistä aika huono.
Nyt löysin kuitenkin lääkkeen. Brevoxyl.
5 päivää vasta käyttänyt ja olen erittäin tyytyväinen tuloksiin.
Finnejä on kadonnut eikä yhtäkään ole tullut sen jälkeen.
Iho on hiukan punoittanut ja hilseillyt ,mutta se kuuluu asiaan.

Kyseistä tuotetta saa siis apteekista ilman reseptiä. Hintakaan ei ole päätähuimaava.:)

Basiron sisältää samaa vaikuttavaa ainetta, ja vielä 1% enemmän. Se hyvä puoli tossa Basironissa on, että se tahraa vähemmän. Netistä saa tilattua vielä 10% (Brevoxyl 4%) voidetta, toimii kyllä. Kiristää ja punottaakin toki vielä enemmän.

Onko mitään keinoa parantaa aknen aiheuttamia arpia selässä? Nyt on selkä ruvennut kuivumaan suht hyvin ihan kotihoidolla, siis ilman lääkkeitä mutta pirun ruman näkönen iho silti on.

Ainoa varma keino on laser, maksaa n. 800-1500e sitten voi tietysti kokeilla sinkkivoidetta, mitä saa apteekista. Jotkut väittää sen toimivan? Jos kyse on syvistä arvista niin aika auttaa, ei uutta ihoa oikein kotikonstein voi kasvattaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom