Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saman vaikutuksen saa käsittääkseni aikaan, kun liuottaa merisuolaa kiehuvaan veteen ja jäähdyttää liuoksen.

Pitää täysin paikkansa! Jos vaan omasta kämpästä löytyy kylpyamme, tai on mahdollisuus päästä jonkun toisen ammeeseen kylpemään, niin rohkeasti vaan kokeilemaan! Suosittelen käyttämään reippaalla kädellä merisuolaa, noin vajaat puoli kiloa ammeelliseen vettä. Mikäli ammetta ei ole käytettävissä, niin hyvä korvike voisi olla vadillinen vettä, johon riittää n. 2 desilitraa merisuolaa. Sitä sitten vaan valelee kasvoille :)

Älkää missään nimessä kokeilko tavallista, teollisesti tuotettua ruokasuolaa, vaan ehdottomasti jotain luonnosta saatua merisuolaa, vuorisuolaa tai ruususuolaa. Suolakylvyn jälkeen kannattaa suihkutella ylimääräinen suola pois iholta ja sitten levittää iholle jotain rasvaa, jonka on itse kokenut hyväksi. Näitä vinkkejä kannattaa myös kokeilla, jos on altis vaikka atopialle tai psoriasikselle.

Vetäsin syksyllä clindoxyl-kuurin, ja vaikka se ensimmäisen kahden kuukauden ajan tuntui ihan ajanhukalta (mustapäät nenän alueelta tosin puhdisti liki samantien), aloin viimeisen kuukauden aikana havaitsemaan selvää parannusta. Uusia purkautumia ei ollut tapahtunut ja ne muutamat hassut olivat vain pieniä ja väliaikaisia. Punoitus kyllä taisi tosin pysyä, mukaan lukien tietenkin arvet. Mutta sitten 3kk kuuri loppui, pidin jonkun kuukauden tauon ja jatkoin differinillä. No heti kuurin jälkeen iho alkoi palautumaan vanhaan malliin, tosin ei lähellekkänä pahimpia aikoja. Differin ei kuitenkaan tuntunut vaikuttavan mihinkään suuntaan, paitsi kuivattavalla aivan jäätävästi ihoa. Ei todellakaan riittänyt, että iski aamulla kosteusvoidetta; keskipäivästä iho oli jo taas hilseilemässä. Kuukauden jälkeen päätin mennä lekurille uudestaan. Siellä määrättiin skinoren-nimistä geeliä ja tetrasyl-antiobioottikuuri, mikäli edellinen ei toimi halutulla tavalla. Skinoren alkoi vaikuttamaan välittömästä - negatiivisessa mielessä. Heti ensimmäisestä päivästä lähtien finnejä alkoi puskemaan. Tiesin, että alkuun tilanne saattaa huonontua, joten jatkoin käyttöä. Mutta kolmen viikon jälkeen, kun mitään muutosta trendissä ei ollut havaittavissa ja iho huonoimmassa kunnossa pitkiin aikoihin, päätin heivata koko kuurin hiuksista vittuun.

Aloitin nyt eilen tetrasylin käytön. Toivon niin helvetisti, että se auttaisi. Vaikka vaikutus on käytännössä aina väliaikainen, olisi aivan mahtavaa, jos iho paranisi kokonaan. Sen jälkeen voisin marssia lääkärille ja pyytää vaikka uudestaan clindoxyliä ja pyrkiä sitä kautta hallitsemaan tilannetta. Ajatus puhtaasta naamasta tuntuu nykyään melkein jopa utopistiselta. Oon aknesta kärsinyt teini-iästä asti ja siitäkin on jo kohta 10 vuotta.

Taisi olla pikkanen virhe tämä Tetralysal-kuuri. :D Naama on pahimmassa kunnossa koskaan, jopa niin pahassa, että kynnys lähteä kotoa pois on jo aika korkealla. Monissa kuureissa akne saattaa hieman huonontua alkuun, mutta nyt saa riittää ja nämä pillerit lentää helvettiin. Tällä hetkellä olisi oiva tilaisuus hakea kunnon isotretinoiini-lääkkeet, kun sellanen keskivaikea-akne on kerralla nostettu vaikeaan. Tuskinpa ihotautilääkärikään kauheasti arastelisi reseptin kanssa.

Vitun vitun vitun vittu. Ois pitänyt lopettaa koko Skinoren + Tetrasylal heti alkuun, kun ekasta päivästä lähtien huomasi, että vaikutus on negatiivinen. Roikuin vaan toivossa, että jossain vaiheessa lääke alkaa puremaan.

^ Nyt vain sinne lääkärille pikapuoliin sanomaan, että ei auttanut ja haluat Isotretinoin kuurin. Sen lisäksi että tuo antibiootti on vain väliaikainen apu (joillakin), se laittaa vatsan sekaisin.

Onkohan yleistä, että finnialttiit saa ihon kukkimaan kreatiinilla? Mulla nyt vaihtelevasti pukkaa finniä, riippuen milloin mistäkin. Mutta tosiaanki aloin itseasiassa tänään käyttää kreatiinia ja nyt vähän pelottaa mitä tästä seuraa ihon kannalta..? Onko kellään omakohtasia kokemuksia asiasta?

Itse olen huomannut, että kreatiini lisää kukintaa. Itsellä kohtuu lievää finneilyä, hartioissa pääasiassa. Jos olen viikon käyttämättä kreatiinia, niin iho rauhoittuu ainakin hieman. Lopetan kreatiinin käytön sitten, kun haluan ihon kuntoon. Nyt vielä mennään talvea, niin ei itseä nuo muutamat finnit vielä haittaa. Kesällä muutenkin pysyy iho ihan ok kunnossa, koska aurinkoa tulee enemmän. Talvikaudella hartioihin pukkaa finnejä. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa toukokuuta kokeilla hoitaa iho kuntoon mahdollisimman lievillä menetelmillä. Sinkistäkin olin havaitsevani apua, kiitokset Elsulle sen maininnasta.
Kiitti tuosta suolasaippua vinkistä Tinkaukselle. Pitää kokeilla, kun itsellänikin juuri nuo hartiat ovat ongelmakohta.

Löysin muuten vanhasta koulukirjastani maininnan, että joskus on arveltu liiallisen vitamiinien saannin aiheuttavan aknea, mutta mitään tarkempia tutkimusviitteitä ei löytynyt.

Miten muuten on, oletteko huomanneet oluen pahentavan aknea? Tuota hiivakytkyä kun on aika usein putkahdellut esiin.

Ite oon ainaki huomannu, että on sama mitä alkoholia juo, niin iho rasvottuu heti. Johtunee varmaan myös siitä, että on pitkälle yöhön asti naamassa pakkelit ja huonosti nukuttu yö, mutta vaikkei sitä nyt kovin myöhäseen menis niin kyllä se silti seuraavina päivinä naamassa näkyy.

Valkonen hammastahna puree muuten aika hyvin yksittäisiin finneihin. :D ja kyllä oon myös kokeillu valella koko naamaan ja ei oo ollu kovin rasvanen naama seuraavana päivänä. Niin ja sinkkirasva on nyt uus kokeilu. Sisko sitä kehu, mutta ite en oo oikeastaan huomannu mitään eroa naamassa. Tosin rhäkkäät kainalonäpyt ajon jälkeen on aamulla pois, kun illalla laittaa sinkkirasvaa. Vissii tarkotettu tuo rasva vauvojen vaippaihottumaan, ettei kovin vaarallistakaan voi olla.

Ite oon ainaki huomannu, että on sama mitä alkoholia juo, niin iho rasvottuu heti. Johtunee varmaan myös siitä, että on pitkälle yöhön asti naamassa pakkelit ja huonosti nukuttu yö, mutta vaikkei sitä nyt kovin myöhäseen menis niin kyllä se silti seuraavina päivinä naamassa näkyy.

Valkonen hammastahna puree muuten aika hyvin yksittäisiin finneihin. :D ja kyllä oon myös kokeillu valella koko naamaan ja ei oo ollu kovin rasvanen naama seuraavana päivänä. Niin ja sinkkirasva on nyt uus kokeilu. Sisko sitä kehu, mutta ite en oo oikeastaan huomannu mitään eroa naamassa. Tosin rhäkkäät kainalonäpyt ajon jälkeen on aamulla pois, kun illalla laittaa sinkkirasvaa. Vissii tarkotettu tuo rasva vauvojen vaippaihottumaan, ettei kovin vaarallistakaan voi olla.

Kokeile savinaamiota mieluummin. Hammastahna on todella tujua tavaraa. Eikä todellakaan mitään Neoamiseptia kasvovedeksi! Kuivattaa ihon pintaa ja lisää tukkeutumia. Ja onhan kaikilla jo kuorintavoide käytössä?

t. Kosmetologi-täti

Itellä lähti parhaiten salisyylihappotuotteilla, esim: http://cdn1.feelunique.com/img/prod...ive_Spot_Purifying_Toner_200ml_1367398337.png , saa sittarista. Eron huomaa parissa päivässä.

Sit arvet mikroneularullalla, pari viikkoa niin itellä häiventynyt lähes kokonaan kun käytti joka toinen päivä, 0,75mm:sellä, tällasia: 0 75mm Acne Derma Wrinkles Scar Body Slimming Micro Needle Skin Roller Therapy | eBay

Näitä ennen erikoislääkäreitä yms. kyselty, tarjoavat jotain antibiootteja yms. kuraa. Ja arpien kanssa pitäisi vaan elää. BS, kun otti ite selvää asioista, niin tämäkin vitsaus ratkesi.

Sit arvet mikroneularullalla, pari viikkoa niin itellä häiventynyt lähes kokonaan kun käytti joka toinen päivä, 0,75mm:sellä, tällasia: 0 75mm Acne Derma Wrinkles Scar Body Slimming Micro Needle Skin Roller Therapy | eBay

Näitä ennen erikoislääkäreitä yms. kyselty, tarjoavat jotain antibiootteja yms. kuraa. Ja arpien kanssa pitäisi vaan elää. BS, kun otti ite selvää asioista, niin tämäkin vitsaus ratkesi.
Mikä tää rulla oikein on? Nyt lisäinfoa ja sassiin!

Kiinnostais muuten kans lisätieto tuosta rullasta.

Finnit olen saanut kuriin käyttämällä jo 4v nonstoppina basironia. Sillon tällön saattaa ilmestyä 1-3 finniä, mutta ei pahempaa. Sen sijaan nuo arvet haittaavat enemmän. Ne kun ovat vielä posken seudulla ja todella punaisia. Olen koittanut sinkkiä, ja nykyään laitan kosteusvoidetta (Humektania) joka päivä naamaan, mutta ei vaikuta kyllä mitenkään noihin arpiin.

Finnit olen saanut kuriin käyttämällä jo 4v nonstoppina basironia. Sillon tällön saattaa ilmestyä 1-3 finniä, mutta ei pahempaa. Sen sijaan nuo arvet haittaavat enemmän. Ne kun ovat vielä posken seudulla ja todella punaisia. Olen koittanut sinkkiä, ja nykyään laitan kosteusvoidetta (Humektania) joka päivä naamaan, mutta ei vaikuta kyllä mitenkään noihin arpiin.

Arvet korjaa aika. Kosmetiikalla niihin ei voi juuri vaikuttaa. Välttäkää aurinkoa (arpien iho on ohutta ja saattaa pigmentoitua todella pahasti) ja katsokaa tilannetta uudestaan vuoden päästä.

Jos nyt puhutaan ihan oikeista aknearvista, niin eipä ne mulla ole vuosien myötä kuin vaalentuneet. Tai noh, naamasta ei niin huomaa enää, mutta selässä samat arvet kuin jo 6 vuotta sitten. Ihotautilääkärin mukaan lääkkeistä ei ole enää apua ja tuskin voiteistakaan. Tampereen koskikeskuksessa näytin toiselle laserin kanssa hoitavalle ihotautilääkärille; teki pienen koealueen laseroinnin ja yleisesti oli sit mieltä, että deal with it, ei nää niin kauheita oo. Kyllä mun mielestä varsinkin saunan jälkeen hyvin punoittavat parikymmentä pikkurillin pään kokoista arpea vähän elämää häiritsee.. Niin ja koelaseroinnista ei muutosta, kenties useilla koko alueen hoidoilla, mutta 800e per hoitokerta olisi ollut suht kallista.

Näillä pohjilla, onko kosmetologipuolelta heittää jotain hyviä vinkkejä? Muuta kuin hiekkapaperi..

Basiron (ja kaikki muukin Benzoyliperoxidia sisältävä voide) pitkittää punaisten jälkien vaalenemista dramaattisesti. Itse käytin myös Basironia, mutta n. vuosi sitten totesin että parempi muutama nopeasti häviävä finni naamassa, kuin 1-3 finniä parin viikoin välein, joista jää punajälki kuukausiksi.

Tästä on useilta ihmisiltä samanlaisia kokemuksia.

Tarkoitin siis sitä, että arpi vaalenee vuodessa tai kahdessa sen minkä vaalenee, ja kannattaa alkaa sitten miettiä hiontoja ja lasereita. En tekisi myöskään mikroneulausta tuoreisiin arpiin.

Arpiin voidaan vaikuttaa hyvin minimaalisesti kauneushoitoloissa.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että aknearvet eivät miestä pilaa. Saattavat jopa komistaa babyfacea. ;)

Eli se rulla perustuu siihen, että rikkomalla ihon pintaa se lisää kollageenituotantoa, jolloin arpialue uusiutuu. Toimii ihan oikeasti, eikä tollanen 3e ole varmaan liian iso riskisijoitus kellekään. Jos on kunnon kraatereita, niin 1-1,5mm:llä kerran viikossa, ja sitten vaihtaa pienempään. Jos "ärsyttäviä" arpia niin 0,75mm joka toinen päivä. Auttaa kyllä, kannattaa kokeilla. Voi tehä kipeää, mutta apteekista paikallispuudutetta jos tarvii.

Lisätäämpä vielä, että aika paljon ketutti, kun tuolla ratkaisi ongelman niin nopeasti, ja sitä ennen tullut kuunneltua vuosia ihmisten v*****a ja maksanu 100e siitä, että joku sanoo "deal with it". Vitsit kun olis lukioiässä tuon löytänyt... Mut parempi myöhään kai kun ei milloinkaan.

Tos on vielä videota siitä:
https://www.youtube.com/watch?v=J-mLw24K1Iw

Mielenkiintoinen tämä rulla. Vaaleniko vanhojen arpien punaisuus parissa viikossa? Aiheutuiko rullan käytöstä naaman punoitusta ja kestikö se kuinka pitkään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom