Aiotko äänestää EU-vaaleissa ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TommyGun
  • Aloitettu Aloitettu
Ja tosiaan kuten joku taisikin mainita, on äänestämättömyys myös mielipiteensä osoittamista.

Aivan kuin äänestyskin.
-----------------
Rauhoittaa suorastaan kun näkee miten jotkut jaksaa jopa provosoitua näistä äänestämättömien mielipiteistä. :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
maximillian sanoi:
Ja tosiaan kuten joku taisikin mainita, on äänestämättömyys myös mielipiteensä osoittamista.

Aivan kuin äänestyskin.
-----------------
Rauhoittaa suorastaan kun näkee miten jotkut jaksaa jopa provosoitua näistä äänestämättömien mielipiteistä. :)
Niinpä. Alhainen äänestysprosentti voi joskus olla paras tapa osoittaa kantansa kyseisistä vaaleista. Pienimmän pahan äänestämisellä ei samaa vaikutusta ole...

Joku sanoikin aiemin tyyliin "oikeus olla tyhmä" tms. En ole koskaan ajatellut kyseistä asiaa minään oikeutena... valitettavasti kuitenkin seppo911:set sun muut kumiluodit omaavat saman arvoisen äänen kuin kaikki muutkin joten fiksujen ihmisten on kohtuu mahdotonta päästä vaikuttamaan muuten kuin boikotilla. Toiseksi on täysin sama ketä sinne laitetaan istumaan ja nostamaan tiliä, koska päätökset tulevat astetta vaikutusvaltaisimpien maiden toimesta.

"Knowing is good but understanding what you are knowing is much better."
 
maximillian sanoi:
Ja tosiaan kuten joku taisikin mainita, on äänestämättömyys myös mielipiteensä osoittamista

Tai sepä vasta onkin mielipiteensä osoittamista. Äänestämättömyys ei vaan vaikuta mitenkään koska ko. mielipide ei kelpaa kun sitä ei vaan haeta äänestyksessä.

Toimivampi tapa voisi olla käyttää sitä Vaalikonetta ja etsiä sen avulla samanmielinen ehdokas. Muistelkaa vaikka miten Tony meni läpi eduskuntaan ja miten kaikki muuttui hetkessä paremmaksi :rolleyes:
 
Proteos sanoi:
Niinpä. Alhainen äänestysprosentti voi joskus olla paras tapa osoittaa kantansa kyseisistä vaaleista. Pienimmän pahan äänestämisellä ei samaa vaikutusta ole...

Paskanmarjat! Jos ei ehdokkaat kiinnosta, niin ryhdy itse. Vähän rotia nyt!
Osoita kantasi vaikka sitten viemällä tyhjä lappu äänestyslootaan. Kotiin jääminen on surkein kannan esitys.

Proteos sanoi:
Joku sanoikin aiemin tyyliin "oikeus olla tyhmä" tms. En ole koskaan ajatellut kyseistä asiaa minään oikeutena... valitettavasti kuitenkin seppo911:set sun muut kumiluodit omaavat saman arvoisen äänen kuin kaikki muutkin joten fiksujen ihmisten on kohtuu mahdotonta päästä vaikuttamaan muuten kuin boikotilla. Toiseksi on täysin sama ketä sinne laitetaan istumaan ja nostamaan tiliä, koska päätökset tulevat astetta vaikutusvaltaisimpien maiden toimesta.

Josko sinne yritettäisiin sitten saada muita kuin niitä tasapäitä! Oletko aivan varma, että listoilla ei ole yhtään lähelläkään sinun maailmankuvaasi olevaa ehdokasta? Ei sieltä nyt s**tana omaa 100% klooniakaan tarvitse lähteä hakemaan.

Lyödäänkö vetoa; et ole edes tutustunut ehdokkaisiin kunnolla!

Proteos sanoi:
"Knowing is good but understanding what you are knowing is much better."

MOT
 
Niinpä. Alhainen äänestysprosentti voi joskus olla paras tapa osoittaa kantansa kyseisistä vaaleista. Pienimmän pahan äänestämisellä ei samaa vaikutusta ole...

Joku sanoikin aiemin tyyliin "oikeus olla tyhmä" tms. En ole koskaan ajatellut kyseistä asiaa minään oikeutena... valitettavasti kuitenkin seppo911:set sun muut kumiluodit omaavat saman arvoisen äänen kuin kaikki muutkin joten fiksujen ihmisten on kohtuu mahdotonta päästä vaikuttamaan muuten kuin boikotilla. Toiseksi on täysin sama ketä sinne laitetaan istumaan ja nostamaan tiliä, koska päätökset tulevat astetta vaikutusvaltaisimpien maiden toimesta.

Ne vaalit pidetään joka tapauksessa ja niiden lopputulosten perusteella tehdään ratkaisuja. En ymmärrä miten äänestämättä jättäminen parantaa tilannetta, koska silloin jokaisen "tyhmän" ihmisen sanan suhteellinen painoarvo kasvaa.

"Did ya think o dat? Whoz dumb now!? Duh!"

Mua ei varmaan koskaan lakkaa ihmetyttämästä sen prosessin mutkattomuus, jolla ihminen nostaa itsensä niiden fiksujen joukkoon. Kuka säkin olet juuri itseäsi fiksuna pitämään, jos olet jostain asiasta eri mieltä?
 
maximillian sanoi:
Ja tosiaan kuten joku taisikin mainita, on äänestämättömyys myös mielipiteensä osoittamista.

Aivan kuin äänestyskin.
-----------------
Rauhoittaa suorastaan kun näkee miten jotkut jaksaa jopa provosoitua näistä äänestämättömien mielipiteistä. :)

Onko se provosoitumista, jos mun mielestä on dorkaa olla äänestämättä, ja sen seurauksena ilmaisen milipiteeni?
 
Aimotarmo sanoi:
Paskanmarjat! Jos ei ehdokkaat kiinnosta, niin ryhdy itse. Vähän rotia nyt!
Kuten sanottua, on aivan sama kuka istuu Suomen "päättäjän" asemassa EU:n isojen poikien pöydässä... On tullut esille jo monta kertaa tässä threadissa. Siinä vaikka yksi syy sinulle miksei allekirjoittanut viitsi ryhtyä kyseiseen leikkiin...
Aimotarmo sanoi:
Osoita kantasi vaikka sitten viemällä tyhjä lappu äänestyslootaan. Kotiin jääminen on surkein kannan esitys.
No se vasta idea olisikin! Jos ei ole muuta tekemistä ole kuin kävellä tyhjien lappujen kanssa uurnille niin kannattaisi hankkia joku harrastus...

Lisäksi lopputulos olisi ihan sama, paitsi uutisissa voitaisiin hehkuttaa äänestysprosentin olleen korkeampi kuin ennen. Koska vaikutan äänelläni mielummin negatiivisesti äänestysprosentiiin en koe järjestelyssäsi olevan mitään järkeä.

Aimotarmo sanoi:
Josko sinne yritettäisiin sitten saada muita kuin niitä tasapäitä! Oletko aivan varma, että listoilla ei ole yhtään lähelläkään sinun maailmankuvaasi olevaa ehdokasta? Ei sieltä nyt s**tana omaa 100% klooniakaan tarvitse lähteä hakemaan.

Lyödäänkö vetoa; et ole edes tutustunut ehdokkaisiin kunnolla!
Viitaten edelleen jo aiemmin mainittuihin asioihin, sillä ei ole mitään merkitystä istuuko siellä Miss Sompajärvi vai kovan luokan poliitikko.

Viimeiseen kommenttiisi vedoten, kerro ihmeessä vedon määrä. :)
 
Aimotarmo sanoi:
Josko sinne yritettäisiin sitten saada muita kuin niitä tasapäitä! Oletko aivan varma, että listoilla ei ole yhtään lähelläkään sinun maailmankuvaasi olevaa ehdokasta? Ei sieltä nyt s**tana omaa 100% klooniakaan tarvitse lähteä hakemaan.

Kannustuksena kerrottakoon että vaalikone löysi mulle ehdokkaan joka vastasi 97% mun mielipiteitä. Tuo 3% ei tullut mielipide-erosta missään vaan siitä että vain pari painotusta erosi tyyliin "erittäin tärkeä"/"tärkeä". Ei voi olla enempi sama olematta klooni :)

Edit: Ja mun käsityksen mukaan EUn valtaa pitää vähentää. Uurnille mars mars.
 
Proteos sanoi:
Niinpä. Alhainen äänestysprosentti voi joskus olla paras tapa osoittaa kantansa kyseisistä vaaleista. Pienimmän pahan äänestämisellä ei samaa vaikutusta ole...

Joku sanoikin aiemin tyyliin "oikeus olla tyhmä" tms. En ole koskaan ajatellut kyseistä asiaa minään oikeutena... valitettavasti kuitenkin seppo911:set sun muut kumiluodit omaavat saman arvoisen äänen kuin kaikki muutkin joten fiksujen ihmisten on kohtuu mahdotonta päästä vaikuttamaan muuten kuin boikotilla. Toiseksi on täysin sama ketä sinne laitetaan istumaan ja nostamaan tiliä, koska päätökset tulevat astetta vaikutusvaltaisimpien maiden toimesta.

Kyl sä oot tosi viksu, jatka samaa rataa... :down:

Mitä se ketään liikutta, kun sä istut sohvallas, että joo nyt mä en äänestänyt ja siten osoitin kantani. VAIKUTTAAKO TÄMÄ MIHINKÄÄN. Ketä kiinnostaa? Sillä ei ole vaikutusta mihinkää, ainakaan postitiivista. Äänestämällä olisit sentään vaikuttanut johonkin. Olisiko ollut järkevää sittenkin äänestää jotain hyvää ehdokasta (älä selitä ettei siellä ole).

Väännä mulle rautalangasta, että miten sinä fiksu ihminen VAIKUTAT boikotoinnilla, muuhun kuin siihen, että uutisissa itketään alhasta äänestys prosenttia.
 
N.O.Kummonen sanoi:
"Did ya think o dat? Whoz dumb now!? Duh!"

Mua ei varmaan koskaan lakkaa ihmetyttämästä sen prosessin mutkattomuus, jolla ihminen nostaa itsensä niiden fiksujen joukkoon. Kuka säkin olet juuri itseäsi fiksuna pitämään, jos olet jostain asiasta eri mieltä?
Oh, the turtle is poking it´s head! :)

Ei siinä mitään prosesseja tarvita Einstein. Riittää kun seuraat viestejä joissa henkilöt teilaavat toisten kannan ajattelematta asiaa sen kummemmin. Itse olen tyytynyt ainoastaan puolustelemaan niitä jotka ovat päättäneet olla äänestämättä.
 
Pertti 123 sanoi:
Te vaan jaksatte. Perkele kyllähän se vaikuttaa, yhtä paljon kuin muidenkin suomalaisten.

Mun mielestä ääneni vaikuttaa aika vähän. Tai oikeestaan se ei vaikuta yhtään. Mikään ei muutu, jos äänestän tai jätän äänestämättä, koska tuskinpa juuri minun ääneni on se, joka ratkaisee jonkun henkilön vaalivoiton. Miksi siis kävisin äänestämässä...
 
Pertti 123 sanoi:
Mitä se ketään liikutta, kun sä istut sohvallas, että joo nyt mä en äänestänyt ja siten osoitin kantani. VAIKUTTAAKO TÄMÄ MIHINKÄÄN. Ketä kiinnostaa? Sillä ei ole vaikutusta mihinkää, ainakaan postitiivista. Äänestämällä olisit sentään vaikuttanut johonkin. Olisiko ollut järkevää sittenkin äänestää jotain hyvää ehdokasta (älä selitä ettei siellä ole).

Väännä mulle rautalangasta, että miten sinä fiksu ihminen VAIKUTAT boikotoinnilla, muuhun kuin siihen, että uutisissa itketään alhasta äänestys prosenttia.
Se on hyvä että on kotona kasvatus mennyt perille ja saat osoitettua kantasi. Mikäli saat paremmin unen päästä kiinni annettuasi yhden äänen ehdokkaalle x, kannattaa sinun äänestää jatkossakin.

Kenties vaikka siten että joskus hamassa tulevaisuudessa ennen merkityksellisiä vaaleja tajutaan ihmisten tyytymättömyys aiemmissa vaaleissa esiintyneisiin tarjokkaisiin.
 
Proteos sanoi:
Kenties vaikka siten että joskus hamassa tulevaisuudessa ennen merkityksellisiä vaaleja tajutaan ihmisten tyytymättömyys aiemmissa vaaleissa esiintyneisiin tarjokkaisiin.

Suurin osa ei äänestävistä ei äänestäisi, vaikka siellä olisi Jeesus Kristus valittavana. Luuletko tosiaan että, joskus voisi olla ihanne ehdokkaat, niin että jokainen suomalainen haluaisi äänestää. Kun jonkun entisen tilalle tulee uusi ehdokas, käy niin ettei edellisen ehdokkaan äänestäjällä ole enään suosikkiaan.

Onko tuolla jossain piilossa ne ihmiset, jotka sitten laitetaan listoille, kun nähdään valo ja ihmisten tyytymättömyys. Kerro ketä ne ihmiset on, jotka ehdokkaaksi asetuttuaan saavat ihmiset onnesta kirkuen uurnille. Ihmisillä on eri mielipiteitä ja he haluavat äänestää erilaisia ihmisiä. Osan mielestä nyt löytyy hyvä ehdokas, osan mielestä ei. TÄMÄ EI TULE KOSKAAN MUUTTUMAAN.

En tiedä missä unimaailmassa sä elät, mutta et ainakaan samassa kuin minä, eli HERÄTYS.
 
Pertti 123 sanoi:
Suurin osa ei äänestävistä ei äänestäisi, vaikka siellä olisi Jeesus Kristus valittavana. Luuletko tosiaan että, joskus voisi olla ihanne ehdokkaat, niin että jokainen suomalainen haluaisi äänestää. Kun jonkun entisen tilalle tulee uusi ehdokas, käy niin ettei edellisen ehdokkaan äänestäjällä ole enään suosikkia.

Onko tuolla jossain piilossa ne ihmiset, jotka sitten laitetaan listoille, kun nähdään valo ja ihmisten tyytymättömyys. Kerro ketä ne ihmiset on, jotka ehdokkaaksi asetuttuaan saavat ihmiset onnesta kirkuen uurnille. Ihmisillä on eri mielipitetiä ja he haluavat äänestää erilaisia ihmisiä. Osan milestä nyt löytyy hyvä ehdokas, osa mielestä ei. TÄMÄ EI TULE KOSKAAN MUUTTUMAAN.

En tiedä missä uni maailmassa sä elät, mutta et ainakaan samassa kuin minä, eli HERÄTYS.
Minulla ei ole mitään merkitystä miten muut ihmiset toimivat jos on sitä ja tätä tarjolla. En ymmärrä miten onnistut aina vetämään esille sellaisia johtopäätöksiä joita toinen keskustelija, tässä tapauksessa allekirjoittanut, ei ole edes esittänyt. En ymmärrä mistä vitusta kaivoit noita valo-juttujasi, koska et löydä niihin viitteitä ainakaan minun vaalikeskusteluistani.

Itse toimin siis niin, että löytäisin hyvän oman ehdokkaan tulevaisuuden vaaleissa. Siksi äänestänkin ainoastaan sellaisissa vaaleissa missä
a)ehdokkaan valinnalla on merkitystä
b)löydän hyvän ehdokkaan

En pyri siis ratkaisemaan suurten massojen äänestys ongelmia tms. kuten virheellisesti koitit esittää minun väittäneeni.

En ole myöskään koskaan väittänyt olleeni äänestämättä jokaisissa vaaleissa, jos se asia on jollekin vielä epäselvä...

Kaikkien ei tarvi ajatella samalla tavalla viitaten tohon nukkumatti-juttuusi. Lisäksi joskus on suotavaa pyrkiä ymmärtämään muiden käsityksiä eri asioista eikä teilata toisten ajatuksia suoralta kädeltä tyhmiksi tms. Myönnän että provosoiduin itsekin hieman aiemmin ja käyttäydyin sopimattomasti.
:nolo:
 
En äänestä, koska

Demokratiaan kuuluu, että kaikesta voidaan äänestää riippumatta siitä rikotaanko ihmisoikeuksia vai ei. Ja koska äänestäjät ovat usein ihanvituntyhmiä ja äänestävät ihanvituntyhmiä poliitikkoja päättämään asioistamme, ihmisoikeuksia rikotaan varmasti. En halua mitenkään edesauttaa tätä ihmisoikeuksien rikkomista, joten en äänestä.

Tässä tapauksessa:
ihanvituntyhmä = Ei välitä ihmisoikeuksista tai ei ymmärrä milloin niitä rikotaan.
 
Proteos sanoi:
En ymmärrä miten onnistut aina vetämään esille sellaisia johtopäätöksiä joita toinen keskustelija, tässä tapauksessa allekirjoittanut, ei ole edes esittänyt.

Perustele, eli mitä mä oon keksinyt

Proteos sanoi:
En ymmärrä mistä vitusta kaivoit noita valo-juttujasi, koska et löydä niihin viitteitä ainakaan minun vaalikeskusteluistani.

Mitä ihmettä, kai sä nyt tajuat, että se "kun nähdään valo ja ihmisten tyytymättömyys" oli vaan kirjoitukseen lisätty teho keino. Älä edes kommentoi tätä, koska se ei liity aiheeseen. Unohdetaan.

Proteos sanoi:
En pyri siis ratkaisemaan suurten massojen äänestys ongelmia tms. kuten virheellisesti koitit esittää minun väittäneeni.

Ja mä olen väittänyt, että sä yrität???

Lueppa se mun edellinen viesti vielä pariin kertaan. Ei tainnut ihan aueta.
 
Pertti 123 sanoi:
Väännä mulle rautalangasta, että miten sinä fiksu ihminen VAIKUTAT boikotoinnilla, muuhun kuin siihen, että uutisissa itketään alhasta äänestys prosenttia.

Vaikuttaahan se, jos koko eussa äänestysprossa jää alhaiseksi niin alkavat nuo poliitikotkin ehkä tajuta että ihmisiä ei kiinnosta hevonvitun vertaa joku EU. Tästä voisi seurata että koko EU lakkautettaisiin ja siirryttäisiin takasin vanhaan systeemiin, tai se saatanan turha parlamentti lakkautettaisiin ja komissio ja ministerineuvosto hoitaisi päätöksenteon (kuten käytännössä nytkin).

Minun mielestäni on turha äänestää jos ei jaksa/kiinnosta perehtyä ehdokkaisiin tarkemmin. Siinä voi sitten tietämättään äänestää jotain mulkkua, ja - vaikka sanotaan että äänestämällä saa oikeuden valittaa - mieluummin jätän äänestämättä ja en valita, kuin äänestän ja sitten valitan kun se mulkku tekee huonoja päätöksiä.

Eli en äänestä koska se on näissä vaaleissa turhaa.
 
Back
Ylös Bottom