Aiotko äänestää EU-vaaleissa ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TommyGun
  • Aloitettu Aloitettu
Ainoa keino jollain lailla vaikuttaa on jättää äänestämättä, koska kaikki ehdokkaat ovat samanlaisia läpimätiä oman edun tavoittelijoita (pienen miehen hiljainen protesti, joka ei ole koskaan äänioikeuttaan käyttänyt). Jos joskus on mahdollista äänestää ehdokkaita vastaan, niin silloin aion ottaa harkintaan äänioikeuteni käytön, vaikka aika toivotontahan sekin on, eikä se omaatuntoa pidä puhtaana yhtä hyvin kuin äänestämättä jättäminen. On kolme tapaa osallistua vaaleihin; äänestää, saada ääniä, jättää äänestämättä, ja minä käytän todennäköisesti hautaan asti tuota viimeiseksi mainittua.

Vetoankin koko suomen kansaan: olkaa järkeviä, älkääkä kukaan äänestäkö.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
123jippo sanoi:
Kuulut siis nukkuvien puolueeseen sinäkin. Sekin on selkeä kannanotto, systeemiä vastaan tietystikin.

En äänestä eurovaaleissa mutta äänestän kuitenkin kaikissa Kotimaan vaaleissa kuten eduskuntavaalit ja presidentinvaalit. Mielestäni koko tuo EU:n edustajisto on niin suurta pelleilyä että se on ihan sama kuka siellä vetää sen 25,000 euroa kuukaudessa palkkaa plus kaikki edustuskulut vielä luontaisetuna siihen päälle. Luulen että EU:lla on vielä pitkä matka USA:n kaltaiseen toimivaan demokratiaan. (Siellä on sentään yli 50 osavaltiota ja kaikki ovat edustettuna kongressissa ilman mitään järjettömän ylisuuria palkkoja.)

:david:
 
Pertti 123 sanoi:
Jos et vielä ole tuohon ikään mennessä ja lukionkin ilmeisesti käytyäsi tajunnut sitä, että jopa se sun ääni lasketta, niin kyllä on asiat heikosti. Miten sä luulet että ne ihmiset tulee sinne valituksi. Hmmm oliskohan laskemalla kansalaisten ääniä. Vaikka oletkin ehkä vähä erilainen nuori, niin kyllä ne sen sunkin äänen laskee.

Toi on niin lapsellista ajattelua, ettei mitään rajaa. Miten Suomen kaltaisessa maassa joku voi vielä ajatella noin. APUA.
Jokainen ääni lasketaan, sehän on selvä... mutta yhtä absurdia on ajatella tyyliin "jos kaikki muutkin ajattelisivat noin ja jättäisivät äänestämättä, sitten kävisi näin..." Sillä faktalla mitä ne muut tekee ei ole mitään tekemistä yksittäisen henkilön päätöksen kanssa kun kyseessä on tavallinen sukan kuluttaja.

En ole nähnyt vielä ainuttakaan (pois lukien ala-asteen järjestäjien äänestys tms.) kunnon äänestystä joissa ehdokkailla olisi tuhansia ääniä ja ainoastaan yksi ääni erottaisi kilpailijat toisistaan. Jokaiselle nyt vaan on annettu vapaus valita äänestääkö vaiko ei.. kenties juuri siksi yksittäisen ihmisen vaikutus lopulliseen tulokseen on käytännössä olematon. Huom. yksittäisen ihmisen...

Eri asia sitten alkaakin olemaan jos saat käännytettyä pakkotoiston kaikki lukijat jonkun ehdokkaan taakse. Siinä on yksittäinen henkilö onnistunut vaikuttamaan jo merkittävästi.

Vituttaa nimim. Mazda626-tyylisten vastaukset joissa yritetään polkea toisten mielipiteitä menemällä henkilökohtaisuuksiin. Kyseiset kommentit eivät tasoltaan kuulu millään lailla vaalikeskusteluun.
 
protsku sanoi:
En äänestä eurovaaleissa mutta äänestän kuitenkin kaikissa Kotimaan vaaleissa kuten eduskuntavaalit ja presidentinvaalit. Mielestäni koko tuo EU:n edustajisto on niin suurta pelleilyä että se on ihan sama kuka siellä vetää sen 25,000 euroa kuukaudessa palkkaa plus kaikki edustuskulut vielä luontaisetuna siihen päälle. Luulen että EU:lla on vielä pitkä matka USA:n kaltaiseen toimivaan demokratiaan. (Siellä on sentään yli 50 osavaltiota ja kaikki ovat edustettuna kongressissa ilman mitään järjettömän ylisuuria palkkoja.)

:david:

Samoilla linjoilla ollaan asiasta mutta minkäs sille tekee. Vaikuttamaan pääsi silloin aikanaan liittymiskansanäänestyksessä. Tämä KOKO homma oli kyllä silloin jo selvästi nähtävissä. Ei varmaan tarvi sanoa kumman puolesta silloin äänestin. Ei mitään väliä enää....
 
juoksen hitaasti sanoi:

"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

-Winston Churchill

Tässähän se tuli. Äänestäminen on vitun tyhmää, koska äänestäjät on vitun tyhmiä. Mitäne oikeen kuvittelee saavansa aikaan hihhuilemalla? Ei Mitään.

Typerien ihmisten hihhuilua ei ole koskaan otettu vakavasti, yhtälailla äänestäjien paskuutta ei oteta vakavasti. Jos haluaa vaikuttaa, suosittelen terroristitekoja.

:love:
 
protsku sanoi:
Luulen että EU:lla on vielä pitkä matka USA:n kaltaiseen toimivaan demokratiaan.
Hahahaha!!! USA:ssa toimiva demokratia??? USA:lla on vielä pitkä matka, että edes vaalitapa ja ääntenlaskenta toimii. EU:n ja USA:n rinnastaminen on aika turhaa, koska EU on vasta aloitteleva kauppaliitto (vs. USA:n liittovaltio 1700-luvulta lähtien).
 
kait se täytyy käydä hessu hopoo äänestämässä.kun ei loponen ollu messissä
 
plag sanoi:
Hahahaha!!! USA:ssa toimiva demokratia??? USA:lla on vielä pitkä matka, että edes vaalitapa ja ääntenlaskenta toimii.

Hyvin toimii ja kumpi mahtaa olla maailman ainoa jäljellä oleva supervalta?


:david:
 
On muuten ensimmäinen thread mun pakkisuran aikana, jonka sisällöstä olen erittäin pettynyt. Tähän mennessä kaikissa threadeissa on vahva oikeudenmukaisuus, rehtiys ja eettisyys ollut harvinaisen hyvin edustettuna.

Mutta nyt sitten: "en viitsi äänestää kunmunäänieiratkaisemitäänkunmuutsuomalaisetonvittusaamattomiavelliperseitäjasitkumutkupotku ja marmatimarmati..." Ei vittu, alkoipa harvinaisen nopsaa mun sieraimet täyttymään käytetyistä jättitamponeista, sen verran riepoo.

Ei se mitään, että muutama, mutta tästä fiksusta yhteisöstä näin monta!!11!1 :(

Uurnilla tavataan, jooko? Heippa!
 
protsku sanoi:
Hyvin toimii ja kumpi mahtaa olla maailman ainoa jäljellä oleva supervalta?

:david:
Irrelevanttien vastausten #1 sitten "meidän isin".
 
Se on vaan hyvä että asiaan perehtymättömät jättää äänestämättä, eivätpä ainakaan äänestä väärin. Kaikki jotka eivät tiedä ketä äänestää(minä mukaannlukien), kuitenkin äänestävät Viivi Avellania, koska "seonniinsairaanseksikäs". Ei se Viivi anna teillä tuheroa vaikka miten sitä äänestäisitte!
Eli pointti tässä tarinassa on se, että annetaan asiasta kiinnostuneiden äänestää ihan rauhassa, nukutaan me muut rauhassa. Tulee suuremmalla todennäköisyydellä valittua "oikeat" henkilöt. :arvi:
 
Viivi sanoi:
Kukaan ei voi väittää olevansa täysin välinpitämätön siitä elääkö meillä vielä 50 vuoden päästä helmipöllöjä vai ei !
No sitte se on äänestettävä. Kukas ajaa helmipöllöjen asiaa?
 
Jos joku väittää naama peruslukemilla että EU:n harjoittama edustuksellinen demokratia toimii paremmin kuin USA:n kongressi niin siitä vaan sitten. Kaikki uutisia seuraavat ovat tietoisia siitä miten tuskallisen pieni painoarvo on Suomen kaltaisilla pienillä jäsenvaltioilla siinä vaiheessa kun Saksa, Ranska ja Englanti runnovat omia päätöksiään läpi EU:ssa.

:arvi:
 
Mike sanoi:
Ei kiinnosta kun näin että siellä on ehdokkaana Avellan ja Väisänen, WTF? Milläs avuilla neidit siellä on?

Unohdit joukosta maria Gutzeninan...vai kuin se kirjotetaan...
 
Penneck sanoi:
Ihmisillä on myös oikeus olla käyttämättä tätä.

-vapaassa maassa on myös oikeus olla tyhmä


Pertti 123 sanoi:
"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

-Winston Churchill

Kun on tätä trediä lukenut, niin on helppo tajuta, miksi Suomi on suurelta osin edustuksellinen demokratia. Onneksi on.

Vaikka porukka tyhmää onkin, niin ehkä sentään eduskunnassa on keskiverto kansalaista järkevämpiä ihmisiä.
 
Eikös tuo "En viitsi äänestää, koska ääneni ei vaikuta" kommentti ole sisällöltään suunnilleen sama kuin:

"Koska juuri minun kallisarvoista mielipidettä ei oteta kirjaimellisesti huomioon ja nosteta muun kansan keskimääräistä mielipidettä tärkeämpään asemaan, en tästä kokemastani vääryydestä johtuen viitsi edes yrittää vaikuttaa asioihin ja tarpeeksi monen samoin ajattelevan kanssa muuttaa kansan keskimääräistä mielipidettä ja toteuttaa demokratiaa."

Tämä kuullaan myös usein 5-vuotiaiden suusta känkkäränkkäpäivänä muodossa:

"Jos mä en saa päättää, niin mä en ala mitään!!! :itku: "

Siis tarkoitus olisi äänestää.
 
N.O.Kummonen sanoi:
Eikös tuo "En viitsi äänestää, koska ääneni ei vaikuta" kommentti ole sisällöltään suunnilleen sama kuin:

"Koska juuri minun kallisarvoista mielipidettä ei oteta kirjaimellisesti huomioon ja nosteta muun kansan keskimääräistä mielipidettä tärkeämpään asemaan, en tästä kokemastani vääryydestä johtuen viitsi edes yrittää vaikuttaa asioihin ja tarpeeksi monen samoin ajattelevan kanssa muuttaa kansan keskimääräistä mielipidettä ja toteuttaa demokratiaa."

-Juuri näin!!!!!!!!!
 
Back
Ylös Bottom