Aiotko äänestää EU-vaaleissa ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TommyGun
  • Aloitettu Aloitettu
Pertti 123 sanoi:
Luuletko tosiaan että, joskus voisi olla ihanne ehdokkaat, niin että jokainen suomalainen haluaisi äänestää. Kun jonkun entisen tilalle tulee uusi ehdokas, käy niin ettei edellisen ehdokkaan äänestäjällä ole enään suosikkiaan.
Miksi luulisin? Mikä sai sinut päättelemään niin kenties jostain mitä sanoin vai niistä unistasi?

Pertti 123 sanoi:
Perustele, eli mitä mä oon keksinyt

Mitä ihmettä, kai sä nyt tajuat, että se "kun nähdään valo ja ihmisten tyytymättömyys" oli vaan kirjoitukseen lisätty teho keino. Älä edes kommentoi tätä, koska se ei liity aiheeseen. Unohdetaan.

Ja mä olen väittänyt, että sä yrität???

Lueppa se mun edellinen viesti vielä pariin kertaan. Ei tainnut ihan aueta.
Viittasin mm. seuraavaan:
Pertti 123 sanoi:
Onko tuolla jossain piilossa ne ihmiset, jotka sitten laitetaan listoille, kun nähdään valo ja ihmisten tyytymättömyys. Kerro ketä ne ihmiset on, jotka ehdokkaaksi asetuttuaan saavat ihmiset onnesta kirkuen uurnille. Ihmisillä on eri mielipiteitä ja he haluavat äänestää erilaisia ihmisiä. Osan mielestä nyt löytyy hyvä ehdokas, osan mielestä ei. TÄMÄ EI TULE KOSKAAN MUUTTUMAAN.
Mihin tämä paska liittyy? Miksi kerrot tämän minulle? Koko ajan tuossa koitat selittää että mulla olisi muka joku keino millä kaikki saadaan äänestämään. Mua ei vittuakaan kiinnosta mitä muut tekee. En ole niin väittänyt enkä tule väittämäänkään... usko nyt hyvällä poika.

Yliarvioisin selvästi käsityskykysi ja pahoittelen sitä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pertti 123 sanoi:
Suurin osa ei äänestävistä ei äänestäisi, vaikka siellä olisi Jeesus Kristus valittavana.

Ja se on ihan helvetin hyvä juttu. Tuossa:

kummajainen sanoi:
En äänestä, koska

Demokratiaan kuuluu, että kaikesta voidaan äänestää riippumatta siitä rikotaanko ihmisoikeuksia vai ei. Ja koska äänestäjät ovat usein ihanvituntyhmiä ja äänestävät ihanvituntyhmiä poliitikkoja päättämään asioistamme, ihmisoikeuksia rikotaan varmasti. En halua mitenkään edesauttaa tätä ihmisoikeuksien rikkomista, joten en äänestä.

Tässä tapauksessa:
ihanvituntyhmä = Ei välitä ihmisoikeuksista tai ei ymmärrä milloin niitä rikotaan.

Sovitaan niin, ettei siis yritetä houkutella ihanvituntyhmiä ihmisiä äänestämään :)
 
juu sanoi:
Vaikuttaahan se, jos koko eussa äänestysprossa jää alhaiseksi niin alkavat nuo poliitikotkin ehkä tajuta että ihmisiä ei kiinnosta hevonvitun vertaa joku EU. Tästä voisi seurata että koko EU lakkautettaisiin ja siirryttäisiin takasin vanhaan systeemiin, tai se saatanan turha parlamentti lakkautettaisiin ja komissio ja ministerineuvosto hoitaisi päätöksenteon (kuten käytännössä nytkin).
Eihän se nyt näin toimi :D. Jos kaikki jotka vastustavat EU:ta jättävät äänestämättä, niin sinne valikoituu ainoastaan EU:ta kannattavia poliitikkoja, vaikkakin sitten huonolla äänestysprosentilla. EU:ta kannattavien poliitikkojenko sitten uskot lopettavan EU:n? EU:n vastustajan pitää äänestää EU:ta vastustavaa poliitikkoa, jos haluaa jotain joskus tapahtuvan.

Äänestämättä jättäminen on kannanotto: yhteiskunnalliset asiat eivät kiinnosta... ei kovin fiksu kannanotto.
 
plag sanoi:
Eihän se nyt näin toimi :D. Jos kaikki jotka vastustavat EU:ta jättävät äänestämättä, niin sinne valikoituu ainoastaan EU:ta kannattavia poliitikkoja, vaikkakin sitten huonolla äänestysprosentilla. EU:ta kannattavien poliitikkojenko sitten uskot lopettavan EU:n? EU:n vastustajan pitää äänestää EU:ta vastustavaa poliitikkoa, jos haluaa jotain joskus tapahtuvan.

No tuskin sinne EU-parlamenttiin on ehdokkainakaan ketään euta vastustavia poliitikkoja. Haa, paitsi jos ovat soluttautujia ja aikovat tuhota vihollisen sisältä käsin :D . Kyllä kuitenkin aion äänestää eduskuntavaaleissa jossa ne Suomen asioista todellisuudessa päättävät valitaan.


plag sanoi:
Äänestämättä jättäminen on kannanotto: yhteiskunnalliset asiat eivät kiinnosta... ei kovin fiksu kannanotto.

Miksi ei ole fiksu jos ne eivät kerran kiinnosta?
 
juu sanoi:
No tuskin sinne EU-parlamenttiin on ehdokkainakaan ketään euta vastustavia poliitikkoja. Haa, paitsi jos ovat soluttautujia ja aikovat tuhota vihollisen sisältä käsin :D . Kyllä kuitenkin aion äänestää eduskuntavaaleissa jossa ne Suomen asioista todellisuudessa päättävät valitaan.
Hyvinpä olet asioista perillä... esimerkiksi SKP:llä on pelkästään EU:ta vastustavia ja siihen kriittisesti suhtautuvia ehdokkaita. EU-vastustajia löytyy sitoutumattomista myös riittämiin.
Miksi ei ole fiksu jos ne eivät kerran kiinnosta?
Se ettei kiinnosta ei ole fiksua.
 
plag sanoi:
Hyvinpä olet asioista perillä... esimerkiksi SKP:llä on pelkästään EU:ta vastustavia ja siihen kriittisesti suhtautuvia ehdokkaita. EU-vastustajia löytyy sitoutumattomista myös riittämiin.

Aijaa, no enkös tuossa jo kirjoitellut ettei paljoa kiinnosta perehtyä.


plag sanoi:
Se ettei kiinnosta ei ole fiksua.

Miksi?
 
plag sanoi:
esimerkiksi SKP:llä on pelkästään EU:ta vastustavia ja siihen kriittisesti suhtautuvia ehdokkaita.

No niin.. lähtölaskenta on alkanut. Kohta joku lukijoista rikkoo ihmisoikeuksia äänestämällä SKP:tä :)
 
juu sanoi:
Aijaa, no enkös tuossa jo kirjoitellut ettei paljoa kiinnosta perehtyä.
No mitäs sitten läksit edes kirjoittelemaan. :lol2:
Ei mun sitä tarvitse sulle sun puolesta selvittää. Menen ja valitsen EU-myönteisen ehdokkaan, ja hymyilen miettiessäni sitä ettet tajunnut käyttää äänioikeuttasi vastaehdokkaiden puolesta.


Nat_ural sanoi:
No niin.. lähtölaskenta on alkanut
Tosiaan, nyt tuli virhe... anteeksi. :wall:
 
Kävin tänään äänestämässä ennakkoon, eli kansalaisvelvollisuus on suoritettu.

Tuli mieleen että paljon on suomalaista verta vuodatettu siitä että meillä on itsemäärämisoikeus ja voimme vapaasti käyttää äänioikeuttamme, harmi vaan että jotkut ylenkatsovat sitä.
 
plag sanoi:
No mitäs sitten läksit edes kirjoittelemaan. :lol2:

Siksi että threadin aihe oli "Aiotko äänestää EU-vaaleissa". Vastasin että en aio koska ei kiinnosta. Siksi.


plag sanoi:
Ei mun sitä tarvitse sulle sun puolesta selvittää.

Ei tarvitsekkaan, olisi vaan ollut kiva tietää perustelusi tuohon kantaan mutta niitä ei näköjään ole.


plag sanoi:
Menen ja valitsen EU-myönteisen ehdokkaan, ja hymyilen miettiessäni sitä ettet tajunnut käyttää äänioikeuttasi vastaehdokkaiden puolesta.

Mene vaan aivan rauhassa ja valitse aivan kenet haluat, ei paljoa kiinnosta. En sanonut olevani EU:ta vastaan, sanoin vain mitä äänestämättä jättämisestä mielestäni voisi seurata. Kuten jo aikaisemmin tommoista kymmenen kertaa kirjoitin, syyni olla äänestämättä tällä kertaa on kiinnostuksen puute.
 
kummajainen sanoi:
En äänestä, koska

Demokratiaan kuuluu, että kaikesta voidaan äänestää riippumatta siitä rikotaanko ihmisoikeuksia vai ei. Ja koska äänestäjät ovat usein ihanvituntyhmiä ja äänestävät ihanvituntyhmiä poliitikkoja päättämään asioistamme, ihmisoikeuksia rikotaan varmasti. En halua mitenkään edesauttaa tätä ihmisoikeuksien rikkomista, joten en äänestä.

Tässä tapauksessa:
ihanvituntyhmä = Ei välitä ihmisoikeuksista tai ei ymmärrä milloin niitä rikotaan.

Oletko siis ihanvituntyhmä, jos äänestämällä edistäisit ihmisoikeuksien rikkomista? Etkö siis osaa äänestää oikein?
 
juu sanoi:
Vaikuttaahan se, jos koko eussa äänestysprossa jää alhaiseksi niin alkavat nuo poliitikotkin ehkä tajuta että ihmisiä ei kiinnosta hevonvitun vertaa joku EU. Tästä voisi seurata että koko EU lakkautettaisiin ja siirryttäisiin takasin vanhaan systeemiin, tai se saatanan turha parlamentti lakkautettaisiin ja komissio ja ministerineuvosto hoitaisi päätöksenteon (kuten käytännössä nytkin).

Hohhoijaa... Kyllä ne poliitikot tekevät siellä asiat ihan oman mielensä mukaan, ei siinä nukkuvien napina paljon kiinnosta. Ei kiinnosta edes silloin kun vaalit lähestyvät, koska ne nukkuvat eivät äänestä!

Ja se on ihan turha toivo, että EU lakkautettaisiin ja siirryttäisiin vanhaan systeemiin. Muistat kai WW2:n, WW1:n jne...
 
horroroso sanoi:
Oletko siis ihanvituntyhmä, jos äänestämällä edistäisit ihmisoikeuksien rikkomista? Etkö siis osaa äänestää oikein?

Vaihtoehdot ovat aika vähissä, kun haetaan poliitikkoa, joka haluaisi tuntuvasti vähentää valtion suorittamia ihmisoikeusrikkomuksia. Eli vähentää valtion puuttumista talouteen(verot, kilpailunrajoittamiset, monopolit yms) ja samalla muihinkin perusoikeuksiin. Koska kuitenkin tiedän, että tällainen yhteiskunnan kehittäminen ei ole juuri kenenkään poliitikon mielessä, en näe syytä äänestää. Voi olla, että jollakin ehdokkaalla saattaisi olla hieman samantyylisiä ajatuksia, mutta ääniä hän saisi varmaan ehkä kaksi. Eikä se minun kolmas paljon asiaa auttaisi, joten en vaivaudu vaaliuurnille. Pointti oli tuossa se, että on käytännössä ihan sama ketä äänestät, ihmisoikeusrikkomukset jatkuvat.
 
Menen äänestämään, koska oman mittapuuni mukaan mulla on silloin oikeus valittaa poliitikkojen toiminnasta. Eli jos en äänestäisi, en mielestäni voisi valittaakaan, enpä tehnyt mitään asian hyväksi.

Kaikki, ihan kaikki maailmassa lähtee yksittäisestä ihmisestä. Jos kaikki ajattelevat, ettei yhden ihmisen vaikutus ole mitään, ei se olekaan. Jos kaikki uskovat, että voin tehdä jotain, ja tekevät, mitähän sitten kävisi?

Ehkä olen taivaanrannan maalari ja haahuileva idealisti. Mutta olen ollut muutaman kuukauden maassa, jossa demokratia ei pelaa, korruptio jyrää ja vaalit... voikohan niihinkään edes luottaa. Sitä mietti, että vaikka Suomessa yhden ihmisen ääni on pieni, ei sentään äänestämistä ole kielletty, tuloksia ei peukaloida ja oman mielipiteen pitämisestä ei joudu vankilaan tai tapetuksi. Onhan sekin jo jotain.

Eli voihan jokainen vapaasti muuttaa johonkin kivaan pikku diktatuurivaltioon komenneltavaksi. :rolleyes:
 
juu sanoi:
Ei tarvitsekkaan, olisi vaan ollut kiva tietää perustelusi tuohon kantaan mutta niitä ei näköjään ole.
Jaa ei ole? En halunnut vastata, koska en ole yhteiskuntaopin opettajasi. Kiinnostus lähtee itsestä. Omalta osaltani perustelut ovat harvinaisen selvät.
juu sanoi:
En sanonut olevani EU:ta vastaan
No tosiaan, mutta niin olisi kirjoituksestasi voinut päätellä. Sinussa taitaakin olla poliitikon ainesta. ;)
 
plag sanoi:
No tosiaan, mutta niin olisi kirjoituksestasi voinut päätellä. Sinussa taitaakin olla poliitikon ainesta. ;)

Tjaah. Täytyneepä katsoa jos sitten EU-vaaleissakin äänestelisi kun itse on ehdokkaana... :)
 
Oivoi, nyt menee jo vaikeeks...

Proteos sanoi:
fiksujen ihmisten on kohtuu mahdotonta päästä vaikuttamaan muuten kuin boikotilla

Pertti 123 sanoi:
Väännä mulle rautalangasta, että miten sinä fiksu ihminen VAIKUTAT boikotoinnilla, muuhun kuin siihen, että uutisissa itketään alhasta äänestys prosenttia.

Proteos sanoi:
Kenties vaikka siten että joskus hamassa tulevaisuudessa ennen merkityksellisiä vaaleja tajutaan ihmisten tyytymättömyys aiemmissa vaaleissa esiintyneisiin tarjokkaisiin.

Tämän jälkeen kerroin mielipiteeni siitä, että noin ei tule ikinä tapahtumaan = boikotoinilla ei ole vaikutusta

Pertti 123 sanoi:
Suurin osa ei äänestävistä ei äänestäisi, vaikka siellä olisi Jeesus Kristus valittavana. Luuletko tosiaan että, joskus voisi olla ihanne ehdokkaat, niin että jokainen suomalainen haluaisi äänestää. Kun jonkun entisen tilalle tulee uusi ehdokas, käy niin ettei edellisen ehdokkaan äänestäjällä ole enään suosikkiaan.

Onko tuolla jossain piilossa ne ihmiset, jotka sitten laitetaan listoille, kun nähdään valo ja ihmisten tyytymättömyys. Kerro ketä ne ihmiset on, jotka ehdokkaaksi asetuttuaan saavat ihmiset onnesta kirkuen uurnille. Ihmisillä on eri mielipiteitä ja he haluavat äänestää erilaisia ihmisiä. Osan mielestä nyt löytyy hyvä ehdokas, osan mielestä ei. TÄMÄ EI TULE KOSKAAN MUUTTUMAAN.

Eli osa on tyytymättömiä ja osa ei näin tulee aina olemaan. Boikotoinilla ei tehdä mitään muuta, kuin estetään omat mahdollisuudet vaikuttaa, ja lisätää muiden mahdollisuuksia

PS: eiköhän lopeteta jo vähitellen
 
Minä olen äänestänyt jokaisissa vaaleissa lähinnä omaksi ilokseni ja, koska kuvittelen, että minun ääneni on tavallaan pois Vihreiltä ja muilta kommunisteiltä.
 
Pertti 123 sanoi:
PS: eiköhän lopeteta jo vähitellen
Joo lopetellaan vaan. En jätä omaa näkemystäni tuohon viimeiseen viestiisi koska silloin voisi tulla kiusaus jatkaa tarinointia.
 
Back
Ylös Bottom