Aiotko äänestää EU-vaaleissa ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TommyGun
  • Aloitettu Aloitettu
Penneck sanoi:
Äänestämään mennään joo sillä ei ole suuri vaiva sekään toimitus. Kyllä siellä ihan oikeitakin politikkoja on mukana leikissä kaiken maailman viivien joukossa.

Mitäs vikaa Viivissä on?
Saatanpa häntä äänestääkin...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoitus olisi raahautua äänestämään kunhan ekana keksin ketä äänestäisin.. Kait se pienin paha on valittava..:)
 
Pertti 123 sanoi:
Osoittaa välinpitämättömyyttä ja suorastaan tyhmyyttä olla äänestämättä. Elämme maassa jossa on enemmän tai vähemmän rehdit vaalit, eikä silti juntit äänestä.

Ei siitä ehdokkaasta tartte tietää juuri mitään. Valitsee pienimmän pahan. Netissä ei kauaa aikaa hukkaannu, kun tekee vaalikoneella sen testin, että kuka on samaa mieltä asioista.

Turha sitten valitella, kun tehdään "vääriä" päätöksiä. Voit nimittäin olla varma, että kaikki suomen mulkut äänestää toisia mulkkuja, tai siitä pitäs ainakin lähteä. Asian voi ajatella niin, että kun itse jätät äänestämättä, niin jonku dorkan äänet "kaksinkertaistuu".

Perkele...
Hyvin sanottu
 
Äänestän. Käytän yleensä seuraavanlaista taktiikkaa.

1. Valitsen puolueen, joka kannattaa samoja asioita kuin minä.

2. Etsin puolueen listoilta kaverin, joka on noin 30v, muistuttaa ajatuksiltaan minua ja arvostaa samoja asiota kuin minäkin. Katson nettisivut parilta sopivimman tuntuiselta ehdokkaalta.

3. Teen päätöksen ja äänestän.

4. Sitten vaan Euroviisufiiliksellä odottelemaan saako ehdokas zero poeng,,,

Hommaan menee noin parikymmentä minuuttia. Ja jos tahtoo niin voi mennä vaikka hesarin vaalikoneelle tai mtv3 vaaalikoneella jne.. Ja katsoa sieltä sopivimman..
 
On tosiaan outoa logiikkaa väittää, että ei kannata äänestää. Ehkä sen äänestämisen tärkeyden huomaisi, jos asuisi jossain diktatuurissa tai yksipuoluejärjestelmän maassa, kuten esim. entisessä Irakissa tai Pohjois-Koreassa tai Kuubassa tai entisessä Neuvostoliittossa. Ehkä sitten tulisi mieleen, että mitäs jos saisi itse päättää kuka tätä maata johtaa? Äänestämällä voimme sentään itse osaltamme vaikuttaa, minkälainen porukka meidän puolestamme niitä meitä koskevia päätöksiä tekee. Ja jos olette sitä mieltä, että ei kannata äänestää siksi, koska "ne samat valehtelijat ja omien etujen tavoittelijat siellä on kuitenkin päättämässä asioista", niin se johtuu siitä, että TE ette äänestä niitä muita sinne päätöksiä tekemään, vaan annatte muiden äänestää puolestanne ne samat valehtelijat ja omien etujen tavoittelijat samoihin virkoihin. Ihan turha siis valittaa siitä, minkälaisia päätöksiä poliitikot tekee, kun ette itse ole olleet valitsemassa heitä.
 
Jep...

Nro. 225
 
Hulkki sanoi:
En ole ikinä äänestänyt enkä aio niin ikinä tehdäkään.

"Essentially a hopeless waste of intellectual effort"
-John Nash, on politically-oriented thinking



Uskomatonta :rolleyes: Tuota lukiessa käy mielessä että meidän suomalaisten asiat ovat olleet liian kauan liian hyvin.... Ehkä tuo menee ikäsi piikkiin ?
 
Viitsisikö joku hieman selventää tuota eu-parlamentin tehtävää ja valtaa? Lukion viimeiseltä hissan kurssilta muistelisin että käytännössä parlamentilla ei ole paljoakaan päätösvaltaa, kun taas varsinaiset päättävät elimet ovat komissio ja ministerineuvosto.
 
En äänestä.

Syy: Suomessa on käytössä välillinen demokratia & Suomessa on ylivertainen määrä ääniuurnilla parveilevia eläkeläisiä ja muita vajaakuntoisia.

Vain ko. vajaakuntoisten äänellä on merkitystä, koska ne kasaantuvat samoille jyyrille. "Niin mutta just tollasen ajattelun takia muutosta ei koskaan tule" on huono argumentti, koska vaikka jokainen ikäiseni ja laillani ajatteleva ryntäisi äänestämään niin eläkeläismafia jyrää silti.

Harkitsen siis äänestämistä joskus kymmenien vuosien päästä kun suuret ikäluokat on kuopattu.
 
Hulkki sanoi:
En ole ikinä äänestänyt enkä aio niin ikinä tehdäkään.

"Essentially a hopeless waste of intellectual effort"
-John Nash, on politically-oriented thinking

Sinäkin Brutukseni

Niin on huonoja nuo "en äänestä"-ihmisten perustelut, että oikein itkettää.


"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

-Winston Churchill
 
Ajattelin kyllä äänestää. Suurin motiivini on pelko siitä, että myös vihreiden, kommunistien, sosiaalidemokraattien ja suomisuomalaisillepuolueiden kannattajat saattavat äänestää. Olen myös hieman helpottunut siitä, ettei suurin osa tämän forumin lukijoista ilmeisesti aio äänestää :)
 
Nat_Ural sanoi:
Ajattelin kyllä äänestää. Suurin motiivini on pelko siitä, että myös vihreiden, kommunistien, sosiaalidemokraattien ja suomisuomalaisillepuolueiden kannattajat saattavat äänestää. Olen myös hieman helpottunut siitä, ettei suurin osa tämän forumin lukijoista ilmeisesti aio äänestää :)

Jep onpahan sitten meidän äänillä enemmän merkitystä.
 
kekexx sanoi:
Jos EU:n merkittävin tehtävä on pitää huolta siitä, että jokaisella on kuluttajaystävällisiä jugurttipurkkeja, niin minä en tue EU:ta.

Ihmiset, jotka ajavat asiaa eivät ole merkittäviä vaan asia/rakkaus on.

Jaa, siksikö et äänestä? Mitä vikaa on äänestää sellaista ehdokasta joka haluaa muuttaa EU:ta tai haluaa Suomen pois EU:sta?

Niin €:thän on ihan :wanha: juttu, ei se EU ikinä mitään oo tehny muuta kun yrittäny bannata tervan :rolleyes:
 
kekexx sanoi:
...Postista tuli "ilmoitus äänoikeudesta p..". Ihan sama kuin olisi tullut ilmoitus " sinä olet orja, tee kuin käsketään. Me olemme perustaneet tyhjänpäiväisyyden käsittelykomitean, tue meidän typeryyttä."

:lol2: ei helevata, repesin. Väsynyt? Minäkö? No ehen...

Mutta itseasiaan, ekaa kertaa pääsee uurnille ni kyl maar sitä täytyy. Pari ongelmaa vaan a) en tiä missä äänestyspaikka sijaitsee b) en tiä ketä äänestän. No aika näyttää...
 
Hullu inkkari sanoi:
Mitäs vikaa Viivissä on?
Saatanpa häntä äänestääkin...

En tiedä mitä vikaa Viivissä voisi olla. Mainitsin, että ehdokkaina on ihan oikeitakin politikkoja. Viivi ei mielestäni ole politikko vaan kaunis toimittaja, joka pitää bailaamisesta. Tällainen ihminen ei saa meikäläisen ääntä sillä mielestäni Viivillä ei ole poliittista katu-uskottavuutta eikä kokemusta jota mielestäni tarvittaisiin tässä tapauksessa. Äänensä voi toki haluttaessa antaa vaikka Aku Ankalle.
 
Pertti 123 sanoi:
Niin on huonoja nuo "en äänestä"-ihmisten perustelut, että oikein itkettää.
Tuo Nashin lausahdus ei todellakaan ole mikään perustelu, vaan olen aina ollut sitä mieltä, ettei minun yksittäinen ääneni tule ikinä vaikuttamaan asioiden kulkuun millään tavoin whatsoever. En siis katso tarpeelliseksi haaskata aikaani äänestämiseen tai edes ehdokkaan valitsemiseen for that matter.

Tuon Nashin ajatuksen luin ensimmäistä kertaa aivan hiljattain, ja poimin sen talteen koska se on mielestäni hävyttömän suora totuus asiasta. Hauskakin vielä.
 
Tästä
ja
tästä.

Ja niin, ennemmin minä näkisin Westin, Salmelaisen, Avellanin ja Väisäsen meppeinä kuin ammattipoliitikot Seppänen, Väyrynen et Co:n.
Todennäköisesti äänestän Kauppia tai Stubbia.
 
Back
Ylös Bottom